Airport - Autokeskus Oy

Keskustelua jälleenmyyjien ja maahantuojan palveluista
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Kävin ekaa kertaa siinä Silvastintiellä.

Myyjien pöydät peräkkäin pääkäytävän varrella ilman mitään sermejä autojen vieressä. Vähän sellainen erikoinen tunne, kun siinä käytävällä periaatteessa jutellaan kaiken kuullen. Ehkä sitä kuitenkin jotain pientä yksityisyyttä haluaisi muihin käveleviin asiakkaisiin saada. Ehkä tuolla halutaan luoda avoimuutta kuin avokonttorissa konsanaan. Näin se on nyt siellä ja lopultahan se väliraha on kuitenkin se juttu millä sitä kauppaa tehdään.
jaf
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 05 Helmi 2014, 20:49

Kävin vaihtamassa autoni 4v nuorempaan Airport Autokeskus Oy:ssä. Kaupat menivät todella hyvin ja kannaltani järkevällä välirahalla. Muualla tarjosivat 1000-2500€ huonommin. Palvelu oli kyllä todella ystävällistä, jopa niin ystävällistä etten ole sellaiseen tottunut autokaupoilla. Soittivat vielä minulle muutaman päivän päästä ja kysyivät että onko kilometrit maistuneet BMW:llä ja olenko ollut tyytyväinen autoon. Kahvillekkin pyysivät kun on aikaa ja ajelen siitä ohi ja auton voi pesettää pesukadulla siinä samalla 12€n hintaan :) Näillä kokemuksilla katselen seuraavaakin vaihdokkiani sieltä, tätähän palvelulla haetaankin ja tällä kertaa onnistuivat siinä.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Vielä tämän lisäksi huolto ja palvelu pelaa ja saavat kuntoon. Paikka kantaa foorumilla lempinimeä "ihmepaja". :)
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Totta paikka on täynnä myös hyvää ja asiakaspalvelun osaavaa jengiä.

Palvelu oli uskomattoman hienoa, jopa erikoisen hienoa. Alle 40v miestä teititeltiin automyynnissä, tarjottiin erikoiskahvit ja sain istuskella loungessa autoista jutellen, näin/minulle näytettiin ennakolta vasta myyntiin tulossa oleva automalli ja tarjottiin pitkä koeajo sillä autolla, josta minä olin ostomielessä kiinnostunut. Nämä kokemukset syksyltä 2012.

Pasi Kesti on myös aivan huippu automyyjä. Kuuntelee asiakasta ja hänen tarpeitaan, vastaa nopeasti puheluihin ja sähköposteihin, teitittelee asiakasta yms.

Sama homma huollonpuolella, Vainio ja Pohjonen ovat todella mukavia ja asiakaspalveluhenkisiä tyyppejä. He vastaavat myös nopeasti ja asilallisesti sähköposteihin yms. Kaikesta huokuu, että asiakas otetaan hyvin huomioon ja se asiakas on heille tärkeä ja ennenkaikkea asiakas otetaan vakavasti, samoin autoon liittyvät valitukset ja ongelmat.

Takuuhuoltoihin ja normaaleihin huoltoihin kuuluu aina veloitukseton sijaisauto ja se on aina bemari bemarikuskille. Oma auto pestään huolloissa veloituksetta. Tämä on sitä kuuluisaa palvelua.

Kun auto on valmistunut hullosta tai takuuhuollosta, asiakas noutaa sen sisäkautta menemällä sisällä sijaitsevaan halliin missä huollosta valmistuneet autot odottavat. Monessa muussa paikassa auto pitää etsiä pakkasessa tai vesisateessa ulkoa parkkipaikalta yms. Todella luksusta!
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Kokemuksia tästä ihmepajasta taas:

Auto kävi ensimmäisessä huollossa (29 tkm) ja huolto tehtiin ja paikat tutkittiin kun kuulin mielestäni turbon vinkuvan ja auton nykäisevän valoihin tullessa. Ei vikaa turbossa eikä ahtoputkissa, korkeintaan kuulijan korvissa. :lol: Tämän lisäksi tehtiin vedenpoistoreikien putsaus tehtaan ohjeen mukaan ja katsottiin vikakoodit, kuten ilmeisesti aina, ei ollut vikakoodeja. Hyvä että kaikki on kunnossa. Tehtiin öljyn- ja suodattimen vaihto sekä ilmastoinnin definsiointi sekä vaihteiston oppimisen nollaus kun vaihteisto nykäisi silloin tällöin. Ilmeisesti myös raitisilmasuodatin vaihdettiin.

