Sivu 1/2

N20 jakopää; ongelmia?

Lähetetty: 04 Maalis 2016, 13:11
Kirjoittaja ocram
Amerikan foorumeiltä löytyy usein tietoa ongelmista joista Suomessa ei ole ainakaan yleisempää keskustelua. Onko kenelläkään mennyt bensakoneessa jakopää remonttiin?

Linkin takana tietoa uusista osista 1/2015 jälkeen http://www.rightfootdown.com/automotive ... s-n26-too/

Re: N20 jakopää; ongelmia?

Lähetetty: 23 Huhti 2017, 18:08
Kirjoittaja E81
Ilmeisesti suomessa ei juurikaan ole N20 jakopään ongelmia, koska tähän ketjuun ei ole vuoden aikana tullut yhtäkään vastausta. Huomenna menen hakemaan profiilissani mainittua autoa ja viikonlopun aikana olen tässä googletellut ja selvitellyt mitä kaikkea tuo N20 pitää sisällään.

RealOEM mukaan jakoketjun kiristin on 2016 vuoden aikana päivitetty uuden tyyppiseksi: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_4773 tuossa osa numero 5. Mietin että pitäisikö tuo vaihtaa ihan varmuuden vuoksi, koska osa on edullinen ja vaihto helppoa kun voi suorittaa purkamatta moottoria. Uusi kiristin on ulkomaisten kollegoidemme mukaan voimakkaampi kuin vanha ja siinä on liikevaraa enemmän.

Tässä vielä vertailukuva

Kuva

Re: N20 jakopää; ongelmia?

Lähetetty: 23 Huhti 2017, 20:54
Kirjoittaja Janlob
43$ ! On kyllä niin halpa investointi, että taidan itsekin vaihtaa varmuuden vuoksi. Pitääpä käydä laakkoselta kyselemässä.
Samalla näyttää realoem:n mukaan ketjukin vaihtuneen. Eipä ole tosin eteen osunut, että näistä menisi ketjuja poikki..

Re: N20 jakopää; ongelmia?

Lähetetty: 24 Huhti 2017, 06:37
Kirjoittaja J1978
Janlob kirjoitti:43$ ! On kyllä niin halpa investointi, että taidan itsekin vaihtaa varmuuden vuoksi. Pitääpä käydä laakkoselta kyselemässä.
Samalla näyttää realoem:n mukaan ketjukin vaihtuneen. Eipä ole tosin eteen osunut, että näistä menisi ketjuja poikki..
No eihän se toki poikki menekään, vaan yleensähän se jako menee sekaisin vahingon tapahtuessa ja ketju hyppää pois rattaaltaan ja/tai venyy muttei katkea.

2015 syksyllähän koko moottorikonstruktio muuttui ja N20 poistui. Tilalle tuli B20-moottori, jossa paljon muutoksia versus N20.

Re: N20 jakopää; ongelmia?

Lähetetty: 24 Huhti 2017, 13:44
Kirjoittaja antti87
Janlob kirjoitti:43$ ! On kyllä niin halpa investointi, että taidan itsekin vaihtaa varmuuden vuoksi. Pitääpä käydä laakkoselta kyselemässä.
Samalla näyttää realoem:n mukaan ketjukin vaihtuneen. Eipä ole tosin eteen osunut, että näistä menisi ketjuja poikki..
Öljypumpun ketjuja ainaskin vaihtoon mennyt,juuri hetki sitten viimeksi 59tkm ajettu suomi auto. Kuulosti kuin olisi rotrex ollut paikalla.
Tuskin bmw gw osallistui tähänkään caseen eurollakaan.

Re: N20 jakopää; ongelmia?

Lähetetty: 24 Huhti 2017, 20:40
Kirjoittaja E81
Mielenkiintoista, omassa 2012 valmistetussa autossa näyttäisi olevan uudemman mallinen kiristin. Täytyy koittaa kaivaa auton huoltohistoriaa paremmin selville edellisen omistajan ajoilta. Tai sitten realoem tiedot ovat puutteellisia.

Kuva

Re: N20 jakopää; ongelmia?

Lähetetty: 25 Huhti 2017, 13:00
Kirjoittaja Janlob
Kurkkasin itsekin konehuoneeseen ja siellähän oli myös tuo uudempi kiristäjä jo kiinni.

Re: N20 jakopää; ongelmia?

Lähetetty: 25 Huhti 2017, 14:12
Kirjoittaja Siili
Miten tuosta erottaa onko se vanhaa vai uutta mallia?

Re: N20 jakopää; ongelmia?

Lähetetty: 25 Huhti 2017, 14:49
Kirjoittaja Janlob
Pultin kanta, matala vs korkea.
Kts. Tuo aiemmin E81:n littämä kuva

Re: N20 jakopää; ongelmia?

