- Osa 5 vaihdettu
- Hydraulic Pump 32999941H.jpg (21.26 KiB) Katsottu 84097 kertaa
BMW F45 Active Tourer kokemuksia
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 59
- Liittynyt: 14 Maalis 2012, 08:39
- Auto: X3xDrive20d MHEV M1G
ex:F45 225iAxDrive ,F30 328A
Hei .. Sain virallisen vahvistuksen , mikä on BMW:n kanta 2-serie ActiveTourerin XDrive takapään haltex kytkimen huoltosuositus .. Sitä ei ole ..
Kaikki kenellä on tälläinen Active XDrive niin käykää ihmeessä vaihdattamassa ja huollattamassa tämä kohde .. kustannus korjaukselle on 2000-3000€ .. pelkkä öljyhuolto jotain 1/10 osa siitä.
itsellä 158 000 km ajettuna öljysuodatin oli täysin tukossa ja öljypumppu simahti..
Virallinen kanta myös Vaihteiston tai tasauspyörästön suhteen on sama , eli ei mitään huoltotarvetta virallisen ilmoituksen mukaan ..
Vastuu on siis käyttäjällä.. onneksi X3 neliveto on erilainen !
5-sarjan farkun vaihteiston öljyvaihdolle on eräs merkin huoltopäällikkö antanut suosituksen 120 000 km jo meinaatte ajaa enempi sillä autolla ?.. Tehdas ei sitä pyydä tai suosittele !
Kaikki kenellä on tälläinen Active XDrive niin käykää ihmeessä vaihdattamassa ja huollattamassa tämä kohde .. kustannus korjaukselle on 2000-3000€ .. pelkkä öljyhuolto jotain 1/10 osa siitä.
itsellä 158 000 km ajettuna öljysuodatin oli täysin tukossa ja öljypumppu simahti..
Virallinen kanta myös Vaihteiston tai tasauspyörästön suhteen on sama , eli ei mitään huoltotarvetta virallisen ilmoituksen mukaan ..
Vastuu on siis käyttäjällä.. onneksi X3 neliveto on erilainen !
5-sarjan farkun vaihteiston öljyvaihdolle on eräs merkin huoltopäällikkö antanut suosituksen 120 000 km jo meinaatte ajaa enempi sillä autolla ?.. Tehdas ei sitä pyydä tai suosittele !
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 199
- Liittynyt: 24 Maalis 2011, 21:38
- Auto: M3 F80,i4 M50 G26,320d xdrive G20,320d xdrive G20
- Paikkakunta: Vantaa
Edellisellä sivulla jo asiaa kommentoin:
Eli käsittääkseni vm 2020 on isommalla akulla. Me tilattiin auto marraskuussa ja silloin alustava valmistumisaika oli vk 1, mutta sitten se olikin muuttunut vk 9. Ei vielä kokemuksia uudesta akusta. Vanhasta pienemmästä on 1.5v kokemus.
560hv/780nm & 544hv/795nm & 239hv/504nm & 239hv/504nm
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 59
- Liittynyt: 14 Maalis 2012, 08:39
- Auto: X3xDrive20d MHEV M1G
ex:F45 225iAxDrive ,F30 328A
Olen vaihtamassa autoa ja nykyinen Active ei enää käy , koska sitä ei enää juurikaan valmisteta .. Tilasin uuden X3 Mild-Hybridin . Lucury , Conection , Winter , Innovation , ym .
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 15
- Liittynyt: 30 Loka 2020, 20:52
Kirjuutellaas taas.
Pari viikkoa nyt pörryytelty 2017vm 225xe hypriitillä (lähinnä emäntä ajellut) ja tyytyväisiä on oltu kulkineeseen.
Yksi pieni asia rupesi askarruttamaan, nimittäin kylmän 3-pyttyisen koväääninen käynti, ennenkuin lämpenööpi..? Kuulostaa ihan diisseliltä..
Mahtaneeko olla vikkaavikkaa, vaiko tyypin ominaisuus ja mistähän johtunee?
Pari viikkoa nyt pörryytelty 2017vm 225xe hypriitillä (lähinnä emäntä ajellut) ja tyytyväisiä on oltu kulkineeseen.
