Runflat renkaat (RSC)
- -sami-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 215
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:56
- Auto: F10 520dA xDrive LCI
E46 325iA LCI - Paikkakunta: Imatra
Tänään tuli vaihdettua Conti IceContactit (ei RF) alkuperäisiin kesärenkaisiin. Molemmat 225/50-17. Nyt siis alla GoodYear RF jotain. Selkeästi vetelee varsinki kaupunkinopeudessa. Korvakuulolla ja db mittarilla mitattuna melukin nousi 110 vauhdissa 2-3 db samalla tiellä vaikka talvirenkaat oli nastalliset. No noissa riittää pinta kesäkuulle asti ja sitten toisenlaista kesäkumia alle.
ex-318i e30 LCI, ex-522iA touring e39 LCI, 2x ex-520dA e60 LCI
- Hastra
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 111
- Liittynyt: 17 Marras 2011, 15:48
- Auto: 320iA E91 2008
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Te, jotka olette vaihtaneet RunFlatit normaaleihein kumeihin, niin oletteko hankkineet jonkinlaisen kompressori+paikka-aine paketin? Onko joku joutunut käyttämään tuollaista pakettia, onko toiminut? BMW:n oma setti taitaa olla n.100e paikkeilla, saako paljon halvemmalla jonkun yleissetin?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 582
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
- Auto: F30 320iA Sportline
Edelliset:
E92 325iA
E81 118i
Motonetista ostin muistaakseni noin 50 euron hintaisen kompura+paikkausaine setin. Lisäksi ostin vielä muutaman euron paukkupullon jos vaikka kompura sanoo sopimuksen irti talvipakkasilla. Kertaakaan en ole joutunut käyttämään jos ei lasketa kottikärryn renkaan täyttämistä kompuralla.Hastra kirjoitti:Te, jotka olette vaihtaneet RunFlatit normaaleihein kumeihin, niin oletteko hankkineet jonkinlaisen kompressori+paikka-aine paketin? Onko joku joutunut käyttämään tuollaista pakettia, onko toiminut? BMW:n oma setti taitaa olla n.100e paikkeilla, saako paljon halvemmalla jonkun yleissetin?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 764
- Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
- Auto: F25 X3 xDrive20d
- Paikkakunta: Jyväskylä
"Hastra" kyseli tuola ylempänä:
"Te, jotka olette vaihtaneet RunFlatit normaaleihein kumeihin, niin oletteko hankkineet jonkinlaisen kompressori+paikka-aine paketin? BMW:n oma setti taitaa olla n.100e paikkeilla?"
Eilen kävin juuri laittamassa tilaukseen paikallisella Laakkosella, tuollaisen BMW:n oman paketin. Hinta oli 126€.
Viime vuonna vaihdoin nuo kesärenkaat non RF:iin niin loppu kesästä, että menin riskillä ne muutamat kilometrit mitä kerkesi tulemaan.
Talvirenkaat on Run Flatit ja ne saa minun puolestani ollakin.
Tuo talviautoilu ei ole niin kovin hauskaa mutenkaan, että runflatit ei voi sitä enää juurikaan pahentaa.
"Te, jotka olette vaihtaneet RunFlatit normaaleihein kumeihin, niin oletteko hankkineet jonkinlaisen kompressori+paikka-aine paketin? BMW:n oma setti taitaa olla n.100e paikkeilla?"
Eilen kävin juuri laittamassa tilaukseen paikallisella Laakkosella, tuollaisen BMW:n oman paketin. Hinta oli 126€.
Viime vuonna vaihdoin nuo kesärenkaat non RF:iin niin loppu kesästä, että menin riskillä ne muutamat kilometrit mitä kerkesi tulemaan.
Talvirenkaat on Run Flatit ja ne saa minun puolestani ollakin.
Tuo talviautoilu ei ole niin kovin hauskaa mutenkaan, että runflatit ei voi sitä enää juurikaan pahentaa.
- Tomppi
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 145
- Liittynyt: 25 Marras 2011, 19:36
- Auto: F16 M50d 2015
- Paikkakunta: Oulu
Diileri tarjosi BMW Mobility Setin ilmaiseksi kun vaihdoin ei-RFT renkaisiin. Menee kätevästi tavaratilan välipohjan alle.
ex-bemarit: F11 525d TwinPower Turbo Touring Sport A -12
e39 525 TDS Touring A -97
e39 525 TDS Touring A -97
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 894
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
- Auto: bmw X6 40d
- Paikkakunta: Luxembourg
Siis menikö homma niin, että diileri piti uudet run flatit ja sinä maksoit täyden hinnan normi setistä??Jos näin, niin mielestäni et saanut mitään ilmaiseksi.Tomppi kirjoitti:Diileri tarjosi BMW Mobility Setin ilmaiseksi kun vaihdoin ei-RFT renkaisiin. Menee kätevästi tavaratilan välipohjan alle.
