Sivu 1/2

Autokeskus Konala

Lähetetty: 25 Tammi 2015, 12:34
Kirjoittaja mikoskin
Piti oikein luoda tunnarit, jotta voi kertoa Autokeskuksen huollosta. Kyseessä 2009 E61 525d.

Teetin öljynvaihtohuollon, johon sisältyi suodatin + raitisilmasuodatin. Samalla lupasivat hoitaa tehtaan akkukaapelikampanjan.

Ilmeisesti perjantai on huono päivä huollolle, koska öljynvaihdon tarpeen ilmaisinta ei oltu jaksettu nollata eikä huoltokirjaan oltu raapustettu mitään.

Akkukaapelikampanjan ovat varmaan jättäneet kokonaan tekemättä. Autossa on nimittäin tehdasvarusteena kaksi akkua. Varsinainen aķku on lisävarusteakun alla. Minulla puuttui toinen mutteri lisävarusteakun kiinnikkeestä. Huollon jälkeen mutteri puuttui edelleen. Mitään pääakun tarkistusta ei ole voitu tehdä ilman lisävarusteakun irroittamista. Ennen huoltoa kyselivät, saako vaihtaa polttimoita, jos ovat palaneet;)

Toivottavasti vaihtoivat edes öljyt.

Re: Autokeskus Konala

Lähetetty: 25 Tammi 2015, 21:29
Kirjoittaja Petteri75
mikoskin kirjoitti:Toivottavasti vaihtoivat edes öljyt.
Kuitissa lukee, tosin omalla kohdalla meni nyt Nesteen CityPro 10W-40. Itse öljynvaihtohan oli yli 200€ ja jotenkin tuntuu huijatulta, että käytetään jotain muuta kuin BMW-kyltitettyä tai Castrolin tuotetta.

Re: Autokeskus Konala

Lähetetty: 31 Tammi 2015, 14:41
Kirjoittaja Trooper
Jep jep, samaa olen itsekin ihmetellyt; miksei BMW-merkkihuollossa käytetä niitä moottoriöljyjä, joita BMW itse suosittelee.
Toki Autokeskuksessa saa Castrolin öljyjä myös, mutta eri hintaan. Ja kun on autohuoltojen toimintaa noin 20 vuotta seurannut, niin en minä ainakaan usko että sillä eri hinnalla saisi Castrolia. Sinne halliin kun ei pääse asiaa tarkastamaan. Parempi vaihtaa öljyt itse.

Autokeskus Konala yllätti minutkin tässä taannoin huonoissa merkeissä. Auto oli siellä takuuhuollossa yhden työpäivän. Lähes kaikki huoltoa tilatessa raportoidut viat olivat korjaamatta sen huoltopäivän päättyessä. Kun ei ollut mitään tarvittavia varaosia ja kun en kaikki pitää Saksasta tilata.
Sovimme uuden huollon noin 3 viikon päähän. Vein auton taas aamulla aikaisin samaan paikkaan ja huoltoneuvoja kuittasi sen sisään. Illalla minulle soitettiin, että osia ei ole vielä tullut ja siksi hommia ei voitu tehdä. Eli ne huoltoneuvojat eivät viitsi aamulla autoa sisään ottaessaan edes tarkastaa, että kolme viikkoa aikaisemmin tilatut osat olisivat tulleet.

Autohuoltobusineksessa on jotain aivan käsittämätöntä laatuajattelun puutetta. Näillä tällaisilla firmoilla ei kaiken järjen mukaan voi olla mitään laatusertifikaatteja/vast. kun rutiinit ovat noin kertakaikkisen heikoissa kantimissa.

Kilpailevalla LAAKKOSELLA aivan sama ongelma; huoltojen ja korjausten jälkeen toimivuutta ei kukaan tarkasta, vaan se puoli jätetään asiakkaan huoleksi.

Suomessa olisi tilaus jollekin, esim. virolaiselle, yrittäjälle perustaa merkkihuoltokorjaamoketju, jossa homma lähtisi perusasioista. Rutiinit kuntoon, rekrytointi kuntoon, ja siitä se lähtisi.

