740e kokemuksia

E23, E32, E38, E65, E66, F01, F02, G11, G12
johannes99
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 18 Heinä 2020, 10:20

Onko kenelläkään käyttökokemuksia 740e mallista? Onko autossa jotain erityisiä asioita, jotka tulisi ottaa huomioon käytettyä hankkiessa? Mallia on käytettynä myynnissä nelivedolla ja perinteisellä takavedolla, onko takavedot tuontiautoja, vai onko takavetoa saanut myös Suomesta?

Huoltojen hinnat eivät varmaan ole sieltä halvimmasta päästä? Bemarien huoltojen ja osien hintoihin olen "tottunut" jo useamman bemarin omistaneena.

Minua on alkanut kiinnostamaan tämä malli ja mahdollinen hankinta olisi muutaman vuoden ikäinen ja noin 20-60 tkm ajettu yksilö. Ajoprofiilini ei ole ihan optimaalisin. Useimmiten päivittäinen ajo on 50 km yhteen suuntaan (sisältää taajama-ajot, moottoriliikennetiet, moottoritiet ja kaupunkiajot, eli suomeksi sanottuna Porvoo-Helsinki työmatkat :) ) ja latausmahdollisuus on vain kotona (välillä myös työpaikalla). Sekalaista 10-30 km ajoa tulee myös aika paljon.
Pihi-71
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 04 Elo 2020, 19:52
Auto: BMW 740 Le Xdrive iperformance

En vielä oikein kokemuksesta voi puhua, mutta seilaan juuri itämerellä matkalla kotiin 740Le:n kera. Nopeassa matka-ajossa loistava ajettava ja ainakin Saksan sileillä teillä mielyttävän hiljainen. Mittariin tuo keräsi huippuja 260, senkin pääsin kokeilemaan. Edelleen yllättävän vakaa tuossakin vauhdissa.

Polttoainetankin koko on hieman huvittavan pieni, ilman akkujen latailua toimintasäde jää 90-luvun japsien tasolle.

Sisustus ei ole erityisen näyttävä tai moderni, mutta halvan oloisia tai keskeräisen näköisiä kohtia en löytänyt.

500 km:n kokemuksella olen vielä tyytyväinen hankintaan, katsotaan mitä arki tuo tullessaan
johannes99
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 18 Heinä 2020, 10:20

Pihi-71 kirjoitti: 11 Elo 2020, 22:39 En vielä oikein kokemuksesta voi puhua, mutta seilaan juuri itämerellä matkalla kotiin 740Le:n kera. Nopeassa matka-ajossa loistava ajettava ja ainakin Saksan sileillä teillä mielyttävän hiljainen. Mittariin tuo keräsi huippuja 260, senkin pääsin kokeilemaan. Edelleen yllättävän vakaa tuossakin vauhdissa.

Polttoainetankin koko on hieman huvittavan pieni, ilman akkujen latailua toimintasäde jää 90-luvun japsien tasolle.

Sisustus ei ole erityisen näyttävä tai moderni, mutta halvan oloisia tai keskeräisen näköisiä kohtia en löytänyt.

500 km:n kokemuksella olen vielä tyytyväinen hankintaan, katsotaan mitä arki tuo tullessaan
Onko sinulle ehtinyt jo kertyä kokemusta käytöstä, eli millaisella kulutuksella auto menee jne?
Pihi-71
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 04 Elo 2020, 19:52
Auto: BMW 740 Le Xdrive iperformance

Keskikulutusta en omassa ajossa ole laskenut. Sähköllä ajelee noin 30 km, harvemmin tuota enempää. Bensalla ajessa kulutus asettuu 8 litran tuntumaan, ehkä mieluummin hieman yli. Bensalla ajamiset enimmäkseen maantieajoa, kaupunkipyöitykset ovat hoituneet pääosin sähköllä.

Pari pikku vikaa pitäisi käydä korjauttamassa, pitäisi mennä takuuseen. Takapenkillä yksi lukuvalojen katkaisija ei toimi ja maskia en ole vielä nähnyt kertaakaan suljettuna.

Yksi kummallisuus, josta en oikein tiedä onko vika vai ominaisuus. Jos autoa ei lukitse kun sen jättää seisomaan, välillä tuo sytyttää ja sammuttaa valoja muutaman minuutin välein, vilkuttelu tuntuu kestävän loputtomiin. Aina valojen syttyessä auto tekee samat "veryttelyt" ajovaloilla ja päästää samat pörinät kun autoon virrat kytkiessä. Aina tämä ei toistu, en ole löytänyt logiikkaa milloin tämä tapahtuu ja milloin ei.

Autotallin avaajan ohjelmointi autoon on ollut, ainakin toistaiseksi, minulle ylivoimainen tehtävä. Myös viihdejärjestelmä on vaatinut käyttäjätukea perheen nuorisolta. Nyt pystyy ajaessa katselemaan vaikka Netflixiä takapenkillä.

