Tänään on julkaistu uusi iX, joka näyttää korjaavan monta asiaa mitkä iX3:ssa on väärin. Alustavasti luvataan 500hv, 600km ja 200kw lataustehoa. Ja munuaiset on tietenkin isommat kuin aiemmissa. Ainakin saksalaiset saa tilata ensi kesänä, ensimmäiset autot luovutukseen 2021 loppuvuonna.
BMW iX
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Näkyy olevan jo Suomessakin ainakin yksi auto: Kontiolahdella Ampumahiihdon kisoissa, kun BMW sponssaa sitä.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Tästä tihkuu enemmän tietoa ja jotain "koeajoja". Kuvien perusteella ristiriitaiset fiilikset, mutta hyvin sekoittaa pakkaa. Konseptit ihan muut kuin vahvemmalla VAG:lla, saa nähdä.
https://www.bmwblog.com/2021/06/30/auto ... g-results/
https://www.bmwblog.com/2021/07/01/bmw- ... -exciting/
Jälkimmäisestä kaapattuna, onko iX todella "one-off" kuten i8? Jos on niin kertonee kiireestä?
"Sadly, the BMW iX’s chassis won’t last, as it will be a one-off electric architecture, just like the i3’s. Instead, BMW is going to go in a different direction for future EVs. BMW is going to be using the “Neue Klasse” architecture, which will be a mostly EV platform in the near future. I say “mostly EV” because all of the Neue Klasse vehicles will be electrified and even start out as electric vehicles first. However, if gas engines are needed, there will be hybrid versions as well."
https://www.bmwblog.com/2021/06/30/auto ... g-results/
https://www.bmwblog.com/2021/07/01/bmw- ... -exciting/
Jälkimmäisestä kaapattuna, onko iX todella "one-off" kuten i8? Jos on niin kertonee kiireestä?
"Sadly, the BMW iX’s chassis won’t last, as it will be a one-off electric architecture, just like the i3’s. Instead, BMW is going to go in a different direction for future EVs. BMW is going to be using the “Neue Klasse” architecture, which will be a mostly EV platform in the near future. I say “mostly EV” because all of the Neue Klasse vehicles will be electrified and even start out as electric vehicles first. However, if gas engines are needed, there will be hybrid versions as well."
Ex: G01 X3 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. Mp:t BMW K1300S, K1200S.
No nyt olisi iX 40 tarjolla kohtuu järkevään hintaan; about 90 teur kutakuinkin varusteltuna. Range on vaan hiukan nirkonen, liekkö mietitty Audin e-tron 55:tä vastaan (molemmissa n. 400 kesäkelissä). Tämä pitäisi nähdä ja kokea luonnossa, vähän kutittelee vaikka videoiden perusteella e-tron miellyttää edelleen silmää enemmän. 100 km enemmän rangea niin saattaisi olla ostohousut jalassa, tosin pakkastestejä rangen suhteen odottelen. On auton vaihto vaikeaa nykyään....
Ex: G01 X3 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. Mp:t BMW K1300S, K1200S.
Päätin juuri että seuraavaan autoon ostan pelkät talvirenkaat, jotka laitatetaan syksyllä kesäpyörien vanteille, keväällä taas talvirenkaat niille samoille vanteille. Ei ehdi ehdi montaa rengastyötä per rengas tulemaan ennen kuin talvirenkaat on kovettuneena vaihtokuntoon ja kesärenkaat suditettu sileiksi. Ja on aina renkaat tasapainossa kun puolen vuoden välein tulee tasapainotettua. Rengastyöt maksaa ripauksia verrattuna vannesarjan hintaan.
On tuo ison näköinen luonnossa. Vähän hämmentynyt olo joka suhteessa, sisusta on ihan muuta kuin missään bemussa ikinä. Ensi viikolla pääsee kokeilemaan miltä ajaminen maistuu. Äkkisiltään imho X5 voittaa tuon kyllä ainakin visuaalisesti niin sisältä kuin ulkoakin 5-0, toki ajan saatossa silmä tottunee tuohonkin. Mutta on erilainen jos sitä sitten haettiin.
Ex: G01 X3 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. Mp:t BMW K1300S, K1200S.
Onkohan pyörrettävä sanansa. Piti käydä uudestaan tänään ihmettelemässä. Ensi viikolla saavat talvirenkaat alle, jonka jälkeen koeajolle. Saattaa mennä kuitenkin kärkeen tämä, jotain kumman kiehtovaa tossa kuitenkin on.
Ex: G01 X3 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. Mp:t BMW K1300S, K1200S.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 21 Tammi 2013, 08:58
- Auto: X5 45e
Pistä rapsaa koeajosta, moni varmaan lukee mielellään ja sullahan on hyvä vertailukohde tuo omas, niin tietää vähän suhtautua ruusuihin ja risuihin.
En ole vielä päässyt ajamaan , mutta jos kaikki ok niin tämä on tn. vaihdokki nykyiselle. Sähköautoista ei mitään hajua enemmälti, mutta yksi insinööriporno: Pimy kertoi että jos matkalla kertoo naville seuraavan aiotun latauspaikan, niin alkaa jäähdyttämään (tarvittaessa) akkua tuota varten että lataus sujuisi nopeammin. No, aika cool, uusi tekniikka ja uudet kikat. Vähän kuin huomasin nykyisessä että puhelinsysteemi hiljentää radion kun puhelu tulee. Nämä lienee sitä premiumia.