- Tomppi
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 145
- Liittynyt: 25 Marras 2011, 19:36
- Auto: F16 M50d 2015
- Paikkakunta: Oulu
Ei, vaan minä pidin ne Tinkasin ei-RF talvirenkaat sekä tuon setin kaupan päälle. Auto tuli tehtaalta Pirelli Cinturato P7 RF-renkailla, jotka minulla odottaa varastossa. Ajattelin antaa RF-renkaille vielä yhden mahdollisuuden. Testeissä kyseinen Pirellin rengas on menestynyt hyvin, saa sitten nähdä kuinka paljon RFT tekee niistä huonommat. Jos ei kovin huonot ole niin ajelen niillä, muussa tapauksessa menee vaihtoon.fifty kirjoitti:Siis menikö homma niin, että diileri piti uudet run flatit ja sinä maksoit täyden hinnan normi setistä??Jos näin, niin mielestäni et saanut mitään ilmaiseksi.Tomppi kirjoitti:Diileri tarjosi BMW Mobility Setin ilmaiseksi kun vaihdoin ei-RFT renkaisiin. Menee kätevästi tavaratilan välipohjan alle.
ex-bemarit: F11 525d TwinPower Turbo Touring Sport A -12
e39 525 TDS Touring A -97
e39 525 TDS Touring A -97
- Hastra
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 111
- Liittynyt: 17 Marras 2011, 15:48
- Auto: 320iA E91 2008
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Mulla on molemmat rengassarjat normi renkaita eikä mobility settiä. Koskaan ei ole rengasrikkoa omalle kohdalle sattunut eikä toivottavasti jatkossakaan, mutta varmaan sellaiseenkin tilanteeseen pitäisi varautua. Onkohan noista bilteman tupakansytyttimeen kytkettävistä pienoiskompressoreista mihinkään? Itsellä olisi käyttöä myös fillarin renkaiden täyttämiseen, kun niitä joutuu pistosuojauksesta huolimatta paikkaamaan jatkuvasti.
Paljonko tuossa BMW:n originaalissa paketissa jon maksimipaine, mitä kompressori tuottaa?
Paljonko tuossa BMW:n originaalissa paketissa jon maksimipaine, mitä kompressori tuottaa?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 764
- Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
- Auto: F25 X3 xDrive20d
- Paikkakunta: Jyväskylä
En vielä tiedä, mutta kun ensi viikolla saan tuon oman settini, niin voin laittaa siitä tietoja tänne, ellei joku muu ennätä aiemin.Hastra kirjoitti:Paljonko tuossa BMW:n originaalissa paketissa jon maksimipaine, mitä kompressori tuottaa?
Mulla on takakontissä talvella kesärengas ja kesällä talvirengas vararenkaana. Vähän vie tilaa, mutta ei mullaHastra kirjoitti:Te, jotka olette vaihtaneet RunFlatit normaaleihein kumeihin, niin oletteko hankkineet jonkinlaisen kompressori+paikka-aine paketin? Onko joku joutunut käyttämään tuollaista pakettia, onko toiminut? BMW:n oma setti taitaa olla n.100e paikkeilla, saako paljon halvemmalla jonkun yleissetin?
usein muuta tavaraa kontissa ole.
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Onko joku tehnyt työkseen rengastöitä ja osaa kertoa mitä eroa on normaaleissa rengastöissä tavallisen kumin kanssa verrattuna runflat-kumiin? Esim oheisessa hinnastossa runflat-kumien kanssa rengastyöt on melkeinpä tulahintaiset
http://firststop.toimisait.fi/user_data ... nnasto.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://firststop.toimisait.fi/user_data ... nnasto.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
- -sami-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 215
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:56
- Auto: F10 520dA xDrive LCI
E46 325iA LCI - Paikkakunta: Imatra
En ole tehnyt, mutta vierestä katsellut. Tuntuu se reuna olevan sen verran paksumpaa kamaa, että ne joutuu oikeesti tekemään töitä rengasta irroittaessa ja takaisin vanteelle laitettaessa. Ei menny ihan minuutissa.-V- kirjoitti:Onko joku tehnyt työkseen rengastöitä ja osaa kertoa mitä eroa on normaaleissa rengastöissä tavallisen kumin kanssa verrattuna runflat-kumiin? Esim oheisessa hinnastossa runflat-kumien kanssa rengastyöt on melkeinpä tulahintaiset
ex-318i e30 LCI, ex-522iA touring e39 LCI, 2x ex-520dA e60 LCI
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 764
- Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
- Auto: F25 X3 xDrive20d
- Paikkakunta: Jyväskylä
Tulipa lupailtua liikoja.EPJBMW kirjoitti:En vielä tiedä, mutta kun ensi viikolla saan tuon oman settini, niin voin laittaa siitä tietoja tänne, ellei joku muu ennätä aiemin.Hastra kirjoitti:Paljonko tuossa BMW:n originaalissa paketissa jon maksimipaine, mitä kompressori tuottaa?
