Morjens,
Olisiko kellään tietoa, että tekeekö kukaan muu edelleenkään pk-seudulla huoltoja ja korjauksia i3:een, kuin Laakkonen?
40.000km ajettu i3 REx ei enää lataa, veikkaan mekaanista vikaa kaapelin lukituksessa. Auto yrittää lukita kaapelin, mutta ei onnistu, ja valo vilkkuu punaisena.
REx-tankin luukku sentään nykyään jälleen aukeaa isojen remppojen jälkeen, niin pääsee edes fossiilisella etenemään
i3 huollot ja korjaukset
- ollibeib
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 96
- Liittynyt: 03 Elo 2012, 13:19
- Auto: i3 REX 94Ah -18
R25/3 vm. -54 ja R90S vm. -76.
En usko että tekee. Laakkonenkin ohjaa Herttoniemeen jos vähänkään kyselee i-osaamisen perään.
Onko mahdollisuutta viedä suosiolla sinne?
Minne ikinä vietkin, toivon että voisit jakaa mahdollisen vian myös meille, kun se on saatu selvitettyä ja korjattua, kiitos!
Onko mahdollisuutta viedä suosiolla sinne?
Minne ikinä vietkin, toivon että voisit jakaa mahdollisen vian myös meille, kun se on saatu selvitettyä ja korjattua, kiitos!
Joo, alankin jo olla vakioasiakas siellä Hertsikan huollon tiskillä Sinnehän se on vietävä kun kerkeän. Ei juurikaan järkevää ajaa kovin pitkään pelkällä Rexillä, kun kulutus yli 6 litraa satasella. Ilmoittelen tänne kun tilanne selviää.
Siis oli kai viimevuoteen asti viralline bemumyymälä, mutta nyt enää virallinen huoltaja. Kentällä kun töissä, olen heidän palveluitaan huolloissa käyttänyt. Vaihtoivat esim. latausjohdon "pistorasian" kun ei lukinnutkaan töpseliä. Hyllystä löytyi osat ja sain samana päivänä takas.
Kuulostaa muuten täysin samalta vialta, muistatko mitä ottivat tuosta työstä? Katselin jo netistä, että kyllähän tuon palikan itsekin vaihtaisi, mutta vaatii jonkin verran auton purkamista takapuskuria ja sisälokaria myöten.
Tulipa tosiaan tämäkin vika hoidettua pari viikkoa sitten. Kuten arvelin jo ennakkoon, latauspistokkeen lukitus oli syystä tai toisesta jumiutunut. Puhdistettiin ja voideltiin, taas toimii. Ja Autokeskus tosiaan huoltaa näitä i-sarjalaisia myös, jos Laakkonen ei ole aina vaihtoehto.
Latausportin lukituselimen vaihto ei ole näköjään paha operaatio itsekään tehdä. Kunhan sattuu ryhtymään operaatioon ennen kuin se on kokonaan jumissa jompaan kumpaan asentoon.
https://www.youtube.com/watch?v=ziVu9-v69eE
https://www.youtube.com/watch?v=ziVu9-v69eE
Tässä operaatiossahan ei tarvitse vaarallisiin sähköihin koskea ollenkaan, ainoastaan luukun lukituksen ja töpselin lukituksen 12V liittimet irrotetaan.
Vaikuttaa siltä että mun autossa töpselilukitusongelmaa ei ole jos lukitusta avatessa pitää töpselistä kiinni ja keventää hieman, eli painaa töpselin yläreunaa (johon lukituskieli tarttuu) lähemmäs autoa. CCS:llä ongelmaa ei ole ilmennyt ilmeisesti sen takia että sen töpseli on isompi ja pysyy tukevammin latausportissa. Ongelma voisi poistua viilaamalla töpselin lukituskielireikää millin suuremmaksi, mutta tuntuisi tyhmältä että kahta uudenveroista speksinmukaista töpseliä pitäisi viilailla. Oletan että latausportin lukituselimessä ei ole säätöä.
Vaikuttaa siltä että mun autossa töpselilukitusongelmaa ei ole jos lukitusta avatessa pitää töpselistä kiinni ja keventää hieman, eli painaa töpselin yläreunaa (johon lukituskieli tarttuu) lähemmäs autoa. CCS:llä ongelmaa ei ole ilmennyt ilmeisesti sen takia että sen töpseli on isompi ja pysyy tukevammin latausportissa. Ongelma voisi poistua viilaamalla töpselin lukituskielireikää millin suuremmaksi, mutta tuntuisi tyhmältä että kahta uudenveroista speksinmukaista töpseliä pitäisi viilailla. Oletan että latausportin lukituselimessä ei ole säätöä.
- ollibeib
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 96
- Liittynyt: 03 Elo 2012, 13:19
- Auto: i3 REX 94Ah -18
R25/3 vm. -54 ja R90S vm. -76.
Nappaampa aiheen huolto- ja korjauskysymyksille:
31.01.2020 päättyy oman i3:n uuden auton takuu, ja BMW Groupin kirje pisti miettimään BMW Premium Turva -jatkoturvaa, lähinnä 3v/200tkm asti kiinnostaa. Onko kokemuksia huolenpitosoppareista, lisätakuusta, näiden hinnoista, ja minkälaisia korjauksia on porukalla tullut vastaan?
Huoltosopimuksista löysin kyseisen hinnaston:
https://www.bmw.fi/content/dam/bmw/mark ... 156631.pdf
31.01.2020 päättyy oman i3:n uuden auton takuu, ja BMW Groupin kirje pisti miettimään BMW Premium Turva -jatkoturvaa, lähinnä 3v/200tkm asti kiinnostaa. Onko kokemuksia huolenpitosoppareista, lisätakuusta, näiden hinnoista, ja minkälaisia korjauksia on porukalla tullut vastaan?
