E65 LCI 750i Kokemuksia, kysymyksiä ja muuta

E23, E32, E38, E65, E66, F01, F02, G11, G12
Olle
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 19 Maalis 2018, 19:11
Auto: BMW i3 60Ah REx -14

Ex. BMW E87 LCI 123dA
Paikkakunta: Helsinki

Morjes!

Hieman kuumottelisi vaihtaa nykyinen F10 LCI 518d tuollaiseen 2006 vuoden E65 LCI 750i:hin.

Tulee nykyisin n. 5tkm vuodessa vaan ajoa niin V8 bensavehje voisi olla ihan mukavaa vaihtelua neljämukisen dieselin tilalle :mus:

Auto on suhteellisen kivasti varusteltu, tuossa tärkeimpiä varusteita.

S701 Area-Code 5 For DVD

S416 Roller Sun Visor, Rear Lateral
S431 Interior Mirror With Automatic-Dip
S494 Seat Heating Driver/Passenger
S496 Seat Heating, Rear
S456 Comfort Seat With Memory
S488 Lumbar Support, Driver And Passenger
S403 Glass Roof, Electrical
S438 Fine Wood Trim

S633 Preparation, Mobile Phone, Business
S672 CD Changer For 6 CDs
S601 TV Function
S609 Navigation System Professional
S677 HiFi System Professional DSP
S611 BMW Night Vision

S508 Park Distance Control (PDC)
S524 Adaptive Headlights
S521 Rain Sensor
S534 Automatic Air Conditioning
S536 Auxiliary Heating
S541 Active Cruise Control

S248 Steering Wheel Heater
S220 Self-Levelling Suspension
S2VA Chassis & Suspens. Setup"Adaptive Drive"
S255 Sports Leather Steering Wheel

S316 Automatic Trunk Lid Mechanism
S322 Comfort Access
S842 Cold-Climate Version
S302 Alarm System
S896 Daytime Driving Lights
S354 Windscreen, Green-Tinted Upper Strip
S323 Soft-Close-Automatic Doors
S760 High Gloss Shadow Line

Olisi muutama kysymys koskien auton luotettavuutta, kun mittarissa 260tkm. Sähkövikoja ilmeisesti on ja tuon dynamic driven kanssa saattaa tulle ongelmia, jos vuotaa. Auto on kuulemma erinomaisessa kunnossa, ainoa vika on, että ei aukea sähköllä takaluukku, eli siellä vuotaa varmaan öljyt tai moottori rikki.

Miten moottorin kestävyys yleisesti N62B48TU, on ilmeisesti hieman parempi vanhempaa N62B44 konetta? Ilmeisesti venttiilivarren kumit saattaa olla paskana, jolloin savuttaa kun polkaisee kaasua? Tämä suht helppo tarkistaa. Autoa on aika mukavasti huollettu, tuossa huoltohistoriaa:

- Defa lohkolämmitin ja akun ylläpitolaturi 21.10.2014 (Ulkopuolinen)

- Ulkolämpötilanmittari, jäähdytysjärjestelmän paineistus, vuotovirran määritys, lämpötila-anturin vaihto 12.11.2014/195tkm (Laakkonen)

- Uusi Navi DVD, jarrunesteet, laturin hihna ja kiristin, etujarrut 12.3.2015/203tkm (Laakkonen)

- Laturin hihna, kardaanin tiivisteet, laakerit ja nivelet, mekatroniikan tiivisteet/laatikon tiivisteet, laatikon öljyt, öljytason anturin vaihto moottoriin, laatikon adaptaatiot 3.6.2015/203tkm (Laakkonen)

- Ilmansuodatinkotelon putki + pyyhkijät, moottorin adaptaatio 31.8.2015/209tkm (Laakkonen)

- Enkelisilmien polttimot 2.10.2015/210tkm (Laakkonen)

- PDC anturin vaihto 6.10.2015/210tkm (Laakkonen)

- Tuulilasi 2015 (Ulkopuolinen)

- Takakontin hydrauliikkasylinteri 29.12.2015/217tkm (Laakkonen)

