Ensimmäiset testiraportit alkavat olemaan eetterissä, joten laitetaanpas näillekin oma ketju.
F30 median testejä
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Mutta tuota punaista väriä on pakko jaksaa ihailla
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Onko toi red joku metalliväri... Kofiguraattorien mukaan kun tohon ei saa muuta perusväriä kuin mustan ja valkoisen!-V- kirjoitti:Mutta tuota punaista väriä on pakko jaksaa ihailla
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Kyllä tuo punainen on metalliväri. Saattaisi olla valintani, jos F30:n ostaisin.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Todella hienosti näytti neloskonekin kiertävän ja kiihtyvän tuossa testiraportissa. 328i varmasti kannattaa kuutosuskovaistenkin (=mm. minä) kokeilla ennen 335i:n tilaamista. Sen verran hurja on hintaero, ja paperilla suoritusarvot ovat varsin lähellä toisiaan. Myös reilusti kevyempi koneen paino tekee varmasti hyvää ajo-ominaisuuksille.
Aikamoista suitsutusta tuo sai testaajalta, joka sentään tunnustautui vanhemman 335d:n omistajaksi.
Aikamoista suitsutusta tuo sai testaajalta, joka sentään tunnustautui vanhemman 335d:n omistajaksi.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
F30 328i testissä...
Kontin avaus 3:54
Kontin avaus 3:54
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Ihan hyvä testi! Ja x28i kone vaikutti erittäin pirteältä.TJJ kirjoitti: F30 median testejä
Auto näytti muoviselta varsinkin vaihdekepin tienoilta mutta muuten tosi hyvältä.
19" vanteet sopivat autoon erittäin hyvin!
Kävin tänään noissa konfiguraattoreissa - katsokaapas autoa sivuprofiilista ja kommentoikaa.
Varsinkin bmw.de:n valkoista F30-mallia, jossa on 16" (?) vanteet
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Aika arpomista näytti olevan tuon jalan liikkeen tunnistuksen kanssa. Kyllähän tuo voi parkkiksella näyttää aika hölmöltä touhulta.Antinontoxic kirjoitti:F30 328i testissä...
Kontin avaus 3:54
Tuota takaluukun automatiikka systeemiä olen hieman muutenkin ihmetellyt, että jätetty puolitiehen, kun se ei kuitenkaan sähköisesti kiinni mene, ei ilmeisesti edes rahalla.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Olen nähnyt sekä F10:n että F11:n takaluukkujen menevän nätisti kiinni. Sekä autoliikkeessä että muuallakin.Turbo kirjoitti: Tuota takaluukun automatiikka systeemiä olen hieman muutenkin ihmetellyt, että jätetty puolitiehen, kun se ei kuitenkaan sähköisesti kiinni mene, ei ilmeisesti edes rahalla.
Lienee F30:n esisarjan ongelmia (toivottavasti). Mutten miten käy kun on lunta ja jäätä?
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Ketjussa käsiteltiin F30:n comfort access HF tailgate -systeemiä, joka F10:stä poiketen ei ilmeisesti sulkeudu sähköisesti. Ainakaan sähköisestä sulku automatiikasta ei mistään ole löytynyt mainintaa F30:n tapauksessa.Ricracing kirjoitti:Olen nähnyt sekä F10:n että F11:n takaluukkujen menevän nätisti kiinni. Sekä autoliikkeessä että muuallakin.Turbo kirjoitti: Tuota takaluukun automatiikka systeemiä olen hieman muutenkin ihmetellyt, että jätetty puolitiehen, kun se ei kuitenkaan sähköisesti kiinni mene, ei ilmeisesti edes rahalla.
Lienee F30:n esisarjan ongelmia (toivottavasti). Mutten miten käy kun on lunta ja jäätä?
Yksi kunnon talvi on F10:n sähköluukulla jo koettu, ongelmia ei tähän asti ole ollut. Ja kai se jäätyy yhtälailla kuin manuaali mallikin jos on jäätyäkseen, mikäli autoa _ulkona_ säilyttää.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Katsottiin videoa jossa nuori dorka yritti takapuskuria potkimalla saada takaluukku auki.Turbo kirjoitti: Ketjussa käsiteltiin F30:n comfort access HF tailgate -systeemiä, joka F10:stä poiketen ei ilmeisesti sulkeudu sähköisesti.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Täys sivuprofiilia ei sitten enää olekaan tarjolla millään konfiguraattorilla E30 ED mallista? Miksi?Ricracing kirjoitti: Kävin tänään noissa konfiguraattoreissa - katsokaapas autoa sivuprofiilista ja kommentoikaa.
