Ostin juuri saksasta tuotetun F31 LCI-mallin (2015).
Originaalit vanteet olivat kadonneet jonnekin matkan varrelle, ja alla olivat Dezentin 16" rimpulat ja saksan kitkat (tosi muoviset ja liukkaat)-> eivät kelpaa.
Myyjä lupaili kaupanteon yhteydessä M-käytetyt sarjan vanteet, jotka tänään paljastuivatkin sitten E90-malliston 193M -vanteiksi.
Paitsi että pulttikoot ovat erilaiset (saa kai kiinni erikoispulteilla) takavanteiden offseteissa on aika iso heitto:
E90/91:
edessä 8Jx18 ET34
takana 8,5Jx18 ET37
F31:
edessä 8Jx18 ET34
takana 8,5Jx18 ET47
tai
edessä 8Jx18 ET34
takana 8Jx18 ET34
Jos olen oikein ymmärtänyt, tulisivat 193M takavanteet 10mm sisemmäksi.
Nastarenkaat on jo hankittu (eteen/taakse 225/45 R18), mutta eivät ole vielä vanteilla (rekisteröintikin on vielä kesken)
Mahtuuko vai ottaako kiinni?
edit. autossa on M sport-alusta, jos sillä' on vaikutusta
F30 Vanteet ja renkaat
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Eikun ulommaksi. Noi tulee ihan nätisti lähemmäs kaarta, eli ei huolta.demu kirjoitti: ↑05 Maalis 2019, 20:47 Ostin juuri saksasta tuotetun F31 LCI-mallin (2015).
Originaalit vanteet olivat kadonneet jonnekin matkan varrelle, ja alla olivat Dezentin 16" rimpulat ja saksan kitkat (tosi muoviset ja liukkaat)-> eivät kelpaa.
Myyjä lupaili kaupanteon yhteydessä M-käytetyt sarjan vanteet, jotka tänään paljastuivatkin sitten E90-malliston 193M -vanteiksi.
Paitsi että pulttikoot ovat erilaiset (saa kai kiinni erikoispulteilla) takavanteiden offseteissa on aika iso heitto:
E90/91:
edessä 8Jx18 ET34
takana 8,5Jx18 ET37
F31:
edessä 8Jx18 ET34
takana 8,5Jx18 ET47
tai
edessä 8Jx18 ET34
takana 8Jx18 ET34
Jos olen oikein ymmärtänyt, tulisivat 193M takavanteet 10mm sisemmäksi.
Nastarenkaat on jo hankittu (eteen/taakse 225/45 R18), mutta eivät ole vielä vanteilla (rekisteröintikin on vielä kesken)
Mahtuuko vai ottaako kiinni?
Tosin, 225 on tolla leveämmällä takavanteella vähän venyn näköinen...
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Kiitos paljon. Minkähänlaiset pultit pitäisi hankkia? (PK-seutu, esim Schmiedmannilta olisi helppo noutaa)Juha kirjoitti: ↑05 Maalis 2019, 20:57Eikun ulommaksi. Noi tulee ihan nätisti lähemmäs kaarta, eli ei huolta.demu kirjoitti: ↑05 Maalis 2019, 20:47 Ostin juuri saksasta tuotetun F31 LCI-mallin (2015).
Originaalit vanteet olivat kadonneet jonnekin matkan varrelle, ja alla olivat Dezentin 16" rimpulat ja saksan kitkat (tosi muoviset ja liukkaat)-> eivät kelpaa.
Myyjä lupaili kaupanteon yhteydessä M-käytetyt sarjan vanteet, jotka tänään paljastuivatkin sitten E90-malliston 193M -vanteiksi.
Paitsi että pulttikoot ovat erilaiset (saa kai kiinni erikoispulteilla) takavanteiden offseteissa on aika iso heitto:
E90/91:
edessä 8Jx18 ET34
takana 8,5Jx18 ET37
F31:
edessä 8Jx18 ET34
takana 8,5Jx18 ET47
tai
edessä 8Jx18 ET34
takana 8Jx18 ET34
Jos olen oikein ymmärtänyt, tulisivat 193M takavanteet 10mm sisemmäksi.
Nastarenkaat on jo hankittu (eteen/taakse 225/45 R18), mutta eivät ole vielä vanteilla (rekisteröintikin on vielä kesken)
Mahtuuko vai ottaako kiinni?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Mitäs eroa niillä pulteilla on?
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Eiköhän ne sun F31 pultit käy suoraan.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Itellä 225/45 joka nurkassa talvella (F31) jossa orkkis 18” 441m vanteet, eli 8” edessä ja 8,5” takana ja ei näytä venyneeltä. Joten itse en näe ongelmaa siinä.
Toki on eroa että minkä merkkinen rengas.
Toki on eroa että minkä merkkinen rengas.
