Sivu 1/1

Kampanjat

Lähetetty: 06 Elo 2020, 17:49
Kirjoittaja Huivei
Hybridin osto polttelee ja etukäteen olin miettinyt, että viimeistään nyt elo-syyskuussa olisi kova tohina hybridimyynnissä että saadaan EU päästötavoitteet täytettyä ilman sakkoja, ja ajatus oli tilata oma auto näihin aikoihin.

Charged edition kampanja jatkuu, mutta eipä tuo kovin kummoinen ole. Tällä hetkellä pohdinnassa GLC tai GLE mersun ostaminen lähinnä nopeamman latauksen takia, mutta ei mersullakaan mitään erityisiä kampanjoita näy. Käykö nyt koronan suvantovaiheessa kauppa muutenkin vai mikä on homman nimi.

Xdrive winter touring charged edition - kampanja olisi nyt kova sana. Onko tiedossa hyviä kampanjoita BMW:ltä tai varteenotettavilta vaihtoehdoilta, erityisesti Audilta ja MB:ltä?

Re: Kampanjat

Lähetetty: 06 Elo 2020, 19:44
Kirjoittaja Janisema
Ihmettelen ihan samaa :conf:

Lisäksi ilmaissut kiinnostuksen myyjille (BMW ja MB), ei edes yritetä tehdä kauppaa, listahinnoilla tulee tarjoukset ja huonolla hyvityksellä vanhasta.

Odottavan aika on pitkä :blink:

Re: Kampanjat

Lähetetty: 06 Elo 2020, 20:37
Kirjoittaja Huivei
Janisema kirjoitti: 06 Elo 2020, 19:44 Ihmettelen ihan samaa :conf:

Lisäksi ilmaissut kiinnostuksen myyjille (BMW ja MB), ei edes yritetä tehdä kauppaa, listahinnoilla tulee tarjoukset ja huonolla hyvityksellä vanhasta.

Odottavan aika on pitkä :blink:
Itsekin sain ensimmäistä kertaa elämässäni MB tarjouksen listahinnalla. Olin yllättynyt ja ensin luulin, että tuo on vain neuvottelun avaus, mutta ihan tosissaan ovat.

Jos korona tästä vähänkin yltyy, en olisi yllättynyt jos kuukauden päästä kauppa pysähtyisi taas kuin seinään kuten huhtikuussa. Pitänee odotella ja katsoa

Re: Kampanjat

Lähetetty: 10 Elo 2020, 20:50
Kirjoittaja Huivei
Aika nopeasti näkyy koronatilanne eskaloituvan. Lopettaisivatkohan ihmiset taas uusien autojen oston, ja tulisi tilaisuuksia tehdä hyviä kauppoja?

Re: Kampanjat

Lähetetty: 10 Elo 2020, 21:21
Kirjoittaja Wäinö
Tuossa kun hieman vertailin X3 30e:tä ja GLC:n 300e hybridiä keskenään ihan mielenkiinnosta, tulin siihen johtopäätökseen että GLC:ssä on ilmeisesti vieläkin tuo vanhempi ja päivittämätön M274 bensamoottori, jossa ainakin alla olevan linkin mukaan on N47:n tyyliin tunnettuja jakopääongelmia:

https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=176

Että vaikka ei suoranaisesti liity foorumin aiheeseen, kenties on noiden eri mallien välillä olevien syytä olla tietoinen tuollaisestakin potentiaalisesta ongelmasta. Eihän siitä kauaa ole kun vasta päästiin bemarilla eroon N47:sta tai N20:sta tuliterissä autoissa.

Re: Kampanjat

Lähetetty: 10 Elo 2020, 22:08
Kirjoittaja Huivei
Tuota en tiennytkään. Onkohan GLE hybridissä sama kone? Koskeeko myös MB dieselhybridejä?

