Ostin eilen i3.sen vm2022, 120ah akulla ja onpahan aikamoinen auto.
Apple CarPlay ei asennu vaikka profnav. Ehkä jotain puuttuu...
Millaisia kotilatureita teillä on? ja yleensä missä latailette?
Näitälatausappeja on pilvin pimein ja sit on vielä tää Bemarin oma bmwcharge, jollakulla täällä olikin siitä kokemusta.
Paljon on opeteltavaa kun bensa-autosta siirryttiin
Kivaa päivää kaikille jäsenille ja mukavaa olla uuden äärellä.
i3 kokemuksia
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 5
- Liittynyt: 03 Elo 2023, 13:42
- Auto: i3 2022 120ah
Viimeksi muokannut Ramster321, 04 Elo 2023, 09:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Kompakti
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 41
- Liittynyt: 15 Heinä 2010, 19:47
- Auto: E46 330Ci Cab M Sport -03
I01 i3s 120Ah *Voll* -19 - Paikkakunta: Tuusula
Onnea hauskan auton hankinnasta!
Carplay on lisävaruste, joka ilmeisesti puuttuu sun autosta.
Mulla on kotona 11kw latausasema ja lataan siinä 90% kaikista latauksista.
Muutama lataus parkkihalleissa työpäivän aikana Helsingin alueella.
Pikalatauksia en ole vielä testannut, appeja on muutama ladattuna.
Carplay on lisävaruste, joka ilmeisesti puuttuu sun autosta.
Mulla on kotona 11kw latausasema ja lataan siinä 90% kaikista latauksista.
Muutama lataus parkkihalleissa työpäivän aikana Helsingin alueella.
Pikalatauksia en ole vielä testannut, appeja on muutama ladattuna.
Edelliset BMW:t
E87 120dA M Sport -08 Le Mans Blau
E90 318i -06 Arktis Metallic
E46 320i M Sport -02 Topasblau
E46 316i Compact -02 Topasblau
E87 120dA M Sport -08 Le Mans Blau
E90 318i -06 Arktis Metallic
E46 320i M Sport -02 Topasblau
E46 316i Compact -02 Topasblau
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 5
- Liittynyt: 03 Elo 2023, 13:42
- Auto: i3 2022 120ah
Kiitos vastauksista.
Uskaltaisiko Bemuun hommata tän paketin että saisi CarPlayn siihen?https://thecarplayer.com/collections/bm ... sb-bmw-evo
R
Uskaltaisiko Bemuun hommata tän paketin että saisi CarPlayn siihen?https://thecarplayer.com/collections/bm ... sb-bmw-evo
R
Mulla on osoittautunut että pääkaupunkiseudulla oon hyvin pärjännyt täyssähkö i3:n kanssa hyvin hitaallakin kotilatauksella. Pitkään mulla oli vain Virran appi, joka mahdollisti työpaikalla lataamisen, tarvetta tosin vain kerran pari kuussa. Kesälomareissuilla Suomessa oli tarpeen ottaa käyttöön pari lisää, K - ja S ryhmien. Molemmissa pikalataukset on toimineet kiitettävästi. Noin vartin "tankkauksen" aikana on voinut käydä esim. Vessassa/kahvilla/ostoksilla, ja taas matka jatkuu. Kantapään kautta opin, vaikka sitten muistinkin lukeneeni, että pikalatauksissa autoa ei kannata makuuttaa yli 80% latauksen, se vaihe menee sitten jo joissain paikoissa kalliimmaksikin ajan käytön vuoksi. Konkurssiin ei aja kyllä nämäkään. Päivääkään en ole katunut bensakoneesta luopumista.
Onnea uudelle autolle!Ramster321 kirjoitti: ↑03 Elo 2023, 13:57 Ostin eilen i3.sen vm2022, 120ah akulla ja onpahan aikamoinen auto.
Apple CarPlay ei asennu vaikka profnav. Ehkä jotain puuttuu...
Millaisia kotilatureita teillä on? ja yleensä missä latailette?
Näitälatausappeja on pilvin pimein ja sit on vielä tää Bemarin oma bmwcharge, jollakulla täällä olikin siitä kokemusta.
Paljon on opeteltavaa kun bensa-autosta siirryttiin
Kivaa päivää kaikille jäsenille ja mukavaa olla uuden äärellä.
