Paikkausainetta tullee purkillinen kun ei runflatteja ota.
Paineentunnistimet kun lienevät samassa tilassa mihin tarvittaessa em. ainetta tungetaan, mitenkähän lienee tunnistimen toiminta tämän jälkeen?
Paikkausaine ja paineentunnistimet
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Muistan lukeneeni jostain, että tunnistin on entinen, jos tuota paikkausmössöä menee tunkemaan renkaaseen. Eli melko kallista lystiä...
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
RF renkait ei moni liene kehunut. Mut kun vaihtoehtona on tunnistimen tuhoamiseen soveltuva mössö ni molempi kehnompi. No, kumi on menny 2 kertaa toistaseks. Ja jos alkaa pitää kamelin pökäleitä mukana, nehän toimii eikä tee tuhoi. Rengas tarvinnee kyl irrottaa, mut tunnistint ei tarvii uusii..Juha kirjoitti:Muistan lukeneeni jostain, että tunnistin on entinen, jos tuota paikkausmössöä menee tunkemaan renkaaseen. Eli melko kallista lystiä...
- henripit
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 28 Maalis 2011, 18:38
- Auto: e90 330dA -06
- Paikkakunta: Vantaa
Kamelin pökäleessä ei tarvitse välttämättä rengasta irroittaa. Ajaa renkaan sillein, että reikä näkyy, tunkee köntsän reikään, kompuralla ilmaa renkaaseen ja ajamaan.
Ps. Osassa autoista renkaan painevahti mittaa renkaan pyörimesen nopeuseroja. Eli itse renkaassa ei ole mitään anturia.
Ps. Osassa autoista renkaan painevahti mittaa renkaan pyörimesen nopeuseroja. Eli itse renkaassa ei ole mitään anturia.
- Vähempi parempi -
- KariFi
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 138
- Liittynyt: 21 Heinä 2013, 17:27
- Auto: F11 M550d -13
- Paikkakunta: Janakkala
Hyvä ketju, ei tullut itsellä mieleen että tukkiihan se paikkausmönjä tietysti anturin ilma-aukonkin. Pitääpä varustautua toisellakin paikkausmenetelmällä.
Yksi naulanpisto on takana tällä autolla. Siitä selvisi pajalle asti kun seurasi paineita näytöstä ja lisäili ilmaa tarpeen mukaan. Naulan tms pitää tietysti antaa olla reikää tukkimassa, jos se siellä vaan pysyy.
Yksi naulanpisto on takana tällä autolla. Siitä selvisi pajalle asti kun seurasi paineita näytöstä ja lisäili ilmaa tarpeen mukaan. Naulan tms pitää tietysti antaa olla reikää tukkimassa, jos se siellä vaan pysyy.
exät: 530 dAT -04, 525 dAT -98, 525iA -91, 320i -81. Näillä yht n. 1.1 Mkm.
Onnea ollu mukana mullakin ku ei oo kertaakaan matka katkennu tyhjään renkaaseen..KariFi kirjoitti:Hyvä ketju, ei tullut itsellä mieleen että tukkiihan se paikkausmönjä tietysti anturin ilma-aukonkin. Pitääpä varustautua toisellakin paikkausmenetelmällä.
Yksi naulanpisto on takana tällä autolla. Siitä selvisi pajalle asti kun seurasi paineita näytöstä ja lisäili ilmaa tarpeen mukaan. Naulan tms pitää tietysti antaa olla reikää tukkimassa, jos se siellä vaan pysyy.
Vaan tulevaisuutta ajatellen: pitäisköhän uuden auton mukana olla käyttökelpoinen paikkaussetti kun ottaa normirenkaat
Eihän sitä paikkausmönjää viitsi anturirenkaaseen työntää..
Millanen herja mahtaa anturin tukkeutumisesta(jos ei vielä ni kohta niitä tulee..) tulla näyttöön, viimeistään katsastuksessa tullee ongelmia jos ei anturia ole putsattu/vaihdettu..
Omalle kohdalle osunut pari rengasrikkotapausta ja molemmat menty sillä, että kompuralla ilmaa lisää kunnes pääsee hoitamaan homman kunnolla. Ei tosin ole pitkiä matkoja tms. tarvinnut tuolloin taittaa.