Varsinkin bmw.de:n valkoista F30-mallia, jossa on 16" (?) vanteet
Hyvä näin, sillä 16" vanteilla auto näyttää ihan samalta kuin aikoinaan Mazda 121.
- Liitteet
-
- Mazda 121.jpg (95.96 KiB) Katsottu 14394 kertaa
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 63
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 19:44
- Auto: 2002 Turbo -75
M5 -86
325iX -88
X5 4,8i -07 - Paikkakunta: Joensuu
Kun tuota alkua katsoo ja näitä uusia ajaneenakin, ei voi välttyä ajatukselta. Nimittäin nykyautojen vetävien pyörien vähyydestä. F30:kin on pakko tilata Xdrivenä kun muuten saa tasan yksivetoisen, joka ei etene mihinkään. X vetää sentään joskus jollain muullakin pyörällä. Sitten kun laittaa hienot elektroniikat peliin mukaan, heikkenee eteneminen entisestään.Antinontoxic kirjoitti:F30 328i testissä...
Ei oikeita lukkoja voi elektroniikalla peitota.
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Osittain samaa mieltä, mutta kyllä tänäänkin kunnon ajamisen iloa sain meidän F10:llä. Hyvin se etenee "yksipyörävedollakin". Arkiajossa ero minun toiseen autooni, A5 quattroon ei ole merkittävä. quattrolla toki pääsee valoista ottamaan salamalähdön, ja tekemään kivoja spurtteja, mutta sen jälkeen ero tasaantuu.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
http://www.ajovalo.net/Koeajot/BMW3-2012.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Autoarvio: Koeajossa BMW 320dA Business
Uuden BMW 3-sarjan ulkonäkö on entistä lähempänä 5-sarjaa varsinkin perästä katsoen. Keulassa on ennennäkemätöntä ilmettä. Keula kaartaa nykymuodista poiketen varsin matalalle ja ajovalot on muotoilullisesti kurottu kiinni maskiin. Kokonaisuus on varsin tyylikäs.
Sisätiloihin on saatu hivenen lisätilaa, mutta edelleen useimmat halvemmat keskiluokan mallit ovat tilavampia. Takana on polvitilaa riittävästi ja hieman esim. Audi A4:ää enemmän.
Etuistuimilla tunnelma on 3-sarjassa perinteisesti tiivis eikä tähän ole tullut muutosta. Autossa on tarkoitus istua alhaalla. Urheiluistuimet on tehty kapeahkoiksi ja korkeammassa istuinasennossa reisituki jää vajaaksi niin vakio- kuin urheiluistuimissa. Matalaa istuma-asentoa käytettäessä istuinmukavuus on hyvä.
Tavaratilan luukku kuuluu edelleen markkinoiden pienimpiin. Pohjan muotoilu sen sijaan on nyt selkeä. Tilaa on parikymmentä litraa enemmän kuin edeltäjässä. Tavaratilan pohjan alla on syvä säilytystila.
Näkyvyys autosta on kohtuullisen hyvä. Ulkopeilit ovat keskimääräistä pienemmät. Kääntöympyrä on tavanomaisen kokoinen - takavetoetua ei tässä suhteessa enää ole.
Moottorivalikoima painottuu ahdettuihin nelisylinterisiin. Bensamoottoreista ovat alkuvaiheessa tarjolla 2,0-litraiset 320i ja 328i sekä 6-sylinterinen 335i. Dieseleitä on kolme 2,0-litraista eli 316d, 318d ja 320d sekä vielä teholtaan kahden viimeisen väliin asettuva 320d EfficientDynamics Edition, joka on malliston taloudellisin. Käsivaihteistot ovat 6-vaihteisia ja automaatit 8-vaihteisia. Koeajetussa autossa oli tehokkain dieselistä eli 320d (135 kW/184 hv) sekä automaattivaihteisto. Niin moottori kuin vaihteisto ovat auton parasta antia eikä voimalinjaa ole pilattu liian pienten kierrosten käytöllä niin kuin nykyisen 520d:n ensimmäisessä versiossa.
