F30/F31 Tyyppiviat

F30, F31, F32, F33, F34, F36
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

EPJBMW kirjoitti:Nyt kun kelit on alkaneet kylmetä ja teiden pinnat tulla epätasaisemmaksi, niin minulle on ilmaantunut sitä samaa kolahtelua noihin takaiskarien yläpäihin mitä oli jo keväällä, jonkin aikaa sen ensimäisen korjauksen jälkeen.
Korvaavaa osaa ei kuulemma ole kuitenkaan vieläkään ja samanlaisella osalla eivät haluaisi enää korjata uudelleen, kun takuuaikaa on vielä jäljellä, jotta voi odotella rauhassa josko saksalainen insinööri keksisi vielä jotakin.
Minä en ymmärrä edelleenkään tätä keissiä.

Toiset liikkeet sanoo, että ei ole korvaavaa osaa ja esim. eräs kokonainen liikeketju väittää, että on todellakin eri palikat kuin mitä autossa oli alunperin. Käytin auton keväällä siellä missä sanottiin jälkimäisen mukaan joka kerta ja eri kyselykerroilla. Eikä oo sen jälkeen kolissu kun kerran korjattiin.

Tai no kolissu ne ei kyllä mulla koskaan. Lähinnä pitivät alunperin sellaista vaimeaa läpsettä: läps, läps....
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Umberto kirjoitti:Laitan tyyppivika osastolle, kun maailmalla http://urly.fi/awD näitä tuntuu olevan enemmänkin eli auto alkoi herjaamaan lasinpesunesteen loppumisesta. No, täytin säiliön normaalisti, mutta herja ei poistu mihinkään vaikka aikaisemmin on aina lähtenyt. Hauskaa tässä on lähinnä se, että f30post foorumissa monet kertoo, että huolto on ehdottanut ratkaisuksi vaihtaa pesuneste BMW-merkkiseen niin vika korjaantuu :)
Ei ollu mulla vastaavaa herjaa raa-alla aineella eikä laimennetulla. Hyvin on pelannu pesurit eikä oo tullu herjoja.
Umberto
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 28
Liittynyt: 17 Maalis 2012, 13:50
Paikkakunta: JKL

Ei mullakaan ole tullut herjoja puoleentoista vuoteen vaikka 1:1 olevaa pesunestettä oon käyttänyt joten siinä mielessä tuo laimentamisohje ei taida pitää paikkansa. Kyllähän tämä joltain mittausanturi ongelmalta vaikuttaa, mutta pitää kokeilla vielä tuota nesteen laimentamista, kun vielä ei ole kovia pakkasia.
Bemuawd
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 15:37
Auto: BMW 320i AxDrive Business-13

Onko kellään takavaloissa kosteutta? Mulla on oikeanpuoleinen valoumpio kostea.Huomasin sen kun pesin auton perjantaina.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Olikos joillakin muilla sellaista ongelmaa, että parkkipaikoilla vekslatessa sekä paikallaan rattia käännellessä ja myös hitaissa nopeuksissa alle 40km/h ohjauspyörää käätäessä esim. jyrkkiin mutkiin rattiakselin yläpää narisee ärsyttävästi?

Mulle on nyt ilmaantunut tämä vika alle 10.000km:a ajettuun autoon. Hiton ärsyttävä ääni. Mitä enemmän ja jyrkemmin rattia kääntää sitä enemmän rattiakselin yläpää ratin takana narisee.

Huollosta kyselin ja ei kuulemma ole mitään virallista korjausohjetta tehtaalta.

Eikös jollakin rasvattu jotain ja narina hävisi? Muistelisin että jollakin ollu tätä samaa?

Muistelisin, että jollekin olisi vaihdettu jopa koko hammastanko narinan takia ja todettu se samalla vialliseksi jotenkin muutenkin???

Voihan se läpivientikumikin toki narista siellä yläpäässä...

No pajalle menee tässä lähiaikoina... Samalla katsovat vanteiden takana olevat ruosteet, sanoin etten sitä selitystä purematta niele ja haluan, että se katsotaan onko se normaalia vaiko ei...
EPJBMW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
Auto: F25 X3 xDrive20d
Paikkakunta: Jyväskylä

J1978 kirjoitti:Minä en ymmärrä edelleenkään tätä keissiä.

Toiset liikkeet sanoo, että ei ole korvaavaa osaa ja esim. eräs kokonainen liikeketju väittää, että on todellakin eri palikat kuin mitä autossa oli alunperin.
Minulla ei ole mitään syytä epäillä saamaani tietoa, ettei muutettuja korvaavia osia ole vielä olemassa.
Huoltoneuvoja suoritti alku kesästä, toisen huoltotehtävän yhteydessä kirjallisen kyselyn (maahantuojalle / Ruotsiin?) ja sieltä tuli selkeä vastaus, ettei muutettuja osia ole vielä olemassa.
Tosin nyt kun nuo tiet on täällä taas aika epätasaisia, niin kolkotus alkaa ottaa sen verran otsikkoon, jotta jotakin on ruvettava tekemään.
Voisihan sitä vaihtaa vaikka autoa! :w00t:
Audin A3 sedan 1,8:n koneella ja nelivedolla voisi olla ihan kiva lelu!! :lol:
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

EPJBMW kirjoitti:
J1978 kirjoitti:Minä en ymmärrä edelleenkään tätä keissiä.

Toiset liikkeet sanoo, että ei ole korvaavaa osaa ja esim. eräs kokonainen liikeketju väittää, että on todellakin eri palikat kuin mitä autossa oli alunperin.
Minulla ei ole mitään syytä epäillä saamaani tietoa, ettei muutettuja korvaavia osia ole vielä olemassa.
Huoltoneuvoja suoritti alku kesästä, toisen huoltotehtävän yhteydessä kirjallisen kyselyn (maahantuojalle / Ruotsiin?) ja sieltä tuli selkeä vastaus, ettei muutettuja osia ole vielä olemassa.
Tosin nyt kun nuo tiet on täällä taas aika epätasaisia, niin kolkotus alkaa ottaa sen verran otsikkoon, jotta jotakin on ruvettava tekemään.
Voisihan sitä vaihtaa vaikka autoa! :w00t:
Audin A3 sedan 1,8:n koneella ja nelivedolla voisi olla ihan kiva lelu!! :lol:
Toki asia voi olla näinkin, mutta kummeksun sitä miksi Autokeskus valehtelisi asian minulle, koska olen itsekin töissä yrityksessä jossa joillakin paikkakunnilla myydään bemaria ja ne Autokeskuksen huoltomyyjät tietää sen kun olen sen niille maininnut, että olen autoalalla. Kyllä ymmärrän, että ummikkoja usein kusetetaan, muttei yleensä saman alan porukkaa...

Asiaa mun on siksi vaikea ymmärtää, koska mulla ei tosta autosta kuulunu alussa ja luovutuspäivästä lähtien kuin vaimea läpse sieltä takaa ja ei koskaan mitään varsinaista kolinaa.

Sen jälkeen kun se korjaus tehtiin ei se läpse ole palannut eikä sieltä takaa ole enää kuulunut mitään.

Eli täytyyhän niissä osissa silloin jotain eroa olla, kun se läpse ei ole palannut ainakaan mun autoon. Vaikken nyt kovinkaan kauheasti ole sen kesäkuisen korjauksen jälkeen ajanut, niin kuitenkin useamman tonnin ja jos siinä olisi jotain mennyt pieleen, niin olisi se läpse jo palannut.

Mulle vaihdettiin iskarien yläpäähän osia ja luulisin, että ne oli yläpään kääntölaakerit mitä vaihtoivat. Kovasti vannoivat että ei ole samat palikat kuin alunperin. Useampaan kertaan vielä kysyin ja aina väitettiin, että ei oo sama osa kuin tehtaalla alunperin laitetut.

