F3x kysely

F30, F31, F32, F33, F34, F36
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

J1978 kirjoitti:Modernissa taitaa tulla muutama sisävalo enemmän versus vakioaihio ja ilmeisesti valon väriä (vaalea, punertava je.) voi myös säätää. Pakettin kuuluu myös sport-ratti ja tosiaan se osanahkaverhous sekä ilmeisesti erilainen ja ehkä vakiota laadukkaampi kangasverhous sekä mahdollisuus vaaleaan sisustaan. Ne on minulle ainoat asiat, joille annan tuossa paketissa arvoa.

Modernissa taitaa olla vaan niin, että se kiviset ja soraset tyylinen listoitus on vakiokamaa ja jos et sitä halua maksat taas lisää josytain mielyttäbämmästä listoituksesta.
Hyvää keskustelua. Minulla on juurikin tuo jonkun mielestä "kökkö" modern line löpökoneella. Ihan selvyyden vuoksi mainittakoon että minulla on itsellä ihan perusvehje, vähän varusteita ja pienet kumit.

Itse pidän omassa autossani vaaleasta sisustasta (puolinahka), pearl-värisistä listoista (ei kivisiä ja sorasia), peruspaketeista (business, valo, modern). Tietysti pidän kone-vaihteistoyhdistelmästä.

Mistä en pidä niin perusvanteet 16" ovat huonon näköiset (kesä 17" ihan ok), peruspenkki ei ole kovin hyvä, tutkat varoittavat mielestäni liian myöhään (en ole osunut mihinkään silti), auto vaeltelee (runflat), jne.

Nyt vasta J1978:n viestin perusteella tajusin että autossani on sport-ratti. Kävin katsomassa kuvia perusratista ja olen kyllä tyytyväinen omaani. :drink:
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Merikotka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 209
Liittynyt: 16 Maalis 2014, 19:33
Auto: V60 T8

Ihan ei aukea tuo Bemarin lines politiikka. Itse piti luovia todella tarkasti noiden eri versioiden välillä jotta sai rakennettua mieleisensä yhdistelmän. Mikä ihmeen idea on, ettei noista varustelistoista voisi rakentaa omaa kokonaisuuttaan täysin yksilöllisesti siten, että olisi vain standard ja individual. Jälkimmäisessä olisi kerättynä yhteen kaikkien eri lines versioiden varusteet, joista saisi valita omaan makuunsa sopivat vanteet, ulkokoristeet, sisustuksen värit ja sisälistoitukset. Tai jos nyt halutaan pitää nykyiset Lines vaihtoehdot, niin saisi edes valinnaisena poimia esim. Sporttiin ulkolistat Luxurista yms. Nythän tämä ei onnistu edes rahalla.
Ex: F34 320i M-sport, F34 320d Sportline, E84 20d, E92 320i
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Kyllä Sport linesiin saa halutessaan nuo Luxury linesissä vakiona olevat ikkunoiden kromilistat. Ne saa myös ns. standard malliin ja Modern lineenkin. 3L8 on kromisten ikkanalistojen lisävarustekoodi. Olen mutaman sellaisen Modern linen ja Sport linen nähnyt , joissa on tuo ikkunoiden kromipaketti. Mulla on tuo 3L8 varuste standard-mallissa.

Sport-ratti on mahdollista ottaa myös standardiin ja Luxuryyn ja sport-automaatin saa kaikkiin versioihin. Urheiluistuimet saa kaikkiin versioihin, samoin mustan sisäkaton. Sisälistoja voi mulkata siten, että jotkin värilliset reunukset (siniset tai punaiset) on mahdollista vaihtaa kiiltomustaan ja mm. harjattua alumiinia olevat sisälistat saa kaikkiin versioihin. Osa muutoksista tosin vaatii rahallista avautumista, koska johokin tiettyyn linesiin kuuluu vakiona/oletuksena aina jokin tietty juttu ja jos haluan muuttaa jonkin asian se saattaa onnistua, mutta vain lisähinnalla.

