F3x softaviritys
Diesel ei ole ollenkaan tarkka seossusuhteesta, kunhan on riittävästi ilmaa niin homma ok. Itse asiassa dieselissä kaasupolkimen painaminen lisää vain polttoaineen syöttöä, varsinaista kaasuläppää ei ole. Tai no nykyisissä koneissa on kaasuläppä mutta sitä käytetään vain moottoria sammutettaessa. Bensamoottorin tyyppistä takaisinkytkentää ja seossuhteen hienosäätöä ei ole. Tehdasmoottoreissa koneeseen menee ylimäärin ilmaa, noin 1,3 kertainen määrä laskennalliseen minimitarpeeseen verrattuna. Näin ollen rail-painetta huijaamalla koneeseen menee enemmän polttoainetta, ja happi vieläpä riittää tämän lisäyksen polttamiseen.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Hyvää tietoa. Eli bensakoneessa yksinkertaiset boxit huijaavat ahtopaineanturia ja löpövehkeissä railipaineanturia. Tulos on molemmissa sama, eli leveä hymy huulille!Böntti kirjoitti:Diesel ei ole ollenkaan tarkka seossusuhteesta, kunhan on riittävästi ilmaa niin homma ok. Itse asiassa dieselissä kaasupolkimen painaminen lisää vain polttoaineen syöttöä, varsinaista kaasuläppää ei ole. Tai no nykyisissä koneissa on kaasuläppä mutta sitä käytetään vain moottoria sammutettaessa. Bensamoottorin tyyppistä takaisinkytkentää ja seossuhteen hienosäätöä ei ole. Tehdasmoottoreissa koneeseen menee ylimäärin ilmaa, noin 1,3 kertainen määrä laskennalliseen minimitarpeeseen verrattuna. Näin ollen rail-painetta huijaamalla koneeseen menee enemmän polttoainetta, ja happi vieläpä riittää tämän lisäyksen polttamiseen.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Kyllähän ACS-tuningissa on tärkeintä huomioida se, että se on saksalaisen TUV-vakuutussysteemin hyväksymä. Entisissä töissäni jouduin monesti kohtaamaan ko laitoksen paperit ja kyllä sitä pidetään autoalalla Jumalasta seuraavana. Eli kun sen paperi on kädessä, niin "kellään" ei ole nokan koputtamista. Tämä TUV johti myös aiemmin mainittuihin testivoittoihin, joita ketjussa on mainittu. Kyllä se minuakin houkuttaa. Hintahan on messevä, mutta ei kuitenkaan paha siihin nähden mitä se tekee.
F34 GT Xdrive 320i -13
- Juke
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 227
- Liittynyt: 28 Helmi 2013, 11:27
- Auto: F30 328iA xDrive M Performance
- Paikkakunta: Tampere
Kokeilin ennen ostopäätöstä 320d:n ja 328i:n, eikä mielestäni voi todeta, että 328i olisi arkinen. Bensakone ja aivan täysin erilainen tehon tuntu kuin 320d:ssä! Voima on aina läsnä kun siihen on tarve Tasapaksuus on kyllä kaukana!TJJ kirjoitti:Minusta ne tuntui arkisilta jo koeajon aikana, ei toki pitäisi teho/suoritusarvojen perusteella, mutta joku siinä tasapaksussa menossa vaan tökki. 35i oli sitten taas sellainen kuin pitääkin.Henrik kirjoitti:Hyvä tosiaan tietää, että mikäli vakiotehot alkavat joku päivä tuntumaan arkisilta, sillä ne varmasti lopulta alkavat, niin 28i:stä saa reilusti pirteämmän pienellä lisäinvestoinnilla.
Muuttuukohan tuon 28i:n moottorin luonnekin samalla kun tuollaisen tehopurkin laittaa? Speedbuster ilmeisesti olisi kätevin kun sen voi itsekin asentaa. Toisaalta AC Schnitzerissä olisi parempi takuu, mutta hinta on hurja.
Ajamisen Iloa!
Kiitos tästä autokuumeen ja luovutuksen aikaisen täpinän nostatuksestaJuke kirjoitti:Kokeilin ennen ostopäätöstä 320d:n ja 328i:n, eikä mielestäni voi todeta, että 328i olisi arkinen. Bensakone ja aivan täysin erilainen tehon tuntu kuin 320d:ssä! Voima on aina läsnä kun siihen on tarve Tasapaksuus on kyllä kaukana!