Että ikävä juttu jos sulla kolisee. Mulla ei ton läpseen lisäksi ole ollut oikeestaan mitään muuta mainittavaa kuin nyt tuo narina tuolta ohjausvaihteesta eikä sekään kuulu maantiellä kun ajetaan normaaleja nopeuksia.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

J1978 kirjoitti:Olikos joillakin muilla sellaista ongelmaa, että parkkipaikoilla vekslatessa sekä paikallaan rattia käännellessä ja myös hitaissa nopeuksissa alle 40km/h ohjauspyörää käätäessä esim. jyrkkiin mutkiin rattiakselin yläpää narisee ärsyttävästi?

Huollosta kyselin ja ei kuulemma ole mitään virallista korjausohjetta tehtaalta. Eikös jollakin rasvattu jotain ja narina hävisi? Muistelisin että jollakin ollu tätä samaa? Voihan se läpivientikumikin toki narista siellä yläpäässä...
Mulla teki juurikin samoin ja läpivienti rasvattiin ja ongelma haihtui historiaan. Autokeskus Airportissa tehtiin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
EPJBMW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
Auto: F25 X3 xDrive20d
Paikkakunta: Jyväskylä

J1978 kirjoitti:Asiaa mun on siksi vaikea ymmärtää, koska mulla ei tosta autosta kuulunu alussa ja luovutuspäivästä lähtien kuin vaimea läpse sieltä takaa ja ei koskaan mitään varsinaista kolinaa.
Sen jälkeen kun se korjaus tehtiin ei se läpse ole palannut eikä sieltä takaa ole enää kuulunut mitään.
Minulla tuo oli melko "selkeää kolinaa" jo silloin alussa, eikä mitään "läpsettä" ja se vaimeni ekan korjauksen jälkeen hetkeksi, mutta palasi jo muutaman sadan kilometrin jälkeen.
Jo silloin kun tuo korjaus tehtiin tiesin, että korjaus tehtiin samoilla osilla kuin tehtaallakin, eli sillä poistettiin yksilökohtainen osavika.
J1978 autohan korjattiin muutamaa kuukautta myöhemmin kuin omani, mutta en silti usko, että nykyisellä huoltomyyjälläni olisi todellakaan mitään syytä valehdella muunnettujen osien saatavuudesta.
Liikehän saisi vain lisää rahaa, maahantuojalta / tehtaalta kun oikeita osia olisi mistä vaihtaa.

PS: Yrkäilin YV:tä J1978, mutta oli näemmä suljettu?
EPJBMW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
Auto: F25 X3 xDrive20d
Paikkakunta: Jyväskylä

Jatketaanpas tuohon edelliseen kirjailuuni.
Kävin paikallisessa merkkiliikkeessä muilla asioilla ja samalla kyselin tuon korjauksen perään.
Sieltä kerrottiin, että 1-sarjalaiseen on olemassa jo korjaussarja jossa vaihtuu sekä iskarien yläpäät että iskarit. Mutta viimeksi kun olivat kysyneet kolmosen korjauksesta, niin siihen ei ole vastaavaa pakettia vielä silloin ollut.
Nyt lupasivat uudistaa tuon kyselyn. Toivottavasti tuottaa tulosta? Mitään ei ole kuitenkaan kuulunut! :curse:
Tämän illan olen tutkinut Vagarenaa ja Audin ohjausongelmaa, että koskeeko se A3:sta?
Ei pitäisi koskea, joten huomenna koeajolle ja sitä rataa. :w00t:
Haeskelin Nettiautosta hintaa tällaiselle n.6000km ajetulle 320iA:lle ja sen mukaan välirahan tuollaiseen A3 sedan 1.8 Quatro S-tronic:iin ei pitäisi jäädä kovinkaan isoksi. Saas nähdä!
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Bemuawd kirjoitti:Onko kellään takavaloissa kosteutta? Mulla on oikeanpuoleinen valoumpio kostea.Huomasin sen kun pesin auton perjantaina.
Ei oo takavaloissa kosteutta, mutta etuvaloissa on joskus pesun jälkeen. Jarrutkin on alkaneet hieman vinkua kovilla pakkasilla kun lähtee pakilla parkista liikkeelle ja jarruttaa ensimmäisen kerran.
-Timo-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 60
Liittynyt: 07 Kesä 2013, 18:12
Auto: BMW 320iA Business Sport 2013

