No niin, pientä päivitystä. Tec Electronics on julkaissut uuden FanControl-U2 -moduulin. Parannusta aikaisempaan on tässäkin topicissa kaipailtu ilmastoinnin läppien lin-väylän kautta tapahtuva ohjailu. Moduuliin saa siis tallennettua läpille sopivat asennot, polttimen käynnistys saa läpät kääntymään näihin ennalta määrättyihin asemiin ja puhallin käynnistyy. Asennan tuon tulevaan autoon, katsotaan miten toimii. Vanhempi merkkikohtainen FanControl-BMW ei osaa tätä läppien ohjausta.
http://canbus-alarm.com/?mode=product&p ... =702236806" onclick="window.open(this.href);return false;
F30 webasto ja CAN-väyläboxi
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Löytyyköhän tähän ongelmaan mitään ei-venäläistä ratkaisua?
Säteilylämmitintä ei kuulemma 20i ja 28i koneeseen saa, ainakaan F22:n kohdalla. Sähkölämmitys tarvitsisi vesipumpun ja siksi sen hinta nousee sisäpistokkeineen yli tonniin. Samantien voisi ottaa Webaston jos tämä sisäpuhallusongelma on saatu ratkottua. F30:n kanssa tuo ongelma on kyllä osoittautunut ihan todelliseksi.
Vai pitäisiköhän miettiä homma toisella lailla - ja laittaa pelkkä sisäpistoke. Kyllähän automatiikka pitää kylmän poissa kabiinista kunnes kone on lämmennyt. En ole lainkaan vakuuttunut, että nämä koneet oikeasti tarvitsee ainakaan etelärannikolla lämmitystä ennen käynnistystä.
Säteilylämmitintä ei kuulemma 20i ja 28i koneeseen saa, ainakaan F22:n kohdalla. Sähkölämmitys tarvitsisi vesipumpun ja siksi sen hinta nousee sisäpistokkeineen yli tonniin. Samantien voisi ottaa Webaston jos tämä sisäpuhallusongelma on saatu ratkottua. F30:n kanssa tuo ongelma on kyllä osoittautunut ihan todelliseksi.
Vai pitäisiköhän miettiä homma toisella lailla - ja laittaa pelkkä sisäpistoke. Kyllähän automatiikka pitää kylmän poissa kabiinista kunnes kone on lämmennyt. En ole lainkaan vakuuttunut, että nämä koneet oikeasti tarvitsee ainakaan etelärannikolla lämmitystä ennen käynnistystä.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
Juu automatiikka todellakin pitää kylmän pois alkuun, PTC vastukset lämmittää ilmaa jotta moottori lämpeää riittävän nopeasti. F30 ongelma on siinä että ilman lämpötila säädetään läpällä joka ohjaa ilmaa lämppärin kennolle, F10:ssä ohjaus tapahtuu vesiventtiilin säädöllä. Relehässäkällä F10:n vesiventtiili on auki eli kennolle tulee kuumaa, F30:ssä läppä jää siihen asentoon missä se sammutushetkellä sattuu olemaan. Tästä syystä F10:ssä toimii ihan ok se relesysteemi, F30:ssä on pakko kääntää lämpötila kaakkoon ennen auton sammuttamista. Uskon kyllä tämän venäläisen boksin hoitavan homman. Hintaakin jo tiedustelin, Kahan jälleenmyyjällä (AD Tampere Hatanpäää) 320e, Saksasta 300e+postit eli sama hinta.
Kyllä se kone ilmeisesti ne kylmäkäynnistykset kestää. Voit toki laittaa alkuun sisäpistokkeen ja säteilijän sitten kun semmoinen tulee markkinoille.
Tehdaswebaankin saa muuten nykyää älypuhelinohjauksen, ainakin F30:n kohdalla. Toisaalta tällä hetkellä 3/2014 alkaen valmistettuihin F30-malleihin ei saa ollenkaan tehdaslaitetta.
Kyllä se kone ilmeisesti ne kylmäkäynnistykset kestää. Voit toki laittaa alkuun sisäpistokkeen ja säteilijän sitten kun semmoinen tulee markkinoille.
Tehdaswebaankin saa muuten nykyää älypuhelinohjauksen, ainakin F30:n kohdalla. Toisaalta tällä hetkellä 3/2014 alkaen valmistettuihin F30-malleihin ei saa ollenkaan tehdaslaitetta.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Mielenkiinnolla odottelen, en vielä ehtinyt tilata tuota Tecin boksia.BRot kirjoitti:Eberspächerillä on oma boxi lin-väylään... Kerron lisään kunhan kerkiän.ssalmela kirjoitti:Löytyyköhän tähän ongelmaan mitään ei-venäläistä ratkaisua?
