F30 ja pakkaset

F30, F31, F32, F33, F34, F36
akkipaa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 75
Liittynyt: 17 Elo 2011, 10:27
Auto: F30 LCI 320i xDrive 2018
F25 LCI 2.0D 2014
Paikkakunta: Tampere

Samat havainnot (320i xDrive 2013), parkkitutka jää huutamaan, ei välttämättä tokene putsauksesta, vasta hallisulattelu auttaa. Pesinen nesteestä herhaa myös, tiedä sitten onko neste jäässä, tässä oli -30 ja liemet varmaan jotain -15-20. Ei narinoita, ensimmäiset kilometrit kuluttaa varmasti paljon, joten ylo 10l menee varmasti, jos on pätkäajoa. Tielläkään ei talvella pääse alle 6:n, joka kesällä onnistuu silloin tällöin.
TR2013
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 69
Liittynyt: 18 Elo 2013, 19:21
Auto: F45 216i
ex: F30 316iA Sport 2013

JiiP kirjoitti:Parin viikon, ja erittäin talvisen, kokemuksen pohjalta pari huomiota:
-Premium auto narisee, rämisee, vinkuu, resonoi ja vaikeroi. Erityisesti kojelaudan räminä ja resonanssi häiritsee. Alla kuitenkin 16" 205/55 ja autossa 23000km mittarissa.
-pissapoika nesteet tietokoneen mukaan vähissä - säiliö täynnä ja toimii.
Mulla räminä ja ritinä alkoi siitä kun vein auton noin tunniksi parkkihalliin lämpenemään, koska pissapojan säiliö oli jäässä eli tietokoneen mukaan säiliö tyhjä ja akkuherjat. Olisi silloin pitänyt huolellisemmin harjata lumet autosta ja pitää kauemmin lämpimässä, niin sulamisvesi ei olisi jäänyt tiivisteisiin jäätymään.
Petteri75
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20

Omalla kohdalla valitus alhaisesta tuulilasin pesurinnesteentasosta on ollut aina myös 1. oire alentuneesta akun latauksesta. Tämä ilmoitus tuli nyt pakkasjakson aikana kahdesti, lähti kun antoi olla laturissa. Yhtenä aamuna oli lähdettävä kun oli -27°C pakkasta. Akkua ei auttanut, vaikka auto oli 3.5h johdossa. Tästä tuli mieleen, että onko kiinteästä akkuvahdista hyötyä, kun varausta ei saa jäiseen akkuun?
Veijo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 14 Marras 2019, 09:18

Itse olen askarrellut maskisuojan munuaisten sisäpuolelle puolien taakse. Ulospäin näkyy musta kumimatto jonka takana vielä pahvisuikale ja muutammalla huomaamattomalla nippusiteellä kiinni. Munuaiset lähtee irti pienisormisella kaverilla ilman puskurin yläreunan avausta, joka voi olla tarpeen jos sormet ei taivu. Toisella kerralla kun munuaiset irrotin maskisuojan kiinnitystä varten operaatio vei enää muutaman minuutin. Postaan kuvan lopputuloksesta kunhan muistan sen ottaa.
wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 505
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

Veijo kirjoitti: 14 Marras 2019, 09:22 Itse olen askarrellut maskisuojan munuaisten sisäpuolelle puolien taakse. Ulospäin näkyy musta kumimatto jonka takana vielä pahvisuikale ja muutammalla huomaamattomalla nippusiteellä kiinni. Munuaiset lähtee irti pienisormisella kaverilla ilman puskurin yläreunan avausta, joka voi olla tarpeen jos sormet ei taivu. Toisella kerralla kun munuaiset irrotin maskisuojan kiinnitystä varten operaatio vei enää muutaman minuutin. Postaan kuvan lopputuloksesta kunhan muistan sen ottaa.
Laitoitko pelkästään munuaisten taakse vai peititkö myös maskin alaosasta? Voisin kuvitella, että tuo alaosa olisi tärkeämpi osa peittää kun siellä varmaankin pölyävä lumi yms. enemmän tekisi tuhojaan ahtoputkille ja välijäähylle yms?
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1852
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

wsaarja kirjoitti: 14 Marras 2019, 10:08 Laitoitko pelkästään munuaisten taakse vai peititkö myös maskin alaosasta? Voisin kuvitella, että tuo alaosa olisi tärkeämpi osa peittää kun siellä varmaankin pölyävä lumi yms. enemmän tekisi tuhojaan ahtoputkille ja välijäähylle yms?
Moottori ottaa ilmansa munuaisten takaa, se on hyödyllisintä suojata.
Vastaa Viestiin