Standard malli sopii parhaiten sille joka ei välitä M-sportista tai joka ei pidä mistään noista valmiista paketeista. Tosta stardardista saa muokattua just sellaisen kuin itse haluaa ja mihin itsellä rahkeet riittää. Toki standardiin ei saa välttämättä erikseen hankittua ihan kaikkea sitä mitä sisältyy noihin lines paketteihin tai johonkin M-sportiin, mutta lähes kaikki on ostettavissa siihenkin.

335i olisi varmasti makea ja samoin nuo isommat dieselit. Niiden lisähinta pelkästä moottorista on vaan aivan posketon. Ei mee jakeluun, että kuusimukisen moottorin valmistaminen olisi muka kakskyttonnia kalliimpaa kuin 20i mosan ja siksi myyntihintankin on niin paljon enempi.

Kyllä 35i:n hinnassa on oltava ilmaa ja katetta mielinmäärin. Tehdas varmasti ajattelee, että niille jotka tuon kuusimukisen perään on, niin niille on ihan sama mitä ne maksaa, koska ne on niin fanaattisia, että ne maksavat mukisematta sen mitä niistä pyydetään. Ne ketkä sen välttätämättä haluaa ja kokee tarvitsevansa maksavat mukisematta sen lisähinnan. Suomessa siihen ei vaan näytä olevan kovinkaan paljon halukkaita.

Jotenkin nuo 3-sarjan kuusimukisten hinnat vielä ymmärtäisi, jos niissä olisi vaikka metalliväri ja vaikkapa joku parempi HiFi+nahkaverhoilu vakiona, mutta ei. Pelkkä moottori ja siihen liittyvät apulaitteet nostaa tuon hintaeron noin julmaksi. Varustelu on ihan yhtä heikko 335i standardissa kuin 320i standardissa.
Merikotka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 209
Liittynyt: 16 Maalis 2014, 19:33
Auto: V60 T8

J1978 kirjoitti:Kyllä Sport linesiin saa halutessaan nuo Luxury linesissä vakiona olevat ikkunoiden kromilistat. Ne saa myös ns. standard malliin ja Modern lineenkin.
GT:ssä on puskurissa edessä ja takana listat, joiden väri ja muoto riippuu Lines versiosta. Modernin listat eivät ole lainkaan mun makuuni, Sportissa ne on mustat ja Luxuryn listat ovat kromin väriset. Musta sopii vaaleaan autoon, kromi tummaan. Standardissa noita koristeosia ei ole lainkaan. Alumiiniset ikkunalistat saa muihin, muttei Moderniin (loogista?).

Itselleni on tulossa sininen auto johon sopisi hyvin Luxuryn kromikoristeet, mutta sisällä pitäisi sitten katsella puujäljitelmäkoristeita, joita ei saa valittua muuksi millään. Valitsin Sportin, johon sain haluamani sisäkoristelistat ja verhoiluvärin (alumiini/oyster/musta). Ehkä nuo ulkokoristeet saa jälkikäteen helpommin vaihdettua jos alkavat jurppimaan. Hieman erikoisena pidän mm. sitä, että kun vaihdoin Sportin kojelaudan kiiltomustat paneelit vakiomallin alumiinisiksi, niin tämä on maksullinen lisävaruste! Onneksi samalla punaiset korostelistat korvautuivat mustiksi ilman lisäkustannusta, vaikka olishan siitäkin toki voinut muutaman satasen rokottaa.
Ex: F34 320i M-sport, F34 320d Sportline, E84 20d, E92 320i
f31320dTRWD
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 14
Liittynyt: 21 Maalis 2014, 21:27
Auto: F31 BMW 320dT 2013
Paikkakunta: Helsinki

Suomalaisten autojen hinnasto on kyllä ihan oma lukunsa ja tämä selittää kuusipyttyisten huonon menekin, varsinkin jos huomioidaan, ettei business-pakettia ole niihin saatavilla.

Touringit automaattina Saksa/Suomi:

335iT Saksa: 48100 Suomi: 69734
328iT Saksa: 41900 Suomi: 55107
318dT Saksa: 37050 Suomi: 43094
320dT Saksa: 39800 Suomi: 47575
325dT Saksa: 43000 Suomi: 54611
330dT Saksa: 46750: Suomi 64356

Hintalisä siis esimerkiksi 320d -> 330d Saksassa 6950 eli 17,5% ja Suomessa 16781 eli 35,3%
tai 320d -> 335i Saksassa 8300 eli 20,9% ja Suomessa 22159 eli 46,6%. Erot vielä isommat jos laskee meikäläisittäin peruskoneen 318d:n osalta. Ja tosiaan noissa luvuissa 320d:ssä on Suomen osalta business-paketin varusteet, ja 330d/320d on ilman näitä varusteita.

Tästä johtuu se, että Suomessa moni valitsee pienemmän koneen ja enemmän varusteita. Esimerkiksi oma 320d saksalaisesta konfiguraattorista 58000€, Suomessa 69000€, joten hintaero varusteissa maltillinen.
Frank H
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 153
Liittynyt: 08 Helmi 2012, 23:18
Auto: F30

f31320dTRWD kirjoitti:Hintalisä siis esimerkiksi 320d -> 330d Saksassa 6950 eli 17,5% ja Suomessa 16781 eli 35,3%tai 320d -> 335i Saksassa 8300 eli 20,9% ja Suomessa 22159 eli 46,6%. Erot vielä isommat jos laskee meikäläisittäin peruskoneen 318d:n osalta. Ja tosiaan noissa luvuissa 320d:ssä on Suomen osalta business-paketin varusteet, ja 330d/320d on ilman näitä varusteita.Tästä johtuu se, että Suomessa moni valitsee pienemmän koneen ja enemmän varusteita. Esimerkiksi oma 320d saksalaisesta konfiguraattorista 58000€, Suomessa 69000€, joten hintaero varusteissa maltillinen.
Kiitos yhteenvedosta. Hintaero on Suomessa todella raaka. Saat 20 000 euron Meganeen vakiona bluetoothin, mutta 68 0000 euron 335dA:ssa maksat siitä extraa! Lievässä autokuumeessa surffailin autoscout24.de sivustoa, siellä tuntuu olevan myynnissä vähän ajettuja 6-sylinterisiä F30 dieseleitä 35-45 000€. Kaikissa tuntuu olevan hyvin runsaat varusteet. Voisiko 5-20 000km ajetun 6-12kk sitten rekisteröidyn saada Suomeen 12-13 000 euron verolla? Kyseiset vehkeet ovat Suomessa kuitenkin helposti yli 80 000 euron arvoisia uutena. Säästö olisi aika hurja, vaikka verrataankin uutta ja vähän käytettyä.

Aikoinaan laskin tuontiauton kannattavuutta, mutta silloin mietin perusmalleja. Niissä säästöä lienee vaikea saada. Mutta jos tulli katsoo 15 000 euron lisävarusteet läpi sormien, tilanne on toinen. Eihän Saksasta edes saa riisuttua versiota esim. 330dA:sta.
V_K
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 08 Tammi 2012, 15:30
Auto: E30 320i Sportpaket
E34 520i
F01 730d

