Nyt on sitten tarttunut salakuvaajan kameraan ensimmäiset kuvat uudesta i3:sta testaamassa.
BMW i3
- Myyntiin 2013
- Tavoitteena vähintään 30 000 auton vuosimyynti
- Hinta Saksassa +40 000eur
Omaan silmään muistuttaa jollakin tavalla Audi A2:sta.
Lähde: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=498586" onclick="window.open(this.href);return false;
2013 - BMW i3
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Myös BMW i3 päässyt salakuvaajan videolle. Vetotavasta ei liene epäselvyyttä kun katsoo tuon videon
Lähde: http://www.gmotors.co.uk/news/2013-bmw- ... den-video/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lähde: http://www.gmotors.co.uk/news/2013-bmw- ... den-video/" onclick="window.open(this.href);return false;
Antinontoxic kirjoitti:Myös BMW i3 päässyt salakuvaajan videolle. Vetotavasta ei liene epäselvyyttä kun katsoo tuon videon
Lähde: http://www.gmotors.co.uk/news/2013-bmw- ... den-video/" onclick="window.open(this.href);return false;
Taitaavat testata akkua siellä kylmässä. Olen kokoajan ymmärtänyt että BMW alkaa valmistaa etuvetoisia, mutta miten sitten i:n kohdalla? Bensiinimoottorin voimat eteen ja sähkövoimat taakse vai?
- - -
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Mini tuo on eikä mikään Bemari (toivottavasti). En kerta kaikkiaan usko että BMW pilaisi maineensa tuollaisilla kotteroilla.
Onhan BMW:llä varastossa muutamia vanhoja Britti autobrandejä Rolls-Roycen:n ja Mini:n lisäksi.
Onhan BMW:llä varastossa muutamia vanhoja Britti autobrandejä Rolls-Roycen:n ja Mini:n lisäksi.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Yleensä en photoshopattuja kuvia tulevista uutuuksista juurikaan arvosta, mutta tällä kertaa pitänee tehdä poikkeus. Oikeastaan ainoa iso virhe tässä on, että autoon on laitettu B-pilari, jota i3:ssa todennäköisesti ei tule olemaan, vaan takaovat ns. kaapparimallia. Muitakin pieniä virheitä toki löytyy, mutta muoto on hyvin lähellä jo esitettyä luonnosta.
Näyttää paljon paremmalta kuin osasin odottaa
Lähde: http://blog.caranddriver.com/electric-b ... struction/" onclick="window.open(this.href);return false;
Näyttää paljon paremmalta kuin osasin odottaa
Lähde: http://blog.caranddriver.com/electric-b ... struction/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 01 Kesä 2011, 20:41
- Auto: X3 20d
- Paikkakunta: Lieto
On tuolla kova hinta. Tässä on mielestäni voittaja. Kuski ja kaksi aikuista kyytiläistä mahtuu mukaan ja toimintasäde on riittävä normipäivämatkaan. Ja hinta on kaavailtu englannissa 13-5=8 k£ http://www.autoexpress.co.uk/news/autoe ... ealed.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Saksassa tuli katseltua TV:stä hyvä dokkari näistä sähköautoista ja siinä oli hyvä maininta siitä, mitä pelkästään siirtyminen polttomoottorista sähkömoottoriin tarkoittaa saksalaisille alihankkijoille. Työpaikkojen menetykset olivat valtaisia. Samaisessa dokkarissa kritisoitiin sitä, ettei BMW:llä ollut taannoisilla "messuilla" esitellä mitään sähköautoa, kun esim. Audilla, Mersulla, Opelilla ja VW:llä oli.
Samaisessa dokkarissa esiteltiin jotain paikallista yksityishenkilöä, joka konvertoi halpoja ranskalaisia käytettyjä sähköautoiksi ja kovasti ihmetteli, miksei suurilla saksalaisilla autonvalmistajilla ole muka potentiaalia tehdä kunnon sähköautoja, kun kerta hänelläkin on siihen mahdollisuus.
Suurin kritiikki henkilökohtaisesti kohdistuu noiden autojen ulkonäköön. Minkä tähden niiden pitää lähes kaikkien olla noin kauhean näköisiä koppeja. Tuo fotari-kuva BMW:n versiosta on kohtuu ok, mutta esim. tuo T27 on aivan järkyttävän ruma.