Huoltosopimuksista löysin kyseisen hinnaston:
https://www.bmw.fi/content/dam/bmw/mark ... 156631.pdf
Erikoisesti i3 BEV:n huolenpitosopimushinnasto vaihtelee kilometrimääränkin mukaan, vaikka basic-sopimus ei kata mitään mihin kilometrimäärä vaikuttaisi. Ja premium-sopimus tuo käytännössä julmetulla lisähinnalla vain pyyhkijänsulkien vaihdon mukaan, kun jarrujahan ei näissä käytännössä kuluteta eli ei tarvitse paloja ja levyjä vaihdellakaan. Kalliiksi tulee noilla sopimushinnoilla suorittaa kahden vuoden välein ajoneuvotarkistus, raitisilmasuodattimen vaihto ja jarrunesteen vaihto, muutahan sille ei huolto-ohjelmassa kuulukaan.
- ollibeib
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 96
- Liittynyt: 03 Elo 2012, 13:19
- Auto: i3 REX 94Ah -18
R25/3 vm. -54 ja R90S vm. -76.
Täsmennänpä hieman, kirjoitin aiemmassa hieman sekavasti. Auto on 2018 94Ah REx.
Pitänen autoa ainakin vuoden, varmaan kaksi, eli autolla tulee käytössäni lopulta olemaan ikää 3-4v ja kilsoja vähintään 60tkm. Käsitin aluksi ihan reisille BMW:n huoltosopimustarjonnan, eli nyt kun oman autoni ensihuoltoa ei ole toistaiseksi tehty, olen kiinnostunut 4v / 80tkm paketista. Tuohon sisältyy osaltani ainakin 30tkm ja 60tkm määräaikaishuollot sekä ajoneuvotarkastukset koneen mukaan. Tätä kun ynnäilee ja ottaa huomioon kaikki turhat pikkukulut ja helpomman asioiden hoitamisen, oli hinta-arvio 855e mielestäni varsin kohtuullinen verrattuna pyytämääni 30tkm ensihuollon arvioon, joka on Laakkosen nettikilkkeen mukaan noin 350e.
Wonderin mainitsemaan pointtiin liittyen olen kiinnostunut juuri Basic-paketista. Luulempa, että kokonaissumma tulee olemaan 2v ajalta täysin sama. Itse tekemällä säästäisi, mutta jos mahdollisuus on jättää tekemättä ja saada leimat digihuoltokirjaan miltei samalla pennillä, kallistunen tuohon soppariin.
DIY-tyypille tämä on jonkinlainen kamelin selän katkeamisen hetki.
Pitänen autoa ainakin vuoden, varmaan kaksi, eli autolla tulee käytössäni lopulta olemaan ikää 3-4v ja kilsoja vähintään 60tkm. Käsitin aluksi ihan reisille BMW:n huoltosopimustarjonnan, eli nyt kun oman autoni ensihuoltoa ei ole toistaiseksi tehty, olen kiinnostunut 4v / 80tkm paketista. Tuohon sisältyy osaltani ainakin 30tkm ja 60tkm määräaikaishuollot sekä ajoneuvotarkastukset koneen mukaan. Tätä kun ynnäilee ja ottaa huomioon kaikki turhat pikkukulut ja helpomman asioiden hoitamisen, oli hinta-arvio 855e mielestäni varsin kohtuullinen verrattuna pyytämääni 30tkm ensihuollon arvioon, joka on Laakkosen nettikilkkeen mukaan noin 350e.
Wonderin mainitsemaan pointtiin liittyen olen kiinnostunut juuri Basic-paketista. Luulempa, että kokonaissumma tulee olemaan 2v ajalta täysin sama. Itse tekemällä säästäisi, mutta jos mahdollisuus on jättää tekemättä ja saada leimat digihuoltokirjaan miltei samalla pennillä, kallistunen tuohon soppariin.
DIY-tyypille tämä on jonkinlainen kamelin selän katkeamisen hetki.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 63
- Liittynyt: 29 Joulu 2019, 20:38
- Auto: i3 60Ah REX -16
A6 BiT quattro -02 - Paikkakunta: Ylöjärvi
i3 kävi takaisinkutsukampanjassa, jossa vaihdettiin KLE, eli sisäinen laturi. Jotain oireilua oli etenkin kun pakkanen laski ja alkoi lauhat kelit tai jos ajoi pakkaskelistä auton parkkihalliin, jossa se pahimmoilleen suli ja sai ilmeisesti kostetutta väärään paikkaan.
Olenkos tuon huolenpitosopimuksen ymmärtänyt ihan oikein? Autossani se on voimassa vielä 12/23 asti ja nyt lokakuussa on huolto. Jos ja kun vien sinne merkkihuoltoon niin onko tuo huolto minulle maksuton vai pitääkö siitä maksaa tarvikkeet tms?
Lisäksi tarjoavat 6 vuoden sopimusta (eli kolme seuraavaa huoltoa) 235€ pakettihintaan. Minusta tuo on varsin edullinen, eihän siellä sähköauton huollossa paljoa tehdä, mutta pysyy huoltohistoria virheettömänä ja ajattelin tuota sopimusta jatkaa.
Lisäksi tarjoavat 6 vuoden sopimusta (eli kolme seuraavaa huoltoa) 235€ pakettihintaan. Minusta tuo on varsin edullinen, eihän siellä sähköauton huollossa paljoa tehdä, mutta pysyy huoltohistoria virheettömänä ja ajattelin tuota sopimusta jatkaa.