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Voisitko kertoa vähän enemmän tuosta boksista? Paljonko maksaa? Ohjaako läppiä vai katkaiseeko ainoastaan lin-väylän? Onko ohjelmoitava? Mites puhallin?BRot kirjoitti:Tilausnumero Eberin boxiin: 24 0350 00 00 00
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Tiedätkö saako F10:iin? Autokeskus ei tiennyt...Böntti kirjoitti:Tehdaswebaankin saa muuten nykyää älypuhelinohjauksen, ainakin F30:n kohdalla
On varmaan 2x kalliimpi kuin se venäläinen, tarkkaa tietoa ei ole. Se ohjaa lappiä ja puhallinta (eikä katkaise lin-väylää). Eli kun sen yhteen digitaalituloon laitetaan +12v => kääntyy läpät ja puhallus alkaa puhaltaa. Ainakin puhallusnopeus on ohjelmoitavissa.Böntti kirjoitti:Voisitko kertoa vähän enemmän tuosta boksista? Paljonko maksaa? Ohjaako läppiä vai katkaiseeko ainoastaan lin-väylän? Onko ohjelmoitava? Mites puhallin?BRot kirjoitti:Tilausnumero Eberin boxiin: 24 0350 00 00 00
Ei oo ainakaan etk:n mukaan tarjolla F10:een.VolvostaBemariin kirjoitti:tietoa ei ole. Se ohjaa lappiä ja puhallinta (eikä katkaise lin-väylää). Eli kun sen yhteen digitaalituloon laitetaan +12v => kääntyy läpät ja puhallus
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Nyt on FanControl U2 autossa. Kävi ilmi että BMW on muuttanut 3-sarjan läppien ohjausta 3/2014 alkaen, uudemmissa toimii ainoastaan tehdaswebaston puhallussekvenssi, ei siis puhalla tuulilasille . Tätä vanhemmissa tuon kustomoidun läppien & puhaltimen ohjauksen pitäis toimia. Moduuli on tietokoneella päivitettävä, TEC:ltä lupailivat tehdä softapäivityksen uudempia autoja varten kunhan saavat jostain riittävän uuden auton.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Onko kokemusta F34 320i xdrive Nordic -kampanjan mukana tulleen Webaston toiminnasta?
Sain auton keväällä ja kuvittelin, että sillä hoituu myös auton jäähdytys. No, ei toiminut, ainoastaan matkustamon lämmitys kuuluu tämän lisävarusteen ominaisuuksiin (moottorin lämmitystä varten piti asentaa letkulämmitys).
Nyt sitten kelien kylmetessä kokeilin laittaa lämmitystä päälle. Ei toimi sekään. Laite on käynnistyvinään eli puhaltimen kuva ilmestyy ilmastoinnin näyttöön ja vienoa surinaa kuuluu moottoritilasta, mutta puhaltimesta eikä mistään muualtakaan mitään lämmintä ilmaa tule.
Huoltoon sai ajan viikon päähän - ja silloinkaan asia ei todennäköisesti selviä, koska pystyvät tsekkaamaan vain mahdolliset vikakoodit. Asian hanskaava asentaja paikalla joskus parin viikon kuluttua, ehkä.
Sain auton keväällä ja kuvittelin, että sillä hoituu myös auton jäähdytys. No, ei toiminut, ainoastaan matkustamon lämmitys kuuluu tämän lisävarusteen ominaisuuksiin (moottorin lämmitystä varten piti asentaa letkulämmitys).
Nyt sitten kelien kylmetessä kokeilin laittaa lämmitystä päälle. Ei toimi sekään. Laite on käynnistyvinään eli puhaltimen kuva ilmestyy ilmastoinnin näyttöön ja vienoa surinaa kuuluu moottoritilasta, mutta puhaltimesta eikä mistään muualtakaan mitään lämmintä ilmaa tule.
Huoltoon sai ajan viikon päähän - ja silloinkaan asia ei todennäköisesti selviä, koska pystyvät tsekkaamaan vain mahdolliset vikakoodit. Asian hanskaava asentaja paikalla joskus parin viikon kuluttua, ehkä.