Perushuolto maksoi 310€ sisältäen sijaisauton + 100 km ajoa ja auton pesun. Mielestäni todella asiallinen hinta ja seuraava huolto 33 tkm päästä. Autokeskus Airport, suosittelen. Pohjonen luovuttamassa autoa ja perusteellisesti kävi läpi mitä oli tehty.

Todella asiallista palvelua!
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Ludwig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Loka 2011, 11:32
Auto: X3 F25

J1978 kirjoitti:Kun auto on valmistunut hullosta tai takuuhuollosta, asiakas noutaa sen sisäkautta menemällä sisällä sijaitsevaan halliin missä huollosta valmistuneet autot odottavat. Monessa muussa paikassa auto pitää etsiä pakkasessa tai vesisateessa ulkoa parkkipaikalta yms. Todella luksusta!
Varsinaista valittamista ei minulla ole, mutta todettakoot, että oma autoni oli kyllä ulkona kun sen hain huollosta.

Samoin oston jälkeen ei ole paljon myyjästä kuulunut, ei ole kysytty mitään. Tinkasin hinnan vissiin liian alas :mus:

Jos tämä nykyinen ei jostain syystä muutu vikapesäksi, tuskin olen toisaalta ihan heti uuttakaan ostamassa. Ehkä sitten kun X3:n saa plug-in-hybridinä.

Perushuolto maksoi sen 300€ ja suurin osa tuossa oli öljyä, kannattaisi siis tilata netistä etukäteen Castrolit Saksasta ja antaa mukaan huoltoon.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Ludwig kirjoitti:
J1978 kirjoitti:Kun auto on valmistunut hullosta tai takuuhuollosta, asiakas noutaa sen sisäkautta menemällä sisällä sijaitsevaan halliin missä huollosta valmistuneet autot odottavat. Monessa muussa paikassa auto pitää etsiä pakkasessa tai vesisateessa ulkoa parkkipaikalta yms. Todella luksusta!
Varsinaista valittamista ei minulla ole, mutta todettakoot, että oma autoni oli kyllä ulkona kun sen hain huollosta.

Samoin oston jälkeen ei ole paljon myyjästä kuulunut, ei ole kysytty mitään. Tinkasin hinnan vissiin liian alas :mus:

Jos tämä nykyinen ei jostain syystä muutu vikapesäksi, tuskin olen toisaalta ihan heti uuttakaan ostamassa. Ehkä sitten kun X3:n saa plug-in-hybridinä.

Perushuolto maksoi sen 300€ ja suurin osa tuossa oli öljyä, kannattaisi siis tilata netistä etukäteen Castrolit Saksasta ja antaa mukaan huoltoon.
Kolme kertaa olen käyttänyt autoani tuolla takuuhuollossa ja aina auto on ollut hallissa minua odottamassa. Aina kysytty myös, että pestäänkö autoni veloituksetta ja haluanko ilmaisen sijaisauton takuukorjauksen ajaksi. Tosin olen Autokeskuksen kilpailijalla töissä, joten se voi vaikuttaa asiaan, että palvelu on minua kohtaan noin huippua.

Minulle smaan puljun automyyjä laittoi parin viikon päästä (auton oston jälkeen) s-postia ja kysyi miten on matka lähtenyt käyntiin uudella bemarilla.
Henrik
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 149
Liittynyt: 07 Joulu 2010, 21:37

Omia kokemuksia kyseisestä liikkeestä.

Itse olin ennen nykyisen auton hankintaa täysin tuntematon asiakas Autokeskukselle, minua palvelleelle myyjälle ja takuuhuollot vastaanoottaneille ja luovuttaneille huoltomyyjille. Olemukseni on rennon nuorekas, ei pukua tai kalliita trendivaatteita päällä. Hyvää palvelua on silti tullut sekä myynnin, että huollon puolella.