Frank H kirjoitti: Aikoinaan laskin tuontiauton kannattavuutta, mutta silloin mietin perusmalleja. Niissä säästöä lienee vaikea saada. Mutta jos tulli katsoo 15 000 euron lisävarusteet läpi sormien, tilanne on toinen. Eihän Saksasta edes saa riisuttua versiota esim. 330dA:sta.
Jaa ei saa Saksasta huonosti varusteltua 330d:tä? Mitäs sanotte esim. tästä http://tinyurl.com/o5ya3wh Ei linesiä, ei xenoneita, ei vakionopeudensäädintä, ei automaatti-ilmastointia joka on vakio jokaisessa uutena Suomeen tuodussa autossa, eikä penkinlämmitystä ja kysinen yksilö vielä esittelyautona. Tarkoituksenani on tuoda esille sitä ettei Saksassa kaikki ota aivan jokaista varustetta, ihmeellisimmät puutteet ovat juuri xenonit ja tuo ilmastointi sekä cruise jotka voivat Saksassa puuttua muuten hyvin varustellusta autosta. Toki suurimmassa osassa on hienot varusteet ja itselläni siis ei ole mitään tuontiautoja vastaan, päinvastoin itsekin hakisin ehdottamasti 330d:n Saksasta. Verot näyttää olleen noin vuoden ikäisissä n. 25 tkm ajetuissa reilut 11 te ja xdrivessä n. 14 te, nämä pikaisesti katsottuna ja suuntaa antavina.

Mielestäni F30 perusmalli on kyllä todellinen perusmalli, eniten juuri sisustaltaan. Siinä ei kyllä alumiinilista paljoa auta, suurin fiiliksen tappaja on ne perus kangaspenkit, joita ei jostain syystä saa vaaleina joka auttaisi ehkä edes vähän nostamaan fiilistä. Tiukalla budjetilla ottaisin itse Sportlinen, se tuo helpotusta sportpenkkien muodossa, mutta ei poista halpaa kangasta. Jos raha ei olisi este hakisin itse heti tämän yksilön, jossa on mielestäni päästy aika kauas perusmallin ankeudestä, tosin hintakin on jo eriluokassa. http://www.nettiauto.com/bmw/328/6335481
Frank H
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 153
Liittynyt: 08 Helmi 2012, 23:18
Auto: F30

V_K kirjoitti:Jaa ei saa Saksasta huonosti varusteltua 330d:tä? Mitäs sanotte esim. tästä http://tinyurl.com/o5ya3wh" onclick="window.open(this.href);return false; Ei linesiä, ei xenoneita, ei vakionopeudensäädintä, ei automaatti-ilmastointia joka on vakio jokaisessa uutena Suomeen tuodussa autossa, eikä penkinlämmitystä ja kysinen yksilö vielä esittelyautona. Tarkoituksenani on tuoda esille sitä ettei Saksassa kaikki ota aivan jokaista varustetta, ihmeellisimmät puutteet ovat juuri xenonit ja tuo ilmastointi sekä cruise jotka voivat Saksassa puuttua muuten hyvin varustellusta autosta. Toki suurimmassa osassa on hienot varusteet ja itselläni siis ei ole mitään tuontiautoja vastaan, päinvastoin itsekin hakisin ehdottamasti 330d:n Saksasta. Verot näyttää olleen noin vuoden ikäisissä n. 25 tkm ajetuissa reilut 11 te ja xdrivessä n. 14 te, nämä pikaisesti katsottuna ja suuntaa antavina.
No kommenttini perustui Autoscout24.de hakutoiminnallisuuteen. Hain 330d (F30/F31)mallia 2013-14, ajokilometrit alle 20 000. Osumia löytyy 157 kpl. Näistä 147 sisältää kiinteän navigaattorin, 144 xenonit, 148 automaatti-ilmastoinnin (joka Saksassa ei siis ole vakiona!), 116 autossa on nahkasisustus, sähköpenkit 65:ssä, vakkari 134:ssä.

Sen olen minäkin huomannut, että nelisylinterisiä on paljon Saksassa hyvinkin riisuttuina malleina, varmaankin syy on sama kuin Suomessa, eli työsuhdeauton hintaraja. Moni haluaa mieluummin riisutun BMW:n kuin varustellun Passatin.
Merikotka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 209
Liittynyt: 16 Maalis 2014, 19:33
Auto: V60 T8

Taas on tullut kymmenen osallistujaa lisää (yht. 110), tämähän alkaa jo vaikuttamaan ihan oikealta tutkimukselta. Tässä vaiheessa pitää kiitellä kaikki vastanneita, en ihan arvannut, että tämä olisi näin suosittu. Keräilen vastauksia vaikkapa tuonne pääsiäisen tienoille, eiköhän siinä vaiheessa ole suunnilleen kaikki halukkaat vastanneet.