F31 330xd ms / ex. E91 325d
Miten eri merkkinen rengas näyttää venyneemmältä kuin toinen, jos koko on identtinen?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Hommasin talveksi Hankookin 245 40 18 renkaat joka nurkkaan ja toimii hyvin. Pelkäsin että vetelee urissa mutta ei vetele. Auto on takavetoinen ja ajatus oli että voin kierrättää renkaita takaa eteen joka toinen talvi. Nyt ois edessä kesärenkaiden hankinta. Vanhat renkaat on edessä 225 45 ja takana 255 40. Noh, ajatuksena sama eli alle kesärinkuloiksi samat koot kuin talvella, joka nurkkaan samat koot. Vanteet on kesällä ja talvella saman kokoiset eli 8 tuumaa levät ja ainakin talvirenkaat istuu nätin näköisesti tämän koon vanteille. Vanhoilla kesärenkailla kyllä veteli urissa mutta mites käy 245 kesärenkailla, paheneeko vetely?
Samaa olen itse harkinnut, eli joka kulmaan 245/35R19. Hinta olisi yllättäen halvempi kuin 225/40R19. Nykyisin alla 225/255 - yhdistelmä ja vetelee urissa, Contin sc3. Voi toki johtua noista renkaista. Eikä nuo sc3/sc5 ainakaan hiljaisemmasta päästä ole.
Itse ajattelin ottaa riskin ja kokeilla nordexx ns9000 kumeja. Ei ole ainakaan hinnalla pilattu.
Itse ajattelin ottaa riskin ja kokeilla nordexx ns9000 kumeja. Ei ole ainakaan hinnalla pilattu.
Mistä kannattaisi metsästää OEM vanteinta F32:een, kiinnostaisi 18" 397 vanteet. Auto tulee orkkis 17" vanteilla, saako tuohon laittaa alle 18" vanteet ilman erillisiä temppuja (muutoskatsastusta tms)?
2014 420d F32 Glacier silber
2020 X5 G05 xDrive45e Phytonic blue (tilattu)
2020 X5 G05 xDrive45e Phytonic blue (tilattu)
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
F31 X-drive 18" kesäkumit menossa nyt vaihtoon. Alla nyt ContiSportContact SSR: 225/45 R 18 91Y. Ovat ilmeisesti runflatit.
Rengasmelua on vanhoissa liikaa erityisesti maaseudun rouheilla pätkillä.
Nyt haussa mahdollisimman hiljainen rengas, muita positiivisia ominaisuuksia vesiliirtoturvallisuus, vierintävastus, suuntavakaus kestävyys, "rataominaisuuksilla ei ole merkitystä"
Kyläkauppias tarjoaa: Contin Premium Contact 6 ja GoodYear Efficient grip Performance alle samaan hintaa (760€)
--> Contin ilmoitettu melu on 72dB, GY:llä vastaavasti 69dB, tästä siis GY olisi menossa jatkoon, vaikkakin olen aiemmissa (hiljaisemmissa) autoissa käyttänyt paljon Contia
Nokian Hakka Blue 2:lla olisi myös 69 dB melu ja TM tietysti(!) kehuu rengasta, jäisipä rahaa enemmän kotimaahan.
Viimeisimmässä TM:n testissä kaikki renkaat oli hiljaisia sileällä(?) moottoriradalla, joten ko. testistä ei ole tähän apua (?)
Olisiko kokemuksia noista, tai muista merkeistä+malleista ? Erityisesti jos joku vaihtanut vastaavasti kun minulla on nyt.
Rengasmelua on vanhoissa liikaa erityisesti maaseudun rouheilla pätkillä.
Nyt haussa mahdollisimman hiljainen rengas, muita positiivisia ominaisuuksia vesiliirtoturvallisuus, vierintävastus, suuntavakaus kestävyys, "rataominaisuuksilla ei ole merkitystä"
Kyläkauppias tarjoaa: Contin Premium Contact 6 ja GoodYear Efficient grip Performance alle samaan hintaa (760€)
--> Contin ilmoitettu melu on 72dB, GY:llä vastaavasti 69dB, tästä siis GY olisi menossa jatkoon, vaikkakin olen aiemmissa (hiljaisemmissa) autoissa käyttänyt paljon Contia
Nokian Hakka Blue 2:lla olisi myös 69 dB melu ja TM tietysti(!) kehuu rengasta, jäisipä rahaa enemmän kotimaahan.
Viimeisimmässä TM:n testissä kaikki renkaat oli hiljaisia sileällä(?) moottoriradalla, joten ko. testistä ei ole tähän apua (?)
Olisiko kokemuksia noista, tai muista merkeistä+malleista ? Erityisesti jos joku vaihtanut vastaavasti kun minulla on nyt.
Nokian Hakka Blueta osui mulle hyvät yksilöt edelliseen autoon, ostin siksi nykyiseenkin. Mutta ei ikinä enää, koskaan ei kunnolla saatu kaikkia tärinöitä niistä pois. Mutta Venäjällä ne oli tehtykin eikä täällä kotikylällä. Nasta-nokialaisiin (ainakin nuo omat on Suomessa tehty) on edelleen luotto.