Moottori täyttää suorituskyvyn suhteen kaikki odotukset, mitä 2,0-litraiselle dieselille osaa asettaa ja samaan aikaan ainakin luvatut kulutuslukemat ovat luokan kärkeä. Vaihteiston toiminta on markkinoiden ehdotonta parhaimmistoa.
Koeajo tapahtui hyvin liukkaassa kelissä eikä täyttä käsitystä auton ajo-ominaisuuksista saanut. Ainakaan suuria ongelmia suuntavakavuudessa tai ohjauksessa ei ole. Auton käyttäytyminen liukkaalla kelillä sen sijaan arveluttaa. Kitkarenkailla varustettu auto oli esim. kiertoliittymässä hyvin epälooginen. Ensin perä lähtee kevyesti luistoon, sitten ajovakautus pysäyttää varsin terävästi luiston ja auto onkin yllättäen menossa eri suuntaan kuin kuljettaja haluaa.
Maantienopeuteen kiihdytettäessä ajonvakautus vilkuttaa hermostuneesti eikä vauhti kiihdy odotetulla tavalla. Tällaisella autolla ei mielellään lähde vaikeisiin keliolosuhteisiin ennen kuin käyttäytymisen ihmeellisyyksiin on päässyt tutustumaan enemmän. 5-sarjassa näin merkittäviä ongelmia ei ole. Alustan jämäkähkö viritys on onnistunut. Suuremmassa nopeudessa tuntuu kuitenkin pientä nypytystä.
Rengasäänet on eristetty hyvin. Sen sijaan nelosdieselin raksutus on voimakkaampaa kuin useimmissa muissa keskiluokan autoissa.
Sisustuksen tyyli on lähellä 1-sarjaa ja tällä on haluttu tehdä selvää pesäeroa hienostuneempaan 5-sarjaan. Laatuvaikutelma ei ole kehittynyt edeltäjästä ainakaan myönteiseen suuntaan. Hallintalaitteet ovat selkeät ja jämäkästi toimivat. Muista merkeistä poikkeavat automaattivaihteen valitsimen toiminta ja keskiasentoon palautuva vilkkuviiksi. Keskinäyttö on tyylikäs ja toimintojen käyttö selkeää. Mittaristossa on riittävästi informaatiota näkyvissä yhtä aikaa, mutta kunnollista hetkellisen kulutuksen näyttöä ei ole. Säilytystilaa on kohtalaisen hyvin.
BMW 320d vastaa mallisarjan uskollisten asiakkaiden toiveita. 5-sarjaan verrattuna se tuntuu kuitenkin monilta osin säästöbudjetilla tehdyltä. Moottori ja vaihteisto toimivat upeasti. Ajettavuus kesäkelillä jää arvioitavaksi myöhemmin.
Suorituskyky 9,6
320d on eräs markkinoiden parhaista 4-sylinterisistä dieselmoottoreista ja suorituskyky on mainio.
Mukavuus 8,3
Business-pakettiin sisältyy kaikki olennaisimmat varusteet. Istuimet ovat hyvät, mutta eivät täydelliset. Takaistuintilat ovat ulkomittoihin nähden niukat.
Luotettavuus 8,0
Turvallisuus on huippuluokkaa. Takuu on vain 2 vuotta.
Ajomiellyttävyys 8,6
3-sarja on kotonaan Saksan moottoriteillä. Suomen talvessa tilanne on ankeampi. Jousitus on jämäkkä, mutta varsin mukava. Rengasmelua on vähän, mutta moottori raksuttaa kuuluvasti. Näkyvyys on hyvä.
Ulkonäkö 8,4
Muotoilu on BMW:lle tyypillinen ja kokonaisuus tyylikäs. Sisustus ei näytä kovin ylelliseltä.
Polttoaineen kulutus 9,6
Kulutus on luokkansa pienimpiä ja huoltovälit pitkät.
Valmistuslaatu 8,5
Viimeistelyn taso jää selvästi 5-sarjasta eikä edusta luokan parhaimmistoa.
Sisätilojen suunnittelu 7,2
Tavaratila on pienehkö samoin kuin lastausaukko. Sääilytystilaa on kohtalaisesti.
