Dodiii eli n47 virityksestä voitais hieman jutella. Onko järkeä alkaa virittelemään ja kikkailemaan n47 moottorin eli kuuluisan jakopääpommin kanssa?
Vakiona 116hp/260nm softalla tällä hetkellä 186hp/420nm. Autona toimii 316d f30 -13 onko järkeä dpf poistaa/korvata tehojen perässä? Egr kanssa sama juttu.
Mitkäs kaikki auton tehoja rajottaa eli mistäs sitä lähtis kikkailemaan jos siihen ryhtyis? 2.0l diisseli varmaan suurimpana rajotteena siihen tiedetään m57 parempi viritykseen mutta nyt ei sellasta alla ole.
316d N47-D20C
Ei viritys rasita jakopäätä yhtään enempää.
DPF ei vähennä tehoa yhtään. Ja jos moottorin muut asiat on kunnossa, ei DPF:stä ole murhetta muutenkaan. DPF:n mahdollinen tukkeentuminen johtuu jostain muusta viasta jonka takia moottori käy esim. jatkuvasti kylmänä, eli syytä korjata se varsinainen syy-vika kuitenkin.
Lastuvirittämisestä on foorumilla ollut paljonkin puhetta vuosien varrella. Paljonko on paljon ja mikä on järkevää riippuu keneltä kysyy.
DPF ei vähennä tehoa yhtään. Ja jos moottorin muut asiat on kunnossa, ei DPF:stä ole murhetta muutenkaan. DPF:n mahdollinen tukkeentuminen johtuu jostain muusta viasta jonka takia moottori käy esim. jatkuvasti kylmänä, eli syytä korjata se varsinainen syy-vika kuitenkin.
Lastuvirittämisestä on foorumilla ollut paljonkin puhetta vuosien varrella. Paljonko on paljon ja mikä on järkevää riippuu keneltä kysyy.