Yleinen kesärengaskeskustelu
F30, alla nyt Continental Sport Contact 5 225/45R18 & 255/40R18. Snadisti aamuliukkautta havaittavissa.
Enimmäkseen vain istun, ja tuijotan papereita. Ja yritän selvittää, onko missään mitään järkeä. Yleensä ei ole. - Michael Kosterlitz
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 385
- Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
- Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18 - Paikkakunta: Turku
Juu, näin on, että Conti 6 ei tehdä 225/55/17 koossa, Conti 5 tarjotaan siihen.
Onko porukoilla kokemusta Goodyear Efficient Grip Performance 101V XL renkaasta 225/55/17 koossa ?
Ulkomailla jonkin verran moititaan kulutuskestävyyttä. Oisko mukavampi alla kuin Y -nopeusluokan renkaat ?
Olisi kohtuuhintainen n 600 e / sarja
Entäs Michelin Primacy 3 101W XL ?
Pikkasen hakusessa, mitä alle laittais kuluneitten Rf kumien jälkeen ,
Auto F10 xdrive.
Onko porukoilla kokemusta Goodyear Efficient Grip Performance 101V XL renkaasta 225/55/17 koossa ?
Ulkomailla jonkin verran moititaan kulutuskestävyyttä. Oisko mukavampi alla kuin Y -nopeusluokan renkaat ?
Olisi kohtuuhintainen n 600 e / sarja
Entäs Michelin Primacy 3 101W XL ?
Pikkasen hakusessa, mitä alle laittais kuluneitten Rf kumien jälkeen ,
Auto F10 xdrive.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 169
- Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
- Auto: 316iA F31 -15
- Paikkakunta: Espoo
Tänään vaihtui kesärenkaat alle. Talvirenkaat Nokian R2 kitka runflatit 16" ja kesärenkaat SportContact 5 runflattinä 225/50/17. Ensin pesu ja sitten kesärenkaat (Painepesurissa ei oikein teho riittänyt kunnon vaahtoon ):
Kesärenkaissa oli ilmaa n. 2.1 bar kaikissa kulmissa enkä ehtinyt käydä täyttämässä renkaita vaan piti lähteä ajamaan noin 40km päähän. Ajettavuus aivan jäätävän hirveä tyhjillä renkailla Täytyy korjata tilanne kyllä.
edit: linkit kuviin korjattu
Kesärenkaissa oli ilmaa n. 2.1 bar kaikissa kulmissa enkä ehtinyt käydä täyttämässä renkaita vaan piti lähteä ajamaan noin 40km päähän. Ajettavuus aivan jäätävän hirveä tyhjillä renkailla Täytyy korjata tilanne kyllä.
edit: linkit kuviin korjattu
Viimeksi muokannut Galaxy1223, 14 Huhti 2017, 22:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ei näy kuvat.Galaxy1223 kirjoitti:Tänään vaihtui kesärenkaat alle. Talvirenkaat Nokian R2 kitka runflatit 16" ja kesärenkaat SportContact 5 runflattinä 225/50/17. Ensin pesu ja sitten kesärenkaat (Painepesurissa ei oikein teho riittänyt kunnon vaahtoon ):
Kesärenkaissa oli ilmaa n. 2.1 bar kaikissa kulmissa enkä ehtinyt käydä täyttämässä renkaita vaan piti lähteä ajamaan noin 40km päähän. Ajettavuus aivan jäätävän hirveä tyhjillä renkailla Täytyy korjata tilanne kyllä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Morjens! Osaisko joku jeesata pikkukysymyksen kanssa eli olen ostamassa tällaisia renkaita
Dunlop SportMaxx GT SP Dunlop Sport Maxx GT - 275/35 R20 102Y XL (J) MFS TL
Suluissa oleva J kirjain tarkoittaa Jaguarin speksejä / ensiasennusrenkaita.
Osaako joku sanoa, että onko noissa jotain niin erikoista, etteivätkö toimisi hyvin Bemarin Seiskan alla?
Dunlop SportMaxx GT SP Dunlop Sport Maxx GT - 275/35 R20 102Y XL (J) MFS TL
Suluissa oleva J kirjain tarkoittaa Jaguarin speksejä / ensiasennusrenkaita.