Sen weban voi muuttaa pienellä letkumuutoksella lämmittämään myös moottoria. Onko sulla tankissa riittävästi löpöä? Se poltin ei lähde päälle jos tankki on kovin tyhjä. Jos polttoaineletku on tästä syystä täynnä ilmaa, pitää tankkauksen jälkeen laitetta startata useita kertoja ennen ku letku ilmaantuu.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Bensaa tankissa reilusti, joten siitä ei johdu.
Kävin myyjän ja myös BMW Suomen kanssa keskusteluja tämän Webaston hyödyllisyydestä ylipäätään, kun pitivät kiinni tästä Webasto + letkulämmitinratkaisusta. Heidän kantansa on yksiselitteisesti se, että valmistaja ei suosittele mitään omasta virityksestään poikkeavia asennuksia. Ovat kyllä hyvin tietoisia, että näitä kuitenkin tehdään. Aion nyt katsoa loppuun saakka, saavatko tämän toimimaan. Jos eivät, sitten keskustellaan muista vaihtoehdoista.
Kävin myyjän ja myös BMW Suomen kanssa keskusteluja tämän Webaston hyödyllisyydestä ylipäätään, kun pitivät kiinni tästä Webasto + letkulämmitinratkaisusta. Heidän kantansa on yksiselitteisesti se, että valmistaja ei suosittele mitään omasta virityksestään poikkeavia asennuksia. Ovat kyllä hyvin tietoisia, että näitä kuitenkin tehdään. Aion nyt katsoa loppuun saakka, saavatko tämän toimimaan. Jos eivät, sitten keskustellaan muista vaihtoehdoista.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 46
- Liittynyt: 02 Loka 2014, 19:00
- Auto: F30 320da xdrive -14
Z3 2.2i -03 - Paikkakunta: Espoo
Sama vika mullakin, kun kokeilin eilen ensimmäisen kerran kaukosäätimestä käynnistää webastoa. Pientä pihinää alkuun kuuluu, mutta ei puhalla yhtään kabiiniin. Auto siis business nordic kampanjasta. Kaukosäätimessä vilkkuu pun. valo kylläkin normaalisti.
Missä liikkeessä itse asioit takuun tiimoilta?
Missä liikkeessä itse asioit takuun tiimoilta?
Juttelin Auliksen kanssa puhelimessa tuossa hetki sitten. BMW on muuttanut 03/2014 tuotantokuukaudesta alkaen F3x-mallien ilmastointipaneelin K-CAN väylästä K-CAN2 väylään, uusi väylä käyttää eri siirtonopeutta. Muitakin muutoksia on mahdollisesti tullut. 8/2014 päivätyn varaosakatalogin mukaan tuo nykyisin tarjolla oleva F30 webasto ei käy näihin maaliskuusta eteenpäin valmistettuihin, ja ainakin Auliksen auto on valmistettu maaliskuussa. Saapa nähdä että tuleeko tästä isompikin ruljanssi BMW:lle eli ovatko asennelleet epäyhteensopivia webastoja, vai onko näissä yksilöissä vain jokin asennusvirhe.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Mulla on Weban asennus vasta edessä, kestää kuulemma vähintään pari päivää ja jotain ohjelmointia tehdään etänä Saksasta! Auto on valmistettu 4/2014 ja kuulemma nyt vasta on Laakkosella sellaset speksit, että asennus ylipäätään onnistuu. Eli jos lämppäri on asennettu jo keväällä, niin tod. näk. kaikki asetukset eivät ole kunnossa. Toivottavasti tuo Böntin arvio siitä, että sellaistaa Webaa ei ole olemassakaan joka autoon kävis, ei pidä paikkaansa.
Pari kysymystä:
- Löytyykö jostain kohtuuhintainen mobile call yksikkö Weban kylkeen? Listahinta oli jotain yli 700 egee.
- Kannattaako tilata tuo Böntin mainitsema letkumuutos samaan syssyyn? Sisätila ei välttämättä lämpee yhtä nopeesti kun pitää lämmittää myös kone, mutta toisaalta jotenkin järki sanoo, että lämpimän koneen käynnistys -20 asteen pakkasella olis pitkän päälle parempi myllylle. Mielipiteitä?
Pari kysymystä:
- Löytyykö jostain kohtuuhintainen mobile call yksikkö Weban kylkeen? Listahinta oli jotain yli 700 egee.
- Kannattaako tilata tuo Böntin mainitsema letkumuutos samaan syssyyn? Sisätila ei välttämättä lämpee yhtä nopeesti kun pitää lämmittää myös kone, mutta toisaalta jotenkin järki sanoo, että lämpimän koneen käynnistys -20 asteen pakkasella olis pitkän päälle parempi myllylle. Mielipiteitä?