Lähetetty: 25 Huhti 2017, 17:49
Kirjoittaja Siili
Lyhyempi kantanen näyttäs mullakin olevan. 2012 valmistetussa. Eikä huoltohistoriasta ole ainakaan mulle kerrottu että sitä ois koskaan vaihettu :blink:

Re: RE: Re: N20 jakopää; ongelmia?

Lähetetty: 10 Touko 2017, 19:28
Kirjoittaja pumo
J1978 kirjoitti:
2015 syksyllähän koko moottorikonstruktio muuttui ja N20 poistui. Tilalle tuli B20-moottori, jossa paljon muutoksia versus N20.
Mites kumpi minulla on kun VIN koodin perusteella kone on N20-B20B?
Oma 320i vm15 on ilmeisesti tuolla paremmalla versiolla?
Kuva

Re: RE: Re: N20 jakopää; ongelmia?

Lähetetty: 12 Touko 2017, 20:31
Kirjoittaja J1978
pumo kirjoitti:
J1978 kirjoitti:
2015 syksyllähän koko moottorikonstruktio muuttui ja N20 poistui. Tilalle tuli B20-moottori, jossa paljon muutoksia versus N20.
Mites kumpi minulla on kun VIN koodin perusteella kone on N20-B20B?
Oma 320i vm15 on ilmeisesti tuolla paremmalla versiolla?
Kuva

No jos sun auto on tehty syksyllä 2015, niin sitten on se uudistettu moottori. Muuten ei ole.

Re: N20 jakopää; ongelmia?

Lähetetty: 24 Touko 2017, 13:52
Kirjoittaja GTJanne
Kurkkasin heinäkuussa 2014 valmistetun F34:n pellin alle ja näkymä oli täsmälleen sama kuin pumon kuvassa. Matalakantainen kiristin on joko ollut koneessa tehtaalta lähtien tai sitten se on vaivihkaa vaihdettu määräaikaishuollon yhteydessä. Mielenrauha on tältä osin siis turvattu.

Re: N20 jakopää; ongelmia?

Lähetetty: 28 Touko 2017, 13:15
Kirjoittaja GTA1
Samanlainen matalakantainen on minullakin.
11/13 on F34 valmistusajankohta.
Kuva

Re: N20 jakopää; ongelmia?

Lähetetty: 28 Touko 2017, 15:48
Kirjoittaja TomA
Matalakantanen ollut jo vuodesta 2007 lähtien tuon oem linkin mukaan.

Re: N20 jakopää; ongelmia?

Lähetetty: 27 Helmi 2020, 14:55
Kirjoittaja Esterin pamaus
Varmistuksena vielä, että ymmärsin oikein. Matalakantinen on uudempi ja vahvempi?

Re: N20 jakopää; ongelmia?

Lähetetty: 08 Syys 2020, 20:37
Kirjoittaja H202H
Tänään se tais sitten tapahtua, auto pajalle ja nyt odotellaan tuomiota.

Re: N20 jakopää; ongelmia?

Lähetetty: 30 Loka 2020, 21:50
Kirjoittaja Aleksi111
Ehkä jossain vaiheessa F30 saattaisi tulla itselle mutta melkein ainoa moottori omaan makuun on juuri tuo 2 litrainen bensakone.
Ilmeisesti siis N20 moottorin jakoketjuongelmat eivät ole kovin yleisiä? Ja jos vaan uusikantaisella kiristimellä varustettu niin ei pitäisi olla huolta vai onko näin?

Re: N20 jakopää; ongelmia?

Lähetetty: 31 Loka 2020, 12:14
Kirjoittaja Galaxy1223
Aleksi111 kirjoitti: 30 Loka 2020, 21:50 Ehkä jossain vaiheessa F30 saattaisi tulla itselle mutta melkein ainoa moottori omaan makuun on juuri tuo 2 litrainen bensakone.
Ilmeisesti siis N20 moottorin jakoketjuongelmat eivät ole kovin yleisiä? Ja jos vaan uusikantaisella kiristimellä varustettu niin ei pitäisi olla huolta vai onko näin?
Katselisin tässäkohtaa facelift mallin 320i autoja jos parilitrainen kiinnostaa. Niissä B48. Tuleehan siitä hintaeroa, mutta myös vaihteisto toimii paremmin kuin pre-LCI mallissa.

Re: N20 jakopää; ongelmia?

Lähetetty: 04 Marras 2020, 16:00
Kirjoittaja Aleksi111
Okei eli vaikka N20 moottorinen auto olisi hyvin huollettu (hyvin vaihdettu öljyt yms) ja olisi uudella kiristimellä niin ei siis takaa sitä ettei ketjuongelmia tulisi?