phuksi kirjoitti:phuksi kirjoitti:phuksi kirjoitti:
Onko kellään kokemuksia Nokian Z G2:sta?
...
Rengas-online.com myy Nokialaista 161 euroa kpl koossa 255/40R17 kotiin kuljetettuna.
-p
Tuollaiset sitten lähti tilaukseen ja vain taakse, oli liian paljon pintaa edessä nottei raaskinut heittää roskiin renkaita. Laitoin eilen aamupäivällä tilauksen sisään niin tracking koodi tuli iltapäivällä ja kamat on jo jakelukeskuksessa Lehrtessä, näköjään DPD:llä roudaavat.
-p
Hyvin pelasi homma: torstaina aamulla tilaus sisään, seuraavana tiistaina aamulla kotiovella. Asennus Lempäälän Sääksjärvellä K. Ylösen autohuollossa seuraavana päivänä. Todella huolellisesti asensivat ja tasapainottivat. Jos asennuspaikkaa tarvitsee niin suosittelen. Ja saahan sieltä tietysti renkaatkin...
- p
Ja sitten kulmien säädöistä... auto kun tempoli urissa ja renkaat olivat kuluneet ulkolaidoilta huomattavasti verrattuna sisäreunaan. Koitin lueskella kokemuksista säätöpaikoista Tampereen seudulla ja päädyin säädättämään Euromasterilla Lokomonkadulla (Volvon takana Porsche-kaupan vieressä). Ja toden totta, huolellisempaa säätöä ei varmaan voi saada. Ei puhettakaan että olisi kolhittu vanteita tms. Asentajalla tuntui olevan rautainen kokemus myös bemareista ja tiesi tarkalleen miten kannattaa laittaa millaisellakin alustakonfiguraatio-rengasyhdistelmällä. Neliveto 3-sarjalaisia vain on niin vähän että niistä ei kokemustietoa ole paljoa varmaan missään kertynyt eli nyt mentiin ohjearvojen puitteissa ja niistä sitten asentajan ymmärrykseen perustuen kummasta laidasta arvoja haetaan (tosin ohjearvovälit on aika pienet).
Ja alla arvot jotka laitettiin... Säädöt täysin symmetriset oikealla ja vasemmalla joten listaan ne vain kerran:
Etu camber: -0 06'
Etu auraus: 0 03'
Taka camber: 1 30'
Taka auraus: 0 06'
Ja lopputulos on loistava
Auto ei tempoile minnekään, edes kuluneilla runflat eturenkaillakaan. Pieniä ja normaaleja uria ei huomaakaan, todella syvät urat tuntee mutta ei silti tempoile. Kulkee suoraan itsekseen juuri niin kuin toivoisikin. Paras 60 euroa mitä auton eteen olen panostanut. Pitää varmaan viedä asentajalle vielä konjakkipullo päälle, valohoidostakin maksetaan paljon enemmän
Vielä kun vaihtaa eteen uudet ei runflat-kumit niin on kyllä bueno peli päästellä
Auto siis E91 LCI 330d xDrive, edessä 225/45R17 ja takana 255/40R17, vakioalusta.
Vielä sellainenkin katsottiin että miten hyvin pyrörien navat oli linjassa toisiinsa nähden pituussuunnassa ja akselisuunnassa ja ristimitassa. Lähinnä kiinnosti kun auton käytettynä ostin ettei ole telottu mistään. Ja olihan se ihan suora ja pyörät linjoissa (vaikka ei siis runkomittaus ole). Olisi ehkä kannattanut tehdä tämä tarkistus ennen ostoa... jatkossa tietää senkin.
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend