Harvinaisemmat 330d/335d

F30, F31, F32, F33, F34, F36
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

TJJ kirjoitti:
VolvostaBemariin kirjoitti:Eipä tässä muuta kuin, että huuhaata....
Jos auto maksoi 80k€ uutena silloin taannoin, ja rahan arvokin on tuosta "hiukan" muuttunut, niin miksi on niin mahdoton ajatus, että se auto olisi silloin tehty laadukkaammin ja paremmista materiaaleista? En ole materiaaleissa mitään kehitystä huomannut, muuta kuin huonompaan (siis suurempi kate valmistajalle). Kolariturvallisuus on eri asia, niissä uudet varmaan ovat kaikilta osin ylivoimaisia.
Miten se laatu ja paremmuus sitten määritellään? Painon mukaan? Kestävyyden mukaan? Ulkonäön mukaan? Joku muu kriteeri?

Se kai on selvää, että autot ja materiaalit ovat kevyempiä nykyään ja kolariturvallisuus tosiaan parantunut, joka osin materiaalien johdosta tapahtunutta. Vääntöjäykkyys on kärryissä parempi, siinä on paljon materiaaleilla tekoa. Kevyemmistä materiaaleista tulee kevyempi auto = parempi suorituskyky. Jne. Halvemmat materiaalit on halvempia korjata, mm. muoviset ulkopinnan levyt mitä BMW käyttää ovat tosi halpoja kestäviä vrt. pelti.
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Pitkis kirjoitti:Kurkoa mättöä. Jo 35 viestiä eikä yhtäkään vastausta otsikon kysymykseen faktapohjalta. Ja nyt sitten tultiin jo metakeskustelun puolelle tän viestin myötä...
No eikö alkuperäinen kysymyskin ole aika typerä? Vastaus on EI.
Ei varmasti kannata maksaa 30-40ke paremmasta suorituskyvystä.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Voisiko bensalle haisevat kuskit poistua löpöpoikien ketjusta? Varsinkaan jos ei ole mitään sanottavaa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

salmol kirjoitti:Voisiko bensalle haisevat kuskit poistua löpöpoikien ketjusta? Varsinkaan jos ei ole mitään sanottavaa.
Kahtiajaon aika ei ole ohi. Pitäiskö koko forum jakaa samantien bensa- ja diesel BMW-kuskeille erikseen? Loppuisi nuo turhat väittelyt. :curse:
Avatar
teve
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 91
Liittynyt: 14 Marras 2012, 20:17
Auto: F31 320dAx Business Sport

OT ALERT!:
Kahtiajaon aika ei ole ohi. Pitäiskö koko forum jakaa samantien bensa- ja diesel BMW-kuskeille erikseen? Loppuisi nuo turhat väittelyt. :curse:
Mielestäni pitäisi ehdottomasti olla omat foorumit desel / Bensa & taka-, neli-, ja tuleville etuvetoisille. :blink:
[OO=[][]=OO]
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

///Marko kirjoitti:
salmol kirjoitti:Voisiko bensalle haisevat kuskit poistua löpöpoikien ketjusta? Varsinkaan jos ei ole mitään sanottavaa.
Kahtiajaon aika ei ole ohi. Pitäiskö koko forum jakaa samantien bensa- ja diesel BMW-kuskeille erikseen? Loppuisi nuo turhat väittelyt.
No ehkä pitäisi jos tullaan huutelemaan ihan vaan omaksi huvikseen. Jos joku avaa topikin että "kertokaa kokemuksia F30 328i:stä", niin ei liene soveliasta jos siellä rätkytetään kovin paljoa e60 dieselin paremmasta väännöstä ja polttoainetaloudesta?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

Hirveä määrä höpinää vain koska satuin sanomaan dieseleitä äänekkäiksi, siinä ekassa viestissäni ei muuten mainittu tuota mainiota E39:ää lainkaan. Verrokkina olisi varmaan pitänyt käyttää Mazdan bensakonetta, niin en olisi aiheuttanut noin suurta ahdistusta diesel-kuskeissa. Toki heitä pitää myös ymmärtää, onhan tutkittu juttu, että matalien taajuuksien äänet aiheuttavat ärsytystä, joten heillä on jo päällä tuo perusärsytys aina autolla ajon jälkeen ja jo pieni lisätökkiminen riittää purkaukseen.. :)
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

TJJ kirjoitti: Verrokkina olisi varmaan pitänyt käyttää Mazdan bensakonetta
Olisiko parempi ollut moskvich? :tong:
TJJ kirjoitti:Toki heitä pitää myös ymmärtää, onhan tutkittu juttu, että matalien taajuuksien äänet aiheuttavat ärsytystä, joten heillä on jo päällä tuo perusärsytys aina autolla ajon jälkeen ja jo pieni lisätökkiminen riittää purkaukseen.. :)
Pistä nelkytdonaa lisää fyrkkaa pirssiin ja tule huutelemaan sitten. :lol:
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

