i3 kokemuksia
Se lukema aamulla autoon istuessa on yltiöpositiivinen arvaus kuinka pitkälle voisi hitaasti körötellen päästä. Siinä vaiheessa auto ei vielä tiedä että aiot ajaa 80-120km/h eikä kuuttakymppiä. Pienen ajon jälkeen auto ehtii huomata ulkolämpötilan vaikutuksen, ja navi käynnistettynä huomioi reitin nopeusrajoituksetkin. Ja seuraavana aamuna sama uudestaan, i3 ei ennusta rangea menneisyyden ajotavan perusteella niin kuin moni muu (polttomoottorinenkin).
Oletko muuten päivittänyt autoasi USB-tikulla. Eli netissä näkee VIN koodilla uusimmat päivitykset. Mun autoon näytti just uutta päivitystä. Pitää päivitellä.
Vielä näihin kulutuksiin ja rangeen liittyen. Kai näitä on ajossa täällä pohjoisempanakin, Oulun alapuolella, ja talvi tulee taas. Miten on kylmemmät ilmat vaikuttaneet rangeen, vaikka -20 tai -25, jos vertaa nollakeliin tai pariin pakkasasteeseen?
Nyt meni uuden version äppi semmoseen jumiin, että käskyt autoon päin toimii, mutta auton viimeisimmät tilatiedot on 30.11. Ei näytä tämänhetkistä varausta eikä latausta, kun johto kiinni. Kaikki päivitykset ja äpin uudelleenlataukset tehty. Olin yhteydessä connectedDrive palveluun, saa nähdä mitä seuraavaksi ehdottavat?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 3
- Liittynyt: 03 Joulu 2022, 12:51
- Auto: BMW i3 94Ah REX -16
- Paikkakunta: Vantaa
FB: BMW i3 Europe keskustelua, maailman laajuinen ongelma nyt tuo. Lämmitys etänä toimii, muu sitten ei toimikkaan, BMW ei ole vastannut mitään kun kysin ongelmasta.
BMW i3 94Ah REX
Hintaluokka on siinä rajalla että 120Ah versionkin saa. Ehdottomasti panostaisin isompaan akkuun, helpompi myytävä tulevaisuudessa kun uusien sähköautojen ranget kasvaa kohisten ympärillä. Jos kuitenkin päädyt 94Ah versioon, varmista että siinä on CCS-pikalataus ja lämpöpumppu, 94Ah versiossa ollut lisävarusteena. Noin muuten se on aika normiauto ostettavaksi, paitsi ruostetta ja lommoja ei voi olla.
Noilla ajatuksilla itsekin akkuversiosta, REX:in taidan jättää väliin ja mennä suoraan täyssähköön. Mikä ero noilla naveilla on, muuta kuin toinen isompi näyttöinen? Onko akkujen kuntoon mitää testausta? Miten yleensä kestäneet? Taitaa olla suurin osa jälkituonteja?Wonderi kirjoitti: ↑06 Joulu 2022, 23:11 Hintaluokka on siinä rajalla että 120Ah versionkin saa. Ehdottomasti panostaisin isompaan akkuun, helpompi myytävä tulevaisuudessa kun uusien sähköautojen ranget kasvaa kohisten ympärillä. Jos kuitenkin päädyt 94Ah versioon, varmista että siinä on CCS-pikalataus ja lämpöpumppu, 94Ah versiossa ollut lisävarusteena. Noin muuten se on aika normiauto ostettavaksi, paitsi ruostetta ja lommoja ei voi olla.
Ainakin merkkihuolto pystyy tekemään akun kunnon mittauksen, mutta noin tuoretta kun on ostamassa ei sieltä mitään pelättävää löydy kuitenkaan. OBD:n kautta i3 tuntuu kertovan akun kunnoksi aina 90% (pysynyt samana viime 45tkm ajan), joka kertonee lähinnä netto- ja bruttokapasiteettien eron. Käytettävissä olevan kapasiteetin se ilmoittaa mulla 72tkm kohdalla olevan sama kuin uutena. Jos niin huono tuuri käy että akun kenno tai moduli särkyy, sen kyllä huomaa ja akkutakuun piikkiin vaihdetaan uusia moduleita akkuun.
