BMW iX
Onko jollain kokemusta vakiostereoista (hifit ?), kuulostaako yhtään miltään? Olis kiikarissa just soiva yhdistelmä mutta puuttuu H&K vähintään....
Ex: G01 X3 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. Mp:t BMW K1300S, K1200S.
Tack, tää iX meni niin nopeasti ettei kerennyt saada edes tarjousta.... Punainen ulkoväri vaalealla sisustalla, olis ollut just mitä haluaisin...
Ex: G01 X3 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. Mp:t BMW K1300S, K1200S.
Ix:n kanssa yhteiseloa takana kohta 2kk.
Autossa on paljon hyvää, mutta ärsyttäviä ominaisuuksiakin on tullut esille. Takaosan nitinät jatkuvat ja ensi viikolla menee uudelleen korjaukseen. Karmittomien Ikkunoiden kanssa on myös ollut kohtuuttomasti ongelmia. Neljässä autossa on ollut aiemmin vastaavat ikkunat ja hyvin selvitty. Ix:n lasit ovat puhtaat, mutta ikkunat ei liiku. Todennäköisesti mekanismi on jäässä ja sitä onkin hankala sulatella. Ensi viikolla menee pajalle tästäkin.
Autossa on paljon hyvää, mutta ärsyttäviä ominaisuuksiakin on tullut esille. Takaosan nitinät jatkuvat ja ensi viikolla menee uudelleen korjaukseen. Karmittomien Ikkunoiden kanssa on myös ollut kohtuuttomasti ongelmia. Neljässä autossa on ollut aiemmin vastaavat ikkunat ja hyvin selvitty. Ix:n lasit ovat puhtaat, mutta ikkunat ei liiku. Todennäköisesti mekanismi on jäässä ja sitä onkin hankala sulatella. Ensi viikolla menee pajalle tästäkin.
Mulla sattuu Murphyn lain mukaan työajoja juuri näille pirun koville pakkasille. Toissa-aamuna -32 mentiin ettei mitään. Mikä sulla on tuntuma, heittaakö iX40:llä 300 km:n lenkin yli 20 pakkasessa ilman välilatausta jos lähtee tallista 100 % akulla kabiini lämmitettynä, keskinopeus siellä 90?
Ex: G01 X3 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. Mp:t BMW K1300S, K1200S.
Sattuipa sopivasti:
Aamulla reilun 100 km siivu, pakkasta -15, auto esilämmitetty 15 min, akku 100% täynnä, kulutus 25.2 kwh/100km, range noin 280 km
Paluumatka sama 100 km, nyt kylmä auto, pakkasta -11, kulutus 29.2 kh/100 km, akun esilämmitys päällä noin 40 min, lataus kempowerilla testimielessä 13.21 min > 18.5 kwh, latausteho 80-90 kw
Olen tyytyväinen näihin lukemiin. Kuitenkin kyseessä iso auto.
Aamulla reilun 100 km siivu, pakkasta -15, auto esilämmitetty 15 min, akku 100% täynnä, kulutus 25.2 kwh/100km, range noin 280 km
Paluumatka sama 100 km, nyt kylmä auto, pakkasta -11, kulutus 29.2 kh/100 km, akun esilämmitys päällä noin 40 min, lataus kempowerilla testimielessä 13.21 min > 18.5 kwh, latausteho 80-90 kw
Olen tyytyväinen näihin lukemiin. Kuitenkin kyseessä iso auto.
Nyt on koeponnistettu ix40:n soveltuminen lapin matkaan. Perjantaina Kouvolasta Kemiin yöksi. Matkaa kertyi 640 km. Ensimmäinen lataus Jkl, toinen lataus Kärsämäki ja vielä pikalataus Oulussa. Kulutus koko matkalla oli 23.7 kwh/100 km. Lämpötila +1.5, myötätuuli, vesisade, märkääkin märempi tienpinta. Lauantaina matka jatkui Kemistä Leville. Matkaa kertyi noin 300 km. Aamulla lataus Kemissä ja välilataus Rovaniemellä. Kulutus 22.6 kwh/100km. Eli range näissä keleissä yli 300 km täydellä akulla.
Kokonaisuutena tyytyväinen kulutukseen ja matkan sujumiseen. Rovaniemellä ainoastaan alle 10 min odotus laturille.
