Ei huono valinta varmaankaan laittaa 20d:hen boxi, mutta tosiaan, jos ei mitään esteitä tule niin toi 20d vaihtuu lähipäivinä 28i:hinsalmol kirjoitti:Ja kyllä mä suosittelen boxia tuohon sun 20d:hen myös. Kyllä se 184 hp -> 228 hp tuntuu, vakuutan että näin on!
F3x softaviritys
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Millaiset varusteet sulla tuossa nykyisessä on M-sportin lisäksi? Ihan vaan muuten vaan...Henrik kirjoitti:Ei huono valinta varmaankaan laittaa 20d:hen boxi, mutta tosiaan, jos ei mitään esteitä tule niin toi 20d vaihtuu lähipäivinä 28i:hin
-Metalliväri, Mineraalinharmaa///Marko kirjoitti:Millaiset varusteet sulla tuossa nykyisessä on M-sportin lisäksi? Ihan vaan muuten vaan...
-Performance Power Kit
-Busines-paketti etu- ja takaparkkitutkilla
-Valopaketti
-H/K:n soundit
-Taittuvat takaniskatuet
-Taittuvat ja himmentyvät tausta- ja sivupeilit
-Laajennettumittaristo
-Calix letkulämmitin sisätilapuhaltimella
-BMW:n oma tavaratilan matto
Ei muistaakseni muuta. Vajaa 13tkm ajettu.
Nyt lähtisi nopealle ostajalle uuden veroinen tehodiesel kohtuu hintaan
Minusta ne tuntui arkisilta jo koeajon aikana, ei toki pitäisi teho/suoritusarvojen perusteella, mutta joku siinä tasapaksussa menossa vaan tökki. 35i oli sitten taas sellainen kuin pitääkin.Henrik kirjoitti:Hyvä tosiaan tietää, että mikäli vakiotehot alkavat joku päivä tuntumaan arkisilta, sillä ne varmasti lopulta alkavat, niin 28i:stä saa reilusti pirteämmän pienellä lisäinvestoinnilla.
Muuttuukohan tuon 28i:n moottorin luonnekin samalla kun tuollaisen tehopurkin laittaa? Speedbuster ilmeisesti olisi kätevin kun sen voi itsekin asentaa. Toisaalta AC Schnitzerissä olisi parempi takuu, mutta hinta on hurja.
Samaa minäkin mietin vuosi sitten kun arvoin 20d:n ja 28I:n välillä. 20d tuntui persdynolla voimakkaammalta kuin 28i vaikka selvää on, että kylmät suorituskykymittaukset tietysti kertovat asian olevan toisin. Päädyin sitten 20d:hen.TJJ kirjoitti:Minusta ne tuntui arkisilta jo koeajon aikana, ei toki pitäisi teho/suoritusarvojen perusteella, mutta joku siinä tasapaksussa menossa vaan tökki. 35i oli sitten taas sellainen kuin pitääkin.
Muuttuukohan tuon 28i:n moottorin luonnekin samalla kun tuollaisen tehopurkin laittaa? Speedbuster ilmeisesti olisi kätevin kun sen voi itsekin asentaa. Toisaalta AC Schnitzerissä olisi parempi takuu, mutta hinta on hurja.
Nyt kun kävin 528i:tä kokeilemassa niin vajaa vuoden käyttökokemus 20d:stä avasi silmät ja totesin, että kyllähän toi 28i on kuitenkin se mitä haluan. Etenkin kun tuo diesel ei kuitenkaan sovi omille ajokilometreille niin hyvin.
Oma hypoteesini tuon 28i:n hieman arkisesta fiiliksestä on se, että 28i:ssä sitä kiihtyvyyden repäisevää tunnetta ei synny johtuen hyvin tasaisesta vääntökäyrästä sekä siitä miten se suhtautuu tehokäyrään. Mene ja tiedä, kunhan arvailen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 76
- Liittynyt: 11 Tammi 2014, 15:13
- Auto: F34 320iA xDrive Sport Line -14
Speedbusterille näyttää olevan ohjelmoitu tuommoinen ahdetun diesel-koneen vääntökäyrä.