Omassa F31:ssä on nyt alla renkaat, joissa on väärän mallin anturit, eli herjaa saa kuittailla aina lähtiessä. Eli mittaristossa vilkkuu rengasvalo ja vikailmoitus tulee sekä laajennettuun mittarinäyttöön että iDriveen. Vilkkuminen loppuu jonkin ajan kuluessa, ja valo jää vain palamaan. Sopivat anturit tilattu, toimitusta&asennusta odotellaan...
Omassa F31:ssä on nyt alla renkaat, joissa on väärän mallin anturit, eli herjaa saa kuittailla aina lähtiessä. Eli mittaristossa vilkkuu rengasvalo ja vikailmoitus tulee sekä laajennettuun mittarinäyttöön että iDriveen. Vilkkuminen loppuu jonkin ajan kuluessa, ja valo jää vain palamaan. Sopivat anturit tilattu, toimitusta&asennusta odotellaan...
Jos peinetunnistimet menevät epäkuntoon paikkausaineesta, niin minkähän takia niitä sitten autonvalmistajat laittavat niitä autoihinsa mukaan?
Taitanevat kumminkin toimia ko. operaation jälkeen.
Taitanevat kumminkin toimia ko. operaation jälkeen.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 318
- Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
- Auto: F87 M2 LCI
- Paikkakunta: Turku
Tämä posti ei liity otsikon paikkausaineeseen mitenkään.
Kertokaapa miten ootte toimineet aivan uusien bemareiden kanssa liittyen painetunnistimiin?
Nelossarjalainen (ei minulle) tulossa maahan non-rft 17" kumeilla ja alkup.vanteilla.
Tarkoitus laittaa 'tarvike' 18" vanteet kesärenkaineen alle ja vaihtaa alkup.vanteille talvirenkaat ja heivata alkup renkaat.
Onko uusissa bemareissa rengaspainevalvonta vanhaan tyyliin ns. passiivinen valvonta ts. ensiasennus renkaissa/vanteissa ei ole erillisiä rengaskohtaisia painetunnistimia? Nyt kun vaihtaa tarvikevanteet heti alle, herjaako rengaspainevalvonta kokoajan jostain (vaatiiko koodausta pois)? Eikö riitä että ensias.rengaspaketissa on ollut tehtaalta tulessaan painevalvonta siis aktiivinen tai passiivinen?
Miten olette toimineet tämän kanssa?
Kiitos etukäteen vastauksista
Voi olla muuallakin juttua mutta en heti löytänyt.
Kertokaapa miten ootte toimineet aivan uusien bemareiden kanssa liittyen painetunnistimiin?
Nelossarjalainen (ei minulle) tulossa maahan non-rft 17" kumeilla ja alkup.vanteilla.
Tarkoitus laittaa 'tarvike' 18" vanteet kesärenkaineen alle ja vaihtaa alkup.vanteille talvirenkaat ja heivata alkup renkaat.
Onko uusissa bemareissa rengaspainevalvonta vanhaan tyyliin ns. passiivinen valvonta ts. ensiasennus renkaissa/vanteissa ei ole erillisiä rengaskohtaisia painetunnistimia? Nyt kun vaihtaa tarvikevanteet heti alle, herjaako rengaspainevalvonta kokoajan jostain (vaatiiko koodausta pois)? Eikö riitä että ensias.rengaspaketissa on ollut tehtaalta tulessaan painevalvonta siis aktiivinen tai passiivinen?
Miten olette toimineet tämän kanssa?
Kiitos etukäteen vastauksista
Voi olla muuallakin juttua mutta en heti löytänyt.
Noin vuosi sitten luovutetussa F31:ssä ainakin oli erilliset anturit per rengas. Sikäli vielä, että auto luovutettiin kesärenkailla ja talvirenkaissa oli yhteensopimattomat tarvikeanturit... tuli ajeltua pari viikkoa tuijotellen rengaspaineen varoitusvaloa mittaristossa (iDrivessäkin se näkyy, mutta siitä sen saa kuitattua).
Näiltä kokemuspohjilta oletan, että jos vaihdat alle valssit ilman antureita, on jatkuvat herjat luvassa.
