[/quote] On koodattu. B47 kone 518da, 227 Hp / 464 Nm, ei tunnu nuhaiselta Sama rauta kuin 520da (suuttimet, turbo)[/quote]
Vaikuttavat luvut. Missä koodautit?[/quote]
AJtech Seinäjoki. Kaveri todella osaa hommansa. Aika huima lisäys vakiosta (penkitetty 149 Hp / 350 Nm)
F3x softaviritys
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 203
- Liittynyt: 02 Marras 2012, 13:02
- Auto: G20 330e M-sport, -19
Ex: 520da E60 -07,520da E61 -09, 518da F10 -14, F20 116da -15, F10 518da m-sport, -15
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 11
- Liittynyt: 17 Kesä 2017, 00:50
- Auto: F30 320iA -12
- Paikkakunta: Helsinki
Motorbitiltä tiedusteltu ohjelmointia F30 320iA:han. Lupailivat 235-245 hp ja reilu 350 Nm. Eli todella lähelle mentäisiin vakio 328:n arvoja
F30 320iA -12
----------------
Ex: E90 325i M-Sport -06
Ex: E36 325i Coupe -93
Ex: E39 523i -98
----------------
Ex: E90 325i M-Sport -06
Ex: E36 325i Coupe -93
Ex: E39 523i -98
Ajtechillä laitettiin softa 318d n47 moottoriin ja dynolapuissa lukee nyt 200hp/420nm.Ildivo kirjoitti:Epäilen kyllä vahvasti, että 318d koneesta saa nuo samat tehot irti kuin 320d koneesta. Tietenkin mieluusti olen väärässä. Onko jollain kokemusta asiasta?salmol kirjoitti:No, tuo 318d on sama N47-kone kuin 320d:ssä, niin voit kysellä vaikka Motorbitiltä joka tuon minun auton testasi. Tai sitten Böntiltä (privaviesti) joka minun auton koodasi.Ildivo kirjoitti:Onko kukaan koodaillut tuota 318d konetta? Minkälaista tehoa saisi irti? Nykyinen tuntuu hieman tuhnulta varsinkin kun motariajoa on tullut enemmän. Ja jos on Turun suunnalta suositella jotain ketä tekis nii kiitos.
Pitäis olla hyvin lähellä softatun 320d tehoja.
Minun mielestäni Aj-tech ottaa 20d-koneesta tuon 25-35 hp enemmän kuin sinun autostasi ja vääntöjä myös enemmän. Joten tuossa 18d-koneessa lienee sitten eroja 20d-koneeseen.Kampele1 kirjoitti:Ajtechillä laitettiin softa 318d n47 moottoriin ja dynolapuissa lukee nyt 200hp/420nm. Pitäis olla hyvin lähellä softatun 320d tehoja.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
No eikö ne aika lähekkäin ole, jos 200hp vs 220hp?salmol kirjoitti:Minun mielestäni Aj-tech ottaa 20d-koneesta tuon 25-35 hp enemmän kuin sinun autostasi ja vääntöjä myös enemmän. Joten tuossa 18d-koneessa lienee sitten eroja 20d-koneeseen.Kampele1 kirjoitti:Ajtechillä laitettiin softa 318d n47 moottoriin ja dynolapuissa lukee nyt 200hp/420nm. Pitäis olla hyvin lähellä softatun 320d tehoja.
Jtn pientä eroahan niissä koneissa oli. Muistaakseni ajtechiltä selitettiin jtn suuttimista ja turboista ainakin. Erot olivat kuitenkin pieniä, niin tästä 18d koneesta sai prosenteissa eniten tehoa pihalle. 143hp/200hp vs n. 180hp/220hp
Jos muistan oikein niin n47 18d(143 hv) ja 20d(184 hv) koneissa on eroa ja tuosta pienemmästä ei saa samoja tehoja irti softalla kuin tuosta isommasta. Uudemmasta B47 koneesta taas saadaan samat tehot irti molemmista malleista.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 203
- Liittynyt: 02 Marras 2012, 13:02
- Auto: G20 330e M-sport, -19
Jep. B47 18d (150 hv) on hyvä virityksen kohde. Omasta löytyi 227 hv / 463 Nm.Bemmisti kirjoitti:Jos muistan oikein niin n47 18d(143 hv) ja 20d(184 hv) koneissa on eroa ja tuosta pienemmästä ei saa samoja tehoja irti softalla kuin tuosta isommasta. Uudemmasta B47 koneesta taas saadaan samat tehot irti molemmista malleista.
Ex: 520da E60 -07,520da E61 -09, 518da F10 -14, F20 116da -15, F10 518da m-sport, -15
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 15
- Liittynyt: 24 Kesä 2017, 19:46
Celtic tuning softa mun autossa ja olen tyytyväinen! Bmw f30 320ix +114hp/+164nm
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 15
- Liittynyt: 24 Kesä 2017, 19:46
Maddog kirjoitti:Siis nouseeko niinkin korkealle kuin 298hp???Mperformance kirjoitti:Celtic tuning softa mun autossa ja olen tyytyväinen! Bmw f30 320ix +114hp/+164nm
En ole itse testissä käynyt mutta voit hakea lisää tietoa lähimmältä celticin ohjelman myyjältä. Mutta mun auto liikkuu kun raketti. Tässä on kyllä yksi mutta!! Ennen ohjelmointia kannattaa tehdä autolle kaikki testit että olet varma ettei moottorissa ole mitään vika, esim. Suuttimet tai muuta. Mun autossa tuli ilmi ekan ohjelmoinnin jälkeen että suuttimet vuotaa ja sen jälkeen ei korvannut kukaan mitään.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 15
- Liittynyt: 24 Kesä 2017, 19:46
Janlob kirjoitti:Eikö vuotavat suuttimet aiheuttaneet mitään oireita auton ollessa vielä vakio? Sama kysymys toistepäin, minkälaisia oireita autoon tuli, että heräsi epäilys jostain viasta?