Yksi pieni asia rupesi askarruttamaan, nimittäin kylmän 3-pyttyisen koväääninen käynti, ennenkuin lämpenööpi..? Kuulostaa ihan diisseliltä..
Mahtaneeko olla vikkaavikkaa, vaiko tyypin ominaisuus ja mistähän johtunee?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 15
- Liittynyt: 30 Loka 2020, 20:52
Jälleen itselleni vastaten.
Auto käytetty eilen testerissä, eikä mitään vikkaavikkaa, eikä herjoja herjoista. Oudot ja kovaääniset kylmäkäynnit johtunee kaikenmaaliman lämmitys, automatic ym läppien ja virtausten ohjailuista.
Näin minulle kerrottiin lappeenrannan laakkosella, joten kovaa ajoa vaan etiäppäin.
Auto käytetty eilen testerissä, eikä mitään vikkaavikkaa, eikä herjoja herjoista. Oudot ja kovaääniset kylmäkäynnit johtunee kaikenmaaliman lämmitys, automatic ym läppien ja virtausten ohjailuista.
Näin minulle kerrottiin lappeenrannan laakkosella, joten kovaa ajoa vaan etiäppäin.
Millaisia kokemuksia Active Tourerin nelivedosta ?
Eritoten 220d ja 220xe suhteen kiinnostaisi, kun saattaa olla että varsinaisen maasturin haaveet saa tiputtaa vähän arkisempaan vekottimeen. Maavarahan ei nyt tietenkään paljoa ole, mutta miten esim "ristiriippunnassa" eli kun ristikkäiset renkaat ei saa pitoa alleen, päästään eteenpäen ?
220xe varsinkaan en löytänyt kunnolla tietoa miten neliveto toimii käytönnössä (takarenkaat sähköllä mut muuten..), ja tässä harkinnan paikka muutenkin kun ei saa vetää mithään.
Eritoten 220d ja 220xe suhteen kiinnostaisi, kun saattaa olla että varsinaisen maasturin haaveet saa tiputtaa vähän arkisempaan vekottimeen. Maavarahan ei nyt tietenkään paljoa ole, mutta miten esim "ristiriippunnassa" eli kun ristikkäiset renkaat ei saa pitoa alleen, päästään eteenpäen ?
220xe varsinkaan en löytänyt kunnolla tietoa miten neliveto toimii käytönnössä (takarenkaat sähköllä mut muuten..), ja tässä harkinnan paikka muutenkin kun ei saa vetää mithään.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 128
- Liittynyt: 11 Marras 2013, 18:56
- Auto: F10 530dA xDrive -11
F45 225xe -20 - Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
No, on siinä aikamoinen ero jos vertaa "perinteistä" Xdrive nelivetoa tuohon 225xe/x1:n nelivetoon. Esim ajossa talvella kaistaa vaihtaessa tuo 225xe huojahtaa hyvin herkästi koska se neliveto ei ollut juuri sillä hetkellä päällä ja se vaatii sen pienen hetken ennen kuin taka-akselin sähkömoottori kytkeytyy mukaan (tämä siis >90 km/h kun polttomoottori on jo käynnissä). Sama homma perinteisemmällä Xdrivella ---> kaistan vaihto menee kuin kuin junalla liikkuisi.
Onhan tuo mielestäni parempi kuin pelkkä etu/takaveto, mutta mieluummin ottaisin ennemmin "jatkuvamman" nelivedon tuon F45:nkin kohdalla, mikäli se olisi mahdollista.
Onhan tuo mielestäni parempi kuin pelkkä etu/takaveto, mutta mieluummin ottaisin ennemmin "jatkuvamman" nelivedon tuon F45:nkin kohdalla, mikäli se olisi mahdollista.