Kotona latailen yleensä ja suko-laturillakin pärjäis, mut laitatin Heidelbergin 11kW aseman ulkorakennuksen seinään. On kyllä mukavampi käyttää kuin suko.
Pikalatausta käyttäny sitten, kun käy kauempana. Aika hätänen on. Tämä i3:n latauskäyrä kai yksi parhaimpia?
Norjalaisen Björnin ”latauskisa” oli aika hauska YouTubessa.
Viimeisin pikalatauskerta oli S-ryhmän suurteholaturilla ja siihen viereen hitaammalle laturille oli tullu Tesla ihan tyhjällä akulla. Nolla%. Sillä oli jotain kirjautumisongelmiakin ja ei ilmeisesti CCS:ää. Minä näpäytin latauksen käyntiin akkosäpistä ja lähdin kauppaa. 25min kaupassakäynnin jälkeen mulla oli akku yli 90% ja matka jatkui. Teslakuski jäi lataileen. Siitä oli kiva lähteä ns pikkuakkuisella
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 5
- Liittynyt: 03 Elo 2023, 13:42
- Auto: i3 2022 120ah
Kiitoksia vastauksista.
Mitäs vinkkejä annatte talviautoiluun i3.lla? Continentalin kitkat on. Mites esilämmitykset? Entäs kun ei oo autotallia niin pitääkö jotain erityistä ottaa huomioon?
Pyysin just tarjousta kotilatausasemasta paikalliselta sähkäriltä. Varmaankin 11kwh laturi tulossa koska kotona 3x25
kiitollisena vastauksista.
Mitäs vinkkejä annatte talviautoiluun i3.lla? Continentalin kitkat on. Mites esilämmitykset? Entäs kun ei oo autotallia niin pitääkö jotain erityistä ottaa huomioon?
Pyysin just tarjousta kotilatausasemasta paikalliselta sähkäriltä. Varmaankin 11kwh laturi tulossa koska kotona 3x25
kiitollisena vastauksista.
Mulla on Goodyear Ulttragrip ice2 kitkat alla ja niillä ei ollut mitään ongelmaa viime talvena lounais-Suomessa. Jäisellä tiellä kovalla tuulella saa ajella kieli keskellä suuta. Onneksi noita kelejä on todella harvoin. Silloin valitsen ajokiksi pitemmälle matkalle 4-vedon. Lähiajot menee i3:lla missä kelissä vaan. Tuntuu, että etenee paksussa lumessa hyvin, välillä oli kotitien tuiskannut umpeen niin siitä vaan läpi mentiin, sähköinen voimalinja taitaa tuossakin olla parempi.Ramster321 kirjoitti: ↑09 Elo 2023, 13:04 Kiitoksia vastauksista.
Mitäs vinkkejä annatte talviautoiluun i3.lla? Continentalin kitkat on. Mites esilämmitykset? Entäs kun ei oo autotallia niin pitääkö jotain erityistä ottaa huomioon?
Pyysin just tarjousta kotilatausasemasta paikalliselta sähkäriltä. Varmaankin 11kwh laturi tulossa koska kotona 3x25
kiitollisena vastauksista.
Esilämmitykset toimii hienosti johdon päässä tai ilman johtoa. Jos lähtöaika asetettu 3h ennen lähtöä niin akkukin lämpenee, jos auto on latausjohdossa. Tuon varmaan tiesitkin? Mulla auto on ilman katosta talvellakin ja latausluukun kanssa ei ollut mitään ongelmia. Lumet otin harjalla pois ennen johdon irroitusta. Tuo latausluukku saisi aueta alhaalta ylöspäin, toimisi näin latausliitännän katoksena, siinä ei insinöörien hoksottimet pelanneet vaikka ihan sähköautoksi ovat muuten sen suunnitelleet. Kyllähän nuo esilämmitykset ja jäähdytykset on ihan luxusta sähköautossa.
Sähköautokeskusteluissa näkee vastustajien kommenteissa puuttumista siihen ”johdon kanssa pelaamiseen”, mutta talvi ei tuo juurikaan muutosta sähköautoilijan käytökseen, ehkä lataukset hieman useammin, mutta auto aina lähtiessä lämmin lähes samalla johdon käytöllä kuin kesällä. Polttisautolla talvikäyttö on enemmän sitä johdolla pelaamista ja sen liittämisen muistamista. Kyllä monesti sängyssä illalla muisti, että ”ai niin se johto jäi laittamatta” ja sit aamulla raaputusta. Sähköautolla se lataustarve sisältää tuon automaattisesti ja kun sunnuntai-iltana ajastaa työviikon mukaan lähtöajat koko viikolle niin auto huolehtii lämmitykset oli johto kiinni tai ei. Talviautona sähköauto on aivan loistava.