Sain tänään tuon paketin, eikä siihen kompuran kylkeen ole leimattu minkään laisia ilmamäärä arvoja. Ainoastaan, että toimii 12V:lla ja "ottaa" 15A:a virtaa.
Käyttöohjeessa sanotaan että renkaaseen pitäisi laittaa paikka-aineen jälkeen 2,5baria painetta, joten siihen tuo ainakin kyennee?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 235
- Liittynyt: 29 Tammi 2011, 22:01
- Auto: BMW F30 320i A xDrive 2016
Vappuaattona vaihdoin 17" kesäkumit alle. Kyllähän nuo vähän vetelevät, mutta on tuo profiilikin matalanpuoleinen meikäläiselle tiestölle. Esimerkiksi entinen Mazda vastaavalla rengasprofiililla oli huomattavasti levottomampi menijä, vaikkei siinä runflatteja ollutkaan. Vaikea siis sanoa, että miten paljon parempi tuo olisi normirengastuksella. Ei minulla myöskään mukavuuden tai melun osalta isompia moitteita ole. Kyllä minä nuo nykyiset rengassarjat taidan loppuun asti ajaa ja katson sitten, että minkälaiset nakit laitan tilalle.
- Tomppi
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 145
- Liittynyt: 25 Marras 2011, 19:36
- Auto: F16 M50d 2015
- Paikkakunta: Oulu
Minkälaisia rengaspaineita porukka on RF-renkaisiin laittanut?
Tehtaalta tulleissa oli 3.0 joka renkaassa. Muutin siten että edessä on nyt 2.5 ja takana 3.0.
Oven tarran mukaan suositukset edessä 2.0 ja takana 2.5 (pieni kuorma), edessä 2.6 ja takana 3.1 (isompi kuorma) 17" vakiorenkailla. Ajettavuuden ja melun suhteen ei valittamista.
Tehtaalta tulleissa oli 3.0 joka renkaassa. Muutin siten että edessä on nyt 2.5 ja takana 3.0.
Oven tarran mukaan suositukset edessä 2.0 ja takana 2.5 (pieni kuorma), edessä 2.6 ja takana 3.1 (isompi kuorma) 17" vakiorenkailla. Ajettavuuden ja melun suhteen ei valittamista.
ex-bemarit: F11 525d TwinPower Turbo Touring Sport A -12
e39 525 TDS Touring A -97
e39 525 TDS Touring A -97
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 235
- Liittynyt: 29 Tammi 2011, 22:01
- Auto: BMW F30 320i A xDrive 2016
Laitoin ovikilven mukaiset paineet, olikohan 2,4 eteen ja 2,9 taa. Aika reilun tuntuiset lukemat, mutta tuntuu toimivan. Samanlaiset paineet oli näköjään tehtaallakin(tai luovutushuollossa) laitettu. Poikkesivat noista arvoista vain aavistuksen alaspäin.
- Vice
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 881
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
- Auto: ex - F11 520d M Sport A
Mulla on nyt edessä ollut 2.4 ja takana 2.7. Mullakin liikkeessä laitettu aina 3.0, joka kulmaan (sekä 17" ja 18" vanteissa).
Näillä hiukan pienemmillä paineilla ajo on hiukan rauhallisempaa (ei aivan yhtä uraherkkä kuin 3.0 paineilla).
Tänään taas tuulisella motarilla ajelu oli aika kiemurtelua, "kesällä" tarkoitus vaihtaa non-RF:t alle
ja samalla ehkä päivittää vanne 19" Breytoneen.
Näillä hiukan pienemmillä paineilla ajo on hiukan rauhallisempaa (ei aivan yhtä uraherkkä kuin 3.0 paineilla).
Tänään taas tuulisella motarilla ajelu oli aika kiemurtelua, "kesällä" tarkoitus vaihtaa non-RF:t alle
ja samalla ehkä päivittää vanne 19" Breytoneen.
- JiiJii71
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 252
- Liittynyt: 19 Joulu 2011, 12:42
- Auto: keltainen tsekkiverrari
- Paikkakunta: Imatra
Edessä 2,6 ja takana 3,1. Ensiasennusrinkuloilla ykkönen menee kiemurtelematta.Tomppi kirjoitti:Minkälaisia rengaspaineita porukka on...