Edessä "pitääkin" olla joskus kosteutta. Silloin auto toimii käsikirjan mukaan.... :)
Jarrut alkoi vinkua hetki sitten n. 10tkm kohdalla. Itse olen ennakoija ja höyhenjarruttaja, joten käytön puutteessa altistuvat.
Tänään ajelin jarrutellen vasemmalla ja samalla tehoa kaasupedaalilla. Vähän lämpöä jarruihin, niin loppui vinkuminen.
Hyvä, että bemari ei stumppaa vetoa pois, jos painetaan samaanaikaan kaasu-ja jarrupolkimia. Taisipa olla rs-octavia kun lopetti menon kun jalat molemmilla polkimilla.
Avatar
pena69
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 174
Liittynyt: 10 Syys 2010, 21:37

-Timo- kirjoitti: Hyvä, että bemari ei stumppaa vetoa pois, jos painetaan samaanaikaan kaasu-ja jarrupolkimia. Taisipa olla rs-octavia kun lopetti menon kun jalat molemmilla polkimilla.
Joissain merkeissä lopettaa menon 1. ja 2. vaihteella, kolmosella voi jo "lämmittää" jarruja, bemu antaa mennä kuten kuuluukin. Merkkikohtaisia eroja tosiaan on.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

salmol kirjoitti:
J1978 kirjoitti:Olikos joillakin muilla sellaista ongelmaa, että parkkipaikoilla vekslatessa sekä paikallaan rattia käännellessä ja myös hitaissa nopeuksissa alle 40km/h ohjauspyörää käätäessä esim. jyrkkiin mutkiin rattiakselin yläpää narisee ärsyttävästi?

Huollosta kyselin ja ei kuulemma ole mitään virallista korjausohjetta tehtaalta. Eikös jollakin rasvattu jotain ja narina hävisi? Muistelisin että jollakin ollu tätä samaa? Voihan se läpivientikumikin toki narista siellä yläpäässä...
Mulla teki juurikin samoin ja läpivienti rasvattiin ja ongelma haihtui historiaan. Autokeskus Airportissa tehtiin.
Mulla tehtiin tuo läpiviennin rasvaus TÄNÄÄN, mutta nyt koko auton kojelauta rämisee, kolisee ja mekkaloi kuin tuomiopäivänä...Mitä helvettiä siellä voi jäädä irti tai löysälle tai mitä ylipäätään irroitetaan, jos kerta koko kajuutta mökää nyt...

Eikai siinä tarvise irroittaa kuin ratti ja suojamuovit ratin ympäriltä?

Toki rattiakseli ei enää narise, mutta kojelauta mekkaloi nyt ihan hulluna. Helvetti sentään!!!

Vituiks siis män!!!
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

^Koita kestää! Uutta käyntiä vaan kehiin. Mulla on yleensä nuo takuuhuollot onnistunut kerralla, mutta normaalihuolloista on tullut sanomista. Annan noiden jarrujen vinkua mikäli eivät ihan päivittäin oireile.
lao
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 144
Liittynyt: 16 Huhti 2010, 21:57
Auto: Volvo XC60 D4 aut. Business Classic Summum

Täällä vaihdettu noi F31:n takaovien listat takuuseen ns. kutistumisongelman takia ja nyt näyttää ulkoisesti olevan kunnossa, toivotaan, ettei kutistu iän ja pakkasen kanssa enää.
xDrive2013
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 84
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 12:16