Yhden kerran mulla yölatauksen aikana tuiskutti ja jäätyi lunta latausluukun koloihin niin paljon että ei mennyt kiinni. Sitten vaan ajettiin luukku auki kunnes se suli toimivaksi, ei haitannut mitään.
Kun tottuu i3:n kapeilla renkailla ajamaan loskan ja seisovan veden läpi ongelmitta, leveärenkainen auto voi yllättää pelottavasti liirtoon lähtiessä.
Kun tottuu i3:n kapeilla renkailla ajamaan loskan ja seisovan veden läpi ongelmitta, leveärenkainen auto voi yllättää pelottavasti liirtoon lähtiessä.
Hei
Ostin viikolla vuoden vanhan i3s:n, ruotsista tuotu. Tänään perehdyin tarkemmin autoon ja huomasin että keulaboksista puuttui kaikki renkaanvaihtoon/korjauksiin liittyvät värmeet, onko autossa vakiona ne rengasavaimet, kompura, vaahtopullo ym. Autossani oli kyllä paikat mutta kotelot tyhjiä vai onko ne kaikki pitänyt ostaa lisävarusteina.
Foorumilla on varmaan kokemuksia…
Ja pitäisikö tunkki löytyä tuosta keulaboksista vai mistä
On muuten todella mukava auto kun kauppakassi bensamini vaihdettiin patteriautoon
Ostin viikolla vuoden vanhan i3s:n, ruotsista tuotu. Tänään perehdyin tarkemmin autoon ja huomasin että keulaboksista puuttui kaikki renkaanvaihtoon/korjauksiin liittyvät värmeet, onko autossa vakiona ne rengasavaimet, kompura, vaahtopullo ym. Autossani oli kyllä paikat mutta kotelot tyhjiä vai onko ne kaikki pitänyt ostaa lisävarusteina.
Foorumilla on varmaan kokemuksia…
Ja pitäisikö tunkki löytyä tuosta keulaboksista vai mistä
On muuten todella mukava auto kun kauppakassi bensamini vaihdettiin patteriautoon
Tunkki ja pyöränpulttiavain ei kuulu vakiovarustukseen, mitäs niillä tekisi tien päällä kun ei ole varapyörääkään. Varoituskolmio, ensiapulaukku, kompura, vaahtopullo, lukkopulttiavain, hinaussilmukka ja ruuvimeisseli frunkissa on tehtaan jäljiltä ollut.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 5
- Liittynyt: 03 Elo 2023, 13:42
- Auto: i3 2022 120ah
Minunkin autosta nuo puuttuivat. Vain varoituskolmio, ensiapulaukku sekä hinauslenkki olivat mukana. Mitä renkaan paikkaussarjaa kannatatte? Bemarin omaa?
6. Sija ja ainut eurooppalainen, ei huono!
https://www.is.fi/autot/art-2000009802545.html
https://www.is.fi/autot/art-2000009802545.html
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2
- Liittynyt: 17 Maalis 2022, 10:47
Euroopassa myytävät Ford EcoSportit kai kyhätään nykyisin Euroopan Romaniassa, eli i3 ei ole sentään ainut eurooppalainen jos valmistusmaata katsoo, toki ainoa eurooppalainen premium-tuote kuten IS kertoo.i3i kirjoitti: ↑24 Elo 2023, 12:56 6. Sija ja ainut eurooppalainen, ei huono!
https://www.is.fi/autot/art-2000009802545.html
Tietysti japanilaisista ja korealaisistakin nykyään vaikea arpoa missä ne on valmistettu, ilmeisesti kuitenkin nuo tuolta listalta löytyvät luotettavat mallit valmistetaan kuitenkin aika pitkälti Japanissa ja Koreassa...?