Myynti on meileihin vastannut nopeasti, koeajot onnistuneet yön yli ja aina kun olen mennyt jotain asiaa toimittamaan oman myyjäni kanssa ja jos hetken olen joutunut odottelemaan showroomissa niin suht heti on joku toinen myyjä tullut kyselemään josko voisi palvella jotenkin.

Huollon puolella on ollut niinikään ystävällistä ja asiallista palvelua. Meileihin on sieltäkin vastattu päivän kuluessa, huollot on varattu, vastaanotettu ja luovutettu säntillisesti. Vara-autoa aina tarjottu sekä oma auto pesty ilmaiseksi huollon päätteeksi.

Tämän kokemuksen on siis saanut osakseen tavallisen näköinen päälle kolmekymppinen perheenisä. Täydet pisteet siis Airportin Autokeskukselle. Itse en ainakaan tämän enempää voisi odottaa asiakaspalvelulta.
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

No joo laitetaan hieman toisenlaista kokemusta. Kävin silloin koeajokiertueella, juteltiin myyjän kanssa, otti puh.nron, lupasi palata asiaan...ei ole kuulunut, eikä vastannut edes myöhemmin lähettämääni spostiin! Myyjissä lienee siis eroa!
Toost
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 06 Elo 2012, 09:45

Joo, eroja on.

Laitatin omaani pari kesää sitten talvipakettia (Saksasta haettu) ja lohkolämmittimen sekä sisätilalämmittimen.
Autoa hakiessani kuulin että lohkolämmitin ja sisätila oli asennettu mutta ei talvipakettia. Olivat unohtaneet vaikka autoa viedessä nimenomaan sovittiin talvipaketin asennuksen olevan tärkeä. Oma vika osaltaan etten tarkistanut selostetta (muistaakseni). Nosti verenpainetta kommentit että "hyvinhän tuo lähtee paukkupakkasillakin nyt käyntiin" mutta vastaukseen "uskaltaako ajaa paukkupakkasilla" vastaus oli "no ei, voi huohotinputket jäätyä ja kone mennä rikki". Kotona ajattelin ottaa sisätilalämppärin pois kun kesällä harvemmin tarvitsee. Missäs se pistoke on...? Lämmittimen piuha tuli suoraan konehuoneesta ja lämppäri siten, että pelkääjän polvet kolahtelee autoon tullessa! Autokeskuksen vastaus oli, ettei enään tule mukana vaan pitää erikseen tilata pistoke jos haluaa ottaa pois... Mitäs et kysynyt...

Sovittiin toiselle kerralle talvipaketin asennukseen myös pistokkeen asennus. Piti saada päivässä hoidettua kunnes neljän aikaan viestiä että auton softapäivityksen johdosta menisi yönyli. Kaiketi sen verran harvoin laitettu talvipaketteja ettei osattu arvioida aikaa kunnolla. Lopulta hommat saatiin kuitenkin maaliin ja kiukkuinen asiakas sai hyvitysta kustannuksiin.

Varaosien osalta pieni kämmähdys. Tilasin eturoiskeläpät ja kokemuksesta viisastuneena pyysin tarkistamaan plus kirjaamaan että eturoiskeläpät tosiaan tulee. Eip. Asentaessani huomasin tulleen takaroiskeläpät.. En jaksanut enään edes hiiltyä vaan tuumia olevan normaalia kyseiselle paikalle.

Kaverien varoitukset Laakkosesta saivat antamaan vielä uuden mahdollisuuden Airportille ja tapatumien jälkeen Airport on parantanut kyllä palveluaan huomattavasti. 60tkm huolto meni oikein mainiosti ja hyvällä palvelulla. Samoin heiltä tullut myös sähköpostikyselyä asiakastyytyväisyydestä; eivät katso asiakaskannastaan vain henkilöitä joilla todistetusti mennyt kaikki putkeen vaan aidosti tuntuvat yrittävät parantaa laatuaan.
Henrik
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 149
Liittynyt: 07 Joulu 2010, 21:37