Olisi ollut hauska tietää millaisia pakolämpötiloja eri purkeilla vs vakio saavutettiin. Varsinkin kun muissa purkeissa paitsi AC:ssa ja Hartge:ssa luotetaan pelkästään että auton oma elektroniikka korjaa jälkijättöisesti esim. syöttöä. No, yhdenkään purkin takia auto ei kuitenkaan mennyt limp –modeen. Mutta olisi ollut hauska tietää miten pakolämmöt käyttäytyy eri purkeilla. Bemun omassa performance kitissä tulee mm. suurempaa välijäähyä (vaikkei noita kittejä nyt vielä bensakoneisiin taida saada).
Hartgen purkissa oli näköjään ominaisuus tai se ‘oireili’ siten että lyhyessä vedossa annettiin kyllä ahtoa mutta pidemmässä vedoissa jostain syystä ahtoa jouduttiin/haluttiin laskea. Taidettiin purkin ohjelman tai auton oman elektroniikan mielestä mennä jo liian lähelle kriittisiä arvoja.
Olisi ollut hauska tietää millaisia pakolämpötiloja eri purkeilla vs vakio saavutettiin. Varsinkin kun muissa purkeissa paitsi AC:ssa ja Hartge:ssa luotetaan pelkästään että auton oma elektroniikka korjaa jälkijättöisesti esim. syöttöä. No, yhdenkään purkin takia auto ei kuitenkaan mennyt limp –modeen. Mutta olisi ollut hauska tietää miten pakolämmöt käyttäytyy eri purkeilla. Bemun omassa performance kitissä tulee mm. suurempaa välijäähyä (vaikkei noita kittejä nyt vielä bensakoneisiin taida saada).
Hartgen purkissa oli näköjään ominaisuus tai se ‘oireili’ siten että lyhyessä vedossa annettiin kyllä ahtoa mutta pidemmässä vedoissa jostain syystä ahtoa jouduttiin/haluttiin laskea. Taidettiin purkin ohjelman tai auton oman elektroniikan mielestä mennä jo liian lähelle kriittisiä arvoja.
Btcf:n puolella yks heppu postas kuvan dpf:stä johon oli palanu reikä tommosen boksin aiheuttaman pakolämpöjen nousun vuoksi. Niinku olis hitsipillillä poltettu.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Lämmöt nousevat kyllä jos polkee, mutta jos tehoa ulosmittaa harvakseltaan niin en vain usko että ongelmia tulee. Eri asia jos ollaan Ahvenistolla joka viikonloppu. En usko että lämmöt nousee jos ajaa kruisella maantiellä, voin toki olla väärässäkin.Böntti kirjoitti:Btcf:n puolella yks heppu postas kuvan dpf:stä johon oli palanu reikä tommosen boksin aiheuttaman pakolämpöjen nousun vuoksi. Niinku olis hitsipillillä poltettu.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Olen samaa mieltä. En löytänyt tuota juttua enää, muistaakseni siinä veikkailtiin että dpf-polton vuoksi pakolämpötila nousis vähän liikaakin.salmol kirjoitti:Lämmöt nousevat kyllä jos polkee, mutta jos tehoa ulosmittaa harvakseltaan niin en vain usko että ongelmia tulee. Eri asia jos ollaan Ahvenistolla joka viikonloppu. En usko että lämmöt nousee jos ajaa kruisella maantiellä, voin toki olla väärässäkin.Böntti kirjoitti:Btcf:n puolella yks heppu postas kuvan dpf:stä johon oli palanu reikä tommosen boksin aiheuttaman pakolämpöjen nousun vuoksi. Niinku olis hitsipillillä poltettu.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Hei Henrik.