Pitänee alkaa valmistelemaan seuraavaan kyselyä. Voisin katsoa jos sais tehtyä vaikka varustetutkimuksen jossa selvittäisiin mitä varusteita meillä autoissamme on ja toisaalta mitkä varusteet ovat kunkin mielestä välttämättömiä tai turhakkeita. Tämän voisi laajentaa koko mallistoa koskevaksi. Teknisessä toteutuksessa on tosin vielä pientä haastetta, joten katsotaanpa nyt miten tuo onnistuu.
Liitteet
F3x kysely 140407.pdf
(88.84 KiB) Tiedosto ladattu 295 kertaa
Ex: F34 320i M-sport, F34 320d Sportline, E84 20d, E92 320i
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Merikotka kirjoitti:
J1978 kirjoitti:Kyllä Sport linesiin saa halutessaan nuo Luxury linesissä vakiona olevat ikkunoiden kromilistat. Ne saa myös ns. standard malliin ja Modern lineenkin.
GT:ssä on puskurissa edessä ja takana listat, joiden väri ja muoto riippuu Lines versiosta. Modernin listat eivät ole lainkaan mun makuuni, Sportissa ne on mustat ja Luxuryn listat ovat kromin väriset. Musta sopii vaaleaan autoon, kromi tummaan. Standardissa noita koristeosia ei ole lainkaan. Alumiiniset ikkunalistat saa muihin, muttei Moderniin (loogista?).

Itselleni on tulossa sininen auto johon sopisi hyvin Luxuryn kromikoristeet, mutta sisällä pitäisi sitten katsella puujäljitelmäkoristeita, joita ei saa valittua muuksi millään. Valitsin Sportin, johon sain haluamani sisäkoristelistat ja verhoiluvärin (alumiini/oyster/musta). Ehkä nuo ulkokoristeet saa jälkikäteen helpommin vaihdettua jos alkavat jurppimaan. Hieman erikoisena pidän mm. sitä, että kun vaihdoin Sportin kojelaudan kiiltomustat paneelit vakiomallin alumiinisiksi, niin tämä on maksullinen lisävaruste! Onneksi samalla punaiset korostelistat korvautuivat mustiksi ilman lisäkustannusta, vaikka olishan siitäkin toki voinut muutaman satasen rokottaa.
Vakiomallin sisälistat ei muuten ole mitään harjattua alumiinia vaan harmaaksi maalattua muovia, joka tekee standard-mallin sisustasta yhä karumman ja halvahkon oloisen. Alumiinilistat maksaa standardiin noin 500 euroa.
Merikotka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 209
Liittynyt: 16 Maalis 2014, 19:33
Auto: V60 T8

J1978 kirjoitti:Vakiomallin sisälistat ei muuten ole mitään harjattua alumiinia vaan harmaaksi maalattua muovia, joka tekee standard-mallin sisustasta yhä karumman ja halvahkon oloisen. Alumiinilistat maksaa standardiin noin 500 euroa.
Näin tuo näköjään näyttäisi olevan, enpä ollut tätä itse huomannut.
Ex: F34 320i M-sport, F34 320d Sportline, E84 20d, E92 320i
lao
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 144
Liittynyt: 16 Huhti 2010, 21:57
Auto: Volvo XC60 D4 aut. Business Classic Summum

Aivan luonnollista, että Suomessa ei ole juuri myyty noita 6-syl malleja, kuten tässäkin ketjussa jo moneen kertaan sanottua. Vaikka varaa olisi ostaa se 6-syl malli, niin juuri kekenkään omalla työllä tienatulla rahalla perse ei kestä sen arvonlaskua hyvin varusteltuna, kun Saksasta ruvetaan näitä tuomaan jo nyt.