Autoa tilatessani, myyjä kertoi jotta menneiden vuosien kommähdyksistä on otettu opiksi. Oli kuulema joskus sattunut väärillä varusteilla lähteneitä tilauksia sun muuta säätöä. Nykyään ovat kuulema todella tarkkoja, jotta vastaavia mokia ei enää tulisi. Kieltämättä hienoa, että autoliike ottaa oikeasti opikseen vahingoista ja pyrkii parantamaan palvelun laatua. Kaikki kun eivät tätä tee.
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Henrik kirjoitti:Autoa tilatessani, myyjä kertoi jotta menneiden vuosien kommähdyksistä on otettu opiksi. Oli kuulema joskus sattunut väärillä varusteilla lähteneitä tilauksia sun muuta säätöä. Nykyään ovat kuulema todella tarkkoja, jotta vastaavia mokia ei enää tulisi. Kieltämättä hienoa, että autoliike ottaa oikeasti opikseen vahingoista ja pyrkii parantamaan palvelun laatua. Kaikki kun eivät tätä tee.
Näköjään edelleen voi tulla pientä kämmiä tilauksessa. Pari kuukautta sitten toimitettuun F25 tuli vahingossa takaluukun sähköinen avaus. Homma hoitui kyllä sitten asianmukaisesti , varustetta ei veloitetu ollenkaan. Oli ihan postiivinen kokemus kaiken kaikkiaan tuo ostotapahtuma , myyjä oli sopivasti läsnä ja käytettävissä , mutta ei tuppautunut yliaktiivisesti.
Switch
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 16 Marras 2011, 13:48

Aiempien positiivisten kommenttien perusteella käytin bemaria tuulilasin vaihdossa. Sijausautoksi tuli Nissan Micra ja oma auto tuli takaisin juuri yhtä likaisena kuin vietäessä. Sinällään palvelu oli ystävällistä, mutta mieluusti olisivat voineet kyllä auton pestä ja sijausautoksikin valikoida bemarin. Ja kysyä vaikka onko haluja vaihtaa tuulilasin pyyhkimet samalla kuin lasi.
Bemuawd
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 15:37
Auto: BMW 320i AxDrive Business-13

Kävin pari viikkoa sitten asioimassa autoni kanssa Airport Autokeskuksessa.Oli tarkoitus jutella myyjän kanssa uudesta 5 sarjan autosta.Juttelimme jonkin aikaa ja koko ajan myyjä näpytteli tietsikaa eikä vilkaissut minuun päin.
Siinä sitten tein lähtöä ja sanoin ,ettei taida kauppa kiinnosttaa.Siinä vaiheessa kaveri heräs.Totesin vain,että saa niitä Bemareita muualtakin.Oliskohan syynä se,ettei ollut pikkutakkia päällä??
Anyway
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 445
Liittynyt: 19 Elo 2010, 19:49
Paikkakunta: Helsinki

Mulle kävi vähän samalla tavalla Herttoniemen Laakkosella yläkerran vaihtoauto puolella. Astuin hissistä tiloihin,
myyjä syrjäsilmällä vilkaisi ja jatkoi tietokoneen näppäilyä. Kiertelin itsekseni ja etsin sopivaa 5-sarjalaista.
Sitten tiloihin tuli nahkatakki päällä oleva kaveri, myyjä pomppas heti pystyyn ja lähti kättelemään.
Kyllä se pukeutuminen siis jotain vaikuttaa.
Kerran taas kiertelin Herttoniemen Audi myymälässä ja pysähdyin katsomaan A6:sta. Myyjä tuli viereen ja
sanoi, että se sinulle liian iso (siis ilmeisesti liian kallis), ja lisäsi, että täällä ovat A4:set.
Näin minut arvioitiin, vaikka olisin halutessani voinut ostaa minkä tahansa uuden Audin siitä hallista.
Toisaalta tuntuu mukavalta, kun tulee noin arvioiduksi, niin sitten voi rauhassa siirtyä toiseen liikkeeseen.
Ja täytyy toki muistaa, että liikkuuhan niitä renkaan potkijoita ihan riesaksi asti, joten ei ne myyjätkään
aina jaksa skarpata jokaisen tulijan kohdalla.
Tuolla Airportissa saa kyllä ihan rauhassa liikuskella, ei siellä juuri tuputeta.
On vähän outo kevät, kun olen niin tyytyväinen autooni, että ei tarvitse liikkeissä kierrellä. . .
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Anyway kirjoitti:Ja täytyy toki muistaa, että liikkuuhan niitä renkaan potkijoita ihan riesaksi asti, joten ei ne myyjätkään aina jaksa skarpata jokaisen tulijan kohdalla.
Varmasti totta tuokin, mutta luulisi toisaalta, että harjaantuneella myyjällä on jo kertynyt lähes pettämätön ihmistuntemus. Okei, hyvähän se on täällä asiakkaana huudella, mutta toisaalta on kyllä asiakkaallakin oikeus vaatia palvelua, siitähän siinä lopulta kuitenkin maksetaan.