Epätasainen kylmäkäynti mitä ei huomannut vakio ohjelmalla kierroksien sahaaminen 1000 paikoilla kunnes saavutti normaalin käynti kierrokset.
Virisohjelma vahvisti suuttimen vian mitä en huomannut yhtään aikisemmin kun oli tosi lievä vakiona. Niin että tarkista auton kunto ennen ohjelmointia vaikka takuu mennyt koska Bmw saattaa tiettyä korjauksia tehdä takuun piikkiin silloinkin. Älä vaan vie optimoi autosi koska tä oli eka paikka missä tein sen ohjelmoinnin, enkä ollut tyytyväinen kun voima puuttui yli 100km/h
Käy penkittämässä niin selviää. Vaikka Motorbit Tuusulassa, siellä penkitin oman auton. Muuten nuo luvut ovat myyjän markkinointipuhetta.Mperformance kirjoitti:En ole itse testissä käynyt mutta voit hakea lisää tietoa lähimmältä celticin ohjelman myyjältä.Maddog kirjoitti:Siis nouseeko niinkin korkealle kuin 298hp???Mperformance kirjoitti:Celtic tuning softa mun autossa ja olen tyytyväinen! Bmw f30 320ix +114hp/+164nm
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Softapäivityksen jälkeen ehkä hiukan noussut kulutus. Mittasin tankkauksesta että vei 5.8 l/100 km ja aikaisemmin vei sekalaisessa ajossa noin 5.4-5.5 sisältäen siis kaupunkiajot myös.
Testilenkki oli muutaman viikon työ- ja mökkimatkat, eli viikolla Helsingissä ja sitten 135 kmh motaria maalle. Tietty voimaa pitää vähän ulosmitata, kun sitä vähän on.
Mielestäni ei paha, ottaen huomioon tehot (225hp/520nm) ja ajoprofiilin, eli kaupunkiajo ja motari.
Auto siis piristetty F30 320dA 2012 N47.
Testilenkki oli muutaman viikon työ- ja mökkimatkat, eli viikolla Helsingissä ja sitten 135 kmh motaria maalle. Tietty voimaa pitää vähän ulosmitata, kun sitä vähän on.
Mielestäni ei paha, ottaen huomioon tehot (225hp/520nm) ja ajoprofiilin, eli kaupunkiajo ja motari.
Auto siis piristetty F30 320dA 2012 N47.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 3
- Liittynyt: 09 Joulu 2017, 01:16
- Auto: F31 335d xDrive -14
Kokeillaampa uutena täällä, jos jollain olisi kokemusta isompien dieselien ohjelmoinnista (330/335d)?
Itsellä on autona f31 335d xDrive vm-14 ja mittarissa nyt vajaa 160tkm. Menohaluja löytyy vakionakin vaikka muille jakaa, mutta kaikkeen tottuu. Siksipä keväällä olisi tarkoitus ohjelmoida max 381hv/750nm tuntumaan.
Pari asiaa kuitenkin mietityttää:
-Kulutuksen muutos?
-Koneen kestävyys näillä kilometreillä (tietenkin aina riski, kokemuksia kaivataan)?
-Laatikon toimivuus, vaatiiko oman ohjelmointinsa ja mitkä pajat ohjelmoivat myös sen?
Vaihtoehtoina olisi joko optimoiautosi.fi, bsr tuning tai turbotec/karala. Kokemukset myös näistä olisivat tervetulleita!
Itsellä on autona f31 335d xDrive vm-14 ja mittarissa nyt vajaa 160tkm. Menohaluja löytyy vakionakin vaikka muille jakaa, mutta kaikkeen tottuu. Siksipä keväällä olisi tarkoitus ohjelmoida max 381hv/750nm tuntumaan.
Pari asiaa kuitenkin mietityttää:
-Kulutuksen muutos?
-Koneen kestävyys näillä kilometreillä (tietenkin aina riski, kokemuksia kaivataan)?
-Laatikon toimivuus, vaatiiko oman ohjelmointinsa ja mitkä pajat ohjelmoivat myös sen?
Vaihtoehtoina olisi joko optimoiautosi.fi, bsr tuning tai turbotec/karala. Kokemukset myös näistä olisivat tervetulleita!
Kaikki koneet, bensa ja diesel?j.castle kirjoitti:Tiedoksi tännekin että Celtic tuning pystyy nyt ohjelmoimaan F-sarjan autot suoraan OBD-portin kautta (ilman ECUn irrotusta).
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- j.castle
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 8
- Liittynyt: 17 Heinä 2013, 00:31
- Auto: .
- Paikkakunta: Helsinki
Ei sen tarkempaa tietoa, huomasin vaan Facebook-postauksen. Toki voisi olettaa että molemmat.salmol kirjoitti:Kaikki koneet, bensa ja diesel?j.castle kirjoitti:Tiedoksi tännekin että Celtic tuning pystyy nyt ohjelmoimaan F-sarjan autot suoraan OBD-portin kautta (ilman ECUn irrotusta).
2013 BMW F30 320i - M-Sport.