Osaako joku sanoa, että onko noissa jotain niin erikoista, etteivätkö toimisi hyvin Bemarin Seiskan alla?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Hyppäsin sitten kertalaakista Continentalista Hankookin maailmaan molempien autojen osalta. Paikallisesta putiikista sain niin hienon tarjouksen, että tartuin siihen. Nismoon tuli Ventus S1evo2 ja F10:iin Ventus Prime3. Ihan ensihuomio oli, että F10:ssä nuo Prime3:t ovat todella hiljaiset. Ans kattoo kuinka nää pitkässä juoksussa pelaa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 63
- Liittynyt: 09 Syys 2012, 10:35
- Auto: Porsche Cayenne e-hybrid
BMW G30 530e ///M-Sport - Paikkakunta: Helsinki
Pitäisi varmaan ensi kesäksi tohon GT ostella valssit. Mielessä on pyörinyt BBS CH-R II 21" koossa tai sitten Hamann Anniversary EVO silver 22" koossa. Ja nyt olisi kiva saada talveksikin jotkut 20" vanteet. Tehtaalta toi oli tullut 20", mutta "yllättäen" on hävinneet jossain vaiheessa.
Jos nurkissa pyörii STYLE 253 / 303 / 311 niin laitappa viestiä...
EDIT:
Ostin 22" eteen 255/30 ja taakse 295/25 kesäksi ja talveksi tuli ostettua OEM 20"
Jos nurkissa pyörii STYLE 253 / 303 / 311 niin laitappa viestiä...
EDIT:
Ostin 22" eteen 255/30 ja taakse 295/25 kesäksi ja talveksi tuli ostettua OEM 20"
Daily BMW 530e ///M-sport Alpinweiß mit 19"
Daily BMW 535i ///Non-sport Havanna mit 21"
Daily BMW 535i ///Non-sport Havanna mit 21"
En köytänyt keskustelua rengas koon tärkeydestä xdrivessä, sehän on neliveto ja mun matikalla vaatisi saman pyörintänopeuden joka kulmaan. Näitä seka korkuisia rengastuksia on näkyny olevan myynti ilmoituksissa (korkeus eri, tuumat samat) Olenko väärässä?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Erittäin harvinaista on, että eri korkuisia renkaita olis myynnissä...
Onhan sulla selvillä että esim. 225/45-17 ja 255/40-17 ovat samankorkuisia? Tai vaik 245/40-19 ja 275/35-19.
Onhan sulla selvillä että esim. 225/45-17 ja 255/40-17 ovat samankorkuisia? Tai vaik 245/40-19 ja 275/35-19.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Ei kyllä ole minun mielestä, 45 ja 40 ja 35 on kumin osan korkeuksia, halkaisijas tulee eroo?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Se korkeusprofiili on suhteellinen leveyteen nähden, ei absoluuttinen. Eli esim. 225/45:n korkeus on 45% 225:stä.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Juuri niinku Aero sanoi. Mun volkkarin pullakoko 17” voi olla
236/65-17
255/60-17
275/55-17
295/50-17
Ja kappas, ne on kaikki täsmälleen yhtä korkeita, eli vierintäkehä on sama.
236/65-17
255/60-17
275/55-17
295/50-17
Ja kappas, ne on kaikki täsmälleen yhtä korkeita, eli vierintäkehä on sama.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Tein vertailua https://rengasnuora.fi/rengastietoa/rengaslaskuri/
Pieniä eroja oli juhan mainitsimis kokois, tämähän ei haittais niin paljon jos ne ois ristikkäin ja tasauspyörästöt avittas mutta miksi kiusata järjestelmää turhaan ja laitontakin kait
Pieniä eroja oli juhan mainitsimis kokois, tämähän ei haittais niin paljon jos ne ois ristikkäin ja tasauspyörästöt avittas mutta miksi kiusata järjestelmää turhaan ja laitontakin kait
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Eipä se juuri järjestelmää kiusaa - xDrive on kytkimellä ja pakkohan sen on luistattaa tai aukoa kytkintä joka tapauksessa mm. aina kun auto kääntyy, niin tilanne ei sinänsä ole sille outo. Ja niihin saa (tai oletuksena tulee) tehtaalta staggered -settejä (joissa siis eturenkaat on eri kokoisia kuin takarenkaat) eli se on otettu suunnittelussakin huomioon.
