i3 kokemuksia
Kolmessa vaiheessa on eri jännite verkossa, samanlailla näyttää aurinkopaneelien invertterikin, muutaman voltin heittoja aina.Wonderi kirjoitti: ↑28 Joulu 2022, 23:25No nyt vielä suurempi kiitos vinkistä, tuo mi3 on kertaluokkaa parempi appi! Eikä tarvitse Android-luuria käyttää enää edes sitä varten.
Muutaman havainnon tein. Samoin kuin Electrified-appikin, mi3 kertoo arvoja vain kahdesta vaiheesta, vaikka auto on kolmeen vaiheeseen kytkettynä. Vai näyttääkö suurimman ja pienimmän arvo kolmesta? Sitäkään en tiedä miksi eri vaiheissa on eri jännite ja virta, Metronin laturi on asetettuna 10A:lle.
Akun SOH eli state of health on näyttänyt viimeisen kolme vuotta aina 90%. Joko akku ei ole hiipunut 48tkm matkalla yhtään (epätodennäköistä), tai se vetää buffereista kapasiteettia käyttöön, kunnes jonain päivänä SOH alkaa romahtaa vauhdilla kun bufferit on vedetty olemattomaksi.
OBD-palikka laukaisee hälyn mielestäni joka kerta pienellä viiveellä ovien lukitsemisen jälkeen. About yhtä pitkällä viiveellä kuin takakontissa oleva koirakin sen laukaisee jos ei muistanut tuplaklikata sisätilatutkaa pois päältä.Toisaalta voi olla hyvä ettei OBD-palikkaa unohda kiinni autoon, saattaa estää nukahtamisen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2
- Liittynyt: 17 Maalis 2022, 10:47
Tuo "maakunta" taitaa yrittää olla vuosien 1997–2009 aikana voimassa olleen kummallisen lääniuudistuksen mukainen lääni?
https://en.wikipedia.org/wiki/Western_Finland_Province
https://en.wikipedia.org/wiki/Western_Finland_Province
Auton akku oli yön latauksen jäljiltä täynnä ja laitoin lähtöajan 2h ennen lähtöä. Ihmettelin sähkönkulutusmittarin lukemaa ja kun kävin kuuntelemassa auton luona niin ilokseni sain todeta, että akkua lämmittää, pieni hurina kuuluu auton alta. Tätähän peräänkuulutin aikaisemmin, että miksi ei lämmitä jos lähtöaika laitetaan myöhemmin kuin se 3h? Mutta näin sen pitääkin toimia :-)
On linjassaan. 120ah on ollut lyhyessä ajossa n. 155-180 km n. -10C keleissä.
Vaimon e-golf ilman ilmalämpöpumppua ja 35kwh akkulla ei juuri yli sadan pääse näissä keleissä vaikka kesällä sitten näyttää n. 230-260 samoissa ajoissa.
Kertokaa hölömölle... Miks Teslan akut pimahtaa alle 300tkm. Jos vaikka puhutaan että kestää lataussyklejä 1000 kertaa. Eikö i3 pitäs poksahtaa 100tkm kohdalla?. Syökö se teholataus sitten nopeammin sen akun?. Tämmöstä mielenpäällä
Eikös se hidaslataus ole just parempi akulle?
Onko kukaan asentanut itse peruutuskameraa EVO versioon? Olen katsonut plug-and-play sarjaa joka ei vaadi koodausta mutta vaihtoehtoja en ole juuri löytänyt.
https://www.in-car-install.co.uk/shop/r ... vo-screen/
Aikoinaan asensin vaimon VW CC:en alkuperäisen ja sitten tuttu sen koodasi toimimaan.
https://www.in-car-install.co.uk/shop/r ... vo-screen/
Aikoinaan asensin vaimon VW CC:en alkuperäisen ja sitten tuttu sen koodasi toimimaan.