Re: Autokeskus Konala

Lähetetty: 01 Helmi 2015, 13:00
Kirjoittaja melperri
Trooper kirjoitti:
Autokeskus Konala yllätti minutkin tässä taannoin huonoissa merkeissä. Auto oli siellä takuuhuollossa yhden työpäivän. Lähes kaikki huoltoa tilatessa raportoidut viat olivat korjaamatta sen huoltopäivän päättyessä. Kun ei ollut mitään tarvittavia varaosia ja kun en kaikki pitää Saksasta tilata.
Sovimme uuden huollon noin 3 viikon päähän. Vein auton taas aamulla aikaisin samaan paikkaan ja huoltoneuvoja kuittasi sen sisään. Illalla minulle soitettiin, että osia ei ole vielä tullut ja siksi hommia ei voitu tehdä. Eli ne huoltoneuvojat eivät viitsi aamulla autoa sisään ottaessaan edes tarkastaa, että kolme viikkoa aikaisemmin tilatut osat olisivat tulleet.

Autohuoltobusineksessa on jotain aivan käsittämätöntä laatuajattelun puutetta. Näillä tällaisilla firmoilla ei kaiken järjen mukaan voi olla mitään laatusertifikaatteja/vast. kun rutiinit ovat noin kertakaikkisen heikoissa kantimissa.

Kilpailevalla LAAKKOSELLA aivan sama ongelma; huoltojen ja korjausten jälkeen toimivuutta ei kukaan tarkasta, vaan se puoli jätetään asiakkaan huoleksi.

Suomessa olisi tilaus jollekin, esim. virolaiselle, yrittäjälle perustaa merkkihuoltokorjaamoketju, jossa homma lähtisi perusasioista. Rutiinit kuntoon, rekrytointi kuntoon, ja siitä se lähtisi.
Ei ole näköjään mikään muuttunut. Jokunen vuosi sitten totesin E60 pakosarjan vuotavan ja vein auton Konalaan sen vaihtamiseksi. Sovittiin erityisesti , että auto jää korjaamolle , kunnes homma on hoidettu , vaikka menisi parikin päivää. Heti aamupäivällä tuli tekstari " auto on valmis noudettavaksi". Noudettaessa todettiin , että pakosarja on halki ja että pitää tilata aika sen vaihtoon !

Re: Autokeskus Konala

Lähetetty: 01 Helmi 2015, 14:38
Kirjoittaja Anyway
Ongelmana noissa huollon palveluissa ja toiminnoissa on kai se, että tekevät homman miten tahansa, niin koko
ajan huoltoon on noin 2 viikon jono. Siis töitä riittää tehtiin sitä nyt vähän sinne päin tai sitten hyvin.
Se ihmetyttää, että ihan samalla vaivalla ainakin töiden vastaanotossa vois hommat hoitaa hyvin, mutta
kuten moni on todennut, niin aika lepsusti siellä hommia tehdään eikä tämä koske pelkästään Autokeskusta.

Re: Autokeskus Konala

Lähetetty: 02 Maalis 2015, 12:18
Kirjoittaja rBoost
Jännä paikka tämä Konalan autokeskus. Ei ennen ole ollut ongelma saada autoa yöksi koeajoon, mutta tuollapa se ei onnistu (kuulemma ihan autokeskuksen sääntö nykyään, siis oikeasti?). En ole ostanut ja ei ole aikeissa ostaa autoa liikkeestä ilman että se on mulla koeajossa yön yli.

Kuulemma sellainen ihmeellinen asia onnistuisi että auton saisi 10 ja 18 välille ajettavaksi arkena. Eli siis mun pitäisi ottaa vapaapäivä jos haluan auton koeajaa? Omasta mielestä tuo on aika helvetin kallis koeajo :)

Muutenkin palvelu oli aivan käsittämättömän tahmaista. Auton ympärillä piti pyöriä ties kuinka kauan että kukaan tuli edes kysymään tarvitsenko palvelua. Sitten kun yritän autosta kysellä niin myyjä vastaa nopeasti jotain ja lähtee hoitamaan muita asioita. Jotenkin vain pakosti tulee sellainen fiilis että mut arvioitiin asiakkaana sellaiseksi että "ei tuolla ole tuohon varaa, eikä se sitä osta kuitenkaan". Parastahan tässä oli se että myyjän käytös muuttui täysin kun hänelle selvisi mikä auto minulla olisi tulossa vaihtoon... siis sen jälkeen kun lopulta sain myyjän kiinni ja kyseltyä saisiko autosta jopa tarjoustakin.

