Miten se laatu ja paremmuus sitten määritellään? Painon mukaan? Kestävyyden mukaan? Ulkonäön mukaan? Joku muu kriteeri?TJJ kirjoitti:Jos auto maksoi 80k€ uutena silloin taannoin, ja rahan arvokin on tuosta "hiukan" muuttunut, niin miksi on niin mahdoton ajatus, että se auto olisi silloin tehty laadukkaammin ja paremmista materiaaleista? En ole materiaaleissa mitään kehitystä huomannut, muuta kuin huonompaan (siis suurempi kate valmistajalle). Kolariturvallisuus on eri asia, niissä uudet varmaan ovat kaikilta osin ylivoimaisia.VolvostaBemariin kirjoitti:Eipä tässä muuta kuin, että huuhaata....
Se kai on selvää, että autot ja materiaalit ovat kevyempiä nykyään ja kolariturvallisuus tosiaan parantunut, joka osin materiaalien johdosta tapahtunutta. Vääntöjäykkyys on kärryissä parempi, siinä on paljon materiaaleilla tekoa. Kevyemmistä materiaaleista tulee kevyempi auto = parempi suorituskyky. Jne. Halvemmat materiaalit on halvempia korjata, mm. muoviset ulkopinnan levyt mitä BMW käyttää ovat tosi halpoja kestäviä vrt. pelti.