- Pyöräkotelon muovin vaihto vasemmalle, sumuvalojen vaihto 29.12.2015/217tkm (Laakkonen)

- DLS 10cm compo (?) 29.12.2015 (Mikä mahtaa olla?) (Laakkonen)

- Kampikammion kotelo ja tiivisteet (11147507278) 15.1.2016/216tkm (Laakkonen)

- 6 ja 7 syl, puolien puhdistus 8.2.2016/217tkm (Laakkonen)

- Jakoketjut, laahaimet/kiristimet + tiivisteitä, venttiilikoneiston tiivistesarja, yhdysvesiputki, puola 28.4.2016/218tkm (Laakkonen)

- Kiertokangenlaakerit, männänrenkaat, tiivisteitä, raidetankojen puslat 28.4.2016/218tkm (Laakkonen)

- Jarruneste, 3kpl alatukivarsia, 2kpl raidetankoja, laturi + hihna, pakoputken tiivisteitä, mekatroniikan tiivisteitä/laatikon tiivisteitä, laatikon öljyt ja turbiinin kunnostus 15.2.2017/230tkm (Ulkopuolinen firma)

- Ilmastointihuolto 2018 (Ulkopuolinen)

Eli ilmeisesti aika kivasti huollettu ja monen tonnin remontteja tehty, jotain pienempää anturia ja muuta vaihdeltu tuon lisäksi. Kertonee tarkasta omistajasta, jos pienistäkin asioista käyty aina Laakkosella

Kiertokanget, jakoketjut, männänrenkaat, ongelmallinen yhdysvesiputki, laatikon osaa vaihdettu pariin otteeseen tiivisteistä öljyhin (mekatroniikka, tiivisteitä ja turbiini kunnostettu), takakontin hydrauliikkasylinteri, ilmeisesti taas sitten hajonnut tai neste vuotaa, tukivarsia, raidetankojen puslia, laturi, kardaanin oikeastaan kaikki tiivisteet, nivelet ja laakerit vaihdettu.

Eikö vaikuta huoltohistorian puolesta aika hyvältä yksilöltä? Kun vielä jakoketjut, ongelmallinen vesiputki ja muita tiivisteitä samalla koneeseen vaihdettu :thuup: Ja toki laatikostakin ollaan nähtävästi pidetty huolta aika mukavasti.

Auto ollut 3 omistajalla. Vuodesta 2006->2016 yhdellä naisella Virossa uudesta asti, täydellinen merkkihuolto 2016 vuoden puoliväliin asti merkkiliikkeessä/ 218tkm. Sen jälkeen Suomessa huollettu normaaleilla pajoilla. Öljyjä vaihdettu 25-30tkm välein.

Mitä mieltä porukat on autosta? Onko passelin oloinen peli ja uskoltaisiko lähteä tuohon vaihtelemaan? Yleisiä kokemuksia näistä ja mahdollisista vioista koskien autoa, konetta ja laatikkoa?
Olle
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 19 Maalis 2018, 19:11
Auto: BMW i3 60Ah REx -14

Ex. BMW E87 LCI 123dA
Paikkakunta: Helsinki

Onko kellään näkemystä asiaan? Auto kiinnostaisi paljon, mutta jatkuva huollossa oleminen ei innostaisi...
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Mun tekisi kauheesti mieli sanoa että jännittäjät jännittää ja muut nauttii, mutta koska malli ei omaan kiinnostusluokkaan oikein osu niin en ole perehtynyt että kuinka realistista on olla jännittämättä. Onhan siinä ainakin moneen potentiaaliseen ongelmaan reagoitu, mikä ehkä helpottaa valintaa.

Jos ei takatasku jää vaihdosta ihan nahoille niin kokeilemalla selviää :)
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Olle
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 19 Maalis 2018, 19:11
Auto: BMW i3 60Ah REx -14

Ex. BMW E87 LCI 123dA
Paikkakunta: Helsinki

Aero kirjoitti: 31 Tammi 2020, 22:44 Mun tekisi kauheesti mieli sanoa että jännittäjät jännittää ja muut nauttii, mutta koska malli ei omaan kiinnostusluokkaan oikein osu niin en ole perehtynyt että kuinka realistista on olla jännittämättä. Onhan siinä ainakin moneen potentiaaliseen ongelmaan reagoitu, mikä ehkä helpottaa valintaa.

