F3x softaviritys

F30, F31, F32, F33, F34, F36
Henrik
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 149
Liittynyt: 07 Joulu 2010, 21:37

salmol kirjoitti:Ja kyllä mä suosittelen boxia tuohon sun 20d:hen myös. Kyllä se 184 hp -> 228 hp tuntuu, vakuutan että näin on! :mus:
Ei huono valinta varmaankaan laittaa 20d:hen boxi, mutta tosiaan, jos ei mitään esteitä tule niin toi 20d vaihtuu lähipäivinä 28i:hin :)
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Henrik kirjoitti:Ei huono valinta varmaankaan laittaa 20d:hen boxi, mutta tosiaan, jos ei mitään esteitä tule niin toi 20d vaihtuu lähipäivinä 28i:hin :)
Millaiset varusteet sulla tuossa nykyisessä on M-sportin lisäksi? Ihan vaan muuten vaan...
Henrik
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 149
Liittynyt: 07 Joulu 2010, 21:37

///Marko kirjoitti:Millaiset varusteet sulla tuossa nykyisessä on M-sportin lisäksi? Ihan vaan muuten vaan...
-Metalliväri, Mineraalinharmaa
-Performance Power Kit
-Busines-paketti etu- ja takaparkkitutkilla
-Valopaketti
-H/K:n soundit
-Taittuvat takaniskatuet
-Taittuvat ja himmentyvät tausta- ja sivupeilit
-Laajennettumittaristo
-Calix letkulämmitin sisätilapuhaltimella
-BMW:n oma tavaratilan matto

Ei muistaakseni muuta. Vajaa 13tkm ajettu.
Nyt lähtisi nopealle ostajalle uuden veroinen tehodiesel kohtuu hintaan ;)
Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

Henrik kirjoitti:Hyvä tosiaan tietää, että mikäli vakiotehot alkavat joku päivä tuntumaan arkisilta, sillä ne varmasti lopulta alkavat, niin 28i:stä saa reilusti pirteämmän pienellä lisäinvestoinnilla.
Minusta ne tuntui arkisilta jo koeajon aikana, ei toki pitäisi teho/suoritusarvojen perusteella, mutta joku siinä tasapaksussa menossa vaan tökki. 35i oli sitten taas sellainen kuin pitääkin.
Muuttuukohan tuon 28i:n moottorin luonnekin samalla kun tuollaisen tehopurkin laittaa? Speedbuster ilmeisesti olisi kätevin kun sen voi itsekin asentaa. Toisaalta AC Schnitzerissä olisi parempi takuu, mutta hinta on hurja.
Henrik
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 149
Liittynyt: 07 Joulu 2010, 21:37

TJJ kirjoitti:Minusta ne tuntui arkisilta jo koeajon aikana, ei toki pitäisi teho/suoritusarvojen perusteella, mutta joku siinä tasapaksussa menossa vaan tökki. 35i oli sitten taas sellainen kuin pitääkin.
Muuttuukohan tuon 28i:n moottorin luonnekin samalla kun tuollaisen tehopurkin laittaa? Speedbuster ilmeisesti olisi kätevin kun sen voi itsekin asentaa. Toisaalta AC Schnitzerissä olisi parempi takuu, mutta hinta on hurja.
Samaa minäkin mietin vuosi sitten kun arvoin 20d:n ja 28I:n välillä. 20d tuntui persdynolla voimakkaammalta kuin 28i vaikka selvää on, että kylmät suorituskykymittaukset tietysti kertovat asian olevan toisin. Päädyin sitten 20d:hen.

Nyt kun kävin 528i:tä kokeilemassa niin vajaa vuoden käyttökokemus 20d:stä avasi silmät ja totesin, että kyllähän toi 28i on kuitenkin se mitä haluan. Etenkin kun tuo diesel ei kuitenkaan sovi omille ajokilometreille niin hyvin.

Oma hypoteesini tuon 28i:n hieman arkisesta fiiliksestä on se, että 28i:ssä sitä kiihtyvyyden repäisevää tunnetta ei synny johtuen hyvin tasaisesta vääntökäyrästä sekä siitä miten se suhtautuu tehokäyrään. Mene ja tiedä, kunhan arvailen.
lowbero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 11 Tammi 2014, 15:13
Auto: F34 320iA xDrive Sport Line -14

Speedbusterille näyttää olevan ohjelmoitu tuommoinen ahdetun diesel-koneen vääntökäyrä.

Olisi ollut hauska tietää millaisia pakolämpötiloja eri purkeilla vs vakio saavutettiin. Varsinkin kun muissa purkeissa paitsi AC:ssa ja Hartge:ssa luotetaan pelkästään että auton oma elektroniikka korjaa jälkijättöisesti esim. syöttöä. No, yhdenkään purkin takia auto ei kuitenkaan mennyt limp –modeen. Mutta olisi ollut hauska tietää miten pakolämmöt käyttäytyy eri purkeilla. Bemun omassa performance kitissä tulee mm. suurempaa välijäähyä (vaikkei noita kittejä nyt vielä bensakoneisiin taida saada).

