Yhdenpolkimenajo on i3:ssa aina päällä, ei saa pois eikä löysemmälle. Mutta rullaahan se kunhan jalka oppii että rullaus tehdään kaasupolkimen neutraalissa asennossa, eikä poljin ylhäällä niin kuin perinneautoissa. Hetken opettelun jälkeen luonnistuu sujuvasti.
i3 kokemuksia
Wonderi kirjoitti: ↑13 Maalis 2022, 19:25Yhdenpolkimenajo on i3:ssa aina päällä, ei saa pois eikä löysemmälle. Mutta rullaahan se kunhan jalka oppii että rullaus tehdään kaasupolkimen neutraalissa asennossa, eikä poljin ylhäällä niin kuin perinneautoissa. Hetken opettelun jälkeen luonnistuu sujuvasti.
Harmi , pakko sitten unohtaa tuo. Menee liian rasittavaksi ajo , jos ei pääse kaasujalkaa lepuuttamaan. Matka ajossa toki aktiivivakkari hoitaa homman , mutta taajamassa meno turhan tökkivää ilman rullausta.
Älä tuomitse etukäteen. Vastapainoksi kaasujalkaa saa lepuutettua taajama-ajossa aina kun auto on paikallaan tasaisella tai ylämäessä, auto pitää itsensä paikallaan jarruun koskematta. Ja täyden regenin hidastusten aikanakin voi jalan nostaa ylös. Ei ainakaan mulla ole yhtään tökkivää.melperri kirjoitti: ↑13 Maalis 2022, 19:47Harmi , pakko sitten unohtaa tuo. Menee liian rasittavaksi ajo , jos ei pääse kaasujalkaa lepuuttamaan. Matka ajossa toki aktiivivakkari hoitaa homman , mutta taajamassa meno turhan tökkivää ilman rullausta.Wonderi kirjoitti: ↑13 Maalis 2022, 19:25Yhdenpolkimenajo on i3:ssa aina päällä, ei saa pois eikä löysemmälle. Mutta rullaahan se kunhan jalka oppii että rullaus tehdään kaasupolkimen neutraalissa asennossa, eikä poljin ylhäällä niin kuin perinneautoissa. Hetken opettelun jälkeen luonnistuu sujuvasti.
Makuasioita ja tottumiskysymyksiä tietysti. Mutta mulla ei ole kahden ja puolen vuoden aikana tullut kertaakaan mieleen että haluaisin yhdenpolkimenajon pois päältä. Ja seuraavaa autoa miettiessä yhdenpolkimenajottomat on ehdottomasti pois hyväksyttävien listalta. Vaikka töissä joudun päivittäin ajamaan kahdella polkimella, toistaiseksi.
Nykyisellä kauppakassilla (VW eUP) kokeilin pari kertaa keppi regen asennossa. Aivan perseestä kevyimmälläkin asetuksella .Wonderi kirjoitti: ↑13 Maalis 2022, 20:46Älä tuomitse etukäteen. Vastapainoksi kaasujalkaa saa lepuutettua taajama-ajossa aina kun auto on paikallaan tasaisella tai ylämäessä, auto pitää itsensä paikallaan jarruun koskematta. Ja täyden regenin hidastusten aikanakin voi jalan nostaa ylös. Ei ainakaan mulla ole yhtään tökkivää.melperri kirjoitti: ↑13 Maalis 2022, 19:47Harmi , pakko sitten unohtaa tuo. Menee liian rasittavaksi ajo , jos ei pääse kaasujalkaa lepuuttamaan. Matka ajossa toki aktiivivakkari hoitaa homman , mutta taajamassa meno turhan tökkivää ilman rullausta.Wonderi kirjoitti: ↑13 Maalis 2022, 19:25
Yhdenpolkimenajo on i3:ssa aina päällä, ei saa pois eikä löysemmälle. Mutta rullaahan se kunhan jalka oppii että rullaus tehdään kaasupolkimen neutraalissa asennossa, eikä poljin ylhäällä niin kuin perinneautoissa. Hetken opettelun jälkeen luonnistuu sujuvasti.
