Kokemuksia tuontipalveluita Saksasta tai Ruotsista tarjoavista yrityksistä

Keskustelua jälleenmyyjien ja maahantuojan palveluista
sus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 15 Joulu 2019, 16:35

Moro

Olisin tuomassa autoa Saksasta tai Ruotsista. Onko teillä hyviä/huonoja kokemuksia tuontipalveluja tarjoavista yrityksistä?
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

www.viacar.fi

Putiikista kuuluu pelkkää hyvää ja Markukselta saa renkaita ym tarvikkeitakin sitten tarvittaessa. Erikoistunut juuri pemareihin.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Popp
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 60
Liittynyt: 21 Tammi 2019, 19:14

LFcarsin kautta tuli sujuvasti oma BMW 420d saksasta, ei ongelmia, virallinen maahantuontifirma joten auto tuli rekisteröitynä pihaan, lisätakuukin kuului kauppaan.
2014 420d F32 Glacier silber
2020 X5 G05 xDrive45e Phytonic blue (tilattu)
Chubster
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 07 Helmi 2018, 21:56

Itse käyttänyt http://www.jakiltech.fi/ ja hän on itse asiassa tällä foorumilla nimimerkillä jaki. Kätevästi meni kun heitin mobilestä / BMW gebrauchtwagen pörssistä linkkjeä ja hän diilasi kaiken.
En usko että löytyy yhtä kustannustehokas tapa tuoda auto Saksasta.
F31 330xd ms / ex. E91 325d
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Suurin osa noista hakufirmoista tekee nimenomaan auton välittämistä , tarkastusta ja toimittamista , jolloin varsinainen kauppa syntyy autoa kaupittelevan myyjän ja ostajan välilä ja välitysfirma sitten hinnoittelee erikseen palvelunsa. Jotkut firmat ostavat ensin itse auton ja myyvät sen sitten eri kaupalla auton tarvitsijalle. Oman kokemukseni mukaan tämä jälkimmäinen tapa tulee ostajalle kalliimmaksi. Esimerkiksi oman F15 tuontini avaimet käteen kokonaishinnaksi välitysfitrman kautta tuli 85t€ , kun taas auton ensin itselleen ostava firma tarjosi samaa autoa 98t€ hintaan.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

melperri kirjoitti: 18 Joulu 2019, 19:56 Suurin osa noista hakufirmoista tekee nimenomaan auton välittämistä , tarkastusta ja toimittamista , jolloin varsinainen kauppa syntyy autoa kaupittelevan myyjän ja ostajan välilä ja välitysfirma sitten hinnoittelee erikseen palvelunsa. Jotkut firmat ostavat ensin itse auton ja myyvät sen sitten eri kaupalla auton tarvitsijalle. Oman kokemukseni mukaan tämä jälkimmäinen tapa tulee ostajalle kalliimmaksi. Esimerkiksi oman F15 tuontini avaimet käteen kokonaishinnaksi välitysfitrman kautta tuli 85t€ , kun taas auton ensin itselleen ostava firma tarjosi samaa autoa 98t€ hintaan.
Jos autokauppias ostaa auton ja myy sinulle, sillä on kuluttajasuojalain mukainen vastuu autosta. Ja sehän maksaa, toisaalta tapauksesta ja tilanteesta riippuen moni haluaakin siitä maksaa.

Toisaalta jos on yhtään kielitaitoa, seikkailuhalua ja muutama päivä aikaa, auton itse hakeminen Euroopasta ei ole ollenkaan vaikeaa.
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Joo , kuluttajansuoja vastuu painaa ja maksaa. Vanhempi auto voi olla turvallisempi hankkia tuolla tavalla , mutta uudemmassa autossa , jossa on vielä tehdastakuuta , kannattaa maksaa vain palveluista. Tulee muuten aika suolaiset kustannukset auton hinnan päälle.
kallu111
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 20 Tammi 2020, 15:55

Moro

Mulle kävi vähän heikosti Suomen Tuontipalvelu Oy:n kanssa ( www.auto-saksasta.fi)

Kuten edellä jo todetaankin sopimus tehdään myyjän ja ostajan välillä ja ko pulju vain toimittelee sähköpostissa papereita. Tilasin auton ja käytin heidän palvelurepertuaaristaan varsin monia tuotteita ja palveluita. Saanto oli lopulta suht köykäinen. Pahin ongelma tuli ns. tinkiosuudesta.

Yritys hehkutti moneen otteeseen onnistunutta tinkimistään ja otti muistaakseni itselleen 60% koko osuudesta. Myyjä tuli katumapäälle ja poisti toimituskokonaisuudesta tarvikkeita eikä kirjannut niitä myöskään kauppasopimukseen.

Maksoin Tuontipalvelulle heidän laskunsa mukaisesti etukäteen kaiken vaikka he hyvin tiesivät toimituspuutteista ennen auton tuloa Suomeen. Reklamoituani yritykselle asiasta he kehottivat minua kääntymään Ruotsin kuluttajaviranomaisten puoleen asian ratkaisemiseksi ja se putki taitaa olla ummessa jo ensi yrittämällä. Samalla he totesivat ettei heillä ole osuutta sopimuksessa minun ja myyjän välillä.

Siis lukekaa kauppasopimus ja vaatikaa siihen kirjattavaksi kaikki helyt, mitä oletatte kauppaan kuuluvaksi. Ja todennäköisesti sekään ei riitä jos ajaudutaan tilanteeseen jossa välittäyritys ei tee hommiaan kunnolla ja vastuullisesti
Archie B
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 23 Heinä 2015, 23:37
Auto: G30 530e xDrive - 2020

Miksi ihmeessä ette itse hae sitä autoa sieltä kaupasta? Tapaatte myyjän face to face, näette auton ennen kauppoja, ei tule sopimuksen kanssa ongelmia eikä turhia välikäsiä sähläämään. Sitten ajatte auton kotiin tuliaiset takakontissa. Itse olen tehnyt näin 4 * Bemari + kerran Mersu, kaikki Saksasta. Erinomainen palvelu merkkiliikkeissä ja hyvät kokemukset jokaisesta kaupasta!
wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 505
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

Archie B kirjoitti: 30 Tammi 2020, 19:40 Miksi ihmeessä ette itse hae sitä autoa sieltä kaupasta?
Kaikilla ei ole aikaa, halua, uskallusta ja kielitaitoa. Eikai sitä enempi tarvi ihmetellä?
skt
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 25
Liittynyt: 31 Elo 2013, 10:06

Tuostakin on kuullut hyvää https://www.blauweiss.fi. Ei omia kokemuksia.
PJS
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 59
Liittynyt: 19 Touko 2013, 11:21
Auto: M3 (E46) Convertible
Paikkakunta: Porvoo

skt kirjoitti: 31 Tammi 2020, 21:48 Tuostakin on kuullut hyvää https://www.blauweiss.fi. Ei omia kokemuksia.
Minulla on kokemuksia kyseisestä yrityksestä, ja voin todellakin kehua. Hoitivat löytämäni E46 M3:sen Suomeen just eikä melkein sovitun kaltaisesti. Ja yrityksessä Juhis tuntee autot eli oikeasti ymmärtää eri merkeistäkin paljon... :thup:
BMW E46 M3 CONVERTIBLE / 2005
Vastaa Viestiin