Kokonaisuutena olen kuitenkin hyvin tyytyväinen hankintaan, kunhan vielä tuo huoltoverkko toimisi takuuasioissa kuten toivon sen toimivan. Hyvin tuo auto tuntuu kelpaavan muillekin perheessä.
Jausa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 27 Elo 2020, 23:22

Muutaman päivän on ollut 10.000km ajettu 740Le ilmeisesti lähes kaikilla varusteilla. En ole oikein edes ehtinyt tutustumaan autoon ja toimintoihin kunnolla, mutta auto on upea ajaa. Nelipyöräohjaus tekee siitä yllättävän ketterän kaupungissa. Ja onhan auto älyttömän hiljainen ja mukava. Tankki on pieni, mutta ehkäpä sen kestää.
Pihi-71
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 04 Elo 2020, 19:52
Auto: BMW 740 Le Xdrive iperformance

Neljä päivää auto vietti korjaamolla, mutta tuli se lopulta kuntoon.

Välkkyvien valojen vian löytäminen oli hieman haastavaa, mutta uuden ohjelmapäivityksen jälkeen auto osasi itse kertoa vian olevan valokatkaisijassa.

Sisävalokatkaisija vaati hieman liimaa. Joku oli avannut katkaisijan ja liittänyt sinne ylimääräisen johdon. Johdon merkitys ei koskaan selvinnyt, mutta vika korjaantui laittamalla katkaisijan alla oleva kumityyny paikoilleen ja liimaamalla kuoret kunnolla kiinni.

Kolmantena vikana korjattiin säleikön kaihtimien moottori vaihtamalla se uuteen.

Saksasta tuodussa autossa on jatkettu tehtaan takuu ja se toimi myös kotisuomessa. Omaa rahaa ei korjauksiin tarvinnut käyttää. Vian löytymisen kestäessä odotettua kauemmin ei Autokeskus Airport laskuttanut edes tuota sisävalokatkaisijan korjausta. Muutenkin olen tyytyväinen heidän palveluunsa.

Positiivisena yllätyksenä tuli auton takuiden kesto. Luulin auton tulevan kahden vuoden Premium selection vaihtoautotakuulla. Mutta siinä onkin toukokuuhun 2021 tuo jatkettu tehdastakuu ja vaihtoautotakuu on siitä eteenpäin 2 vuotta eli toukokuuhun 2023.

Toinenkin positiivinen yllätys tuli tuolla korjaamokäynnillä. Autossa on huollot maksettu toukokuuhun 2023 asti. Tästä ei ostohetkellä ollut mitään puhetta.

Ensimmäinen tankillinen saatu poltettua ja keskikulutukseksi meidän käytössä tuli 3,2 litraa. Polttoainetankki on pieni, mutta meillä se riitti 1300 km:n ja vajaan kahden kuukauden ajoihin.

Autotallin oven avaajaa en ole vieläkään osannut ohjelmoida, mistähän tähän voisi saada apua?

Mukavahan tuo auto on ajella, mutta yksin työmatkoja taittaessa takapenkin hienouksille ei juuri löydy käyttöä. Ne on sellaisia ominaisuuksia, joita on kiva esitellä muille, mutta todellista arvoa ei niillä meidän käytössä ole.
Lohimies
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 30 Elo 2021, 00:01

Onko tässä g11:ssa sama ongelma kuin g30:ssa maantieajon osalta? Omassa vuoden 2018 g30:ssa (530e) on maantieajo yhtä piinaa ohjauksen tunnottomuuden ja suuntavakauden puutteen vuoksi. Näiden seurauksena matka-ajo on jatkuvaa paimentamista ja ajamisen nautin muuttuu ajamisen tuskaksi. Autoni ei ole uraherkkä ja toimii kaupunkiajossa hyvin, mutta matka-ajo on todella rasittavaa, kun autoa on ohjattava aivan koko ajan. Jos taas laittaa automaattiohjauksen päälle, alkaa auto tehdä loivaa siksakkia keskiviivan ja piennarviivan väliä.

Monet muut ovat valittaneet samaa g30:n ohjaustuntumasta ja matka-ajon ikävyydestä. Rengasvalinnoilla ja ilmanpaineilla voi jotain pieniä parannuksia tehdä, mutta perusongelma on ja pysyy. Olen kuullut, että nelipyöräohjauksella varustettu malli olisi matka-ajossa parempi. Samoin on väitetty, että g11 olisi vähemmän huono matka-ajo-ominaisuuksiensa osalta. Olen kovin tykästynyt hieromatoiminnolla ja ilmastoinnilla varustettuhin muistipenkkeihin ja idrive käyttöjärjestelmään, enkä siksi haluaisi vaihtaa merkkiä. Mersullahan olisi tarjolla C- ja E-sarjoissa erinomaisella ajotuntumalla olevia autoja, mutta niihin ei tahdo löytää näitä Bemarin varusteita (tai sitten maksavat huomattavasti enemmän).
Vastaa Viestiin