Tämmönen on nyt itseäkin alkanut kiinnostaa. Mitä noihin talvirenkaisiin tulee, niin eipä kannata ainakaan Nokialaisia ostaa, jos kyyti on vetelää. Itsellä ei oo niistä mitään hyvää sanottavaa ja taas semmoset Normanin kammotukset sain vianorilta työautoon... Kamala meteli, jollotaa 80-100km/h vauhdissa, sortaa alle jos on kurveissa vähänkin enemmän vauhtia ja ohjaukseen tuli semmonen tyhjä alue, ennen kuin alkaa reagoida ratin kääntelyyn. Continentalit tulee kyllä itselle, niitä ollut kitkoina monessa autosssa, eikä oo koskaan ollut valittamista.
Melkoiseen tahtiin Saka ja Kamux noita tuntuu kärräävän tänne. Ei sinänsä ihme, että kauppa käy, tuohan on pari kolme vuotta vanhana ja about 40-50tkm ajettuna ainakin mun mielestä parasta, mitä sillä rahalla saa.
Melkoiseen tahtiin Saka ja Kamux noita tuntuu kärräävän tänne. Ei sinänsä ihme, että kauppa käy, tuohan on pari kolme vuotta vanhana ja about 40-50tkm ajettuna ainakin mun mielestä parasta, mitä sillä rahalla saa.
Mini Cooper S "JCW"
BMW e63 630i
Smart Fortwo 0.8cdi
BMW e63 630i
Smart Fortwo 0.8cdi
Auttoiko akun vaihtaminen vai mikä oli syy? Oma tekee nyt samaa herjaa.i3bev60ah kirjoitti: ↑09 Joulu 2022, 20:06 Mulla tässä tänää tuli aamulla auton käynnistyksen jälkeen ilmoitus: voimansiirto, ajon jatkaminen mahdollista, tarkistuta autosi huoltopisteessä. Eilen oli aikamoinen lumikaaos ja yöllä.sit reilummin pakkasta. Auto ei ollut yöllä latauksessa
Sitten latasin autoa muutaman tunnin ja sama herja jatkui näytöllä. Ajelin lämpimään parkkihalliin, ja sieltä puolituntia myöhemmin lähdettäessä oli virhe kadonnut. Sama kävi minulle kuukausi sitten sateisella kelillä, mutta hävisi itsestään jälleen muutaman tunnin jälkeen (enkä käynyt parkkihallissa kuivattamassa autoa)
Nämä on nyt ekat kerrat vajaan vuoden omistuksen aikana, 12v akusta ei ole hajua, mutta epäilen tuon liittyvän nyt kosteuteen jossain anturissa tjms. Varmaan se 12v pitää varuiksi vaihdattaa, ja voiko tehdä muualla kuin merkkihuollossa, jossa pyytävät 250 siitä ilosta.
Tämä video tuli mieleen, että 8minuutin kohdilla olevasta hommasta voisi olla kyse. Katsotaan nyt miten tiheään tuo seuraavaksi uusii, niin varmaan koodin voisi käydä lukemassa. Auto on 2014 60ah, ja nurkkapyöritystä! Tykkään kyllä kovasti autosta, mutta toyotan jälkeen nämä ilmoitukset tuntuvat kerrassaan oudolta, kun niillä sai ajella yli 10 vuotta ilman ensimmäistäkään.
https://youtu.be/mnD9j5gRWEU
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 5
- Liittynyt: 03 Elo 2023, 13:42
- Auto: i3 2022 120ah
Oho,
mulla i3 120Ah oli uudenvuodenpäivästä ilman piuhaa 6.1 saakka johon asetin lähtöajan. Lataus oli 89% ja lähdettäessä lämmitys oli vienyt 5%. Hyvin auto lähti vaikka oli -20 pakkasta.
mulla i3 120Ah oli uudenvuodenpäivästä ilman piuhaa 6.1 saakka johon asetin lähtöajan. Lataus oli 89% ja lähdettäessä lämmitys oli vienyt 5%. Hyvin auto lähti vaikka oli -20 pakkasta.