Re: Kampanjat

Lähetetty: 10 Elo 2020, 22:51
Kirjoittaja Wäinö
Missään ei tunnuta selkeästi mainitsevan tuota GLC 300e hybridin moottorin tyyppiä, mutta muistaakseni vanhasta M270/274 moottorista lähtee 150kw, kun taas uudemmasta 260/264(älä kysy miten nämä numerot juoksevat) lähtee jo 160kw. GLE:t en ole katsonut ja koska kyseessä on bensakone, niin ainakaan tämä nimenomainen ongelma ei koske dieselhybridiä (tiedä sitten niiden koneiden tyyppivioista).

Useammassakin paikassa mielestäni mainittiin ettei GLC hybridin konetta ole jostain syystä päivitetty muiden mukana viime vuoden aikana. Jos jollakulla on parempaa tietoa, saa korjata kaikin mokomin. Itsellä ainakin mielenkiinto GLC:tä kohtaan loppui tähän.

Re: Kampanjat

Lähetetty: 11 Elo 2020, 09:04
Kirjoittaja Huivei
Hyvän huomion teit mersuista. Kaivelin tuota vähän itsekin, kun on kummasti alkanut mersu kiinnostaa erityisesti nopeamman latauksen vuoksi.

Sekä GLC että GLE bensaversioissa on v 2011 julkistettu vanhahtava M274 moottori, jossa ilmeisesti on ollut jonkin verran ketjuvikaa. Tuo vikojen määrä jää vähän epäselväksi, eikä niitä kait kuitenkaan enempää ole kuin N47:ssa, mutta ilmeisesti kuitenkin liikaa mersussakin. Ei hyvä.

Olen pitänyt bensahybridiä itsestäänselvyytenä itselleni, mutta GLE:n suuri akku on saanut miettimään, että sopisiko minulle kuitenkin parhaiten dieselhybridi GLE 350de. Dieselkone noissa on OM654, joka on käsittääkseni noin 2017 käyttöön otettu kohtuullisen moderni moottori. Dieselvero on noin 650 e/vuosi, eli verot ja maksut on käsittääkseni noin 500 e enemmän kuin bensahybridillä, eikä ole minulle ongelma.

Menee vähän OT asiaksi, mutta BMW:n hidas lataus tarkoittaa käytännössä sitä, että kotona ladataan, eikä muualla maksa vaivaa. GLE:ssä on 600 e lisävarusteena saatavilla myös 64 kW dc-latausoptio, jolla akkuun saa noin 50 km ajon 10 minuutissa. Minulla on mökille useiden tuntien ajomatka ja siellä tulee käytyä usein peräkärry perässä. X5:n suuri akku riittäisi hyvin minun kaupunkiajoihin, mutta maantieajo kääntyisi mersun eduksi

Re: Kampanjat

Lähetetty: 11 Elo 2020, 09:04
Kirjoittaja Huivei
Täydennystä: jos jompikumpi tekisi nyt hyvän vastustamattoman kampanjan, niin saattaisi valinta kohdistua siihen

Re: Kampanjat

Lähetetty: 11 Elo 2020, 20:53
Kirjoittaja Hydrophyte
Eipä kai MB oikein voi tehdä mitään hybridi kampanjaa ainakaan GLE:lle, kun toimitusaika on tällä hetkellä reilu vuosi..

Re: Kampanjat

Lähetetty: 12 Elo 2020, 10:12
Kirjoittaja masaf1
Oikeesti murehtiiko jengi jotain dsl-veron määrää harkitessaan MB GLE 350de:tä...😁 Näin tuntuu monessa paikkaa olevan, vaikka Huiveita ei haitannutkaan.

Re: Kampanjat

Lähetetty: 16 Syys 2020, 14:10
Kirjoittaja Huivei
Vaikka MB GLE hinta varusteltuna on n 20ke kalliimpi kuin BMW G31 530e touring xDrive, pidän noita tosiaan itselleni vaihtoehtoina, kun muut ei oikein X5:ttä lukuunottamatta kiinnosta ollenkaan. GLE:n iso akku, pikalataus, mukavuus Airmaticilla ja modernimman tuntuiset sisätilat kallistavat mersun suuntaan. Lisäksi Laakkonen tosi passiivinen.