Nyt on ensimmäistä talvea jo takana tovi tällä autolla ja kieltämättä vähän syksyllä jänskätti luettuani netin jutut, että millainen liukuri se on tullu hankittua, mutta olen todella yllättynyt auton talviajettavuudesta. Eilen oli kotitie tuiskannu umpeen ja luulin, että siihen jää, mutta ei vaan jääny, pihaan päästiin. Tuo kapea kitka menee yllättävän hyvin lumessa ja liikkeellelähdön pystyy liukkaalla ottaan tosi hitaasti. Lisäksi luulin, että puskisi herkästi ja etupyörien pitoa pelkäsin, mutta kyllä aikaisemman auton 255 leveä rengas oli aika kamala talvikelissä.
Esilämmitys tietysti ihan luksusta, melkein väittäisin, että ei Ladan jälkeen ole näin hyvää talviautoa ollutkaan pitkään aikaan. Kaksi ensimmäistä autoani oli Ladoja, muihin ei ollu varaa 1980-luvun puolivälissä.
Moottorin painohan tässä on samanlailla vetävien pyörien päällä niinkuin kuplavolkkarissa, joka oli peto menemään lumessa, kuulemma.
Esilämmitys tietysti ihan luksusta, melkein väittäisin, että ei Ladan jälkeen ole näin hyvää talviautoa ollutkaan pitkään aikaan. Kaksi ensimmäistä autoani oli Ladoja, muihin ei ollu varaa 1980-luvun puolivälissä.
Moottorin painohan tässä on samanlailla vetävien pyörien päällä niinkuin kuplavolkkarissa, joka oli peto menemään lumessa, kuulemma.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 6
- Liittynyt: 29 Huhti 2016, 17:36
- Auto: BMW i3S 94Ah REX -19
Tuollaisen purkin avulla onnistuu ilman koodausta. https://www.tori.fi/uusimaa/BMW_i3_lang ... ?ca=18&w=3
Jälkiasenteisen kameran saa parilla-kolmella kympillä.
Kiitos vinkistä!Star63 kirjoitti: ↑10 Tammi 2023, 23:08Tuollaisen purkin avulla onnistuu ilman koodausta. https://www.tori.fi/uusimaa/BMW_i3_lang ... ?ca=18&w=3
Jälkiasenteisen kameran saa parilla-kolmella kympillä.
Luistonesto on myös huippuluokkaa ja se ei juuri anna renkaan sutaista turhaan. Meidän kodin nurkalla on jyrkkä ylämäki ja siinä on liikennevalot joten usein joutuu pysähtymään liukkaaksi ruoviteltuun ylämäkeen kun tulee punainen. Bemarilla voi lähestulkoon painaa kaasun pohjaan ja antaa luistoneston hoitaa loput. Minusta monessa muussa merkissä luistonesto ei noin hienosti estä rengasta sutimista ja noissa valoissa pienikin renkaan luisto voi tarkoittaa paikalleen jäämistä ja mahdollista peruuttelua mäkeä alas (jota näen talvella joka viikko noissa valoissa).
Luistoneston kun ottaa pois päältä niin sitten on olo kuin olisin 30 vuotta nuorempi! i3 on hienosti hallittavissa sivuluisussa.

Moi, mulla on ollut tuo i3 94 vasta puolitoista kuukautta, kokemusta ei siis ole edes muista vuodenajoista. Latauksen/ajastetun lämmityksen jälkeen on näyttänyt lähelle tuota 190-200, mutta käytännössä yllättävän paljon on vaikuttanut se mikä Mode on käytössä. Comfort tuntuu verottavan raskaasti, samaten tuo ajonopeus, kun ajellaan satasta tai yli. Säästeliäin vaihtoehto on tuntuvasti (kirjaimellisesti) erittäin taloudellinen, mutta mukavuudesta ei voi enää puhua. Varmaan kuitenkin ihan ok keväällä ja syksyllä. Tähän liittyen, mistä tiedän että autossa on oikeasti toimiva ilmalämpöpumppu? Myyjän mukaan se siellä on, mutta miten se toimivuuden voi tietää?