Vieläkö tälläistä on varaa tehdä nykypäivänä?

Re: Autokeskus Konala

Lähetetty: 02 Maalis 2015, 15:46
Kirjoittaja spjarv
Melkoista touhua... uutta bemaria myydään ja pitäisi käydä duunin jälkeen viiden ja kuuden välissä ajamassa liittymästä motarille ja takaisin, ja sitten rahat tiskiin.

Espoon Laakkoselta sain juuri koeajoon auton lauantaista maanantaihin kun rouvalle ei sopinut muut aikataulut kuin sunnuntai. Auto tilattiin vielä maahantuojalta, kun sattui olemaan harvinaisempi malli. Kauppoja ei tullut juuri tästä mallista, mutta palvelua ei voi moittia ja helppo valita mihin menen asioimaan kun auton vaihto realisoituu. Laakkosen Sami hoiti kyllä meikäläisen asioinnin hienosti jo edelliselläkin kerralla, vaikka mitään "näyttöä" maksukyvystä ei silloin vielä ollut.

Jos tällainen linjaus siis Konalassa on, niin muualta saa yhä entiseen malliin.

Re: Autokeskus Konala

Lähetetty: 02 Maalis 2015, 17:03
Kirjoittaja rBoost
Jeps, juurikin näin!

Vielä mainittakoon että tuo kyseinen auto oli käytettyjen puolella. :)

Re: Autokeskus Konala

Lähetetty: 03 Maalis 2015, 08:57
Kirjoittaja mikse
Täälläkin kertomani moottorinvaihto-E91 kävi koneenvaihdon jälkeen kaksi kertaa hinurilla Konalan Autokeskuksessa, koska olivat unohtaneet laittaa starttimoottorin herätevirtapiuhan kunnolla kiinni. Myös moottorin päällä oleva muovisuoja oli jäänyt alkuperäisellä käynnillä laittamatta paikoilleen. Palvelu oli erittäin mukavaa koko ajan, mutta kyllähän se vitutti pari kertaa ylimääräistä tuolla ravata.

Re: Autokeskus Konala

Lähetetty: 03 Maalis 2015, 12:05
Kirjoittaja Autokeskus
rBoost kirjoitti:Jännä paikka tämä Konalan autokeskus. Ei ennen ole ollut ongelma saada autoa yöksi koeajoon, mutta tuollapa se ei onnistu (kuulemma ihan autokeskuksen sääntö nykyään, siis oikeasti?). En ole ostanut ja ei ole aikeissa ostaa autoa liikkeestä ilman että se on mulla koeajossa yön yli.

Kuulemma sellainen ihmeellinen asia onnistuisi että auton saisi 10 ja 18 välille ajettavaksi arkena. Eli siis mun pitäisi ottaa vapaapäivä jos haluan auton koeajaa? Omasta mielestä tuo on aika helvetin kallis koeajo :)

Muutenkin palvelu oli aivan käsittämättömän tahmaista. Auton ympärillä piti pyöriä ties kuinka kauan että kukaan tuli edes kysymään tarvitsenko palvelua. Sitten kun yritän autosta kysellä niin myyjä vastaa nopeasti jotain ja lähtee hoitamaan muita asioita. Jotenkin vain pakosti tulee sellainen fiilis että mut arvioitiin asiakkaana sellaiseksi että "ei tuolla ole tuohon varaa, eikä se sitä osta kuitenkaan". Parastahan tässä oli se että myyjän käytös muuttui täysin kun hänelle selvisi mikä auto minulla olisi tulossa vaihtoon... siis sen jälkeen kun lopulta sain myyjän kiinni ja kyseltyä saisiko autosta jopa tarjoustakin.