Systeemiin on tullut sittemmin päivitys (uudemmissa pitäisi näkyä mm. renkaiden lämpötilat ja paineet iDrivestä), joten ihan varmaksi en tiedä josko käyttäjä voisi nykyään kuitata herjat ilman, että sitä tarvitsee joka käynnistyksen yhteydessä tehdä.
Aiheeseen liittyen, talvirenkaaseen tuli kerättyä ruuvi ja kyllähän se ilmat sieltä pihalle päästi. Näitä on nyt sattunut omalle kohdalle pariinkin otteseen, mutta tähän asti homma hoidettu peräkontissa kulkevan kompuran voimin ilman paikkausaineeseen tarttumista.
Näiltä kokemuspohjilta oletan, että jos vaihdat alle valssit ilman antureita, on jatkuvat herjat luvassa.
Systeemiin on tullut sittemmin päivitys (uudemmissa pitäisi näkyä mm. renkaiden lämpötilat ja paineet iDrivestä), joten ihan varmaksi en tiedä josko käyttäjä voisi nykyään kuitata herjat ilman, että sitä tarvitsee joka käynnistyksen yhteydessä tehdä.
Aiheeseen liittyen, talvirenkaaseen tuli kerättyä ruuvi ja kyllähän se ilmat sieltä pihalle päästi. Näitä on nyt sattunut omalle kohdalle pariinkin otteseen, mutta tähän asti homma hoidettu peräkontissa kulkevan kompuran voimin ilman paikkausaineeseen tarttumista.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Uusissa bemareissa on erilliset anturit tehtaalta tulevissa vanteissa/renkaissa. Jos toisessa pinkassa ei ole antureita, niin iDrive ja kongi rääkyy joka kerta kun auton käynnistää ja vikavalot loimottaa kummallakin "ruudulla". Voit toki koodauttaa koko systeemin pois toiminnasta. Tosin merkkihuolto ei tätä satavarmana tee.bfi1864 kirjoitti:Tämä posti ei liity otsikon paikkausaineeseen mitenkään.
Kertokaapa miten ootte toimineet aivan uusien bemareiden kanssa liittyen painetunnistimiin?
Nelossarjalainen (ei minulle) tulossa maahan non-rft 17" kumeilla ja alkup.vanteilla.
Tarkoitus laittaa 'tarvike' 18" vanteet kesärenkaineen alle ja vaihtaa alkup.vanteille talvirenkaat ja heivata alkup renkaat.
Onko uusissa bemareissa rengaspainevalvonta vanhaan tyyliin ns. passiivinen valvonta ts. ensiasennus renkaissa/vanteissa ei ole erillisiä rengaskohtaisia painetunnistimia? Nyt kun vaihtaa tarvikevanteet heti alle, herjaako rengaspainevalvonta kokoajan jostain (vaatiiko koodausta pois)? Eikö riitä että ensias.rengaspaketissa on ollut tehtaalta tulessaan painevalvonta siis aktiivinen tai passiivinen?
Miten olette toimineet tämän kanssa?
Kiitos etukäteen vastauksista
Voi olla muuallakin juttua mutta en heti löytänyt.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Mulla näkyy paineet per rengas, mutta ei kyllä mitään renkaiden lämpötiloja...Niin ja jos käyttäjä kuittaa herjat, niin se pitää kyllä tehdä jokaisen käynnistyskerran yhteydessä. Näin autossa, joka on valmistunut loppusyksystä 2014. Tosin mulla on orkkisanturit molemmissa rengassatseissa, mutta oli tilanne aluksi, että oli väärät orkkisanturit/vanteet ja se herja piti tosiaan kuitata joka ikinen kerta.McJones kirjoitti:Noin vuosi sitten luovutetussa F31:ssä ainakin oli erilliset anturit per rengas. Sikäli vielä, että auto luovutettiin kesärenkailla ja talvirenkaissa oli yhteensopimattomat tarvikeanturit... tuli ajeltua pari viikkoa tuijotellen rengaspaineen varoitusvaloa mittaristossa (iDrivessäkin se näkyy, mutta siitä sen saa kuitattua).
Näiltä kokemuspohjilta oletan, että jos vaihdat alle valssit ilman antureita, on jatkuvat herjat luvassa.