Ex: F45 225xe -17, F20 118dA -13, E87 116d -10, E39 530dAT -03
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 33
- Liittynyt: 15 Joulu 2010, 17:14
- Auto: E91 320iA M-Sport -08
Onkohan tuolle yliherkälle adaptiiviselle vakionopeudensäätimelle mitään tehtävissä? (F45)
Tänäänkin vesisateessa ei suostunut toimimaan...mielestäni erittäin yliherkkä kaikenlaisille sääilmiöille :(
Tänäänkin vesisateessa ei suostunut toimimaan...mielestäni erittäin yliherkkä kaikenlaisille sääilmiöille :(
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 128
- Liittynyt: 11 Marras 2013, 18:56
- Auto: F10 530dA xDrive -11
F45 225xe -20 - Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Se on kamerapohjainen systeemi, joten siitä "tuskin" saa koskaan yhtä hyvin toimivaa kuin noista tutkapohjaisista systeemeistä, joita löytyy kalliimmista malleista. Sateella melkein helpompaa vain disabloida se adaptiivinen moodi kokonaan ja käyttää sitä perinteisenä vakionopeudensäätimenä (muistaakseni tuokin kuitenkin onnistuu F45:ssa).
Ex: F45 225xe -17, F20 118dA -13, E87 116d -10, E39 530dAT -03
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Tänään taloon tuli kakkaosautoksi BMW 225xe vm. 2020.
Ajokokemuskia vielä aika vähän, mutta erittäin asiallinen ja yllättävän hiljainen peli.
Charged Edition -varustelu:
• Automaattivaihteisto (6-vaihteinen)
• LED-ajovalot
• Monitoimisäätimet ohjauspyörään
• Vakionopeussäädin
• Pysäköintietäisyyden valvonta, taakse
• Takaluukun automatiikka
• Automaattinen 2-alueilmastointi
• Keskikyynärnoja edessä, säädettävä
Noiden lisäksi sitten vielä:
• Connected: Eli HUD ja Proffanavi
• Sporttipenkit
• Lämmitettävä ohjauspyörä
• Automaattisesti himmentyvä taustapeili ja kuljettajan sivupeili
• Valopaketti
• Molemmat renkaat orkkis aluvanteilla
• Musta sisäkatto
• Kattokaiteet, Aluminium satinated
• Sport urheiluohjauspyörä
• Comfort Acces
• Säilytystilapaketti
• Hifit
• Performance control
• Metalliväri Sunset Orange
Ajokokemuskia vielä aika vähän, mutta erittäin asiallinen ja yllättävän hiljainen peli.
Charged Edition -varustelu:
• Automaattivaihteisto (6-vaihteinen)
• LED-ajovalot
• Monitoimisäätimet ohjauspyörään
• Vakionopeussäädin
• Pysäköintietäisyyden valvonta, taakse
• Takaluukun automatiikka
• Automaattinen 2-alueilmastointi
• Keskikyynärnoja edessä, säädettävä
Noiden lisäksi sitten vielä:
• Connected: Eli HUD ja Proffanavi
• Sporttipenkit
• Lämmitettävä ohjauspyörä
• Automaattisesti himmentyvä taustapeili ja kuljettajan sivupeili
• Valopaketti
• Molemmat renkaat orkkis aluvanteilla
• Musta sisäkatto
• Kattokaiteet, Aluminium satinated
• Sport urheiluohjauspyörä
• Comfort Acces
• Säilytystilapaketti
• Hifit
• Performance control
• Metalliväri Sunset Orange
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 28
- Liittynyt: 14 Loka 2021, 16:07
- Auto: BMW 225xe vm -17
- Paikkakunta: Helsinki
Tuore latauskokemus ja ensimmäinen koskaan:
My Bmw appi luppasi 29 km verran toimintamatkaa akulle kun akku oli täynnä. Sitten kun ajoin kotiin n. 1 km, rangea olikin enää 23 km. (Koeajolla pari päivää sitten oli myös jotain vajaa 30 ja sillä tosiaan ajettiin sen verran.)
-mistä appi repäisi sen 29? Paperien mukaan toimintasäde on 40 ja talvella ehkä se 30, vanhassa (20+7/ 50tkm) pystyn hyväksymään että se on tätä alempi. Mutta miten appi päätyi siihen? Analysoiko se akun kunnon vai minun ajotyylini vai minkä? Ja mistä se 23 tuli? Kieltämättä ajotyylini tuon kilsan matkalla oli aika repivä (yritin saada pintaruosteen pois jarrulevyistä ).
Mystinen vehje mutta tykkään tosi paljon
My Bmw appi luppasi 29 km verran toimintamatkaa akulle kun akku oli täynnä. Sitten kun ajoin kotiin n. 1 km, rangea olikin enää 23 km. (Koeajolla pari päivää sitten oli myös jotain vajaa 30 ja sillä tosiaan ajettiin sen verran.)