Vieläkö tälläistä on varaa tehdä nykypäivänä?
Kiitos palautteestasi! Konalan vaihtoautopäällikkö on saanut tiedon tästä keskustelusta ja asia on käyty liikkeen sisällä läpi. Vaihtoauton koeajo yön yli on valitettavasti hieman haasteellinen, yksittäisten väärinkäytösten vuoksi emme enää niitä suosittele.

Autokeskus ei missään nimessä luokittele asiakkaita eriarvoisiksi ja olemme pahoillamme jos tällainen tunne on sinulle syntynyt. Pyrimme jatkavasti parantamaan palveluamme ja jos haluat, voit jättää vielä henkilökohtaisen palautteen linkistä http://bit.ly/1B4NRfv" onclick="window.open(this.href);return false;

Terveisin,
Juhana / Autokeskus

Re: Autokeskus Konala

Lähetetty: 03 Maalis 2015, 18:46
Kirjoittaja Juha
Onkos nettietikettiin tullut viime aikoina muutosta, vai miten yksityishenkilöiden foorumille yhtäkkiä tulee autoliike kommentoimaan asioita?

Yhteistyökumppaneille ja muille yrityksille on oma osionsa.

Re: Autokeskus Konala

Lähetetty: 03 Maalis 2015, 19:06
Kirjoittaja salmol
Onko tänne kielletty yritysten laittaa vastinetta asioihin? Mielestäni se on jopa hyvä asia.

Re: Autokeskus Konala

Lähetetty: 03 Maalis 2015, 19:31
Kirjoittaja Juha
salmol kirjoitti:Onko tänne kielletty yritysten laittaa vastinetta asioihin? Mielestäni se on jopa hyvä asia.
No eihän se nyt kiellettyä ole...

Puhuin yleisesti kaikista forumeista. Näihin päiviin asti on ollut kirjoittamaton sääntö ettei tämmöstä, mutta kai se sitten tälle forumille sopii?

Autokeskus Konala

Lähetetty: 03 Maalis 2015, 19:51
Kirjoittaja salmol
Ok. Millä foorumilla tuo esimerkiksi on kielletty tai missä se on ns. kirjoittamaton sääntö?

Re: Autokeskus Konala

Lähetetty: 03 Maalis 2015, 21:38
Kirjoittaja Juha
Nettietikettiin kuuluu tällainen sääntö:

Do not use a forum to promote your product, service or business.

Voipi olla, että olen ainut, joka suhtautuu skeptisesti tällaisiin vastineisiin, jotka mielestäni vain yrittävät korjata jo tapahtunutta vahinkoa, eikä vilpittömyys mitenkään erikoisesti paista vastineesta.

Itse olen aina saanut autot koeajoon viikonlopuksi, joten Konala erottautuu nyt virallisesti mukavien autokauppojen joukosta pois sanomalla sen julkisesti, että "tuu virka-aikaan tekemään kauppas"... ja lopuksi "älä huutele tämmösiä julkisesti, vaan jätä tähän meidän liikkeen nettiosoitteeseen se palaute"...

Just my 2 cents.

Re: Autokeskus Konala

Lähetetty: 04 Maalis 2015, 09:22
Kirjoittaja Nakkisoturi
Ja toisekseen, taitaa heilläkin olla autot liikennekäytöstä poistettuja, jolloin niitä ei voida edes yön yli antaa koejaoon. Siis ilman liikennekäyttöön palautusta...

Re: Autokeskus Konala

Lähetetty: 04 Maalis 2015, 10:14
Kirjoittaja Anyway
salmol kirjoitti:Onko tänne kielletty yritysten laittaa vastinetta asioihin? Mielestäni se on jopa hyvä asia.

Samaa mieltä.
Usein tälläkin ja myös muilla autofoorumeilla pohditaan, että lukevatko autoliikkeet edes näitä purkauksia.
Onhan se hyvä saada tieto, että palaute on luettu ja asia on käsitelty liikkeessä.

