Oisin ostamassa D TwinPower Turbo F31 Touring vm 2013 ,ajokilometrejä 240k. Mitä mun pitää tietää kysyä kyseisestä ajoneuvosta, etten tule ihan pahasti huijatuksi ? Olen siis yksityiseltä myyjältä ostamassa..
Ps. Olen nainen, jos ei käynyt jo tarpeeksi selväksi alkutekstistä ja ostamassa autoa ihan yssiksee, ei miestä auttamassa näissä ostopuuhissa
F31 osto, auttakaa amatööriä!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 385
- Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
- Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18 - Paikkakunta: Turku
Huijauksen vaara on aina olemassa. Noilla kilsoilla kaikki on mahdollista.lahita kirjoitti: ↑31 Heinä 2019, 23:16 Oisin ostamassa D TwinPower Turbo F31 Touring vm 2013 ,ajokilometrejä 240k. Mitä mun pitää tietää kysyä kyseisestä ajoneuvosta, etten tule ihan pahasti huijatuksi ? Olen siis yksityiseltä myyjältä ostamassa..
Ps. Olen nainen, jos ei käynyt jo tarpeeksi selväksi alkutekstistä ja ostamassa autoa ihan yssiksee, ei miestä auttamassa näissä ostopuuhissa
-katsastus voimassa, tarkista trafilta, ettei korjauskehoituksia. Ketju ei rallata.
Hanki jostain autoja tunteva kaveri avuksi.
Osta autoliikkeestä ja maksa vähän enemmän.
Pyydä myyjää, että viedään auto yhdessä katsastusaseman kuntotarkastukseen. Esim. A-katsastuksen Autotohtori-tarkastukseen. Jos kaikki on kunnossa, ostaja maksaa, ja jos esiin tulee suurempaa vikaa niin pistätte laskun ~90€ puoliksi. Kyselet sitten siltä autotohtorilta tai katsastusmieheltä, että miten kalliiksi kaiken kuntoonlaittaminen tulee.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
- Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20
Autolla on rullattu jo jonkin verran, jos nokkaketju olisi räjähtääkseen, olisi se sen jo tehnyt. Normaalit käytetyn auton kohdat, automaatin kohdalla voisi tarkistaa, onko öljyjä koskaan vaihdettu jne.
Suosittelen oikeasti ostamaan vain liikkeestä. Jos auto on susi, niin liike korvaa (paitsi Kamux, mikä on ihan paska liike) mutta jos ostat yksityiseltä, niin kukaan ei korvaa mitään. Myös jotkut autoliikkeet myyvät lisäpalveluna lisäturvaa ja huoltosopimusta, eli huoletonta ajamista. Myös jos merkkiliikkeestä ostat, niin yleensä varmempi paikka ostaa.lahita kirjoitti: ↑31 Heinä 2019, 23:16 Oisin ostamassa D TwinPower Turbo F31 Touring vm 2013 ,ajokilometrejä 240k. Mitä mun pitää tietää kysyä kyseisestä ajoneuvosta, etten tule ihan pahasti huijatuksi ? Olen siis yksityiseltä myyjältä ostamassa..
Ps. Olen nainen, jos ei käynyt jo tarpeeksi selväksi alkutekstistä ja ostamassa autoa ihan yssiksee, ei miestä auttamassa näissä ostopuuhissa
Mutta jos nyt yksityiseltä ehdottomasti haluat ostaa, niin tee koeajo, kuuntele ettei kuulu mitään erityistä koneesta eikä alustasta, nokkaketju ei saa rallattaa/rahista (kuulee kun konepelti auki ja on koneen oikealla puolella), kone ei saa savuttaa yhtään, pitää myös käydä tasaisesti eikä kierroslukumittari saa tyhjäkäynnillä merkittävästi huojua, huoltokirja (sähköinen ajotietokoneessa) pitää sisältää KAIKKI huollot vihreällä, jos on keltaista tai punaista, niin älä osta. Jos huoltoja ei ole tehty merkkiliikkeessä, niin älä osta. Katso renkaat että on reilusti (4-8 mm) pintaa molemmissa seteissä, katso että miten kulunut on kuskin penkki ja ratti, noilla kilometreillä ei pitäisi vielä kovin kuluneita olla, voisit jonkun bemariharrastajan kanssa katsoa vikakoodit tai sitten aja motonet-liikkeen pihalle ja lue vikakoodit. Tai aja BMW-huoltoon ja luetuta vikakoodit. Siinä nyt jotain vinkkejä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Kiitos vastauksista!
Mitä tuumaatte kun autolla on ajettu 244k , kuinka paljon dieseleillä yleensäki voi ajaa että se hajoaa täysin käsiin? Tarkotus ois noin 5-6 vuotta samalla autolla puksuttas. Kilsoja itellä tulee n.20k vuodessa.
Ja miten noi vikakoodit luetaan motonetissä, tai voiko ne lukea vaikkei siinä palaisi koeajon aina a mitään?
Mitä tuumaatte kun autolla on ajettu 244k , kuinka paljon dieseleillä yleensäki voi ajaa että se hajoaa täysin käsiin? Tarkotus ois noin 5-6 vuotta samalla autolla puksuttas. Kilsoja itellä tulee n.20k vuodessa.
Ja miten noi vikakoodit luetaan motonetissä, tai voiko ne lukea vaikkei siinä palaisi koeajon aina a mitään?
Motonetin pihassa on sellainen auton huoltopiste, ja siinä on mielestäni myös vikakoodin lukija. Eli käytännössä laitat siitä lukijan piuhan OBD-porttiin, joka on autossasi kuskin puolella, ratin vasemmalla puolella kojelaudan alla oleva diagnostiikkaliitin.lahita kirjoitti: ↑11 Elo 2019, 11:59 Kiitos vastauksista!
Mitä tuumaatte kun autolla on ajettu 244k , kuinka paljon dieseleillä yleensäki voi ajaa että se hajoaa täysin käsiin? Tarkotus ois noin 5-6 vuotta samalla autolla puksuttas. Kilsoja itellä tulee n.20k vuodessa.
Ja miten noi vikakoodit luetaan motonetissä, tai voiko ne lukea vaikkei siinä palaisi koeajon aina a mitään?
Autolla voi periaatteessa ajaa vaikka miljoonan, mutta kaikki riippuu siitä miten hyvin on huollettu ja sattuuko hyvä vai huono tuuri vikojen kanssa. On noita lauennut alle 100 000 km lukemilla ja taas joillain ajettu yli puoli miljoonaa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Onkohan Motonetilla muuta vikakoodinlukulaitetta kuin yleismalli joka ei näytä läheskään kaikkea Bemarista? Toisaalta jos mitään oiretta ei ole eikä merkkivaloja pala, tuskin vikamuistissa mitään nähtävääkään on.