-mistä appi repäisi sen 29? Paperien mukaan toimintasäde on 40 ja talvella ehkä se 30, vanhassa (20+7/ 50tkm) pystyn hyväksymään että se on tätä alempi. Mutta miten appi päätyi siihen? Analysoiko se akun kunnon vai minun ajotyylini vai minkä? Ja mistä se 23 tuli? Kieltämättä ajotyylini tuon kilsan matkalla oli aika repivä (yritin saada pintaruosteen pois jarrulevyistä ).
Mystinen vehje mutta tykkään tosi paljon
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 3
- Liittynyt: 18 Tammi 2011, 14:05
- Auto: 530e, 335i, 323i avo, 316i, R53, RAV4.
Onkos muilla 225xe kuskeilla tuntunu välillä sähköajosta tehot hukkuvan? Itellä 2018 mallin auto ja nyt tehny muutamaan kertaan sen, että tallista lähteissä tehot on normaalit, ja ekan pysähdyksen jälkeen tuntuu että pirssi ei kulje enää mihinkään sähköllä vaikka akussa olis miten virtaa. Äsken tulin moottoritietä "lappu lattiassa" pitkät pätkät ja 110km/h oli paras mihin auto pelkällä sähköllä kykeni.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 28
- Liittynyt: 14 Loka 2021, 16:07
- Auto: BMW 225xe vm -17
- Paikkakunta: Helsinki
Mielestäni eco-asetuksillä sähkö putoaa pois jo 80 kmh ja jossain muussakin asetuksessa ennen pitkää. Sen huomaa myös siitä että auton teho ja kiihtyvyys huomioon ottaen huippunopeus on alhainen. Ei tämä ole mikään ongelma ollut.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 8
- Liittynyt: 14 Helmi 2022, 10:39
Kohta vuoden ajellut 225xe:llä 2016 vuosimalli M-sport. Olisi paljon hyvää sanottavaa, pidän autosta valtavasti.
Tänään kuitenkin alkoi kesken ajon varoituspiippaukset hälyttämään.
”Ohjaus tarvitsee lisää tehoa”, ”Ajonvakautus pois päältä”, ”Peräänajovaroitin ei toimi”, ”Jarruenergian talteenotto pois päältä” :( Ajoin tien sivuun, käynnistin uudestaan ja ohjaustehostin oli kokonaan pois päältä. Nyt kerran ehtinyt kotipihassa kokeilemaan käynnistystä ja samat varoitukset tulevat tauluun.
Onko teillä kokemuksia vastaavasta? Entä ajatuksia mistä voisi johtua?
Auto ohjaa ottamaan yhteyttä huoltoon, ja sinnehän tässä nyt mentävä.
Edit. ja autolla ajettu kyllä jo paljon, 153tkm. Huollot on tehty bmw-huolloissa ja merkitty auton sähköiseen huoltokirjaan. Itse en ole huoltanut autoa vielä lainkaan kun seuraava huolto ohjelman mukaan vasta marraskuussa.
Tänään kuitenkin alkoi kesken ajon varoituspiippaukset hälyttämään.
”Ohjaus tarvitsee lisää tehoa”, ”Ajonvakautus pois päältä”, ”Peräänajovaroitin ei toimi”, ”Jarruenergian talteenotto pois päältä” :( Ajoin tien sivuun, käynnistin uudestaan ja ohjaustehostin oli kokonaan pois päältä. Nyt kerran ehtinyt kotipihassa kokeilemaan käynnistystä ja samat varoitukset tulevat tauluun.
Onko teillä kokemuksia vastaavasta? Entä ajatuksia mistä voisi johtua?
Auto ohjaa ottamaan yhteyttä huoltoon, ja sinnehän tässä nyt mentävä.
Edit. ja autolla ajettu kyllä jo paljon, 153tkm. Huollot on tehty bmw-huolloissa ja merkitty auton sähköiseen huoltokirjaan. Itse en ole huoltanut autoa vielä lainkaan kun seuraava huolto ohjelman mukaan vasta marraskuussa.