Tänä aamuna lähtöaikaan ilmastoituna oli lämmitys päällä, koska ulkona 10 astetta ja näytön numero punainen. Jonkin matkaa ajettuani muuttui valkoiseksi. Ajovalot oli kokoajan automaattisesti päällä.
i3 kokemuksia
- Liitteet
-
- 5BBED2B3-39E8-4F2F-818F-517BD5125BAD.jpeg (589.93 KiB) Katsottu 6244 kertaa
Nyt minäkin huomasin tunnelissa että oranssina se oli. Sama sävy joka on Bemarin mittarivalaistuksena ollut vuosikymmeniä. Ainoa "mittari" jossa se näkyy on enää lämpötilansäätimessä (ja fyysisten nappuloiden taustavalo).
Noniin :-)
Muistan, kun nuorena miehenä ostin vm1983 BMW 316 (1,8i) niin siinä oli kans tuo oranssi mittarivalaistus ja hiukan kaartuva kojelauta niin olihan se hieno ja kaiken kruunasi, kun Alpine julkaisi uuden soittimen jota sai sekä perinteisellä vihreällä valaistuksella ja myös uutuutena oranssilla valaistuksella, oli bemariin kuin tehty ja olihan se ostettava. Sillä autolla sitten ajellessa nykyinen vaimonikin löytyi :-)
No niin.. 8000km takana i3sta. Edelleen positiivisia kokemuksia. Ja kyllä Rex tekee tuosta stressittömän kulkineen. Olisipa käyny hassusti tuossa vkolla kun pyörähdin 90km päässä ja matkalle sattuu yksi latauspiste.. pikalaturi ei käytössä kun rikki. Noh ei olisi matka katkennut mutta 22kw laturiin ei jaksa jäädä tunniksi roikkumaan eli Rex pörisemään ja menoksi. Olisiko rexillä tullu ajettua 8000km aikana 15-20l bensaa..
Perheenlisäyksen johdosta uusia i3-kokemuksia: vastasyntyneen turvakaukalo sopii 185-senttisen kuljettajan taakse juuri riittävän hyvin ilman isofix-telakkaa, kartturin puolelle mahtuu isofix-telakankin kanssa. Ja takaovet on oikeasti maailman vaikeimmat.
Onnea perheenlisäyksestä!
Eikös ne takaovet pitäis olla kätevät lasten kanssa?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 63
- Liittynyt: 29 Joulu 2019, 20:38
- Auto: i3 60Ah REX -16
A6 BiT quattro -02 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Kaapparimallin takaovet varmasti näytti paperilla hyvältä, mutta onhan ne oikeasti insinöörin aivopieru. Jos sillä puolella, jolta takaovesta pitäisi saada jotain sisään tai ulos, on auto tms. este lähellä, niin johan menee vaikeaksi. Mutta jos sivuilla on reilusti tilaa, niin kyllä ne silloin menettelee. Sellainenkin käytännön tilanne, kun kuskaan lapsia harrastuksiin ja ne haluaa istua yhdessä takapenkillä, niin kun ne tulee repsikan puolelta autoon, niin ensin pitää tietenkin avata etuovi, jotta saa takaoven auki. Lapset könyää takapenkille ja laittaa tietenkin takaoven kiinni. No nyt jää etuovi auki, niin sitä on sitten kiva kuskinpenkiltä kurkotella kiinni. IMHO nuo i3:n takaovet on täysi vitsi. 3-ovisena toimisi ihan yhtä hyvin, ellei jopa paremminkin.
Muuten kyllä tykkään autosta oikein kovasti.
Muuten kyllä tykkään autosta oikein kovasti.
2- ja 3-ovisilla autoilla aikanaan ajaneena, ne oli paljon helpompia kuin i3:n ovet. Se etu tavalliseen pienehköön nelioviseen sentään on että b-pilari on reilusti taaempana eikä näkemisen haittana. Ja etuovista on väljempi kulkea kuin neliovisesta 1- tai 3-sarjalaisesta.
Itsellä ei ole pieniä lapsia enää niin toimii noi ovet ihan Ok, mutta ymmärrän kyllä yskän. Toisaalta jos lapsen saattelis sinne takapenkille niin aikuinen pystyy hallitsemaan ovien käyttöä ja näin vaara oman tai viereisen auton kolhimiselle pienenee.
Kauppakassien kanssa nuo ovet on varsin kätevät, omasta mielestä.
Kauppakassien kanssa nuo ovet on varsin kätevät, omasta mielestä.
Juuri kun pääsin kehumasta, niin tänään auton P-vaihde ei enää mennyt enää päälle napista, eikä ovea avaamalla. Onkohan kellään kokemusta, mistä probleema oikein johtuu? Auto on i3 2014 60ah bev
E: ongelma poistui, liitin oli huonosti paikoillaan
E: ongelma poistui, liitin oli huonosti paikoillaan
Tarkennatko mikä liitin?
Auton asetuksissa on asetettuna AC latauksen virranrajoitus päällä ”rajoitettu” eli ohjeen mukaan lataa 16A ja näin teki, kun olin 22kW tolpalla. Käyttöohje varoittelee muuttamasta tätä arvoa, jos ei tiedä lataustolpan max arvoa. Voinko muuttaa tuota asetusta ”max” asentoon ja ladata 32A? En ole uskaltanut koittaa. Autossa on myös pikalataus DC 50kW mahdollinen.
Ja 11kW 3-vaihelataus niin eikös ton asetuksen voi huoletta muuttaa max asentoon?
Ja 11kW 3-vaihelataus niin eikös ton asetuksen voi huoletta muuttaa max asentoon?
i3:n AC-latauksen maksimi on 11kW eli 3x16A vaikka tolppa antaisi enemmänkin. Wallboxit ja kaupalliset lataustolpat on asetettu antamaan enintään sen minkä niiden johdotus ja sulakkeet kestää. Vain pistorasiaan kytkettävien latureiden kanssa on tarpeen muistaa rajoittaa latausvirta siihen minkä pistorasia, johdotus ja sulake kestää. DC-lataus menee autossa ihan eri elimien kautta, sen teho ei liity AC-latauksen tehoon.
Eli mulla on ollu toi asetus sit turhaan rajoitus-asennossa.Wonderi kirjoitti: ↑06 Elo 2022, 18:20 i3:n AC-latauksen maksimi on 11kW eli 3x16A vaikka tolppa antaisi enemmänkin. Wallboxit ja kaupalliset lataustolpat on asetettu antamaan enintään sen minkä niiden johdotus ja sulakkeet kestää. Vain pistorasiaan kytkettävien latureiden kanssa on tarpeen muistaa rajoittaa latausvirta siihen minkä pistorasia, johdotus ja sulake kestää. DC-lataus menee autossa ihan eri elimien kautta, sen teho ei liity AC-latauksen tehoon.
Pitää muuttaa heti