Tästähän tuleekin mielenkiintoista, kun ens kerta menen käymään Airportissa, että millaista palvelua sitä saa. Ja en tod. aio pikkutakkia päälle laittaa.
steelduck
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 61
Liittynyt: 26 Maalis 2014, 17:13
Auto: BMW 320D xDrive Touring
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Joo, minäkin olen siviilissä huppari päällä ja tennarit jalassa..Kävin noita pääkaupunkiseudun BMW liikkeitä läpi. Palvelua sai huudella aikansa ennenkuin kukaan suostui mitään kertomaan. Tilasin sitten 320D xDriven LFCarsin kautta saksassa, jossa sähköpostiinkin vastattiin nopeammin kuin kaupassa sai palvelua.

Konalan Audicenterin myyjä oli poikkeus... juoksi vielä pihallekkin perään tuomaan yhden ehdokkaan paperit... :)
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Valitettavasti palveluun vaikuttaa edelleen oma pukeutuminen ja ulkonäkö sekä ulkoinen olemus. Näin ei saisi olla, mutta näin se on ja varsinkin edelleen autokaupassa näkyy tuo vanha asenne.

Pukeudun aina siististi ja trendikkäästi sekä käytän vain merkkivaatteita. Ennen kun käytin autoa täällä takuuhuolloissa, niin kävin mm. koeajamassa 320iA Sport line esittelyautoa ja kysymässä täältä tarjouksen.

Olin pukeutunut mustiin suoriin liituraitahousuihin, mustaan pitkään Hugo Bossin ulkotakkiin, ruudulliseen kauluspaitaan ja mustiin nahkakenkiin. Olemus siis melko siisti ja sliipattu. Heti hyökkäsi useampi myyjä kimppuun ja tarjottiin erikoiskahveja, istuttiin jossain loungetiloissa ja esiteltiin vasta myyntiin tulevaa uutta farkkua, jossain alakerran tiloissa yms. Kauhee pokkurointi ja teitittely oli myös päällä kokoajan.

Jos olisin mennyt sinne verkkareissa ja lenkkareissa, olisi varmaan soitettu vartijat ja palvelua ei olisi ollut ollenkaan. Tuolla normaalilla ja minulle hyvin yleisessä tyylillä palvelu oli sellaista, että tunsin itseni suunnilleen kuninkaaksi ja se oli jopa niin priimaa, että meni jo vähän överiksi ja yliyrittämiseksi.
steelduck
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 61
Liittynyt: 26 Maalis 2014, 17:13
Auto: BMW 320D xDrive Touring
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Pitäisi joskus tehdä se klassinen ja marssia verkkareissa rahat taskussa autokauppaan... ;)
Ludwig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Loka 2011, 11:32
Auto: X3 F25

No me ostettiin nykyinen käteisellä (tilisiirto siis näissä summissa) enkä erityisemmin pukeutunut.

Ei nyt mitään verkkaria, mutta farkut, kauluspaita, kuluneet kengät ja ulkoilutakki (Henri Lloyd tosin).

Aika rauhassa sai autoihin tutustua esimerkiksi Laakkosella, ja kuten olen toisessa topicissa jo kertonut, heillä joku junnumyyjä meitä sitten laitettiin palvelemaan ja ei oikein palvelua saanut. Tarjous oli moneen kertaan kysyttäessä aina vain listahinnat summattuna yhteen.

Autokeskus (Topicin toimipiste) oli jo parempi palvelu ja tarjous oli oikeasti tarjous, myyjä teki kauppaa eikä vain mukapalvellut. Autoa sai pitkään koeajoon, kuin myös X1:stä vertailun vuoksi.

After sales on ollut sitten hiljaisempaa.

Tulihan sitä käytyä monessakin paikassa, Audi-Center oli toinen, jossa sai aika rauhassa pyöriä ennen kuin tuli palvelua.
Vastaa Viestiin