Systeemiin on tullut sittemmin päivitys (uudemmissa pitäisi näkyä mm. renkaiden lämpötilat ja paineet iDrivestä), joten ihan varmaksi en tiedä josko käyttäjä voisi nykyään kuitata herjat ilman, että sitä tarvitsee joka käynnistyksen yhteydessä tehdä.
Aiheeseen liittyen, talvirenkaaseen tuli kerättyä ruuvi ja kyllähän se ilmat sieltä pihalle päästi. Näitä on nyt sattunut omalle kohdalle pariinkin otteseen, mutta tähän asti homma hoidettu peräkontissa kulkevan kompuran voimin ilman paikkausaineeseen tarttumista.
Omaa tilaillessa myyjä mainitsi, että omassa tulisi näkymään paineet. Tätä käytiin ihmettelemässä sittemmin niiden talvirenkaiden kanssa ja huollon tiskiltä olivat sitä mieltä, että on liian wanha, ei näy paineet. Tiedä sitten saisiko tämän koodailtua tai pitääkö olla jotain sport-mittaristoja, että paineet näkyisi. Jollain optiollahan sai myös tehot näkymään iDriveen.
Oli viime syksynä 640d GC alla (vuokra-auto) ja siinä näkyi sekä paineet että lämpötilat.
Oli viime syksynä 640d GC alla (vuokra-auto) ja siinä näkyi sekä paineet että lämpötilat.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Joo en tiedä. Mulla tosiaan suomenkieliset valikot yms. iDrivessä ja erilliset anturit, mutta ei näy kuin paineet vaan per rengas. Ei mitään lämpötiloja per rengas.McJones kirjoitti:Omaa tilaillessa myyjä mainitsi, että omassa tulisi näkymään paineet. Tätä käytiin ihmettelemässä sittemmin niiden talvirenkaiden kanssa ja huollon tiskiltä olivat sitä mieltä, että on liian wanha, ei näy paineet. Tiedä sitten saisiko tämän koodailtua tai pitääkö olla jotain sport-mittaristoja, että paineet näkyisi. Jollain optiollahan sai myös tehot näkymään iDriveen.
Oli viime syksynä 640d GC alla (vuokra-auto) ja siinä näkyi sekä paineet että lämpötilat.
- TurboKoo
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 329
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:59
- Auto: Porsche Boxster
ex F31 320d Connected 2018 - Paikkakunta: Helsinki
Sama homma, pelkät paineet ei lämpöjä. Amerikan foorumeilta ymmärsin, että koodaamalla saisi myös lämmöt näkyviin.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer"
Walter Röhrl
Walter Röhrl
Mulla F22 tän vuoden mallia, paineet ja rengaslämmöt näkyy idrivessa.
Aikanaan kirosin miks tunnistimet tulee pakollisiks..
Nyt tuntuu ihan asiallliselta hommalta, eipä tarvii likasii venttiilintulppii turhaan availla
Myyjä selvitteli paikkausaineen vaikutusta antureihin. Vakuuttelivat että kompuralla aineen perään työnnetty ilma huolehtii ettei ainetta jää anturia kiusaamaan. En varmasti silti töhnää renkaaseen työnnä jos ilma edes hiukan sisällä pysyy..
Aikanaan kirosin miks tunnistimet tulee pakollisiks..
Nyt tuntuu ihan asiallliselta hommalta, eipä tarvii likasii venttiilintulppii turhaan availla
Myyjä selvitteli paikkausaineen vaikutusta antureihin. Vakuuttelivat että kompuralla aineen perään työnnetty ilma huolehtii ettei ainetta jää anturia kiusaamaan. En varmasti silti töhnää renkaaseen työnnä jos ilma edes hiukan sisällä pysyy..
- kokkopa1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
- Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
- Paikkakunta: Uusimaa
Ostin just tän peräkonttiin. http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Pol ... 000028548/ tuntui toimivan mut en kokeillu rengasta täyttää eli en tiedä kauanko kestää.soundwave kirjoitti:Sama tilanne täälläkin - pumppu + paikkausaine tulisi hankkia. Schiedmanilta ainakin saisi koko paketin. Tuo jalkapumppu ja AutoBildin testi on itselläkin mielessä...