i3i kirjoitti: ↑12 Joulu 2023, 16:39Auttoiko akun vaihtaminen vai mikä oli syy? Oma tekee nyt samaa herjaa.i3bev60ah kirjoitti: ↑09 Joulu 2022, 20:06 Mulla tässä tänää tuli aamulla auton käynnistyksen jälkeen ilmoitus: voimansiirto, ajon jatkaminen mahdollista, tarkistuta autosi huoltopisteessä. Eilen oli aikamoinen lumikaaos ja yöllä.sit reilummin pakkasta. Auto ei ollut yöllä latauksessa
Sitten latasin autoa muutaman tunnin ja sama herja jatkui näytöllä. Ajelin lämpimään parkkihalliin, ja sieltä puolituntia myöhemmin lähdettäessä oli virhe kadonnut. Sama kävi minulle kuukausi sitten sateisella kelillä, mutta hävisi itsestään jälleen muutaman tunnin jälkeen (enkä käynyt parkkihallissa kuivattamassa autoa)
Nämä on nyt ekat kerrat vajaan vuoden omistuksen aikana, 12v akusta ei ole hajua, mutta epäilen tuon liittyvän nyt kosteuteen jossain anturissa tjms. Varmaan se 12v pitää varuiksi vaihdattaa, ja voiko tehdä muualla kuin merkkihuollossa, jossa pyytävät 250 siitä ilosta.
Tämä video tuli mieleen, että 8minuutin kohdilla olevasta hommasta voisi olla kyse. Katsotaan nyt miten tiheään tuo seuraavaksi uusii, niin varmaan koodin voisi käydä lukemassa. Auto on 2014 60ah, ja nurkkapyöritystä! Tykkään kyllä kovasti autosta, mutta toyotan jälkeen nämä ilmoitukset tuntuvat kerrassaan oudolta, kun niillä sai ajella yli 10 vuotta ilman ensimmäistäkään.
https://youtu.be/mnD9j5gRWEU
Auton 12v pikkuakun vaihto ei auttanut, joskin tänä talvena on tullut vasta yhden kerran kyseinen vikatilmoitus, ja havisi siten seuraavan smmutuksen ja käynnistyksen yhtydessä. Ilmeisesti kyseessä on ylimenovastus, joka antaa herjan herkästikin, kun sopivasti liitoksiin tulee kuuraa, joka sitten sulaa. Facebookissa tästä näytti olevan keskustelua, ja on liitin, mihin kerää kosteutta, kun kylmät ja kosteat tulevat.
Ei tarvitse olla huolissaan. tosiaan vuoteen ei herjaa tullut, mutta nyt sitten pitkät pakkasjaksot, ja paljon ajoa, niin kyseinen herja tuli. Kansainvälisissä BMW ryhmissäon ollutkin aina syksyn myötä kylmän ja kosteuden monta aloitusta tästä samasta aiheesta.
ei hätää, kovaa ajoa vain.
Kyllä se siitä kelien lämpenemisen myötä viimein haihtuu. 2014 auto, ja edelleen käy ja kukkuu. Eilen tosin piti vähän lämpötilasta tinkiä. että sai ajettua 32km ja parin tunnin tauko ja uudestaan 32km 26asteen pakkaskelissä, mutta akkua jäi vielä 20% kotipihassa. Tuo on pisin matka, mille olen auton kaavaillut lataamatta (jäähallille jääkiekkotreeneihin ja takaisin), ja hyvin toimittaa. Harvoin on tässä muutaman vuoden bemari omistuksen aikana vastaavia pakkasia edes ollut. Kesällä antaa edelleen pikkuakkuinen rangea sellaiset 130-140km. Tosin ajelen lyhyttäajoa pääsääntöiosesti, ja harvoin edes 80kmh nopeutta.
On kyllä loistava auto. Vähän suuremman tarvisi jossain kohtaa lasten kasvaesssa, mutta näin ilmiasia kilometrejä ei kyllä haluaisi vaihtaa vielä pois. Tämän kun saisi nelikkona ja vähän suurempana, niin olisi täysin myyty. Toinen auto meillä toki suurempi nelikko, joten sinänsä sillekään ei mitään varsin aitoa tarvetta ole.
En tiedä olisiko volvon uusi ex30 mistään kotoisin i3 jälkeen. Pieni sähkönelikko kiinnostelisi kyllä, mutta hintalapun pitäisi olla kohtuullinen. Ja toisaalta i3 säästää sen paritonnia käyttökuluja vuodessa, mikä on aika kivasti alle 15k€ hintaluokan autolle, johan se on kohta maksanut itsensä säästyneinä käyttökuluina takaisin. Kääntöpuolena se, että ajoprofiili on pelkkää lähipyöritystä, ja joskus pitemmälle lähtiessä on CSS pikalataus toiminut moitteetta
Viimeksi muokannut i3bev60ah, 08 Tammi 2024, 15:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.