Jotekin outoa miten fiilikset autosta vaihtuvat niin radikaalisti. Vuosi sitten kun näitä kahta moottoria vertailin niin 20d tuntui enemmän hauskemmalta kuin 28i. Kun 20d aikanaan luovutettiin mulle, niin fiilis ei ihan ollut enää se sama. Se viimeinen "bofori" ikään kuin puuttui. Kun nyt muutama viikko sitten ajoin 28i:n uudelleen, tällä kertaa raskaammassa 5-sarjan korissa, tuntui oitis, että tämä moottori mun olisi pitänyt alunperin ymmärtää valita.
Ensi viikolla pitäisi olla luovutus.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Näin se mieli muuttuu nimim. kokemusta onHenrik kirjoitti:Kiitos tästä autokuumeen ja luovutuksen aikaisen täpinän nostatuksestaJuke kirjoitti:Kokeilin ennen ostopäätöstä 320d:n ja 328i:n, eikä mielestäni voi todeta, että 328i olisi arkinen. Bensakone ja aivan täysin erilainen tehon tuntu kuin 320d:ssä! Voima on aina läsnä kun siihen on tarve Tasapaksuus on kyllä kaukana!
Jotekin outoa miten fiilikset autosta vaihtuvat niin radikaalisti. Vuosi sitten kun näitä kahta moottoria vertailin niin 20d tuntui enemmän hauskemmalta kuin 28i. Kun 20d aikanaan luovutettiin mulle, niin fiilis ei ihan ollut enää se sama. Se viimeinen "bofori" ikään kuin puuttui. Kun nyt muutama viikko sitten ajoin 28i:n uudelleen, tällä kertaa raskaammassa 5-sarjan korissa, tuntui oitis, että tämä moottori mun olisi pitänyt alunperin ymmärtää valita.
Ensi viikolla pitäisi olla luovutus.
itse ajattelin reilu vuosi sitten että 325d f30 on se josta pidän ja jonka takavetoisuus on se mun juttu, tehoineen ja vääntöineen - tokihan se hyvä oli mutta nyt ajellaan audi S3:lla, jossa bensa ja neliveto - tehokas bensa on oikeasti hyvä laite ja vääntökin vastaa dieseliä. Voisin heittää että perstuntumalla 380nm (s3) bensakoneen vääntö on jotain 318d luokkaa, teoriassa toki enemmän mutta perstuntumalla mitattuna
- Juke
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 227
- Liittynyt: 28 Helmi 2013, 11:27
- Auto: F30 328iA xDrive M Performance
- Paikkakunta: Tampere
Raskaita öitä edessäHenrik kirjoitti:Kiitos tästä autokuumeen ja luovutuksen aikaisen täpinän nostatuksestaJuke kirjoitti:Kokeilin ennen ostopäätöstä 320d:n ja 328i:n, eikä mielestäni voi todeta, että 328i olisi arkinen. Bensakone ja aivan täysin erilainen tehon tuntu kuin 320d:ssä! Voima on aina läsnä kun siihen on tarve Tasapaksuus on kyllä kaukana!
Jotekin outoa miten fiilikset autosta vaihtuvat niin radikaalisti. Vuosi sitten kun näitä kahta moottoria vertailin niin 20d tuntui enemmän hauskemmalta kuin 28i. Kun 20d aikanaan luovutettiin mulle, niin fiilis ei ihan ollut enää se sama. Se viimeinen "bofori" ikään kuin puuttui. Kun nyt muutama viikko sitten ajoin 28i:n uudelleen, tällä kertaa raskaammassa 5-sarjan korissa, tuntui oitis, että tämä moottori mun olisi pitänyt alunperin ymmärtää valita.
Ensi viikolla pitäisi olla luovutus.
Loistava valinta! Tehoa on kyllä hienosti tarjolla Veljellä X6 ActiveHybrid ja totesi 328i:n terhakammaksi
Suosittelen M Performance putkistoa! Muuttaa soundin makeaksi
Ajamisen Iloa!
