No sitä minä tässä just mietin ja paniikkissa vapisen... Laitoin Kahalle just sähköpostin (Defan maahantuoja) että mitäs nyt ja kuka maksaa tai korvaa, jos se lämmitin ei käykään tai jotain hajoaa. Minähän olen valinnut sen lämmittimen silloin syksyllä mikä ainoana oikeana ja ainoana totuutena oli Defan taulukossa, eikä siellä ollut bensanelikolle silloin mikään omaa lämmitintä. Yleensä kun nelikkoon menee ihan sama lämmitin kuin vajaavetoisenkin malliin, jos se on samalla moottorilla ja samaa korimallia. Tämä nelivetoisen tieto on lisätty sinne vasta nyt, eli tammikuussa 2013.Bemisti kirjoitti:Onko tietoa miten mahtaa käydä, jos nelikkoon asentaa takavetoiselle tarkoitetun letkulämmittimen?J1978 kirjoitti:Ton listan mukaan ne varmasti menee korjaamolla jos ne on tietoisia tuosta muutoksesta. Jos olet itse hankkinut ne osat, niin ne laittaa sinne just ne mitä olet itse hankkinut.gestapo kirjoitti:Perkules jos nyt tulee tuohon xDriveen tosiaankin tuo säteilylämmitin kuten J1978 löytämässä listassa lukee.
No hinta ainakin tippuu reilusti alaspäin...
11137601942 (neliveto), real oem BMW-varaosanro öljypohjalle
11137618512 (takaveto), real oem BMW-varaosanro öljypohjalle
Tuossapa se selitys piilee. Ihan kuten arvelinkin...Nelivedossa ja takavedossa on öljypohjat eri varaosanroilla (samanikäiset autot).
Vahva veikkaus on, että nelikon öljypohja on jotain metallia koska olettavat nelikolla mentävän pahemmissa paikoissa, vaikka kyseessä onkin vana henkilöauto.
Mä uskon, että tästä muutoksesta ei tiedä edes kaikki bemaria myyvät jämy-liikkeetkään ja siellä myydään edelleen sitä letkuläppäriä ihan vanhaan tapaan siihen xDriveenkin. Mitäs jos olisinki ottanut auton käyttöön marraskuussa 2012 ja se nykyisen listan mukaan oleva väärä lämmitin olisi ollut käytössä jo kuukausia...