F30 330dx hinnoittelu on suomessa täysin pielessä, 65t€ ja varsinkin kun varustelu on siinä vielä täysin perus, ei edes xenon valoja! Tismalleen samalla rahalla saa uuden F10 530dx business paketilla!
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Turbo kirjoitti:F30 330dx hinnoittelu on suomessa täysin pielessä, 65t€ ja varsinkin kun varustelu on siinä vielä täysin perus, ei edes xenon valoja! Tismalleen samalla rahalla saa uuden F10 530dx business paketilla!
Varsinkin kun F10 on monessa suhteessa vielä parempi auto. Harva oikeasti tarvitsee sen F30:n pienempää kokoa ja F10 toimii lopulta paremmin. Itse ostin F30:n kun nelivetoa ei saanut pienellä koneella F10:ssa, nyt jo saa. Siihen olisin muutoin mennyt, en jaksanut kymppitonnia maksaa enemmän pelkästä myllystä kun sitä ei tarvinnut. F30 on todella hyvä auto, mutta nyt kun olen pohtinut, olisi se F10 vielä paremmin toiminut itsellä. Saahan noita vaihdettua kuitenkin.
rmk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 26 Helmi 2013, 20:10
Auto: f30 320d xdrive
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Kiitokset kaikille värikkäistä kommenteista..

Syy miksi avasin tämän uuden topikin, oli yksinkertaisesti siinä, ettei sivustolta löytynyt keskustelua näistä jo jonkin aikaa markkinoilla olleista kuusipyttyisistä dieseleistä. Itse pidän kolmosesta (poislukien ajomelu) viitosta enemmän ja olisinkin ollut kiinnostunut kokemuksista näiden isompien dieseleiden osalta.

Koskapa kellään ei tunnu olevan kokemuksia näistä malleista, on syytä tehdä johtopäätökset että nämä isommat kiisselit eivät sittenkään tarjoa kovalle hinnalleen riittävästi vastinetta - koskapa näitä ei kukaan ole ainakaan tällä sivustolla vielä hankkinut tai koeajanut. Niin hienoja laitteita kun molemmat varmasti ovatkin, alkaa tuossa hintaluokassa jo löytyä paljon muitakin hyvinkin mielenkiintoisia vaihtoehtoja. Kuten aiemmin todettiin, en itsekään näe järkeä hankkia 330d:tä perusvarusteilla, jos 530d:n saa samaan hintaan business -paketilla. Taitaa olla niin, että näitä malleja on Suomen nykyisellä hintatasolla viisasta katsella vähän käytettynä esim. Saksasta vuoden-parin päästä kunhan hinnat ko. autoilla tulevat edes jossain määrin järkevälle tasolle. Tämä on sinänsä sääli, sillä nämä isot 6-syl dieselit ovat varmaan kaikin puolin upeita autoja.

Jos tiedätte, että jossain liikkeessä on koeajettavana esim. tuo 335d, niin antakaahan vinkkiä. Kaikesta huolimatta tuo malli kiinnostaa. Eihän sitä tiedä vaikka vuoden päästä tulisi käyntiä vaikka tuonne Saksaan..
Avatar
henripit
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 18:38
Auto: e90 330dA -06
Paikkakunta: Vantaa

Mulla on ollu pari vuotta e90 330da. Olin erittäin tyytyväinen! Vääntö jo alhaalta, mukavat murisevat äänet, voimaa tuntui olevan ja tasainen käynti (joo, bensassa tasaisempi, mutta siltikin oli erittäin miellyttävä). Kyllä mä vaan suosittelen kutoskonetta, jos vähänkään haluaa autolta muuta kuin liikkumisvälitettä kahden paikan välille. Käy koeajaa, fiilis on varmasti eri 330 ja 320 välillä!
- Vähempi parempi -
Avatar
Squamish
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
Auto: F15 eDrive
Paikkakunta: Helsinki

4- ja 6-sylinteristen dieseleiden välillä on iso ero "sivistyneisyydessä" ja voimantuotossa. Jos budjetti ei ole esteenä, niin ilman muuta kutoskone ennemmin kuin nelonen.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Minulla ei ole kokemusta F30 330d/335d vehkeistä, mutta jos koet että omaan F30 320d:hen tarvitset voimaa mutta et malta sijoittaa 6-sylinteriseen, niin muutamalla foorumilaisella on positiivisia kokemuksia vastaavaan autoon laitetusta PowerKit:stä sekä tehoboxeista. Budjettiluokan tehoa ja vääntöä. Ei tietysti ole sama asia kuin 335d, mutta ei ole hintakaan.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
lao
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 144
Liittynyt: 16 Huhti 2010, 21:57
Auto: Volvo XC60 D4 aut. Business Classic Summum

http://yle.fi/uutiset/nain_moni_ajaa_va ... na/6880326

Tuon mukaan täällä on 6kpl 2013 mallin 330d-autoja ja 8 kpl 2012 mallia
Vastaa Viestiin