Esim. 330d löytyy jo Tullin mahtijärjestelmästä ja Saksasta saa tuotua nyt vuoden vanhan 20 000km ajetun "voll/full loaded" varustellun F31 330d M-Sport xDriven veroineen ja kuluineen 70 000e. Uutena tämä auto olisi ollut yli 100 000e Suomessa! Kun auto on Tullin mahtijärjestelmässä (eli Tulli ei katso/tarkasta sun autoa yksilönä), niin varusteet eivät vaikuta auton verottavaan hintaan, vaan hinta tulee suoraan Suomessa myynnissä olevista vastaavalla moottorilla olevista autoista. Näissä Suomessa tällä hetkellä myynnissä olevissa muutamassa hassussa autossa on ihan karvalakkivarusteet.

Tilanne on erittäin herkullinen tuoda vuoden vanha kaikilla mahdollisilla lisävarusteilla oleva diesel-auto isolla koneella, kun päästöt ovat kuitenkin pienet, jotka määräävät autoveron.
Anyway
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 445
Liittynyt: 19 Elo 2010, 19:49
Paikkakunta: Helsinki

Kyllä niitä hyvin varusteltuja noin vuoden ajettuja voi hyvällä tuurilla saada myös Suomestakin.
Ostin nykyisen 530:sen vuoden ajettuna lähes kaikilla varusteilla hintaan 65000 euroa.
Listahinta uutena oli n. 95000 euroa eli kyllä se hinta varusteiden osalta Suomessakin putoaa vuodessa.
Sama tilanne varmaan 330 osalta. Mielestäni kuutoskone pienemmilläkin varusteilla on parempi
vaihtoehto kuin neloskone hyvin varusteltuna.
Saksassa tietysti valikoima on ihan toista luokkaa, mutta pääseehän täällä pienemmällä vaivalla,
kun voi kaupassa antaa vanhan auton.
BRot
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 209
Liittynyt: 15 Marras 2012, 00:41

V_K kirjoitti: .. ei automaatti-ilmastointia joka on vakio jokaisessa uutena Suomeen tuodussa autossa...
Onkohan maailmalla myynnissä sellaista versiota F30:stä missä ei ole i-driveä ollenkaan? Kiinostaa lähinnä siksi että jos joskus vanhana noi näytöt alkaa mätänemään niin voisi konfiguroida pois ja laittaa jotkin vakio muovinpalat säätönupin ja näytön tilalle...
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

BRot kirjoitti:
V_K kirjoitti: .. ei automaatti-ilmastointia joka on vakio jokaisessa uutena Suomeen tuodussa autossa...
Onkohan maailmalla myynnissä sellaista versiota F30:stä missä ei ole i-driveä ollenkaan? Kiinostaa lähinnä siksi että jos joskus vanhana noi näytöt alkaa mätänemään niin voisi konfiguroida pois ja laittaa jotkin vakio muovinpalat säätönupin ja näytön tilalle...
Jokapaikassa on "hehkutettu", eli siis myös ulkomaisissa autolehdissä, että nyt keskinäyttö, iDrive ja ns. ajoelämyskytkin ovat 3-sarjan vakiovarusteita. Eli tuskin löytyy mistään vielä tuota kulimpaa mallia.
Merikotka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 209
Liittynyt: 16 Maalis 2014, 19:33
Auto: V60 T8

Laitoin kyselyn nyt kiinni, lopulliset tulokset ohessa. Vastauksia tuli kaiken kaikkiaan 127 mikä on mielestäni kelpo suoritus. Kiitokset kaikille vastanneille!

Uusi kysely on jo harkinnassa...
Liitteet
F3x kysely 140506.pdf
(89.05 KiB) Tiedosto ladattu 284 kertaa
Ex: F34 320i M-sport, F34 320d Sportline, E84 20d, E92 320i
Vastaa Viestiin