Ja sitten murheet: navi jäätyi matkalla. Nöytön buuttamisella ei herännyt henkiin. Myös akun esilämmityksen kuvake hävisi ja palasi nöytölle buuttauksen jälkeen. Onko muilla ollut ongelmia navin kanssa?
Kokonaisuutena tyytyväinen kulutukseen ja matkan sujumiseen. Rovaniemellä ainoastaan alle 10 min odotus laturille.
Ja sitten murheet: navi jäätyi matkalla. Nöytön buuttamisella ei herännyt henkiin. Myös akun esilämmityksen kuvake hävisi ja palasi nöytölle buuttauksen jälkeen. Onko muilla ollut ongelmia navin kanssa?
Meinaatko näytön buuttauksella mitä? Oma toki ihan eri kikotin, mutta kun nopeuskamerat hävisi niin painamalla toooodella pitkään volyyminappia koko systeemi buuttasi ja sen jälkeen kamerat taas löytyi....
Ex: G01 X3 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. Mp:t BMW K1300S, K1200S.
Tänään ajettu ix:llä Leviltä Kouvolaan noin 930 km. Aikaa kului 13 h 15 min. Neljä latausta tuli tehtyä matkalla. Keskikulutus oli 22,2 kwh/100 km. Kaikki lataukset tehtiin abc:n kempowereilla. Jonotusaika latureille kertyi yhteensä 1 min. Lämpötila +1, tienpinta: märkä/kostea.
Yhteenvetona voisi todeta, että sähkärillä lapin matka sujui hyvin, vaikka oli talvilomaviikko. Kulutus oli erittäin maltillinen.
Laturit toimivat hyvin ja koko reissulla jonotusaikaa kertyi vain 10 min. Normaalisti polttiksella tuohon matkaan on mennyt 12h.
Yhteenvetona voisi todeta, että sähkärillä lapin matka sujui hyvin, vaikka oli talvilomaviikko. Kulutus oli erittäin maltillinen.
Laturit toimivat hyvin ja koko reissulla jonotusaikaa kertyi vain 10 min. Normaalisti polttiksella tuohon matkaan on mennyt 12h.
No hyvin on mennyt, kun ilmoitettu wltp on 19,4-21,3, ja nää kait ajetaan lämpimässä kaikki mahdollinen lisäkulutus poissa. Yllättävän pienellä on mennyt
Ex: G01 X3 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. Mp:t BMW K1300S, K1200S.
Itsellä oli pohjoisesta kotiin 729 km ja keskikulutus 26,1 kWh/100 km. Matkalla kolme 14-16 min Ionity-latausta. Lämpötilat nollan tuntumassa ja etelämpänä muutama aste plussalla.
Menomatka oli 732 km ja keskikulutus 23,0 kWh/100 km. Matkalla kaksi 30 min latausta (K-Lataus ja Ionity). Ei olisi tarvinnut noin pitkiä latauksia, mutta tauot venähtivät itsestä riippumattomista syistä. Etelässä lämpötilat nollan tuntumassa, pohjoisessa pari astetta pakkasta.
Kotimatka oli keskinopeuden osalta vauhdikkaampi, joka tietysti nosti kulutusta.
Autona iX50, eikä katolla ollut boksia.
Menomatka oli 732 km ja keskikulutus 23,0 kWh/100 km. Matkalla kaksi 30 min latausta (K-Lataus ja Ionity). Ei olisi tarvinnut noin pitkiä latauksia, mutta tauot venähtivät itsestä riippumattomista syistä. Etelässä lämpötilat nollan tuntumassa, pohjoisessa pari astetta pakkasta.
Kotimatka oli keskinopeuden osalta vauhdikkaampi, joka tietysti nosti kulutusta.
Autona iX50, eikä katolla ollut boksia.
Facelift tulossa 2025? Tuon mukaan mm. nykyisen 40-mallin range nousisi n. 600 km:iin, saa nähdä mitä tulee ja pystyykö BMW nostamaan samalla hintoja... https://www.bmwblog.com/2024/03/22/bmw- ... -facelift/
Ex: G01 X3 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. Mp:t BMW K1300S, K1200S.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Näkyy menevän Sakuissa iX:iä jo alle 50 teur (mm. laser -valoilla), ja jopa vastaavan ikäisistä X3sta pyydetään enemmän, X5 puhumattakaan.... On kyllä melkoisen jyrkkää sähkäreiden hinnan lasku...
Ex: G01 X3 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. Mp:t BMW K1300S, K1200S.