F30/F31 Tyyppiviat
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
- Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20
Onko kukaan muu huomannut, että kuljettajan ovenkahvan koristelista olisi irtoamassa? Autolauttaa odotellessa tuli huomattua, että apukuljettajan ovenkahva on täysin OK, ei ylimääräisiä rakoja tms, mutta kuljettajan puolella on jo takuureklamoitavaa. Taas.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 169
- Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
- Auto: 316iA F31 -15
- Paikkakunta: Espoo
Tarkista onko koristelistan alapuolella olevassa kolosessa vielä torx paikallaan. Jos on niin löysää, paina kahva kiinni ja kiristä. Jos ei niin paina kahva kiinni ja kysele uutta ruuvia. Koristelista on kuitenkin ruuvilla + klipseillä kiinni joten jos niitä ei ole mennyt poikki niin vaikea uskoa että mitään rakoa syntyisi jos on kunnolla paikallaan.
Onko kuinka monella mennyt "rättinivel", eli se mikä liittää kardaanin perään? Itselläni oli tästä pirssistä rikki se jo 39tkm kohdalla jolloin se vaihdettiin ja nyt kun mittarissa on 60tkm, niin se tuntuisi olevan taas rikki? Miten muilla?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Niin että onko se voima sen rikkonut? Voi olla, mutta sitten sen on rikkonut ihan vakio 184 hp voima, kun se oli rikki jo 39 tkm kohdalla, jolloin mitään ohjelmaa ei ollut.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Jos noita menee kuin leipää, niin tulisi mieleen tarkistaa ainakin kardaanin linjaus ja kardaanin sekä perän tuenta ja miettiä miten voimat sitä vääntelee ja mikä liike sen rikkoo. Kyllähän siitä voima välittyy, mutta pitäisi niiden vähän paremmin kestää. Etenkin, kun palikka on vaihdelaatikon jälkeen eli vääntömomentti laskee radikaalisti ykköseltä ylöspäin pykältäessä.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 144
- Liittynyt: 01 Kesä 2010, 18:00
- Auto: EX BMW 320iA Xdrive touring LNE 2013
Subaru
Linjaus mullekin tuli mieleen. Tohon voi vaikuttaa jopa moottorin tuenta(kumityynyt). Noi kumivaimentimet on tavallaan sulakkeita/värinänvaimentimia ja kestävät M3 tyypissäkin.
Hankinnassa olisi tuommoinen 318d automaatti 2013, ajettu 130tkm. Kävin pari kertaa koeajamassa ja tuntui erittäin hyvältä. Huollot oli tehty ajallaan ja oikeassa paikkaa.
Mitenkäs tämän vuosimallin 3-sarjan n47d20 koneissa, onko näissä vielä tuota ketjun venymistä ja kuinka useasti ? Tarviiko pelätä?
Ja jos jollain kokemusta niin olisi kiva tietää miten BMW tulee vastaa tämmöisessä tapauksessa näillä kilometreillä ja oikealla huoltohistorialla?
Kiitoksia paljon, mikäli joku viitsii vastata! Toivottavasti pääsen autokaupoille !
Mitenkäs tämän vuosimallin 3-sarjan n47d20 koneissa, onko näissä vielä tuota ketjun venymistä ja kuinka useasti ? Tarviiko pelätä?
Ja jos jollain kokemusta niin olisi kiva tietää miten BMW tulee vastaa tämmöisessä tapauksessa näillä kilometreillä ja oikealla huoltohistorialla?
Kiitoksia paljon, mikäli joku viitsii vastata! Toivottavasti pääsen autokaupoille !
- aavee
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 291
- Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
- Auto: F31 320iA xDrive '14
- Paikkakunta: Espoo
Tuli huomattua että oikean eturenkaan ulkoreuna on kulunut melkein loppuun vaikka yleisesti kulutuspintaa on se 6mm. Oikean takarenkaankin ulkoreuna on hieman kuluneempi.
Onko kukaan teettänyt onnistuneesti aurauskulmien säädön F31:selle ja vieläpä kohtuuhintaan. Ei kiinnostaisi maksaa säädöistä jotka menevät sitten ketuilleen osaamattomuuden vuoksi.
Marmorin kommentti oli että ensin vaihdetaan kuluneet puslat, sitten säädetään kulmat ja vaihdetaan uudet kumit alle. Kokonaispotti tuollaiselle rempalle noussee melkoisen kovaksi.
Onko kukaan teettänyt onnistuneesti aurauskulmien säädön F31:selle ja vieläpä kohtuuhintaan. Ei kiinnostaisi maksaa säädöistä jotka menevät sitten ketuilleen osaamattomuuden vuoksi.
Marmorin kommentti oli että ensin vaihdetaan kuluneet puslat, sitten säädetään kulmat ja vaihdetaan uudet kumit alle. Kokonaispotti tuollaiselle rempalle noussee melkoisen kovaksi.