Luokkansa paras 9,2
Ominaisuudet ovat lähellä luokan kärkeä ja vanhat asiakkaat ovat varmasti tyytyväisiä uuteen malliin.
Lähde: http://www.automerkit.fi/uutiset/koeajo ... .html?SC=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Uuden BMW 3-sarjan ulkonäkö on entistä lähempänä 5-sarjaa varsinkin perästä katsoen. Keulassa on ennennäkemätöntä ilmettä. Keula kaartaa nykymuodista poiketen varsin matalalle ja ajovalot on muotoilullisesti kurottu kiinni maskiin. Kokonaisuus on varsin tyylikäs.
Sisätiloihin on saatu hivenen lisätilaa, mutta edelleen useimmat halvemmat keskiluokan mallit ovat tilavampia. Takana on polvitilaa riittävästi ja hieman esim. Audi A4:ää enemmän.
Etuistuimilla tunnelma on 3-sarjassa perinteisesti tiivis eikä tähän ole tullut muutosta. Autossa on tarkoitus istua alhaalla. Urheiluistuimet on tehty kapeahkoiksi ja korkeammassa istuinasennossa reisituki jää vajaaksi niin vakio- kuin urheiluistuimissa. Matalaa istuma-asentoa käytettäessä istuinmukavuus on hyvä.
Tavaratilan luukku kuuluu edelleen markkinoiden pienimpiin. Pohjan muotoilu sen sijaan on nyt selkeä. Tilaa on parikymmentä litraa enemmän kuin edeltäjässä. Tavaratilan pohjan alla on syvä säilytystila.
Näkyvyys autosta on kohtuullisen hyvä. Ulkopeilit ovat keskimääräistä pienemmät. Kääntöympyrä on tavanomaisen kokoinen - takavetoetua ei tässä suhteessa enää ole.
Moottorivalikoima painottuu ahdettuihin nelisylinterisiin. Bensamoottoreista ovat alkuvaiheessa tarjolla 2,0-litraiset 320i ja 328i sekä 6-sylinterinen 335i. Dieseleitä on kolme 2,0-litraista eli 316d, 318d ja 320d sekä vielä teholtaan kahden viimeisen väliin asettuva 320d EfficientDynamics Edition, joka on malliston taloudellisin. Käsivaihteistot ovat 6-vaihteisia ja automaatit 8-vaihteisia. Koeajetussa autossa oli tehokkain dieselistä eli 320d (135 kW/184 hv) sekä automaattivaihteisto. Niin moottori kuin vaihteisto ovat auton parasta antia eikä voimalinjaa ole pilattu liian pienten kierrosten käytöllä niin kuin nykyisen 520d:n ensimmäisessä versiossa.
Moottori täyttää suorituskyvyn suhteen kaikki odotukset, mitä 2,0-litraiselle dieselille osaa asettaa ja samaan aikaan ainakin luvatut kulutuslukemat ovat luokan kärkeä. Vaihteiston toiminta on markkinoiden ehdotonta parhaimmistoa.
Koeajo tapahtui hyvin liukkaassa kelissä eikä täyttä käsitystä auton ajo-ominaisuuksista saanut. Ainakaan suuria ongelmia suuntavakavuudessa tai ohjauksessa ei ole. Auton käyttäytyminen liukkaalla kelillä sen sijaan arveluttaa. Kitkarenkailla varustettu auto oli esim. kiertoliittymässä hyvin epälooginen. Ensin perä lähtee kevyesti luistoon, sitten ajovakautus pysäyttää varsin terävästi luiston ja auto onkin yllättäen menossa eri suuntaan kuin kuljettaja haluaa.
Maantienopeuteen kiihdytettäessä ajonvakautus vilkuttaa hermostuneesti eikä vauhti kiihdy odotetulla tavalla. Tällaisella autolla ei mielellään lähde vaikeisiin keliolosuhteisiin ennen kuin käyttäytymisen ihmeellisyyksiin on päässyt tutustumaan enemmän. 5-sarjassa näin merkittäviä ongelmia ei ole. Alustan jämäkähkö viritys on onnistunut. Suuremmassa nopeudessa tuntuu kuitenkin pientä nypytystä.
Rengasäänet on eristetty hyvin. Sen sijaan nelosdieselin raksutus on voimakkaampaa kuin useimmissa muissa keskiluokan autoissa.