Ex: F34 320i M-sport, F34 320d Sportline, E84 20d, E92 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 46
- Liittynyt: 02 Loka 2014, 19:00
- Auto: F30 320da xdrive -14
Z3 2.2i -03 - Paikkakunta: Espoo
Nordic business- kampanjan webastot siis asennettu Hangossa, luulisi että asia/ongelma olisi jo tiedostettu merkkiliikkeissä ja takaisinkutsuista informoitu. Kuitenkin puhutaan kampanjasta eli useita ko. malleja myyty viime talvena niin että autot valmistettu tehtaalta 03/14 jälkeen. Autoa päivitetty silloin ja webastoa ei.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 128
- Liittynyt: 11 Marras 2013, 18:56
- Auto: F10 530dA xDrive -11
F45 225xe -20 - Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Ainakin olarin laakkosella olivat kuin eivät olisi ikinä kuulleetkaan moisista muutoksista, eli ei välttämättä kannata laskea sen varaan että suostuvat tekemään moisia "virityksiä". Ainakin noihin aiempiin malleihin (omani on 2011/03) tekivät tuon letkumuutokset uudenmaan autovarustelussa ihan onnistuneesti 200€ hinnalla ja ihan hyvin tuntuu toimivan.Merikotka kirjoitti: - Kannattaako tilata tuo Böntin mainitsema letkumuutos samaan syssyyn? Sisätila ei välttämättä lämpee yhtä nopeesti kun pitää lämmittää myös kone, mutta toisaalta jotenkin järki sanoo, että lämpimän koneen käynnistys -20 asteen pakkasella olis pitkän päälle parempi myllylle. Mielipiteitä?
Edellinen E39 Touring lämmitti myöskin sisätilat + moottorin ja mielestäni tuo oli ihan riittävän hyvä systeemi 8 vuoden ajan. Ei tullut mieleenikään jättää tästä uudemmasta mallista moottoria lämmittämättä tulevina talvina.
Ex: F45 225xe -17, F20 118dA -13, E87 116d -10, E39 530dAT -03
En tarkoittanut että ei ole nyt olemassa, tarkoitin että elokuuhun mennessä ei ollut olemassa. Hyvä että ovat saaneet homman etenemään.
Voit yrittää pyytää niitä asentamaan letkut sarjaan: Asennuspaketin T-haarat jätetään pois ja webaston meno sekä paluu kytketään ylävesiletkusta lämppärinkennolle menevään letkuun, kulmamuhveja käyttäen, virtaus kohti lämppäriä. Lämppärikennon paluuletkuun ei siis kosketa ollenkaan. Nuo kulmamuhvit ei kuulu asennuspakettiin, pitää hommata erikseen. On kyllä totta että eivät välttämättä suostu, toisaalta joissain paikoissa suostuvat. Näin ne webastot normaalisti kytketään eli sarjaan lämppärin menoletkuun.
Remucin älypuhelinohjaus osaa w-bus-protokollan eli sillä saa mitä luultavimmin polttimen päälle. Pahempi kysymys onkin että käynnistyykö puhallinohjaus? Tarvikewebastolla weba käynnistää ohjauksen, tehdaswebasta vaikea sanoa. Ei noista asennusohjeistakaan selviä aivan yksiselitteisesti. Tämä vaikuttaa kyllä tarvikewebastoa vastaavalta, ei kytkeydy auton väylään jne.
Voit yrittää pyytää niitä asentamaan letkut sarjaan: Asennuspaketin T-haarat jätetään pois ja webaston meno sekä paluu kytketään ylävesiletkusta lämppärinkennolle menevään letkuun, kulmamuhveja käyttäen, virtaus kohti lämppäriä. Lämppärikennon paluuletkuun ei siis kosketa ollenkaan. Nuo kulmamuhvit ei kuulu asennuspakettiin, pitää hommata erikseen. On kyllä totta että eivät välttämättä suostu, toisaalta joissain paikoissa suostuvat. Näin ne webastot normaalisti kytketään eli sarjaan lämppärin menoletkuun.
Remucin älypuhelinohjaus osaa w-bus-protokollan eli sillä saa mitä luultavimmin polttimen päälle. Pahempi kysymys onkin että käynnistyykö puhallinohjaus? Tarvikewebastolla weba käynnistää ohjauksen, tehdaswebasta vaikea sanoa. Ei noista asennusohjeistakaan selviä aivan yksiselitteisesti. Tämä vaikuttaa kyllä tarvikewebastoa vastaavalta, ei kytkeydy auton väylään jne.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128