Käytettynä tulleita suuri on osa. Katso saksalaistenkin hintoja ja vertaa kuinka paljon säästäisit hakemalla sieltä. Tonnin verran autoveroa päälle.
Pientä navia en osaa kommentoida.
Käytettynä tulleita suuri on osa. Katso saksalaistenkin hintoja ja vertaa kuinka paljon säästäisit hakemalla sieltä. Tonnin verran autoveroa päälle.
Pientä navia en osaa kommentoida.
Mulla tässä tänää tuli aamulla auton käynnistyksen jälkeen ilmoitus: voimansiirto, ajon jatkaminen mahdollista, tarkistuta autosi huoltopisteessä. Eilen oli aikamoinen lumikaaos ja yöllä.sit reilummin pakkasta. Auto ei ollut yöllä latauksessa
Sitten latasin autoa muutaman tunnin ja sama herja jatkui näytöllä. Ajelin lämpimään parkkihalliin, ja sieltä puolituntia myöhemmin lähdettäessä oli virhe kadonnut. Sama kävi minulle kuukausi sitten sateisella kelillä, mutta hävisi itsestään jälleen muutaman tunnin jälkeen (enkä käynyt parkkihallissa kuivattamassa autoa)
Nämä on nyt ekat kerrat vajaan vuoden omistuksen aikana, 12v akusta ei ole hajua, mutta epäilen tuon liittyvän nyt kosteuteen jossain anturissa tjms. Varmaan se 12v pitää varuiksi vaihdattaa, ja voiko tehdä muualla kuin merkkihuollossa, jossa pyytävät 250 siitä ilosta.
Tämä video tuli mieleen, että 8minuutin kohdilla olevasta hommasta voisi olla kyse. Katsotaan nyt miten tiheään tuo seuraavaksi uusii, niin varmaan koodin voisi käydä lukemassa. Auto on 2014 60ah, ja nurkkapyöritystä! Tykkään kyllä kovasti autosta, mutta toyotan jälkeen nämä ilmoitukset tuntuvat kerrassaan oudolta, kun niillä sai ajella yli 10 vuotta ilman ensimmäistäkään.
https://youtu.be/mnD9j5gRWEU
Sitten latasin autoa muutaman tunnin ja sama herja jatkui näytöllä. Ajelin lämpimään parkkihalliin, ja sieltä puolituntia myöhemmin lähdettäessä oli virhe kadonnut. Sama kävi minulle kuukausi sitten sateisella kelillä, mutta hävisi itsestään jälleen muutaman tunnin jälkeen (enkä käynyt parkkihallissa kuivattamassa autoa)
Nämä on nyt ekat kerrat vajaan vuoden omistuksen aikana, 12v akusta ei ole hajua, mutta epäilen tuon liittyvän nyt kosteuteen jossain anturissa tjms. Varmaan se 12v pitää varuiksi vaihdattaa, ja voiko tehdä muualla kuin merkkihuollossa, jossa pyytävät 250 siitä ilosta.
Tämä video tuli mieleen, että 8minuutin kohdilla olevasta hommasta voisi olla kyse. Katsotaan nyt miten tiheään tuo seuraavaksi uusii, niin varmaan koodin voisi käydä lukemassa. Auto on 2014 60ah, ja nurkkapyöritystä! Tykkään kyllä kovasti autosta, mutta toyotan jälkeen nämä ilmoitukset tuntuvat kerrassaan oudolta, kun niillä sai ajella yli 10 vuotta ilman ensimmäistäkään.
