530e renkaat kuluvat hullun lailla - kokemuksia?

Yleistä keskustelua renkaista ja vanteista
Joelnoel100
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 15 Loka 2021, 16:57

Ap täällä. Nokia kulutti nelivetoni takarenkaan muistaakseni 12000:ssa ja Brikkari 15000:ssa. Nyt sitten ajanut tätä kesää kolmannella rengasmerkillä 4000 km ja uusista renkaista kadonnut 1,5 - 2 mm. Huimaa! Koska olen pitänyt nyt reilusti yli paineita, niin se hyöty lienee sitten ollut (tai mistä minä tiedän onko), että kuluma on melko tasaista sekä edessä että takana. Tätä menoa en pääse vissiin kymppitonnia. On tämä auto kova syömään renkaita, vaikka en ajelekaan kuin amispoju. Kulmat ja muut tarkastettu, mutta kai tämä pitää hyljätä pajalle ja sanoa että tehkää jotain.
Joelnoel100
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 15 Loka 2021, 16:57

Tiedoksi: lisäsin kunnolla paineita, reippaasti yli kolmella barilla ajelen, ja sillähän se renkaitten kuluminen saatiin haltuun.
TimKnox
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 15 Syys 2021, 14:48

Joelnoel100 kirjoitti: 03 Heinä 2022, 17:12 Ap täällä. Nokia kulutti nelivetoni takarenkaan muistaakseni 12000:ssa ja Brikkari 15000:ssa. Nyt sitten ajanut tätä kesää kolmannella rengasmerkillä 4000 km ja uusista renkaista kadonnut 1,5 - 2 mm. Huimaa! Koska olen pitänyt nyt reilusti yli paineita, niin se hyöty lienee sitten ollut (tai mistä minä tiedän onko), että kuluma on melko tasaista sekä edessä että takana. Tätä menoa en pääse vissiin kymppitonnia. On tämä auto kova syömään renkaita, vaikka en ajelekaan kuin amispoju. Kulmat ja muut tarkastettu, mutta kai tämä pitää hyljätä pajalle ja sanoa että tehkää jotain.
https://legacyofdeadslot.net/
Hei! Kuulostaa todella nopealta kulutukselta. Onko autossasi neliveto? Se saattaa vaikuttaa renkaiden kulutukseen. Myös ajotyyli ja tien pinta vaikuttavat. Renkaanpaineen pitäminen suositeltua korkeammalla voi auttaa tasaamaan kulutusta, mutta se ei välttämättä ole paras ratkaisu pitkällä tähtäimellä. Kannattaa myös tarkistaa, onko autossa jokin mekaaninen vika, joka nopeuttaa renkaiden kulumista
Vastaa Viestiin