Sisustuksen tyyli on lähellä 1-sarjaa ja tällä on haluttu tehdä selvää pesäeroa hienostuneempaan 5-sarjaan. Laatuvaikutelma ei ole kehittynyt edeltäjästä ainakaan myönteiseen suuntaan. Hallintalaitteet ovat selkeät ja jämäkästi toimivat. Muista merkeistä poikkeavat automaattivaihteen valitsimen toiminta ja keskiasentoon palautuva vilkkuviiksi. Keskinäyttö on tyylikäs ja toimintojen käyttö selkeää. Mittaristossa on riittävästi informaatiota näkyvissä yhtä aikaa, mutta kunnollista hetkellisen kulutuksen näyttöä ei ole. Säilytystilaa on kohtalaisen hyvin.
BMW 320d vastaa mallisarjan uskollisten asiakkaiden toiveita. 5-sarjaan verrattuna se tuntuu kuitenkin monilta osin säästöbudjetilla tehdyltä. Moottori ja vaihteisto toimivat upeasti. Ajettavuus kesäkelillä jää arvioitavaksi myöhemmin.
Suorituskyky 9,6
320d on eräs markkinoiden parhaista 4-sylinterisistä dieselmoottoreista ja suorituskyky on mainio.
Mukavuus 8,3
Business-pakettiin sisältyy kaikki olennaisimmat varusteet. Istuimet ovat hyvät, mutta eivät täydelliset. Takaistuintilat ovat ulkomittoihin nähden niukat.
Luotettavuus 8,0
Turvallisuus on huippuluokkaa. Takuu on vain 2 vuotta.
Ajomiellyttävyys 8,6
3-sarja on kotonaan Saksan moottoriteillä. Suomen talvessa tilanne on ankeampi. Jousitus on jämäkkä, mutta varsin mukava. Rengasmelua on vähän, mutta moottori raksuttaa kuuluvasti. Näkyvyys on hyvä.
Ulkonäkö 8,4
Muotoilu on BMW:lle tyypillinen ja kokonaisuus tyylikäs. Sisustus ei näytä kovin ylelliseltä.
Polttoaineen kulutus 9,6
Kulutus on luokkansa pienimpiä ja huoltovälit pitkät.
Valmistuslaatu 8,5
Viimeistelyn taso jää selvästi 5-sarjasta eikä edusta luokan parhaimmistoa.
Sisätilojen suunnittelu 7,2
Tavaratila on pienehkö samoin kuin lastausaukko. Sääilytystilaa on kohtalaisesti.
Luokkansa paras 9,2
Ominaisuudet ovat lähellä luokan kärkeä ja vanhat asiakkaat ovat varmasti tyytyväisiä uuteen malliin.
Lähde: http://www.automerkit.fi/uutiset/koeajo ... .html?SC=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Ihmeellisiä kommentteja autotoimittajalta. Viime päivien jääkelissä lienee ihan luonnollista, että niin kitkoilla kuin nastoillakin eteneminen liikenneympyrässä ei suju kuten kuivalla moottoriradalla. Ei sellaista autoa ole vielä keksitty, joka etenisi jäisellä tiellä yhtä hyvin kuin kuivalla asfaltilla.
Myös sisätiloista purnaaminen on hieman epärelevanttia. Tavaratila muka pieni? Ehkä Skoda Octaviaan verrattuna? 3-sarjaa ei osteta suurperheen harrasteautoksi. Kaikki eivät tarvitse valtavia sisätiloja eivätkä hae Tallinnasta lavoittain olutta. Myös laatukommentit olisi pitänyt perustella paremmin. Toimittajan logiikalla kannattaisi vain ostaa möhköjä tila-autoja, joita perheenäidit kolhivat parkkihalleissa.
Myös sisätiloista purnaaminen on hieman epärelevanttia. Tavaratila muka pieni? Ehkä Skoda Octaviaan verrattuna? 3-sarjaa ei osteta suurperheen harrasteautoksi. Kaikki eivät tarvitse valtavia sisätiloja eivätkä hae Tallinnasta lavoittain olutta. Myös laatukommentit olisi pitänyt perustella paremmin. Toimittajan logiikalla kannattaisi vain ostaa möhköjä tila-autoja, joita perheenäidit kolhivat parkkihalleissa.
Viimeksi muokannut Frank H, 14 Helmi 2012, 20:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.