Re: Autokeskus Konala

Lähetetty: 04 Maalis 2015, 13:34
Kirjoittaja jlindholm
Juha kirjoitti:Nettietikettiin kuuluu tällainen sääntö:

Do not use a forum to promote your product, service or business.

Voipi olla, että olen ainut, joka suhtautuu skeptisesti tällaisiin vastineisiin, jotka mielestäni vain yrittävät korjata jo tapahtunutta vahinkoa, eikä vilpittömyys mitenkään erikoisesti paista vastineesta.

Itse olen aina saanut autot koeajoon viikonlopuksi, joten Konala erottautuu nyt virallisesti mukavien autokauppojen joukosta pois sanomalla sen julkisesti, että "tuu virka-aikaan tekemään kauppas"... ja lopuksi "älä huutele tämmösiä julkisesti, vaan jätä tähän meidän liikkeen nettiosoitteeseen se palaute"...

Just my 2 cents.
Moi, ihan oleellisia ajatuksia. Voihan osallistumisen ymmärtää promoamisenakin. Emme halua rikkoa nettietikettiä. Koska foorumin aihealue liittyy kuitenkin BMW-jälleenmyyjiin ja meiltä saatuun palveluun, päätimme osallistua keskusteluun.

Tarkoituksena ei ole mainostaa Autokeskusta vaan päästä kiinni tilanteeseen, jossa asiakas ei jostain syystä ole saanut meillä hyvää palvelua. Emme halua mitenkään rajoittaa keskustelua foorumeilla tai muissa kanavissa. Eihän negatiivinen palaute koskaan mukavalta tunnu, mutta pahempi tilanne on, jos emme pääse käsittelemään asiaa ja parantamaan omaa toimintaamme sen perusteella. Toivomme palautteen omien www-sivujemme kautta siksi, ettei kovin moni varmaan halua ilmoittaa yhteystietojaan julkisella foorumilla - meille taas yhteystiedot ovat tärkeitä, että voimme ottaa asiakkaaseen yhteyttä ja selvittää, mitä asiakaspalvelutilanteessa on tapahtunut.

Pyrimme juuri tällä hetkellä laajentamaan palveluamme sähköisellä puolella verkossa liikkeiden aukioloaikojen ulkopuolella. Koitamme parantaa myös koeajoasiaa. Haasteena saattaa joissain tapauksissa olla se, että suuri osa vaihtoautoistamme on kustannussyistä myynnin ajaksi poistettu liikennekäytöstä ja osa esittelyautoistamme on ns. punakilpisiä esittelykäyttöön rekisteröinnistä aiheutuvan ALV-verohaitan vuoksi. Se ei saisi huonontaa asiakaspalvelua - niinkin ikävä kyllä joskus käy. Kilpailukyvyn varmistamiseksi on mielestämme kuitenkin parempi, mitä vähemmän tällaisia välillisiä kuluja joudumme veloittamaan asiakkaalta kaupan yhteydessä. Palautetta saa jatkossakin antaa ja keskustelu yleensä auttaa kaikkiin asioihin, vaikka se välillä kirpaisisikin :) .

- Jari Lindholm, Autokeskus -

Re: Autokeskus Konala

Lähetetty: 16 Maalis 2015, 11:26
Kirjoittaja rBoost
Pyrimme jatkavasti parantamaan palveluamme ja jos haluat, voit jättää vielä henkilökohtaisen palautteen linkistä http://bit.ly/1B4NRfv" onclick="window.open(this.href);return false;
Pistin viimeviikolla tuon osoitteen kautta palautetta, mutta ainakaan vielä ei ole mitään kuulunut takaisin. Palautteessa oli valittuna "Haluan, että minuun otetaan yhteyttä: Sähköpostitse".

Vähän vie tuollaisen "palauterasian" uskottavuutta, kun tehokkaammin palaute tuntuu uppoavan alan foorumin kautta. :D

Re: Autokeskus Konala

Lähetetty: 16 Maalis 2015, 11:43
Kirjoittaja BRot
Samanlainen formi tuli tässä vähänaikaa sitten itse maahantuojalta, mutta vielä ei ole mailia kuulunut.