Re: Kampanjat

Lähetetty: 16 Syys 2020, 17:51
Kirjoittaja BMW e90
Mulla kans samoja kokemuksia Laakkosesta. Nykyisestä kun kauppaa tein niin kysyin Laakkoseltakin tarjouksen. No se tuli mutta siinä oli virhe(laskettu 520d xdrive päästöillä verot vaikka piti olla takavedon) ja pyysin sen korjaaman ja laittamaan uuden tarjouksen. No sitä tarjousta ei ikinä sitten tullut. Eipä siinä, saahan noita bemareita muualtaki.

Re: Kampanjat

Lähetetty: 19 Huhti 2021, 16:16
Kirjoittaja SportySedan
Tässä maahantuojalle mietittävää:

Palautetta BMW-autojen hinnoittelusta ja varustelusta:
Turvavarustelu ja avustavat järjestelmät. Suomalaisille tämä on merkittävä asia, esim. Volvon yksi menestyksen avain on turvallisuusvarusteet. BMW-autot ovat tässä suhteessa heikosti varusteltuja, perusturva/avustavat järjestelmät myydään aina lisähintaan, mm. kaistanvaihtovaroitin, kaistaltapoistumisvaroitin, risteävän liikenteen varoitus sekä Active Protection -turvallisuuspaketti.

Tästä ovat myös mediat kirjoittaneet: TM 7/21, BMW 545E XDRIVE SEDAN CHARGED EDITION M SPORT: "Niukasti ajoavustimia" ; TM 5/21, BMW 520D XDRIVE MHEV SEDAN LUXURY LINE: "Lähes kaikki ajoavustimet löytyvät vasta lisävarustelistalta. On hiukan outoa, että 16 000 euron Hyundaissa on kattavampi avustinvalikoima." Myös HS ihmetteli samaa asiaa koeajossaan.

Olemme kollegoiden kanssa ihmetelleet tätä ja useampi työsuhdeautoilija on päätynyt muihin merkkeihin, myynnin edistämiseksi minimissään BMW Driving Assistantin tulisi olla vakiovaruste kaikissa malleissa.

Varustelupuutteita osittain turva/ avustaviin järjestelmiin liittyen (jotka vakiona useimmissa kilpailijoissa):
Kaukovaloavustin
Aktiivinen vakionopeussäädin
Peruutuskamera/ pysäköintiavustinjärjestelmä
Lämmitettävä ohjauspyörä (maassa jossa pakkauskautta on puolet vuodesta!)

Muita varusteluhuomioita:
Ulkopeilien kääntö koria vasten on nykyisin varsin tavallinen varuste
Vannepolitiikka, esim. 3-sarjassa on malleja alimittaisilla 16" pyörillä. 5-sarjassa 18" pitäisi olla minimikoko.
Vuoden ensimmäisen neljänneksen premium-myyntitilanne näyttää tällaiselta:
Merkki / Muutos % vuosi 2021 v 2020
Audi: + 14 %
BMW: - 8,5 %
Mercedes-Benz: + 4 %
Tilanteeseen korjaamiseksi varmasti auttaisi mainitut lisäykset turva/ avustaviin järjestelmiin.

PHEV -puolella 3-sarja tulee kohtaamaan kovaa kilpailua juuri esitellystä C-sarjan Mercedes-Benzistä, siinä ajoakun energiasisältö on 25,4 kWh (BMW 3-sarja 12 kWh), tällä saavutetaan yli 100km (WLTP) toimintamatka. Vakiona laajan turva/ avustavien järjestelmien lisäksi on mm. 11 kW sisäinen laturi sekä ilmajousitus.