BMW IX50 kokemuksia

i3, i4, i7, i8, iX, iX1, iX3
Kostamo71
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 18 Joulu 2023, 12:26

Omistan BMW IX50 kaikilla mahdollisilla varusteilla, ostin 08/2022 26tkm ajettuna Ruotsista.
No nyt on mittarissa 71tkm ja auto ahkerassa käytössä eli km tulee tasaiseen lisää. Kesäkulut ollut luokkaa 20kwh/100km ja talvi 26kwh/100km.

Ongelmia ollut myös eli autossa aktiivisena Adaptiivisten valojen vika eli ne eivät toimi ja vikaa jo korjattu 8 kertaa BMW Bavarian toimesta. Sen olen huomannut että sähköautojen korjausajat kiven alla ja pakko sanoa että osaajat myös. Ajan paljon pimeällä eli aika noloa +150teur autolla vaihdella valoja manuaalilla. Nyt valojen korjaus asteella että selvittävät maahantuojalta etukäteen mikä voisi auttaa ennekuin ottavat auton pajalle (tietoa olen odotellut jo 2 vkoa).

Ajossa olen ollut tyytyväinen autoon ,tehot,kulutus ja latausajat ok. Valo-ongelman vuoksi olen kyllä ajatellut merkin vaihtoa kunhan noita uusia sähköautoja ja malleja tulee markkinoille.

Onkohan noita valo-ongelmia ollut kenelläkään muulla ? Mikä olisi suomen nro1 korjaamo BMW sähköautoille ?
Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: i4

Omassa i4 adaptiiviset automaattivalot toimineet moitteettomasti. Reilu 50 tonnii takana.
Steve
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 24 Heinä 2019, 05:38

Itsellä myös vajaan vuoden vanha iX50. Valo-ongelmia tai muitakaan ongelmia ei ole ollut.
Vee-Pee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 28 Marras 2023, 09:48

Samanlaisella iX50 ( myös Ruotsista) nyt ajokilometrejä kertynyt 20 tkm ja ensimmäinen talvi sähköautolla: pari kokemattoman kysymystä ja kokemusta:
- takaikkunoiden sulkeutumisessa pakkasella on ongelmia. Ikkunat jäävät auki ja sulattelu täytyy tehdä parkkihallissa ostosten lomassa. Onko tähän ongelmaan jotain kikkaa forumilla?
- lataaminen hidasta, eikä akusto tule täyteen, laturi stoppaa itsestään 60-70% täydestä tasosta. Onko tämä kovalla pakkasella yleinenkin ilmiö?
- lisäksi hiihtolomalla tarkoitus lähteä Ruotsin Lappiin (Åre).
Onko kenelläkään kokemuksia jaettavaksi: mikä latausappi Ruotsiin? Miten matka Åreen sähköautolla sujui? Suksiboksi lisää kulutusta melkolailla… se nyt ollut katolla viikon ja täydellä iX50:n akulla range alkaa tuskin 3:lla, olisiko jotain 350 km maksimissaan.
Valot sentään toimineet moitteettomasti ja onhan tämä erityisen mukava auto ajaa!🤩🇫🇮
Kostamo71
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 18 Joulu 2023, 12:26

Päivitystä valo-ongelmaan eli 8 krs Bavarialla niin vaihtoivat oikean puolen laservalo yksikön sekä sadetunnistimen ja ainakin nyt toistaiseksi pelittää 😜👍
Talvilatauksen nopeuteen vaikuttaa suuresti akuston esilämmitys. Valikosta saa itsekin latauksen alta laitettua lämmityksen päälle, jos latausasema valittu kohteeksi niin auto lämmittää akun automaattisesti. Vertailuna minulle kävi pohjoisessa että vein auton lataukseen ja unohtu lämmittää akku, no 200kw laturista tuli 43kw. Sama laturi lämmitetyllä akulla otti 178kw

Tuota ongelmaa latauksessa ei ole ollut että lataisi ns. vajaa prosentit. Auto kyllä tekee niin että jos on navigaattorissa paikka määränpäänä niin auto muuttaa lataustavoite prosentin sen mukaan paljonko tarvitsee virtaa sinne pääsyyn.

Onko kukaan kokeilu mikä on matkassa ”vara” akun 0% jälkeen ? Itsellä pari kertaa ollut 1% ja 6km jäljellä laiturille mennessä. 😁
Kostamo71
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 18 Joulu 2023, 12:26

Ai niin unohtui tuohon talvella takaovien kiinni laittaessa ja ikkuna ongelma niin olen itse tehnyt niin että samalla kuin suljen oven painan ikkunaa hieman sisäänpäin niin ikkunat menee ihan ok kiinni. Sama ongelma ollut että jos ikkuna jää ns. Tiivisteen ulkopuolelle niin app ilmoittelee että ikkuna on auki 👍
Steve
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 24 Heinä 2019, 05:38

Itsellä hyvin vähän ollut ongelmia iX50:n ikkunoiden kanssa. Ovet on välillä olleet jäässä -25 asteen pakkasissa, mutta nekin on auenneet, kun on vähän voimaa käyttänyt. Kaksi kertaa kovimmilla pakkasilla kuskin ikkuna ei mennyt automaattisesti kiinni, mutta se korjautui napista nostamalla.

Autohan on muuten talvipelinä ihan parhaasta päästä!
Itsellä on auto sitä erää, kun ilmajouset jäi saamatta. En tiedä onko porukalla ollut kovissa pakkasissa ongelmia ilmajousien kanssa iX:ssä, mutta edellisestä autosta ilmajouset hajosivat -30 asteen pakkasella ja eilen näin 7-sarjalaisen, jossa toisella puolella ilmajouset olivat nostaneet auton yläasentoon ja toisella puolella ne olivat pohjassa 😂
Steve
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 24 Heinä 2019, 05:38

Itsellä hyvin vähän ollut ongelmia iX50:n ikkunoiden kanssa. Ovet on välillä olleet jäässä -25 asteen pakkasissa, mutta nekin on auenneet, kun on vähän voimaa käyttänyt. Kaksi kertaa kovimmilla pakkasilla kuskin ikkuna ei mennyt automaattisesti kiinni, mutta se korjautui napista nostamalla.

Autohan on muuten talvipelinä ihan parhaasta päästä!
Itsellä on auto sitä erää, kun ilmajouset jäi saamatta. En tiedä onko porukalla ollut kovissa pakkasissa ongelmia ilmajousien kanssa iX:ssä, mutta edellisestä autosta ilmajouset hajosivat -30 asteen pakkasella ja eilen näin 7-sarjalaisen, jossa toisella puolella ilmajouset olivat nostaneet auton yläasentoon ja toisella puolella ne olivat pohjassa 😂
Kostamo71
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 18 Joulu 2023, 12:26

Ei ole ollut ongelmia ilmajousituksen kanssa ja pelittää tosiaan valotkin niinkuin pitää. Tuli valojen kaarreominaisuudet hyvin esiin.

Samaa mieltä olen että paras talviauto mitä tiedän. Lämmitys lämmittää käsinojat ja ratin ja on todella nopeasti lämpenevä.
Vastaa Viestiin