Makuasioita ja tottumiskysymyksiä tietysti. Mutta mulla ei ole kahden ja puolen vuoden aikana tullut kertaakaan mieleen että haluaisin yhdenpolkimenajon pois päältä. Ja seuraavaa autoa miettiessä yhdenpolkimenajottomat on ehdottomasti pois hyväksyttävien listalta. Vaikka töissä joudun päivittäin ajamaan kahdella polkimella, toistaiseksi.
Kokeile vielä Bemariakin, uskon ja toivon että puolet halvempi Volkkari on monellakin tavalla erilainen auto. Näkyy vielä olevan ainakin Tampereen Autokeskuksella i3-koeajoauto.melperri kirjoitti: ↑14 Maalis 2022, 11:44Nykyisellä kauppakassilla (VW eUP) kokeilin pari kertaa keppi regen asennossa. Aivan perseestä kevyimmälläkin asetuksella .Wonderi kirjoitti: ↑13 Maalis 2022, 20:46Älä tuomitse etukäteen. Vastapainoksi kaasujalkaa saa lepuutettua taajama-ajossa aina kun auto on paikallaan tasaisella tai ylämäessä, auto pitää itsensä paikallaan jarruun koskematta. Ja täyden regenin hidastusten aikanakin voi jalan nostaa ylös. Ei ainakaan mulla ole yhtään tökkivää.
Makuasioita ja tottumiskysymyksiä tietysti. Mutta mulla ei ole kahden ja puolen vuoden aikana tullut kertaakaan mieleen että haluaisin yhdenpolkimenajon pois päältä. Ja seuraavaa autoa miettiessä yhdenpolkimenajottomat on ehdottomasti pois hyväksyttävien listalta. Vaikka töissä joudun päivittäin ajamaan kahdella polkimella, toistaiseksi.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 63
- Liittynyt: 29 Joulu 2019, 20:38
- Auto: i3 60Ah REX -16
A6 BiT quattro -02 - Paikkakunta: Ylöjärvi
i3:n yhden polkimen ajo on omasta mielestä varsin intuitiivista juuri sen tähden, että sillä kaasupolkimella voi erittäin helposti säädellä kiihdytystä, rullausta ja jarrutusta. Vakionopeussäändintä käytän kyllä ihan taajama-ajossakin versin paljon. ACC saisi kyllä olla, se tuosta omasta puuttuu.
Täytyy funtsia. Sattuneesta syystä pitää pikkuhiljaa päivittää nuo perheen arkikulkineet sähköisksi. ACC:llä voisi tietysti mennä taajamassakin. Tuo eUP on sinällään aivan manio peli , kun vähän modasi keskikyynärnojalla ja pääntuen ylimääräisellä tynyllä. Kelpaa ajella maantielläkin , kokoonsa nähden painava ja matala painopiste vakauttaa menoa hyvin. Kaiken kruunaa erinomainen ohjaus , tarkka , kevyt ja tunnokas.Wonderi kirjoitti: ↑14 Maalis 2022, 14:04Kokeile vielä Bemariakin, uskon ja toivon että puolet halvempi Volkkari on monellakin tavalla erilainen auto. Näkyy vielä olevan ainakin Tampereen Autokeskuksella i3-koeajoauto.melperri kirjoitti: ↑14 Maalis 2022, 11:44Nykyisellä kauppakassilla (VW eUP) kokeilin pari kertaa keppi regen asennossa. Aivan perseestä kevyimmälläkin asetuksella .Wonderi kirjoitti: ↑13 Maalis 2022, 20:46
Älä tuomitse etukäteen. Vastapainoksi kaasujalkaa saa lepuutettua taajama-ajossa aina kun auto on paikallaan tasaisella tai ylämäessä, auto pitää itsensä paikallaan jarruun koskematta. Ja täyden regenin hidastusten aikanakin voi jalan nostaa ylös. Ei ainakaan mulla ole yhtään tökkivää.
Makuasioita ja tottumiskysymyksiä tietysti. Mutta mulla ei ole kahden ja puolen vuoden aikana tullut kertaakaan mieleen että haluaisin yhdenpolkimenajon pois päältä. Ja seuraavaa autoa miettiessä yhdenpolkimenajottomat on ehdottomasti pois hyväksyttävien listalta. Vaikka töissä joudun päivittäin ajamaan kahdella polkimella, toistaiseksi.