Hankook Ventus Prime 3 tai sitten Ventus S1 evo2 noita saa kotiin tuotuna 440- 500 € hintaan kierroksen. Ovat hiljaiset ja mukavat renkaat sekä hyvin kulutusta kestävät.jpp67 kirjoitti: ↑08 Syys 2019, 18:42 F31 X-drive 18" kesäkumit menossa nyt vaihtoon. Alla nyt ContiSportContact SSR: 225/45 R 18 91Y. Ovat ilmeisesti runflatit.
Rengasmelua on vanhoissa liikaa erityisesti maaseudun rouheilla pätkillä.
Nyt haussa mahdollisimman hiljainen rengas, muita positiivisia ominaisuuksia vesiliirtoturvallisuus, vierintävastus, suuntavakaus kestävyys, "rataominaisuuksilla ei ole merkitystä"
Kyläkauppias tarjoaa: Contin Premium Contact 6 ja GoodYear Efficient grip Performance alle samaan hintaa (760€)
--> Contin ilmoitettu melu on 72dB, GY:llä vastaavasti 69dB, tästä siis GY olisi menossa jatkoon, vaikkakin olen aiemmissa (hiljaisemmissa) autoissa käyttänyt paljon Contia
Nokian Hakka Blue 2:lla olisi myös 69 dB melu ja TM tietysti(!) kehuu rengasta, jäisipä rahaa enemmän kotimaahan.
Viimeisimmässä TM:n testissä kaikki renkaat oli hiljaisia sileällä(?) moottoriradalla, joten ko. testistä ei ole tähän apua (?)
Olisiko kokemuksia noista, tai muista merkeistä+malleista ? Erityisesti jos joku vaihtanut vastaavasti kun minulla on nyt.
Tämä ei koske F30:stä mutta F36:sta kyllä, toivottavasti saan anteeksi
Eli olen ostanut F36, johon ajattelin ostaa maltilliset 17" talvivanteet ja niihin kumit esim. 225/50. Olen katsellut F10 tehdasvanteita Style 236, jotka ovat 8x17, ET 30.
Mallikohtaiset 17" F36 vanteet ovat spekseillä 7,5x17, ET 34, ja noilla renkailla mitkä ajattelin ostaa.
Onko teillä mitään näkemystä tuleekohan noiden F10 vanteiden kanssa ongelmia, lähinnä hieman eri ET: än kanssa...?
Eli olen ostanut F36, johon ajattelin ostaa maltilliset 17" talvivanteet ja niihin kumit esim. 225/50. Olen katsellut F10 tehdasvanteita Style 236, jotka ovat 8x17, ET 30.
Mallikohtaiset 17" F36 vanteet ovat spekseillä 7,5x17, ET 34, ja noilla renkailla mitkä ajattelin ostaa.
Onko teillä mitään näkemystä tuleekohan noiden F10 vanteiden kanssa ongelmia, lähinnä hieman eri ET: än kanssa...?
Kyllä ne sinne ongelmitta menee...lucky kirjoitti: ↑01 Loka 2019, 20:44 Tämä ei koske F30:stä mutta F36:sta kyllä, toivottavasti saan anteeksi
Eli olen ostanut F36, johon ajattelin ostaa maltilliset 17" talvivanteet ja niihin kumit esim. 225/50. Olen katsellut F10 tehdasvanteita Style 236, jotka ovat 8x17, ET 30.
Mallikohtaiset 17" F36 vanteet ovat spekseillä 7,5x17, ET 34, ja noilla renkailla mitkä ajattelin ostaa.
Onko teillä mitään näkemystä tuleekohan noiden F10 vanteiden kanssa ongelmia, lähinnä hieman eri ET: än kanssa...?
Laskeskele vaikka willtheyfit.com laskurilla. Antaa tuommoisen tuloksen pureskeltavaksi noiden vanteiden välille:lucky kirjoitti: ↑01 Loka 2019, 20:44 Tämä ei koske F30:stä mutta F36:sta kyllä, toivottavasti saan anteeksi
Eli olen ostanut F36, johon ajattelin ostaa maltilliset 17" talvivanteet ja niihin kumit esim. 225/50. Olen katsellut F10 tehdasvanteita Style 236, jotka ovat 8x17, ET 30.
Mallikohtaiset 17" F36 vanteet ovat spekseillä 7,5x17, ET 34, ja noilla renkailla mitkä ajattelin ostaa.
Onko teillä mitään näkemystä tuleekohan noiden F10 vanteiden kanssa ongelmia, lähinnä hieman eri ET: än kanssa...?
Compared to your existing wheel, this new wheel will have an inner rim which is 2.3mm closer to the suspension strut. The outer rim will poke out 10.4mm more than before.
- Liitteet
-
- calc.JPG (34.39 KiB) Katsottu 24625 kertaa