Melko munakkaiksi muuttuu noi soundit tosiaan
https://www.youtube.com/watch?v=MSXnUejiQ2I
https://www.youtube.com/watch?v=MSXnUejiQ2I
Makuja on monia, minä jättäisin kaupan hyllylle tuon putkiston. Tai yleensä kaikki putkistot jotka tuon 4-koneen ääntä lisää...Henrik kirjoitti:Melko munakkaiksi muuttuu noi soundit tosiaan
https://www.youtube.com/watch?v=MSXnUejiQ2I
- GTA1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 275
- Liittynyt: 22 Syys 2013, 12:01
- Auto: F34 320iA xDrive ///M Sport
Täytyy myöntää että tuo ACS on jonkin aikaa kummitellut mielessä. Nyt kun hintakin selvisi niin pitää laittaa mietintään, vai odottaisko takuun loppuun? Saksassa hinnat tais pyöriä aika tasan 2k€n tienoissa.Henrik kirjoitti:Varmaan tarkoitit tämän kysymyksen Tietäjälle. Vastaan silti, koska Königiltä laittoivat pari päivää sitten meiliä 320ix:n ACS:n viriboxista. Hinta on siis 2590€ asennettuna. Se, että onko hinta kova, on hieman suhteellista. Se on kova jos vertaa 600€:n boxeihin. Jos taas miettii, että täysin uuden auton takuu siirtyy ACS:n vastuulle ja jos auto maksaa vaikkapa 55k€ ja harppaus seuraavaksi tehokkaampaan moottoriin 14k€ (arvio) niin eipä tuo ihan kohtuuton hinta ole.reku54 kirjoitti:Moro,
tossa Henrik :Vaikka hinta oli suht kova ei ole kaduttanut yhtään. No, paljonko ????
Kysyin hiljattain hintaa AC Schnitzerin boksille 328i:hin Kölnissä sijatsevasta Procar Automobile -BMW-liikkeestä.GTA1 kirjoitti:Täytyy myöntää että tuo ACS on jonkin aikaa kummitellut mielessä. Nyt kun hintakin selvisi niin pitää laittaa mietintään, vai odottaisko takuun loppuun? Saksassa hinnat tais pyöriä aika tasan 2k€n tienoissa.Henrik kirjoitti:Varmaan tarkoitit tämän kysymyksen Tietäjälle. Vastaan silti, koska Königiltä laittoivat pari päivää sitten meiliä 320ix:n ACS:n viriboxista. Hinta on siis 2590€ asennettuna. Se, että onko hinta kova, on hieman suhteellista. Se on kova jos vertaa 600€:n boxeihin. Jos taas miettii, että täysin uuden auton takuu siirtyy ACS:n vastuulle ja jos auto maksaa vaikkapa 55k€ ja harppaus seuraavaksi tehokkaampaan moottoriin 14k€ (arvio) niin eipä tuo ihan kohtuuton hinta ole.reku54 kirjoitti:Moro,
tossa Henrik :Vaikka hinta oli suht kova ei ole kaduttanut yhtään. No, paljonko ????
==
Performance Box for 328i F31 costs 2.465,00 Euro including installing. (about 2 Hours)
The 3rd Year Warranty costs 389,00 Euro
==
2013 F31 328i
No nyt on ohjelmoinnit saatavissa Suomestakin BMW Fxx sarjan autoihin.
http://www.chip-tuning.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.chip-tuning.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 244
- Liittynyt: 29 Loka 2010, 19:12
- Auto: 435i xDrive Cabriolet -15 & Audi Q7 -21
Itse tilasin kohta toimitettavaan 435:ni BMW:n omalla Power Kit:llä 306 hv --> 340 hv, 400Nm --> 450Nm ja M Performance
äänenvaimentimella ja pakoputkenpäillä.
Jaa minulla autokuume.....
äänenvaimentimella ja pakoputkenpäillä.
Jaa minulla autokuume.....
Jep, niin on. +36 heppaa ja +50 nm maksaa 699€. Ei paha.314da kirjoitti:No nyt on ohjelmoinnit saatavissa Suomestakin BMW Fxx sarjan autoihin.
http://www.chip-tuning.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Ja lisää pajoja tuntuu tulevan, kohta saatavilla varmaan kaikilla kunnon pajoilla.
http://optimoiautosi.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://optimoiautosi.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
Mihinkähän perustuu tuo tehon nousu
116hv/260Nm -> 176hv/ 398Nm
Vaikuttaa vähintäänkin kohtuulliselta
http://www.optimoiautosi.fi/database/73 ... 6hp-260nm/" onclick="window.open(this.href);return false;
116hv/260Nm -> 176hv/ 398Nm
Vaikuttaa vähintäänkin kohtuulliselta
http://www.optimoiautosi.fi/database/73 ... 6hp-260nm/" onclick="window.open(this.href);return false;
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
No onhan tuo 60 heppaa aika iso nousu, prosentuaalisesti yli 50% tehonnousu. Sama kun 320d:ssä olisi ohjelmoinnin jälkeen yli 300 heppaa. Hankala uskoa vaikka miten matalaviritteinen olisi.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
Eipä tuossa oikeastaan mikään, 8000km seuraavaan huoltoon ja sitten ohjelma sisäänpena69 kirjoitti:Mikä tuossa arveluttaa?
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46