Sivu 38/38

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Lähetetty: 24 Syys 2022, 18:40
Kirjoittaja ville1612
Jos peilit saa käännettyä konttorin puolelta napista koria vasten, pitäisikö niiden tehdä samoin ovet lukittaessa?

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Lähetetty: 24 Syys 2022, 20:14
Kirjoittaja Wonderi
ville1612 kirjoitti: 24 Syys 2022, 18:40 Jos peilit saa käännettyä konttorin puolelta napista koria vasten, pitäisikö niiden tehdä samoin ovet lukittaessa?
Pitkällä lukitusnapin painalluksella ainakin. Saattoi sille olla myös asetuksissa täppä että taittaa aina lukitessa.

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Lähetetty: 13 Loka 2022, 16:01
Kirjoittaja xDrivet
Minulla on ollu facelift F30 BMW 320 Xda kolme vuotta ja auto on toiminut erinomaisesti. Netissä tulee kuitenkin vastaan puhetta siitä että eri öljyjä tulee vaihtaa tiuhaan virallisesta huolto-ohjelmasta välittämättä.

Tässä esimerkki kommenteista: "Kyseessä on diesel nelikkobemmi joka on todennäköisesti huollettu virallisen ohjelman mukaan. Eli hajoamisvaarassa venttiilikoneisto, etu-ja takaperä, automaatti- sekä jakolaatikko. Kaikki noista on about 5k€ pommeja."

Kuinka tässä kannattaa toimia? Jos jotain kannattaa moottoriöljyjen lisäksi vaihtaa tiuhaan niin mitä erityisesti?

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Lähetetty: 04 Joulu 2022, 18:06
Kirjoittaja ville1612
Nyt saattaa olla tyhmä kysymys, mutta enpä mistään muualta löytänyt vastausta ni kysytään täältä; autona on f34 335i. Ko. mallissahan on yksi pakoputken pää molemmin puolin. Mutta miksi vain toisesta tulee pakokaasu? Ei sen toisen nyt ihan vaan koristeena luulisi olevan…

EDIT: ilmeisesti ajotilaa vaihtamalla toinenkin putki ”tulee mukaan”. Vaikka laitan sport-moodin päälle, tyhjäkäynnillä pakokaasu tulee silti vain toisesta putkesta. Avautuuko läppä putkistossa vain kaasua painettaessa?

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Lähetetty: 04 Joulu 2022, 18:18
Kirjoittaja Wonderi
Näppää sport-moodiin niin tulee molemmista.

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Lähetetty: 01 Maalis 2023, 16:36
Kirjoittaja Driver57
Olikos se niin että jos ulkolämpötilamittari näyttää +10C todelliseen lämpötilaan nähden niin kyseessä on anturin vika ja jos se näyttää -40C niin silloin johto on poikki?

Anturin (alle 30€) vaihto näyttää olevan simppeli homma, rengas ja sisälokasuoja pois apukuskin puolelta a sitten se anturi on siinä näkösällä pohjassa kiinni.

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Lähetetty: 18 Touko 2023, 13:04
Kirjoittaja mtbiker
xDrivet kirjoitti: 13 Loka 2022, 16:01 Minulla on ollu facelift F30 BMW 320 Xda kolme vuotta ja auto on toiminut erinomaisesti. Netissä tulee kuitenkin vastaan puhetta siitä että eri öljyjä tulee vaihtaa tiuhaan virallisesta huolto-ohjelmasta välittämättä.

Tässä esimerkki kommenteista: "Kyseessä on diesel nelikkobemmi joka on todennäköisesti huollettu virallisen ohjelman mukaan. Eli hajoamisvaarassa venttiilikoneisto, etu-ja takaperä, automaatti- sekä jakolaatikko. Kaikki noista on about 5k€ pommeja."

Kuinka tässä kannattaa toimia? Jos jotain kannattaa moottoriöljyjen lisäksi vaihtaa tiuhaan niin mitä erityisesti?
Jos auto vielä sulla niin onko toiminut ok? Oletko vaihdellut öljyjä useammin? Toi 5 k kuulostaa kyllä hurjalta 😮

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Lähetetty: 27 Kesä 2023, 10:56
Kirjoittaja xDrivet
[/quote]
Jos auto vielä sulla niin onko toiminut ok? Oletko vaihdellut öljyjä useammin? Toi 5 k kuulostaa kyllä hurjalta 😮
[/quote]
Normaalin ohjelman mukaan olen mennyt, moottoriöljyt kerran vuodessa. En ole parempaakaan ohjetta löytänyt. Auto toimii hyvin edelleen.

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Lähetetty: 29 Kesä 2023, 09:11
Kirjoittaja bemul13
mtbiker kirjoitti: 18 Touko 2023, 13:04
xDrivet kirjoitti: 13 Loka 2022, 16:01 Minulla on ollu facelift F30 BMW 320 Xda kolme vuotta ja auto on toiminut erinomaisesti. Netissä tulee kuitenkin vastaan puhetta siitä että eri öljyjä tulee vaihtaa tiuhaan virallisesta huolto-ohjelmasta välittämättä.

Tässä esimerkki kommenteista: "Kyseessä on diesel nelikkobemmi joka on todennäköisesti huollettu virallisen ohjelman mukaan. Eli hajoamisvaarassa venttiilikoneisto, etu-ja takaperä, automaatti- sekä jakolaatikko. Kaikki noista on about 5k€ pommeja."

Kuinka tässä kannattaa toimia? Jos jotain kannattaa moottoriöljyjen lisäksi vaihtaa tiuhaan niin mitä erityisesti?
Jos auto vielä sulla niin onko toiminut ok? Oletko vaihdellut öljyjä useammin? Toi 5 k kuulostaa kyllä hurjalta 😮
Toreilla ja turuilla riittää tarinaa.
Esimerkkinä tyttären f25 jolla tulee nykyään 12000 km vuodessa: kerran vuodessa öljyn ja suodattimen vaihto vaikka auton huoltoilmaisin ei sitä vielä pyydäkään. Hyvin on kestänyt 200.000 km /10 v.

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Lähetetty: 29 Kesä 2023, 12:56
Kirjoittaja Wonderi
bemul13 kirjoitti: 29 Kesä 2023, 09:11Toreilla ja turuilla riittää tarinaa.
Esimerkkinä tyttären f25 jolla tulee nykyään 12000 km vuodessa: kerran vuodessa öljyn ja suodattimen vaihto vaikka auton huoltoilmaisin ei sitä vielä pyydäkään. Hyvin on kestänyt 200.000 km /10 v.
Valtaosa näistä kestää ongelmitta ihan huoltoilmaisimen mukaan öljyjä vaihtaen, eli n. 35tkm tai 2v tahdilla.

Edellä kauhukuvassa mainitut hajoamiskohteet ei liity moottoriöljyyn mitenkään, paitsi venttiilikoneisto jos vaihtovälin ihan älyttömästi ylipitkäksi päästää

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Lähetetty: 13 Marras 2023, 10:37
Kirjoittaja xDrivet
Vaihdatutin taakse uudet jarrulevyt ja -palat. Nyt hitaassa ajossa jarruista kuuluu vinkunaa, kun jarruja painaa kevyesti. Onko vika vai ominaisuus? Loppuukohan vinkuna ajan kanssa tai tekemällä kovempia jarrutuksia?