Hartgen purkissa oli näköjään ominaisuus tai se ‘oireili’ siten että lyhyessä vedossa annettiin kyllä ahtoa mutta pidemmässä vedoissa jostain syystä ahtoa jouduttiin/haluttiin laskea. Taidettiin purkin ohjelman tai auton oman elektroniikan mielestä mennä jo liian lähelle kriittisiä arvoja.
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Btcf:n puolella yks heppu postas kuvan dpf:stä johon oli palanu reikä tommosen boksin aiheuttaman pakolämpöjen nousun vuoksi. Niinku olis hitsipillillä poltettu.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Böntti kirjoitti:Btcf:n puolella yks heppu postas kuvan dpf:stä johon oli palanu reikä tommosen boksin aiheuttaman pakolämpöjen nousun vuoksi. Niinku olis hitsipillillä poltettu.
Lämmöt nousevat kyllä jos polkee, mutta jos tehoa ulosmittaa harvakseltaan niin en vain usko että ongelmia tulee. Eri asia jos ollaan Ahvenistolla joka viikonloppu. En usko että lämmöt nousee jos ajaa kruisella maantiellä, voin toki olla väärässäkin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

salmol kirjoitti:
Böntti kirjoitti:Btcf:n puolella yks heppu postas kuvan dpf:stä johon oli palanu reikä tommosen boksin aiheuttaman pakolämpöjen nousun vuoksi. Niinku olis hitsipillillä poltettu.
Lämmöt nousevat kyllä jos polkee, mutta jos tehoa ulosmittaa harvakseltaan niin en vain usko että ongelmia tulee. Eri asia jos ollaan Ahvenistolla joka viikonloppu. En usko että lämmöt nousee jos ajaa kruisella maantiellä, voin toki olla väärässäkin.
Olen samaa mieltä. En löytänyt tuota juttua enää, muistaakseni siinä veikkailtiin että dpf-polton vuoksi pakolämpötila nousis vähän liikaakin.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Tietäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 16 Loka 2014, 17:40

Hei Henrik.
Minun 320ia xdriveen asennettiin aceen boksi elokuussa.
Asennus tehtiin königillä Vantaalla aikaa meni noin pari tuntia.
Vaikka hinta oli suht kova ei ole kaduttanut yhtään.
Nyt on poissa se vakio koneen säälittävä tehottomuus,auto kulkee aivan erilailla.
Comford modella tuntuu parhaalta,laatikko ei vaihda pienempää vaan mennään väännöllä.
Voimaa on sen verran että kelaa mittarin sen 250.
Minkäänlaista häiriöitä ei ole ollut,kulutus ei ole lisääntynyt,tehoa ei tule ennenkuin moottori öljyn lämpötila on yli 70c
Eipä voi muuta kuin suositella!
Henrik
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 149
Liittynyt: 07 Joulu 2010, 21:37

Kuullostaa hyvältä valinnalta. Mä varmastikkin tulen ajanmyötä itsekkin laittamaan ACS:n boxin, kunhan tuohon uuteen autoon ehtii paremmin tutustumaan ja tottumaan. Mä jotenkin koen kanssa, että se suht kallis Königin hinta tuo jotain mitä halvat boxit eivät tuo, kuten kestävyyttä, luotettavuutta, takuun moottorista ja voimansiirrosta ja mahdollisesti paremman tuotetuen.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Henrik kirjoitti:suht kallis Königin hinta tuo jotain mitä halvat boxit eivät tuo, kuten kestävyyttä, luotettavuutta, takuun moottorista ja voimansiirrosta ja mahdollisesti paremman tuotetuen.
:lol: Mukavaa rahan tuhlausta.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Henrik
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 149
Liittynyt: 07 Joulu 2010, 21:37

salmol kirjoitti: :lol: Mukavaa rahan tuhlausta.
Voi olla, mutta mä en siltikään kovin luotta noihin halpisboxeihin. Mielummin kunnolliselta virityspajalta lisätehot. Hyvää ja halpaa kun ei tahdo tunnetusti olla ja jos huono tuuri sattuu niin se halpa boxi voi osoittautua todella kalliiksi. Ja toisaalta, ACS:n virityspaketti on huomattavasti halvempi kuin auton vaihto, jos asiaa siis vertaa toiseen suuntaan.
Aulis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 46
Liittynyt: 02 Loka 2014, 19:00
Auto: F30 320da xdrive -14
Z3 2.2i -03
Paikkakunta: Espoo

Mites toi König:n remus powerizer tehoboxi? Onko kellään kokemusta siitä? 320da ---> 238hv/500nm.
Avatar
Hiace
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 782
Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
Auto: BMW M340i
Paikkakunta: Joensuu