Jos tehtaalta olisi merkittävästi eri kokoiset renkaat edessä ja takana (kuten useissa nelivetotraktoreissa on), kannattaisi pysyä suurinpiirtein siinä kokoerossa, koska se olisi erittäin todennäköisesti otettu huomioon jo voimansiirron välityssuhteissa.
Jos tehtaalta olisi merkittävästi eri kokoiset renkaat edessä ja takana (kuten useissa nelivetotraktoreissa on), kannattaisi pysyä suurinpiirtein siinä kokoerossa, koska se olisi erittäin todennäköisesti otettu huomioon jo voimansiirron välityssuhteissa.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Rattoreita nyt ei voi verrata oikein henkilöautoon.Aero kirjoitti: ↑25 Touko 2018, 09:26 Eipä se juuri järjestelmää kiusaa - xDrive on kytkimellä ja pakkohan sen on luistattaa tai aukoa kytkintä joka tapauksessa mm. aina kun auto kääntyy, niin tilanne ei sinänsä ole sille outo. Ja niihin saa (tai oletuksena tulee) tehtaalta staggered -settejä (joissa siis eturenkaat on eri kokoisia kuin takarenkaat) eli se on otettu suunnittelussakin huomioon.
Jos tehtaalta olisi merkittävästi eri kokoiset renkaat edessä ja takana (kuten useissa nelivetotraktoreissa on), kannattaisi pysyä suurinpiirtein siinä kokoerossa, koska se olisi erittäin todennäköisesti otettu huomioon jo voimansiirron välityssuhteissa.
Vaikka siellä se kytkin onkin niin luistatusta tapahtuisi huomattavasti enemmän eri renkailla (myös suoralla) mutta hienoa jos tämmöinen on otettu jo tehtaalla huomioon, opettelen vasta bmw tietämystä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Kyllä niitä tässä voi, kun samat lainalaisuudet pätee niihinkin . Niissä vaan helpommin näkyy noita niin selkeitä kokoeroja, että akseleilla on pakko olla eri välitykset, siksi listasin esimerkiksi. Teknisesti mikään ei estä käyttämästä samaa ratkaisua henkilöautoissa (jos joku keksii teknisen esteen niin kertokaa ihmeessä), vaikka se onkin vähintään harvinaista, mahdollisesti jopa täysin käyttämätöntä.
Ja joo, luistelee se toki vähemmän jos pyörintänopeuserot kytkimen yli onnistuu mahdollisimman hyvin eliminoimaan. Mutta joka tapauksessa se joutuu luistelemaan elämänsä aikana aika paljon, joten pakkohan se on ollut pyrkiä rakentamaan mahdollisimman luistonkestäväksi. Ei niitä tiettävästi kovin usein ole kulumisen takia vaihdettukaan.
Ja joo, luistelee se toki vähemmän jos pyörintänopeuserot kytkimen yli onnistuu mahdollisimman hyvin eliminoimaan. Mutta joka tapauksessa se joutuu luistelemaan elämänsä aikana aika paljon, joten pakkohan se on ollut pyrkiä rakentamaan mahdollisimman luistonkestäväksi. Ei niitä tiettävästi kovin usein ole kulumisen takia vaihdettukaan.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Kyllä auto kuin auto tommoset erot hyväksyy. Onhan kuluneen ja uuden renkaankin korkeusero parhaillaan puolitoista senttiä...Jerry90 kirjoitti: ↑25 Touko 2018, 08:24 Tein vertailua https://rengasnuora.fi/rengastietoa/rengaslaskuri/
Pieniä eroja oli juhan mainitsimis kokois, tämähän ei haittais niin paljon jos ne ois ristikkäin ja tasauspyörästöt avittas mutta miksi kiusata järjestelmää turhaan ja laitontakin kait
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i