Tuli sitten lopulta hankittua perheen kakkosautoksi i3.
Rekisteröin heti BMW IDn ja asensin softan puhelimeen etähallintaa varten. Kun tuo tili my BMW-palveluun perustetaan niin lähtee auton viestikeskukseen viesti jossa numerosarja jolla varmistetaan että oikea henkilö kyseessä. Huomasin että viestikeskuksessa edellinen viesti muutaman kuukauden takaa oli samanlainen vahvistuskoodi eli ilmeisesti auton edellisen omistajan ottaessa etähallinan käyttöön.
Kysyisinkin nyt että tiedättekö millä tapaa varmistetaan ettei nyt auton edellinen omistaja pysty edelleen käyttämään auton etähallintaa ja näe esimerkiksi auton sijaintia? Autokaupassa (tässä tapauksessa Kamux) ei edes tiedetty miten etähallinan saa käyttöön joten eivät varmasti olleet myöskään nollanneet tai poistaneet edellisen omistajan tietoja?
Rekisteröin heti BMW IDn ja asensin softan puhelimeen etähallintaa varten. Kun tuo tili my BMW-palveluun perustetaan niin lähtee auton viestikeskukseen viesti jossa numerosarja jolla varmistetaan että oikea henkilö kyseessä. Huomasin että viestikeskuksessa edellinen viesti muutaman kuukauden takaa oli samanlainen vahvistuskoodi eli ilmeisesti auton edellisen omistajan ottaessa etähallinan käyttöön.
Kysyisinkin nyt että tiedättekö millä tapaa varmistetaan ettei nyt auton edellinen omistaja pysty edelleen käyttämään auton etähallintaa ja näe esimerkiksi auton sijaintia? Autokaupassa (tässä tapauksessa Kamux) ei edes tiedetty miten etähallinan saa käyttöön joten eivät varmasti olleet myöskään nollanneet tai poistaneet edellisen omistajan tietoja?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 228
- Liittynyt: 07 Loka 2016, 10:42
- Auto: 2023 G26 i4
2014 F11 530xd - Paikkakunta: Oulu
Uudelleen rekisteröinti poistaa edeliset rekisteröinnit - tuli huomattua kun yritin joskus regata kahdelle eri tilille (omalle ja rouvan) samaa autoa. Siispä molemmat käyttävät samaa tiliä :-)
ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316ti 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020
Noniin, täällä uusi i3:n käyttäjä. Vaihdoin ison bensamaasturin (13L/100km) tähän i3:en ja samalla tuli siirryttyä lähiajoissa sähköiseen liikkumiseen. Haja-asutusalueella kotona lataillen mennään ja kahden ensimmäisen viikon kokemukset pelkästään positiivisia, jopa lähellä hurmiota, kun nousi tuo bensan hinta niin sopivasti pilviin
Auto tuntuu sopivan näihin lähialueen ajoihin todella hyvin ja miksei kauemmaksikin.
Mulla ei sovellus ensin hyväksynyt autoa ollenkaan ja olin siitä yhteydessä asiakaspalveluun ja siellä tekivät maavaihdoksen, kun tuontiautosta kyse. Lisäksi neuvoivat vielä tekemään muutaman päivityksen, toinen USB:llä ja toinen ihan auton omalla yhteydellä. Oli kyllä hyvää palvelua sähköpostitse. Nyt kaikki toimii varsin mallikkaasti niin autossa kuin sovelluksen kautta.
Ensikokemukseni Bemarista oli 1983 mallin 316i joskus silloin 1990 luvun vaihteessa nuorena miehenä ja uskotte, että kyllä silloin oli ”kipinöitä munissa”. Nyt lähes sama tunne Bemariin paluussa vaikka nuoria ei enää olla
Auto tuntuu sopivan näihin lähialueen ajoihin todella hyvin ja miksei kauemmaksikin.
Mulla ei sovellus ensin hyväksynyt autoa ollenkaan ja olin siitä yhteydessä asiakaspalveluun ja siellä tekivät maavaihdoksen, kun tuontiautosta kyse. Lisäksi neuvoivat vielä tekemään muutaman päivityksen, toinen USB:llä ja toinen ihan auton omalla yhteydellä. Oli kyllä hyvää palvelua sähköpostitse. Nyt kaikki toimii varsin mallikkaasti niin autossa kuin sovelluksen kautta.
Ensikokemukseni Bemarista oli 1983 mallin 316i joskus silloin 1990 luvun vaihteessa nuorena miehenä ja uskotte, että kyllä silloin oli ”kipinöitä munissa”. Nyt lähes sama tunne Bemariin paluussa vaikka nuoria ei enää olla
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1
- Liittynyt: 18 Helmi 2019, 10:48
- Auto: bmw i3 60ah rex -16
- Paikkakunta: Oulainen
Nyt on reilu viikko harjoiteltu -16 60ah i3 rexillä ajelua, hieman toista tuhatta km takana eikä juurikaan moitteita ole keksinyt, no jos alkaa saivartelemaan niin ehkä range ja äänieristys voisi olla parempi, ei niinkään oman auton äänet häiritse mutta muut, vastaantulijat jne.
Yksi juttu mietityttää, miksi en saa puheohjausta toimimaan, ei tapahdu mitään kun painan napista, pitkällä painasulla käynnistyy puhelimen google assistant. Autossa on pro navi jos sillä merkitystä.
e. puheohjaus alkoi toimimaan kun vaihdoin englannin kieliseksi. Onko tosi ettei saa suomen kielelle
Yksi juttu mietityttää, miksi en saa puheohjausta toimimaan, ei tapahdu mitään kun painan napista, pitkällä painasulla käynnistyy puhelimen google assistant. Autossa on pro navi jos sillä merkitystä.
e. puheohjaus alkoi toimimaan kun vaihdoin englannin kieliseksi. Onko tosi ettei saa suomen kielelle
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 228
- Liittynyt: 07 Loka 2016, 10:42
- Auto: 2023 G26 i4
2014 F11 530xd - Paikkakunta: Oulu
"puheohjaus alkoi toimimaan kun vaihdoin englannin kieliseksi. Onko tosi ettei saa suomen kielelle"
Saako jossain merkeissä suomenkielisen puheohjauksen?
Joissain harvoissa kuulemma ruotsinkieli toimii (ainakin jos tukee google assistanttia), mutta en ole kuullut että suomenkielen tukea olis missään(?)
Saako jossain merkeissä suomenkielisen puheohjauksen?
Joissain harvoissa kuulemma ruotsinkieli toimii (ainakin jos tukee google assistanttia), mutta en ole kuullut että suomenkielen tukea olis missään(?)
ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316ti 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 228
- Liittynyt: 07 Loka 2016, 10:42
- Auto: 2023 G26 i4
2014 F11 530xd - Paikkakunta: Oulu
Applen siri tosiaan puhuu suomea, Googlen Assistant ei vielä. Lähinnä tarkoitin noita autojen omia järjestelmiä, siis ilman apple carplayn tai androind auton käyttöä.
ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316ti 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020
Varsin hyvä tuo MyBMW-äppi, mutta sitä ihmettelen ettei siitä näe onko esilämmitys/jäähdytys toiminnassa. Pitää vaan luottaa siihen ajastusaikaan, mutta olisi mukavampi, kun vaikka se tuuletinkuvake pyörisi. Silloin kun on johdon päässä niin näkee siitä kun on alkanut lataamaan uudestaan. Annoinkin kehitysidean, että näkisi sisä-ja ilkolämpötilan myös äpistä. Olis aika kiva niin.
Huomasinpa tuossa erikoisen verokohtelun.
Täyssähkö i3 BEV ajoneuvovero vuodessa on 146,37€
Ja i3 REX mallin vain 87,23€ vuodessa, kun käyttövoimaksi on merkitty bensiini, vaikka todellisuudessa käyttää sähköä.
Suomalaista ilmastopolitiikkaa.
Täyssähkö i3 BEV ajoneuvovero vuodessa on 146,37€
Ja i3 REX mallin vain 87,23€ vuodessa, kun käyttövoimaksi on merkitty bensiini, vaikka todellisuudessa käyttää sähköä.
Suomalaista ilmastopolitiikkaa.
Onko REXin autovero ollut paljon suurempi?