Minun 320ia xdriveen asennettiin aceen boksi elokuussa.
Asennus tehtiin königillä Vantaalla aikaa meni noin pari tuntia.
Vaikka hinta oli suht kova ei ole kaduttanut yhtään.
Nyt on poissa se vakio koneen säälittävä tehottomuus,auto kulkee aivan erilailla.
Comford modella tuntuu parhaalta,laatikko ei vaihda pienempää vaan mennään väännöllä.
Voimaa on sen verran että kelaa mittarin sen 250.
Minkäänlaista häiriöitä ei ole ollut,kulutus ei ole lisääntynyt,tehoa ei tule ennenkuin moottori öljyn lämpötila on yli 70c
Eipä voi muuta kuin suositella!
Minun 320ia xdriveen asennettiin aceen boksi elokuussa.
Asennus tehtiin königillä Vantaalla aikaa meni noin pari tuntia.
Vaikka hinta oli suht kova ei ole kaduttanut yhtään.
Nyt on poissa se vakio koneen säälittävä tehottomuus,auto kulkee aivan erilailla.
Comford modella tuntuu parhaalta,laatikko ei vaihda pienempää vaan mennään väännöllä.
Voimaa on sen verran että kelaa mittarin sen 250.
Minkäänlaista häiriöitä ei ole ollut,kulutus ei ole lisääntynyt,tehoa ei tule ennenkuin moottori öljyn lämpötila on yli 70c
Eipä voi muuta kuin suositella!
Kuullostaa hyvältä valinnalta. Mä varmastikkin tulen ajanmyötä itsekkin laittamaan ACS:n boxin, kunhan tuohon uuteen autoon ehtii paremmin tutustumaan ja tottumaan. Mä jotenkin koen kanssa, että se suht kallis Königin hinta tuo jotain mitä halvat boxit eivät tuo, kuten kestävyyttä, luotettavuutta, takuun moottorista ja voimansiirrosta ja mahdollisesti paremman tuotetuen.
Mukavaa rahan tuhlausta.Henrik kirjoitti:suht kallis Königin hinta tuo jotain mitä halvat boxit eivät tuo, kuten kestävyyttä, luotettavuutta, takuun moottorista ja voimansiirrosta ja mahdollisesti paremman tuotetuen.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Voi olla, mutta mä en siltikään kovin luotta noihin halpisboxeihin. Mielummin kunnolliselta virityspajalta lisätehot. Hyvää ja halpaa kun ei tahdo tunnetusti olla ja jos huono tuuri sattuu niin se halpa boxi voi osoittautua todella kalliiksi. Ja toisaalta, ACS:n virityspaketti on huomattavasti halvempi kuin auton vaihto, jos asiaa siis vertaa toiseen suuntaan.salmol kirjoitti: Mukavaa rahan tuhlausta.
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
28i:n saa myös burgertuningin JB4-boksin, joka on laajasti testattu ja toimivaksi havaittu 35i-koneissa. Jos vielä laittaa downpipen paikalleen, pitäisi mennä yli 300hp tehot, siis laskettuna kampiakselille.
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
Tässä ihmetyttää noiden perusboxien kanssa tuo ahtopaineen nousu. Luulin että railianturin huijaus ei nosta ahtoja, mutta ilmeisesti anturin huijaus saan auton oman elektroniikan nostamaan myös ahtoja. Se on ainoa selitys, sillä osa noista vehkeistä menee vain railianturin ja ECU:n väliin.lowbero kirjoitti:AC Schnitzerin sivuilta löytyy Auto Bild Sportscarin tekemä testi vakio 328i:sta ja muutamasta eri tyyppisestä boxista. Ihan mielenkiintoista luettavaa boxien eroista.
http://www.ac-schnitzer.de/fileadmin/me ... geraet.pdf
Ja ohessa englannin kielinen versio josta näyttäisi tosin puuttuvan dyno- ja ahtopainekäppyrät.