Samaisessa dokkarissa esiteltiin jotain paikallista yksityishenkilöä, joka konvertoi halpoja ranskalaisia käytettyjä sähköautoiksi ja kovasti ihmetteli, miksei suurilla saksalaisilla autonvalmistajilla ole muka potentiaalia tehdä kunnon sähköautoja, kun kerta hänelläkin on siihen mahdollisuus.
Suurin kritiikki henkilökohtaisesti kohdistuu noiden autojen ulkonäköön. Minkä tähden niiden pitää lähes kaikkien olla noin kauhean näköisiä koppeja. Tuo fotari-kuva BMW:n versiosta on kohtuu ok, mutta esim. tuo T27 on aivan järkyttävän ruma.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Kai se lyhyt akseliväli osa-aiheuttaa että pituus/korkeus -suhde on lähellä 1:1, jolloin noista tulee korkean oloisia koppeja. Ellei sitten tehdä Lotuksen kaltaisia todella matalia autoja, joista ka. laiskanpulskea arkiautoilija ei jaksa könytä ulos eikä niitä taas osta massat.Ironic32 kirjoitti:Minkä tähden niiden pitää lähes kaikkien olla noin kauhean näköisiä koppeja.
http://aussieexotics.com/drivers/albums ... -elise.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisää tuoreempia testauskuvia:
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 23939.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja tehtaan oma i3 sivusto:
http://www.bmw-i.de/de_de/bmw-i3/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 23939.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja tehtaan oma i3 sivusto:
http://www.bmw-i.de/de_de/bmw-i3/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Meinasi mennä kahvit väärään kurkkuun, voi hirvitys mikä koirankoppi tämä uusi i3 Coupe, WTF!
http://carscoop.blogspot.com/2012/11/bm ... pe-ev.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://carscoop.blogspot.com/2012/11/bm ... pe-ev.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En nyt välttämättä itse ostaisi, mutta ei i3 tässä Tekniikan Maailman kuvassa niin hirveältä näytä.
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/bmw- ... lmiovisena" onclick="window.open(this.href);return false;
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/bmw- ... lmiovisena" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 894
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
- Auto: bmw X6 40d
- Paikkakunta: Luxembourg
Katsoin nuo linkin kuvat ja mun mielestä aika hieno pieni kulkine Jos olisi tarvetta kauppakassille ( ja rahaa) niin voisi jopa kiinnostaa.Turbo kirjoitti:Meinasi mennä kahvit väärään kurkkuun, voi hirvitys mikä koirankoppi tämä uusi i3 Coupe, WTF!
Jos vertaa esim. B-Mersuun, niin on tuossa ulkonäössä jotenkin luonnetta.fifty kirjoitti:Katsoin nuo linkin kuvat ja mun mielestä aika hieno pieni kulkine Jos olisi tarvetta kauppakassille ( ja rahaa) niin voisi jopa kiinnostaa.Turbo kirjoitti:Meinasi mennä kahvit väärään kurkkuun, voi hirvitys mikä koirankoppi tämä uusi i3 Coupe, WTF!
Autocar lehden toimittajat päässeet testiporukan mukaan.
"My chauffeur Patrick Mueller, head of BMW i drivetrain development, reveals the i3 is much like the BMW 1-series ActiveE in the overall character of its power delivery, with a heavily sprung throttle feel, instant acceleration and an aggressive recuperation mode aimed at recovering as much kinetic energy as possible. “It’s an approach that will set our cars apart from the electric car competition,” he When the driver backs away from the throttle the electric motor acts as a generator, providing sufficient levels of retardation that the brakes are rarely required. It’s so aggressive that BMW has programmed the LED imbued brake lights of the i3 to illuminate when you lift the throttle.
It doesn’t take long to realise the BMW i3 is already at an advanced state of development. The prototype I rode in felt solid, even if there was the odd rattle from the makeshift disguise covering parts of the interior. What really grabbed my attention, though, was its overall agility and, in trying conditions with those narrow tyres, excellent traction. Watching on as Mueller drove the prototype down slip lanes, over steep gradients and around the car park of BMW’s winter test facility, it appeared to possess all the qualities that will be required to make it suited to city use, including an excellent turning circle of less than 10 metres diameter."
If our time spent in the passenger seat as BMW’s engineers put the tall five-door hatchback through its paces on a frozen Swedish lake told us anything, it’s that the i3 will not only provide a high level of maneuverability but should also prove an entertaining proposition on less-congested roads as well."
Lähde: http://www.bmwblog.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Laitetaans tuoreempia kuvia:
Tuostahan taitaakin tulla aikas makee peli!
Tuostahan taitaakin tulla aikas makee peli!
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.