Ex: F20 118dA
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Kannattaahan sieltä ne väljät ja kulumat ottaa enste pois. Sen lisäksi että väljät puslat väljistyy lisää ja jää lyhyeksi ilo pyöränsuuntauksesta vaikuttaa ne kulumat ja väljyydet myös ajettavuuteen.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 169
- Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
- Auto: 316iA F31 -15
- Paikkakunta: Espoo
Valitin aiemmin oheisesta jutusta. Vastauksena foorumilta sain tietysti lähinnä vittuilua etten ymmärrä jne... mutta kas kummaa, asia on korjattu juuri kuten pitää LCI malliin! Oli huollon sijaisautona 318iA LCI ja vaihteisto sport moodissa ei orjallisesti noudata noita vaihtorajoja kuten pre-LCI vaan laittaa isommalle tasakaasulla.Galaxy1223 kirjoitti: ↑22 Marras 2017, 08:24 Aika paljon kaikenlaista suurta tai pientä suunnitteluvirhettä on kyllä ainakin pre-lci autoon jäänyt jotka olisi pystynyt välttämään jos tehtäisiin jonkinlaista testausta ennen käyttöönottoa. Voi olla että osasta jo maininnutkin jossain mutta kertauksen vuoksi:
Isompia juttuja:
- Automaatin sport moodi toimii väärin. Automaatti ei osaa vaihtaa isommalle vaihteelle edes vakkari päällä vaan ajattaa väkisin vaan vaikka maailman tappiin liian pienellä vaihteella. Vakkari päällä automaatin täytyisi tajuta vaikka 30s jälkeen vaihtaa vähän isommalle. Helposti käy siten että kierrokset on jossain 2700 paikkeilla (vaihtokohta sportilla tasakaasulla on ~2900). Tämä syö ajomoodien käytettävyyttä.
Onkohan vaihteiston ohjelmistoa mahdollista päivittää vai löytyyköhän komponenteissa eroja?
Oletuksena on aina, että sport-moodissa käytetään isompia kierroksia eli pienempiä vaihteita. Ainakin uudemmissa malleissa iDrivestä voi itsekin konfiguroida mihin sport-moodi vaikuttaa: vaihteisto / ohjaus / kaasunvaste / (adaptiivinen) iskunvaimennus.
Vanhemmissa F(xx) -malleissa ei tainnut olla tätä mahdollisuutta.
Vanhemmissa F(xx) -malleissa ei tainnut olla tätä mahdollisuutta.
Selvisi viimein mistä vesi kuljettajan jalkatilaan tulee. Etuovipaneelin takana kosteussulkuna oleva solumuovi oli liimattu oikein hyvin, mutta kaiuttimen ja pellin välistä vuotaa. Perusmallin kaiuttimen tiiviste on varsin surkea. Vielä enemmän ihmetyttää että kaiutinelementin selkään voi vettä edes valua? Luulisi että sopivalla hetkellä jäätyessään märkä kaiutinelementti hajoaa ensimmäiseen komppiin. Mitään suojaa tai edes lippaa kaiuttimen märällä puolella ei ole. Tiivistys on helppo korjata, taidan tehdä tempun kolmeen muuhunkin oveen nyt kun tiedän kuinka helposti se onnistuu. Vain yksi muoviklipsu hajosi (tietenkin se tärkein kahvan ruuvia pitelevä).
Runflatit kuluu helposti ulkoreunasta sileeksi vanhemmiten. Ei välttämättä ole kulmat edes pielessä. Jos haluaa säädättää niin voidaan säätää ilman puslien vaihtoa kun niiden välyksen pystyy ihan toteamaan jos oikeasti väljää. Turun alueella Vaunulassa onnistuu ja tulee kerralla tehtyä oikein.aavee kirjoitti: ↑05 Syys 2018, 20:54 Tuli huomattua että oikean eturenkaan ulkoreuna on kulunut melkein loppuun vaikka yleisesti kulutuspintaa on se 6mm. Oikean takarenkaankin ulkoreuna on hieman kuluneempi.
Onko kukaan teettänyt onnistuneesti aurauskulmien säädön F31:selle ja vieläpä kohtuuhintaan. Ei kiinnostaisi maksaa säädöistä jotka menevät sitten ketuilleen osaamattomuuden vuoksi.
Marmorin kommentti oli että ensin vaihdetaan kuluneet puslat, sitten säädetään kulmat ja vaihdetaan uudet kumit alle. Kokonaispotti tuollaiselle rempalle noussee melkoisen kovaksi.
BMW:llä työskentelyä jo vuodesta -99
Onkohan tyyppivika kun 2013 320d F31 molemmat takaovet narisee kovalla pakkasella. Mielestäni oon laittanu kaikkiin mahdollisiin saranoihin vaikka mitä aineita mutta ei auta. Pitäisköhän niitä ovia säätää? Etuovissa ei mitään onglemia. Ja se narina ei oo mikään pieni ääni.