- mie voin lähtee Karjalast, mut Karjala ei lähe miust -
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 158
- Liittynyt: 09 Loka 2010, 19:35
- Auto: BMW F30 330e iPerformance
- Paikkakunta: Helsinki
Olen pitänyt RF renkaita melko fiksuna konseptina, ja puolentoista vuoden kokemuksella F11 Bemarissa minulla ei ole ollut suurempaa valituksen aihetta. Rengasmelu ei minua ole häirinnyt, melutaso autossa on RF renkaista huolimatta kiitettävän alhainen, 19" vanteista huolimatta kovuuskaan ei ole haitannut. Ainoastaan uraherkkyys on häiritsevää.
Keväällä vaihdoin kakkosautoksi Mini Cooper S:n jossa myös on RF:t, ja tässä autossa tilanne on aivan toinen. Jo koeajon yhteydessä hämmästelin rengasmelua sekä pintakovuutta, uraherkkyyttä osasin jo odottaakin. Suunnitelmissa oli vaihtaa rengastus ei non-RF renkaisiin mutta asia jäi kunnes viime viikolla rengaspainevaroitin ilmoitti rengasrikosta. Ajossa en tuntenut mitään, mutta kun menin tarkistamaan rengaspaineita niin toisessa takarenkaassa se oli 0. Mitään ei näkynyt ulospäin, eli siitä ei voinut päätellä, että rengas olikin tyhjä. No, ajattelin, että RF konsepti toimii niin kuin pitääkin, ja ajelin Euromasterille jossa ilmoitettiin, että rengas menee vaihtoon. Tämä oli minulle uutinen, siis että aina kun RF rengas vaurioituu, niin on ostettava uusi rengas, a €230,-! Kalliiksi tulee rengasvauriot.
Koska rengasvaihto oli alusta asti ollut mielessä, niin päätin vaihtaa koko setin non-RF:ksi. Uuusia renkaita odotellessa, ne on Minissä kuulemma yleensä tilauskamaa, päätin vielä seurata tilannetta, ja laitoin vaurioituneeseen renkaaseen oikeat paineet ja resetoin rengaspainevaroittimen ja jatkoin ajamista. Uuuta varoitusta rengasrikosta ei tullut, mutta kun seuraavana päivänä tarkistin paineet, niin rengas oli taas tyhjä.
Kun uudet non-RF renkaat oli asennettu, niin tuntui kuin alla olisi toinen auto! Rengasmelu on minimaalinen, uraherkkyys hävinnyt ja pintakovuudesta ei ole tietoakaan.
Tästä lähtien en enää hanki RF-renkailla varustettua autoa, ainakaan ennenkuin RF-renkaiden ominaisuudet on oleelliseti parantuneet.
Keväällä vaihdoin kakkosautoksi Mini Cooper S:n jossa myös on RF:t, ja tässä autossa tilanne on aivan toinen. Jo koeajon yhteydessä hämmästelin rengasmelua sekä pintakovuutta, uraherkkyyttä osasin jo odottaakin. Suunnitelmissa oli vaihtaa rengastus ei non-RF renkaisiin mutta asia jäi kunnes viime viikolla rengaspainevaroitin ilmoitti rengasrikosta. Ajossa en tuntenut mitään, mutta kun menin tarkistamaan rengaspaineita niin toisessa takarenkaassa se oli 0. Mitään ei näkynyt ulospäin, eli siitä ei voinut päätellä, että rengas olikin tyhjä. No, ajattelin, että RF konsepti toimii niin kuin pitääkin, ja ajelin Euromasterille jossa ilmoitettiin, että rengas menee vaihtoon. Tämä oli minulle uutinen, siis että aina kun RF rengas vaurioituu, niin on ostettava uusi rengas, a €230,-! Kalliiksi tulee rengasvauriot.
Koska rengasvaihto oli alusta asti ollut mielessä, niin päätin vaihtaa koko setin non-RF:ksi. Uuusia renkaita odotellessa, ne on Minissä kuulemma yleensä tilauskamaa, päätin vielä seurata tilannetta, ja laitoin vaurioituneeseen renkaaseen oikeat paineet ja resetoin rengaspainevaroittimen ja jatkoin ajamista. Uuuta varoitusta rengasrikosta ei tullut, mutta kun seuraavana päivänä tarkistin paineet, niin rengas oli taas tyhjä.
Kun uudet non-RF renkaat oli asennettu, niin tuntui kuin alla olisi toinen auto! Rengasmelu on minimaalinen, uraherkkyys hävinnyt ja pintakovuudesta ei ole tietoakaan.
Tästä lähtien en enää hanki RF-renkailla varustettua autoa, ainakaan ennenkuin RF-renkaiden ominaisuudet on oleelliseti parantuneet.
Edelliset BMW:t: E34 525i 1993, E39 523iA 1996, E60 530d 2003, F11 520d Sport A Touring, F11 530dA xDrive Touring 2015