28i:n saa myös burgertuningin JB4-boksin, joka on laajasti testattu ja toimivaksi havaittu 35i-koneissa. Jos vielä laittaa downpipen paikalleen, pitäisi mennä yli 300hp tehot, siis laskettuna kampiakselille.
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

lowbero kirjoitti:AC Schnitzerin sivuilta löytyy Auto Bild Sportscarin tekemä testi vakio 328i:sta ja muutamasta eri tyyppisestä boxista. Ihan mielenkiintoista luettavaa boxien eroista.

http://www.ac-schnitzer.de/fileadmin/me ... geraet.pdf

Ja ohessa englannin kielinen versio josta näyttäisi tosin puuttuvan dyno- ja ahtopainekäppyrät.

http://www.ac-schnitzer.de/fileadmin/me ... glisch.pdf
Tässä ihmetyttää noiden perusboxien kanssa tuo ahtopaineen nousu. Luulin että railianturin huijaus ei nosta ahtoja, mutta ilmeisesti anturin huijaus saan auton oman elektroniikan nostamaan myös ahtoja. Se on ainoa selitys, sillä osa noista vehkeistä menee vain railianturin ja ECU:n väliin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
reku54
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 119
Liittynyt: 14 Kesä 2013, 16:12

Moro,
tossa Henrik :Vaikka hinta oli suht kova ei ole kaduttanut yhtään. No, paljonko ????
F34 GT Xdrive 320i -13
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

salmol kirjoitti: Tässä ihmetyttää noiden perusboxien kanssa tuo ahtopaineen nousu. Luulin että railianturin huijaus ei nosta ahtoja, mutta ilmeisesti anturin huijaus saan auton oman elektroniikan nostamaan myös ahtoja. Se on ainoa selitys, sillä osa noista vehkeistä menee :blink: vain railianturin ja ECU:n väliin.
No ei se railipainehuijaus nostakkaan ahtoja, nuo yksinkertaisimmat bensamoottoreiden boksit kytketään ahtopainesensoreihin.

Bensakone vaati tarkalleen oikean seossuhteen. Suhteen säätö tapahtuu polttoaineen ruiskutusmäärää säätämällä, lambda-sensorin kautta takaisinkytkennän avulla. Jos pakokaasussa on liikaa happea tai polttoainetta, muutetaan polttoaineen ruiskutusmäärää joko isommaksi tai pienemmäksi. Railihuijauksella seos menisi rikkaalle, josta seuraisi että moottorinohjain pudottais polttoaineen syöttöä ja oltaisiin takaisin lähtöruudussa. Sen sijaan jos huijataan ahtopainetta, meneekin seos laihalle ja moottorinohjain reagoi tähän nostamalla polttoaineen syöttöä. Näin saadaan haluttu lopputulos eli moottoriin enemmän oikealla seossuhteella olevaa polttoaine-ilma-seosta.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Henrik
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 149
Liittynyt: 07 Joulu 2010, 21:37

reku54 kirjoitti:Moro,
tossa Henrik :Vaikka hinta oli suht kova ei ole kaduttanut yhtään. No, paljonko ????
Varmaan tarkoitit tämän kysymyksen Tietäjälle. Vastaan silti, koska Königiltä laittoivat pari päivää sitten meiliä 320ix:n ACS:n viriboxista. Hinta on siis 2590€ asennettuna. Se, että onko hinta kova, on hieman suhteellista. Se on kova jos vertaa 600€:n boxeihin. Jos taas miettii, että täysin uuden auton takuu siirtyy ACS:n vastuulle ja jos auto maksaa vaikkapa 55k€ ja harppaus seuraavaksi tehokkaampaan moottoriin 14k€ (arvio) niin eipä tuo ihan kohtuuton hinta ole.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Böntti kirjoitti:
salmol kirjoitti: Tässä ihmetyttää noiden perusboxien kanssa tuo ahtopaineen nousu. Luulin että railianturin huijaus ei nosta ahtoja, mutta ilmeisesti anturin huijaus saan auton oman elektroniikan nostamaan myös ahtoja. Se on ainoa selitys, sillä osa noista vehkeistä menee :blink: vain railianturin ja ECU:n väliin.
No ei se railipainehuijaus nostakkaan ahtoja, nuo yksinkertaisimmat bensamoottoreiden boksit kytketään ahtopainesensoreihin.

Bensakone vaati tarkalleen oikean seossuhteen. Suhteen säätö tapahtuu polttoaineen ruiskutusmäärää säätämällä, lambda-sensorin kautta takaisinkytkennän avulla. Jos pakokaasussa on liikaa happea tai polttoainetta, muutetaan polttoaineen ruiskutusmäärää joko isommaksi tai pienemmäksi. Railihuijauksella seos menisi rikkaalle, josta seuraisi että moottorinohjain pudottais polttoaineen syöttöä ja oltaisiin takaisin lähtöruudussa. Sen sijaan jos huijataan ahtopainetta, meneekin seos laihalle ja moottorinohjain reagoi tähän nostamalla polttoaineen syöttöä. Näin saadaan haluttu lopputulos eli moottoriin enemmän oikealla seossuhteella olevaa polttoaine-ilma-seosta.
Mites löpövehkeessä tuo toimii?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Vastaa Viestiin