Viimeksi muokannut Jasp, 21 Marras 2021, 19:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex: G01 X3 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. Mp:t BMW K1300S, K1200S.
Ajelin tätä eilen. Sanalla sanoen upea auto on. Hiljainen, vakaa ajaa ja perusmallissakin tehoa on aivan riittävästi. Tuo id8 on huikea laite, kun se oppii aika nopeasti omat ”tavat”. Olispa maksukykyä
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 4
- Liittynyt: 20 Kesä 2013, 10:29
- Auto: Tesla Model X LR Raven 2020
Oli koeajossa viikonlopun tuo xdrive40 -malli. Pidin kovasti kyllä. Todella äänetöntä menoa ja mutkiin taittui yllättävän hyvin jopa kitkarenkailla. Luultavasti tilaukseen menee 50-malli. Siinä tulee mukana ilmajousitus ja nelipyöräohjaus. Ilman tuota kääntösäde on hieman suuri. Näyttelyhallissa oli vierekkäin IX ja X5, niin kyllä X5 näytti heti vanhahtavalta. Kehitys kehittyy ja hyvä niin.
520d F11 Touring xDrive aut.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 11
- Liittynyt: 01 Elo 2017, 20:12
- Auto: F20 116i, G30 LCI 530e
- Paikkakunta: Espoo
Tuli laitettua 40 fully charged tilaukseen alkuviikosta. Porttiteorian mukaan pari 530e:tä valmisteli täyssähkön valintaan. Tuo fuly charged näppärä liisarina, kun aika vähän tarvii lisävarustella, itselle riitti sähköpenkit, HK ja loft-sisustus, ja jotain pikkusälää, kaikki kohtuuhintaisia.
Koeajo oli ihan miellyttävä kokemus, hiljainen, ja riittävän mukava, ilmajousitusta ei jäänyt kaipaamaan. Nelipyöräohjaus olisi kyllä tullut ruksittua jos olisi saanut.
Meni tuotantoon tammikuulle viikolle 02, yllättävän nopeaa. Toivottavasti siruja riittä noihin
Koeajo oli ihan miellyttävä kokemus, hiljainen, ja riittävän mukava, ilmajousitusta ei jäänyt kaipaamaan. Nelipyöräohjaus olisi kyllä tullut ruksittua jos olisi saanut.
Meni tuotantoon tammikuulle viikolle 02, yllättävän nopeaa. Toivottavasti siruja riittä noihin
Ajettu täälläkin 40 -malli. Pimeällä tiellä valoautomatiikka päällä huomattavan moni vastaantulija vilkutteli vastaan vaikka auto oli vaihtanut jo "lyhyet" päälle. Ei hyvä. Lumisessa maastossa laservalot eivät olleet mikään ahaa-elämys nykyisen X3:n adaptiivisiin verrattuna, tumma märkä pinta voi olla eri juttu. Ajoavustimen pyrkimys ohjailuun oli todella raivostuttava (vs. G30), piti aikansa kaivaa valikoita että sai kokonaan pois päältä. Jos tätä ei saa "pysyvästi" pois päältä niin on kyllä "showstopperi". Onko tästä tietoa? Lähes kaiken, vaikkapa ahterigrillien ja ratin lämmityksen kytkennän vieminen kosketusnäytön taakse on todellinen taka-askel, tästäkään ei pisteitä. Liekkö mahdollista tehdä jotain "oikotienappuloita", en tiedä. Olisivat ottaneet X5:n säädöt niin avot. Muutoin aika mahtavan tuntuinen peli, jos luvatut toimintamatkat pitävät kutinsa. Hiljainen kitkoilla, ei mikään tykki mutta ehtii. Ja jollain tavalla tunne että nyt on "uutta alla". Lähdin kylmästä "kylmällä" vehkeellä ja luvattu rangekin jäi alle 300 km.
Ja tuo kulmikas ratti; sairaan hyvä!!
Ei tuosta nyt ihan kaikki aukea, mutta näinkin monimutkaista lämmityksensäädöistä voi tehdä kosketusnäytön avulla: https://www.youtube.com/watch?v=dPWWbvcs4Dw&t=105s
Nyt pyöritellään exceliä käyttökulujen ja oheiskulujen suhteen (latausasema mittavine sähkötöineen kotiin, talvipyörät, vakuutusta kysytty), tiedä onko tuossa laskemisessa sitten järkeä. Taitaa mennä vähäkin järki autokuumeessa, ja päättämättömyydessä.
Ja tuo kulmikas ratti; sairaan hyvä!!
Ei tuosta nyt ihan kaikki aukea, mutta näinkin monimutkaista lämmityksensäädöistä voi tehdä kosketusnäytön avulla: https://www.youtube.com/watch?v=dPWWbvcs4Dw&t=105s
Nyt pyöritellään exceliä käyttökulujen ja oheiskulujen suhteen (latausasema mittavine sähkötöineen kotiin, talvipyörät, vakuutusta kysytty), tiedä onko tuossa laskemisessa sitten järkeä. Taitaa mennä vähäkin järki autokuumeessa, ja päättämättömyydessä.
Viimeksi muokannut Jasp, 30 Marras 2021, 21:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex: G01 X3 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. Mp:t BMW K1300S, K1200S.