Jos ei takatasku jää vaihdosta ihan nahoille niin kokeilemalla selviää :)
Näinhän tuo on joo. Varmaan kunnollisella koe-ajolla ja käymällä istalla kaikki moduulit läpi ennen ajoa ja ajon jälkeen selvinnee ainakin sen hetkiset mahdolliset viat. Vikojen ilmaantumisesta ei koskaan osata sano...

Muutaman satasen saisin välirahaa vaihdosta omaan taskuun, tiedä sitten onko järkevä kauppa taloudellisessa mielessä?
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Järkevä? Ei taatusti.
Taloudellisesti kannattava? Ei taatusti.

Taloudellisesti järkevää olisi vähille(kin) kilsoille ostaa vähäveroinen, pienikulutuksinen ja halvoilla varaosilla oleva auto. Mutta ei näitä oikeasti järjellä ostetakaan ja fiiliksellä on hintansa.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Olle
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 19 Maalis 2018, 19:11
Auto: BMW i3 60Ah REx -14

Ex. BMW E87 LCI 123dA
Paikkakunta: Helsinki

Aero kirjoitti: 01 Helmi 2020, 20:05 Järkevä? Ei taatusti.
Taloudellisesti kannattava? Ei taatusti.

Taloudellisesti järkevää olisi vähille(kin) kilsoille ostaa vähäveroinen, pienikulutuksinen ja halvoilla varaosilla oleva auto. Mutta ei näitä oikeasti järjellä ostetakaan ja fiiliksellä on hintansa.
Puhut asiaa ;)

Lähinnä mietin siis vaihtoautojen arvoja, onko oma autoni E65 arvokkaampi kilsoista huolimatta?

Kaikkeahan noissa voi tulla, mutta sitten ei auta kuin korjailla. Nautinnolla on hintansa :rolle:
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Adaptive Drive tuon verran ajetussa on aika tyyris kysymysmerkki. Mulla oli e65 lci:ssä se, ja varusteena se on kyllä ihan ykkönen.

Ajoltaan erittäin hieno auto. Osta pois vaan!
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Olle
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 19 Maalis 2018, 19:11
Auto: BMW i3 60Ah REx -14

Ex. BMW E87 LCI 123dA
Paikkakunta: Helsinki

Juha kirjoitti: 02 Helmi 2020, 11:01 Adaptive Drive tuon verran ajetussa on aika tyyris kysymysmerkki. Mulla oli e65 lci:ssä se, ja varusteena se on kyllä ihan ykkönen.

Ajoltaan erittäin hieno auto. Osta pois vaan!
Joo, pitää ehdottomasti käydä kunnon testilenkki autolla heittämässä ja katsoa vikakoodit ennen ja jälkeen lenkin. Voisi varmaan käydä katsastuksessa katsomassa, että ei tiputtele mitään, kun liike lupasi auton katsastaa myöskin.
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Liekkö jo olet kaupille päätynyt. Kuten muutama jo kirjoittikin, mitään järkeä tuollaisen ostamisessa ei ole. Auto alkaa olla jo vanha, lisäksi siinä on sen ajan BMW:n insinöörien kaikki sähkö"keksinnöt" koekäytössä. BT- ei kuitenkaan välttämättä toimi, musiikin streamauksesta puhumattakaan. Saakohan naviinkaan enää uusia karttoja...
Eikös tuo N62 ole innokas myös valuttelemaan öljyjä vähän joka raosta. Esim venttiilikopat taitaa olla n 500 eur/kpl ja työt päälle.
Minusta juuri tällaisten R65.n ja vastaavien oikea arvo on todella pieni. Johtuen siitä, että ylläpito on huomattavasti kalliimpaa kuin jonkun peruskinnerin.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Vastaa Viestiin