http://www.ac-schnitzer.de/fileadmin/me ... glisch.pdf
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
No ei se railipainehuijaus nostakkaan ahtoja, nuo yksinkertaisimmat bensamoottoreiden boksit kytketään ahtopainesensoreihin.salmol kirjoitti: Tässä ihmetyttää noiden perusboxien kanssa tuo ahtopaineen nousu. Luulin että railianturin huijaus ei nosta ahtoja, mutta ilmeisesti anturin huijaus saan auton oman elektroniikan nostamaan myös ahtoja. Se on ainoa selitys, sillä osa noista vehkeistä menee vain railianturin ja ECU:n väliin.
Bensakone vaati tarkalleen oikean seossuhteen. Suhteen säätö tapahtuu polttoaineen ruiskutusmäärää säätämällä, lambda-sensorin kautta takaisinkytkennän avulla. Jos pakokaasussa on liikaa happea tai polttoainetta, muutetaan polttoaineen ruiskutusmäärää joko isommaksi tai pienemmäksi. Railihuijauksella seos menisi rikkaalle, josta seuraisi että moottorinohjain pudottais polttoaineen syöttöä ja oltaisiin takaisin lähtöruudussa. Sen sijaan jos huijataan ahtopainetta, meneekin seos laihalle ja moottorinohjain reagoi tähän nostamalla polttoaineen syöttöä. Näin saadaan haluttu lopputulos eli moottoriin enemmän oikealla seossuhteella olevaa polttoaine-ilma-seosta.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Varmaan tarkoitit tämän kysymyksen Tietäjälle. Vastaan silti, koska Königiltä laittoivat pari päivää sitten meiliä 320ix:n ACS:n viriboxista. Hinta on siis 2590€ asennettuna. Se, että onko hinta kova, on hieman suhteellista. Se on kova jos vertaa 600€:n boxeihin. Jos taas miettii, että täysin uuden auton takuu siirtyy ACS:n vastuulle ja jos auto maksaa vaikkapa 55k€ ja harppaus seuraavaksi tehokkaampaan moottoriin 14k€ (arvio) niin eipä tuo ihan kohtuuton hinta ole.reku54 kirjoitti:Moro,
tossa Henrik :Vaikka hinta oli suht kova ei ole kaduttanut yhtään. No, paljonko ????
Mites löpövehkeessä tuo toimii?Böntti kirjoitti:No ei se railipainehuijaus nostakkaan ahtoja, nuo yksinkertaisimmat bensamoottoreiden boksit kytketään ahtopainesensoreihin.salmol kirjoitti: Tässä ihmetyttää noiden perusboxien kanssa tuo ahtopaineen nousu. Luulin että railianturin huijaus ei nosta ahtoja, mutta ilmeisesti anturin huijaus saan auton oman elektroniikan nostamaan myös ahtoja. Se on ainoa selitys, sillä osa noista vehkeistä menee vain railianturin ja ECU:n väliin.
Bensakone vaati tarkalleen oikean seossuhteen. Suhteen säätö tapahtuu polttoaineen ruiskutusmäärää säätämällä, lambda-sensorin kautta takaisinkytkennän avulla. Jos pakokaasussa on liikaa happea tai polttoainetta, muutetaan polttoaineen ruiskutusmäärää joko isommaksi tai pienemmäksi. Railihuijauksella seos menisi rikkaalle, josta seuraisi että moottorinohjain pudottais polttoaineen syöttöä ja oltaisiin takaisin lähtöruudussa. Sen sijaan jos huijataan ahtopainetta, meneekin seos laihalle ja moottorinohjain reagoi tähän nostamalla polttoaineen syöttöä. Näin saadaan haluttu lopputulos eli moottoriin enemmän oikealla seossuhteella olevaa polttoaine-ilma-seosta.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6