Helsinki- Sports Car Center

Keskustelua jälleenmyyjien ja maahantuojan palveluista
Moskar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 17 Marras 2012, 23:53

Pitää todeta, että eipä asiointi tuossa liikkeessä herättänyt lämpimiä tunteita. Sovin jokunen aika takaperin yhden bemun koeajosta seuraavalle päivälle. Menin sovitun mukaisesti hakemaan autoa, ja sitä ei ollutkaan. Myyjä totesi "aijjaa, se taidettiin myydä eilen". Miksi ei viitsinyt minulle soittaa ja kertoa, että hukkareissu. Aikani silmiäni pyöriteltyäni myyjä tosin fleguna jatkoi, että "onhan noita samanlaisia täällä pari muutakin". "Yksi on tuolla, toinen jossakin, sieltä ne löytyy". Kummankaan luo ei tarkemmin opastanut, itse ne joutui etsimään ja erikseen ruinaamaan avaimet, että sai sisälle kurkistettua. Kun oli tarve esittää myyjälle kysymyksiä, hän löytyi veltossa asennossa puutarhatuolista vähän sen oloisena, että miksi et jätä minua rauhaan... Eikö automyyjän olisi parempi olla reipas ja rento kuin elämäänsä kyllästynyt flopannut sutenööri. Mielestäni olin hänelle selkeästi ilmaissut olevani isomman auton tarpeessa ja tietyn mallisarjan autot kiinnostaisi. Tosiaan, eikö asiakasta saisi kiinnostaa mihin hän on rahojaan laittamassa. Terveiset Bemistille, lienet scc:n leivissä, viestistäsi se näkyy turhankin selkeästi läpi.
Major
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 532
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
Viesti:

Torstaina tarjottiin minulla myynnissä olevaan bemariin vaihdossa 2006 mallin E61 farkkua.
Mittarissa jotain 136 tkm.

Heti kun hyppäsin autoon, kaikki huusi silmille.
Ratti oli suhteettoman kulunut, samoin vaihdekepin nuppi, vaikka oli automaatti.
Lisäksi muut pienet kohdat pisti silmään.

Koeajolla rupesi mm. hiukkassuodattimen vikailmoituksen pomppimaan näytölle.
Hiukkassuodatin näytti 12 tkm vaihtoon. (näyttää yleensä n. 200 tkm kohdalla noin).

Kyselin asiakkaalta että millainen auton historia on ja oliko huoltokirjaa.
Oli ostettu pari vuotta sitten SCC:ltä, tuotu Italiasta, kirja oli.
Kauppakirjakin on ehkä tallessa ja siinä lukema (jotain alle 100 tkm, ei ollut tarkemmin puhetta).

No, 2. ekaa huoltoleimaa oli löyty Italiassa, ilman km- ja päivämäärä lukemia,
3. leima 90 tkm Suomessa nykyisen omistajan teettämänä.

Totesin että km-lukema ei ole sinnepäinkään mitä autolla on ajettu.
Kysyin että pistetäänkö piuha kiinni ja katsotaan näemmekö oikeaa ajomäärää.
No näin tehtiin, hetken kaiveltuani valomoduulilta löytyi vikakoodi 524 tkm kohdalta...
Ja alempana 59 tkm kohdalta toinen.

Syynä tähän on joko se että valomoduuli on vaihdettu toisesta autosta,
tai autolla oli ajettu jo kokonaisuudessaan n. 600 tkm...
Auton kunnosta päätellen oma arvaus olisi ollut jotain 300-400 välissä...
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Tuonhan voisi tarkistaa bmw liikkeestä löytyykö leimat myös bmw:n databasesta. Ilmeisesti ei kuitenkaan löydy?
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
rasimus31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 13 Elo 2012, 11:13

Autoa pitää kyllä aina päästä testaamaan! Sehän ois ku ostais sian säkissä jos ensin lyö rahat tiskiin ja sitten lähtee ajelee.. aika outoa toimintaa minun mielestäni.
Jaleo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 211
Liittynyt: 19 Kesä 2011, 19:52

Itelläkin on vähän huono maku kyseisestä ketjusta.

Herttoniemen pisteellä kävin kattelemassa, jos löytyisi vähän ajettua 335i. Eipä löytynyt, mutta otti numeron ylös ja lupaili soitella jos tulee heille. Seuraavana päivänä puhelin soi, että espoossa olisi yksi vaihtoehto. Oolsprait sovin että auto on koeajossa klo 16. Menin neljältä paikalle niin auto oli motissa muiden autojen seassa.. Vartin taisin siellä pälyillä ennenkuin otin ohjat omaan käsiin ja tokaisin, että auton piti olla ajossa klo 16, mutta eipä ole. Sen jälkeen menikin melkein 10 min ennnenkuin auto saatiin ulos liikkeestä.

Ensimmäinen auto ei tuntunut kovin hyvältä, joten päätin vaihtaa seuraavaan kanditaattiin. Selkeästi oli jälkimmäisessä autossa jotain vikoja ja kun niistä huomautuin myyjälle niin aika hiljaiseksi meni kaveri eikä suostunut myöntämään autosta tulevaa natinaa ja kitinää.

No ei siinä ihan siistejä autoja tuolla SCC on myynnissä, mutta autojen alkuperä + huoltokirjat vähän askarruttavat. Lisäksi saattaisin heiltä jopa auton ostaa, mutta palvelu tuppaa olemaan aika syvältä.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Tuusulan liikkeessä (viime vuonna) se ite myyntipäällikkö tms. oli kyllä ehkä asiallisin vaihtokauppias mitä vastaan tuli. Harmi vaan, että itse auto ei ollut sitten niin mun makuun. Ihan tosissaan autoja myymässä, eikä huuhaahommissa ja koitti ihan tosissaan ratkaista mun autonhaun, paras hyvitys jne. Melkein hävetti kun jätin kaupat tekemättä hänen kanssaan (ostin uuden auton).
Vastaa Viestiin