https://youtu.be/mnD9j5gRWEU
Tuohon 12v akun vaihtoon.. niin 250€ on ihan käypä hinta. Pyytävät jopa enemmän muualla.i3bev60ah kirjoitti: ↑09 Joulu 2022, 20:06 Mulla tässä tänää tuli aamulla auton käynnistyksen jälkeen ilmoitus: voimansiirto, ajon jatkaminen mahdollista, tarkistuta autosi huoltopisteessä. Eilen oli aikamoinen lumikaaos ja yöllä.sit reilummin pakkasta. Auto ei ollut yöllä latauksessa
Sitten latasin autoa muutaman tunnin ja sama herja jatkui näytöllä. Ajelin lämpimään parkkihalliin, ja sieltä puolituntia myöhemmin lähdettäessä oli virhe kadonnut. Sama kävi minulle kuukausi sitten sateisella kelillä, mutta hävisi itsestään jälleen muutaman tunnin jälkeen (enkä käynyt parkkihallissa kuivattamassa autoa)
Nämä on nyt ekat kerrat vajaan vuoden omistuksen aikana, 12v akusta ei ole hajua, mutta epäilen tuon liittyvän nyt kosteuteen jossain anturissa tjms. Varmaan se 12v pitää varuiksi vaihdattaa, ja voiko tehdä muualla kuin merkkihuollossa, jossa pyytävät 250 siitä ilosta.
Tämä video tuli mieleen, että 8minuutin kohdilla olevasta hommasta voisi olla kyse. Katsotaan nyt miten tiheään tuo seuraavaksi uusii, niin varmaan koodin voisi käydä lukemassa. Auto on 2014 60ah, ja nurkkapyöritystä! Tykkään kyllä kovasti autosta, mutta toyotan jälkeen nämä ilmoitukset tuntuvat kerrassaan oudolta, kun niillä sai ajella yli 10 vuotta ilman ensimmäistäkään.
https://youtu.be/mnD9j5gRWEU
No helppo ja helppo. Toisille on ja toisille ei. Pitäs lämmintila olla pakkasella ja vähän tietämystä kuitenkin. Eli jos eijjole niin liekkö tuo elämä yhdestä 100€ kiinni ja eipä tule rikottua mitään ite. Monasti tahtoo olla se "tein itse, säästin" . Ei tuossa autossa noita huoltokuluja liiaksi ole. Ja saahan tuohon hintaan jo ex-Laakkoselta kahvit. Vai saako enää mutta kuitenkin
Jos sormet on jäässä tai keskellä kämmentä, akunvaihdon voi marmoriliikettä halvemmalla (ja helpommin!) teettää missä tahansa autokorjaamossa, tai suoraan siinä akkuliikkeessä josta akun ostaa.TeroT74 kirjoitti: ↑11 Joulu 2022, 13:30No helppo ja helppo. Toisille on ja toisille ei. Pitäs lämmintila olla pakkasella ja vähän tietämystä kuitenkin. Eli jos eijjole niin liekkö tuo elämä yhdestä 100€ kiinni ja eipä tule rikottua mitään ite. Monasti tahtoo olla se "tein itse, säästin" . Ei tuossa autossa noita huoltokuluja liiaksi ole. Ja saahan tuohon hintaan jo ex-Laakkoselta kahvit. Vai saako enää mutta kuitenkin
Joo kiitokset vastauksista. Tällä viikolla vien marmorilla akun vaihtoon sopuisaan 220€ hintaan.
Tuo herja on tullut nyt parina aamuna kylmän yön jälkeen, mutta päivän mittaan sitten poistunut itsestään kun autolla on vähän ajellut enemmän tai viennyt lämpimäänhalliin hetkeksi. 12v akku on kuulemma monen herjan seurauksena ja kannataa näihin uusia säännöllisesti, ennen kuin sakkaa kokonaan. Ensin meinasin kle:tä, Mutta se oli vaihdettu takaisinkutsukamppiksessa
Mutta katsotaan onko vaikutusta, nykyisen 12v akun iästä minulla ei ole tietoa
Tuo herja on tullut nyt parina aamuna kylmän yön jälkeen, mutta päivän mittaan sitten poistunut itsestään kun autolla on vähän ajellut enemmän tai viennyt lämpimäänhalliin hetkeksi. 12v akku on kuulemma monen herjan seurauksena ja kannataa näihin uusia säännöllisesti, ennen kuin sakkaa kokonaan. Ensin meinasin kle:tä, Mutta se oli vaihdettu takaisinkutsukamppiksessa
Mutta katsotaan onko vaikutusta, nykyisen 12v akun iästä minulla ei ole tietoa