Minun 320i xDrivessä on ainoastaan yksi iso vika ja se on ettei autossa ole kunnon ajo-ominaisuuksia, nyt en hae mitään autourheiluun liittyviä ominaisuuksia vaan kunnollisia maantie ajo-ominaisuuksia ! Lapin reissu tuli heitettyä ja se riitti siihen että nyt 16 000 km ajon jälkeen tilasin uuden auton ja se ei varmasti ollut BMW merkkinen. Hyvää uutta vuotta kuitenkin kaikille BMW foorumilaisille !
Bemuawd
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 15:37
Auto: BMW 320i AxDrive Business-13

xDrive2013 kirjoitti:Minun 320i xDrivessä on ainoastaan yksi iso vika ja se on ettei autossa ole kunnon ajo-ominaisuuksia, nyt en hae mitään autourheiluun liittyviä ominaisuuksia vaan kunnollisia maantie ajo-ominaisuuksia ! Lapin reissu tuli heitettyä ja se riitti siihen että nyt 16 000 km ajon jälkeen tilasin uuden auton ja se ei varmasti ollut BMW merkkinen. Hyvää uutta vuotta kuitenkin kaikille BMW foorumilaisille !
Aika mielenkiintoinen näkemys .Mielestäni ajo-ominaisuudet ovat erinomaiset.Mikä mättää? Ja mikä auto se sellainen on ,jossa on mielestäsi erinomaiset ajo-ominaisuudet?
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Bemuawd kirjoitti:
xDrive2013 kirjoitti:Minun 320i xDrivessä on ainoastaan yksi iso vika ja se on ettei autossa ole kunnon ajo-ominaisuuksia, nyt en hae mitään autourheiluun liittyviä ominaisuuksia vaan kunnollisia maantie ajo-ominaisuuksia ! Lapin reissu tuli heitettyä ja se riitti siihen että nyt 16 000 km ajon jälkeen tilasin uuden auton ja se ei varmasti ollut BMW merkkinen. Hyvää uutta vuotta kuitenkin kaikille BMW foorumilaisille !
Aika mielenkiintoinen näkemys .Mielestäni ajo-ominaisuudet ovat erinomaiset.Mikä mättää? Ja mikä auto se sellainen on ,jossa on mielestäsi erinomaiset ajo-ominaisuudet?
Olen kyllä xDrive2013 kanssa samaa mieltä noista ajo-ominaisuuksista. Eli on se edelleen niin että ei tuo vehje suoraan mene vaan kyllä se vaan vaeltelee ja vaatii jatkuvaa kaitsemista. Kuten olen aikaisemmin kertonut niin aikaisempaa autoani, Volvo C30:stä, ei tarvinnut ikinä ohjata suoralla tiellä vaan se meni kuin juna. Ja olen kokeillut eri paineita, ei apua. Renkaat RF ja niille ketkä nyt ehdottavat että vaihda tavallisiin, vastaus on että en vaihda. Auto myydään noilla renkailla eikä autossa ole edes tunkkia. Volvossa minulla oli huippurenkaita sekä kiinalaisia susia eikä vaikutusta muuta kuin kulutukseen. Suoraan meni.

Voisi opetella bemu tekemään auton mikä menee suoraan kaitsematta. Ehkä ne ketkä väittävät bemua niin erinomaiseksi ajo-ominaisuuksiltaan, tulisi kokeilla jonkun muun merkkisiä vehkeitä välillä.

Moottori ja vaihteisto on tosin aivan lyömätön.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
xDrive2013
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 84
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 12:16

Juuri kuten salmol kirjoitti, eli minunkin autoa tutkittiin moneen kertaan ja yritettiin saada kulkemaan suoraan mutta ei vain kulje se tuntee kaikki pienetkin tuulenpuuskat ja vaihtaa niistä suuntaa (sekä kesärenkailla jotka ovat 18" että talvirenkailla jotka ovat 16"), liukkaissa mutkissa se puskee kun kuten monet etuvetoiset autot ja vesilammikoissa ja loskassa tempoo aivan älyttömästi. Jokainen saa ajella millä haluaa mutta minusta nuo eivät ole hyvän ajo-ominaisuuden piirteitä. Suosittelen tosiaan monia BMW fanatikkoja kokeilemaan muitakin autoja jos haluaa parempia ajo-ominaisuuksia Suomen olosuhteisiin. Bemuawd, Volvosta vaihdoin BMW:hen ja Volvoon palaan, kannatas käydä kokeilemassa uusia Volvoja niin tietäs millainen on hyvä auto ajaa myös kunnon talvikelissä.
Vastaa Viestiin