Teknisesti se mätikkä taitaa olla vain roiskevesisuojattu. En pitäisi sateessa ja on noita vedestä myös vikaantunut. Todennäköisesti kuitenkin kestää sateen, jos ei missään lätäkössä uiskentele.
330e
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 228
- Liittynyt: 07 Loka 2016, 10:42
- Auto: 2023 G26 i4
2014 F11 530xd - Paikkakunta: Oulu
jep, se on IP44 = roiskevedeltä suojattu.
(IP3x/-4x tarkoittaa, että laitteessa ei ole aukkoja, joihin voitaisiin työntää halkaisijaltaan 2,5 mm/1,0 mm oleva esine. IPx4 tarkoittaa, että laitteen on kestettävä kaikista suunnista tulevia vesiroiskeita.)
Ts. ei kannata upottaa saaviin, mutta hyvin on ainakin omalla kohdallani kestänyt isojakin sateita.
(IP3x/-4x tarkoittaa, että laitteessa ei ole aukkoja, joihin voitaisiin työntää halkaisijaltaan 2,5 mm/1,0 mm oleva esine. IPx4 tarkoittaa, että laitteen on kestettävä kaikista suunnista tulevia vesiroiskeita.)
Ts. ei kannata upottaa saaviin, mutta hyvin on ainakin omalla kohdallani kestänyt isojakin sateita.
ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316ti 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 6
- Liittynyt: 21 Kesä 2015, 22:52
- Auto: 2017 BMW F30 330e
- Paikkakunta: Helsinki
Kiitos vastauksista! Hyvä homma. On kyllä erittäin positiivinen yllätys tämä 330e ja varsinkin suorituskyky, todella! Sekä tietysti kulutus. Monissa testeissä on moitittu jarrutuntumaa, ihmettelen kyllä miksi.
Minulla auton mukana tuli laturi, jossa pohjassa lukee IP67. Valmistaja Delphi ja maksimivirta 10A. Googlen kuvahaun perusteella odotin saavani erillaisen laturin, mutta kai tuokin ajaa asian.
Pitääkö näissä etuparkkitutka aina erikseen kytkeä päälle kun ajaa parkkiin? Hölmö homma jos näin on.
Aika paljon näyttää pakkanen vaikuttavan ajomatkaan sähköllä ja sähkömoottorista saatavaan tehoon (käynnistää bensamoottorin ylämäkiin). En ole ajastanut latausta, mutta lähtöajan olen asettanut.
Jarrutuntumasta: liukkaalla huomaa selvästi kuinka sähkön talteenotto ottaa energiaa talteen takapyörien kautta. Perä pyrkii hieman elämään jarrutuksen alussa
Pitääkö näissä etuparkkitutka aina erikseen kytkeä päälle kun ajaa parkkiin? Hölmö homma jos näin on.
Aika paljon näyttää pakkanen vaikuttavan ajomatkaan sähköllä ja sähkömoottorista saatavaan tehoon (käynnistää bensamoottorin ylämäkiin). En ole ajastanut latausta, mutta lähtöajan olen asettanut.
Jarrutuntumasta: liukkaalla huomaa selvästi kuinka sähkön talteenotto ottaa energiaa talteen takapyörien kautta. Perä pyrkii hieman elämään jarrutuksen alussa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Okei eli uudempi laturi on sitten paremmin eristetty, hyvä homma!Harba kirjoitti: ↑24 Maalis 2018, 23:35 Minulla auton mukana tuli laturi, jossa pohjassa lukee IP67. Valmistaja Delphi ja maksimivirta 10A. Googlen kuvahaun perusteella odotin saavani erillaisen laturin, mutta kai tuokin ajaa asian.
Pitääkö näissä etuparkkitutka aina erikseen kytkeä päälle kun ajaa parkkiin? Hölmö homma jos näin on.
Etuparkki täytyy kytkeä itse päälle. Todella hölmö homma tosiaan, onneksi korjattu uusissa G-sukupolven autoissa.
^^^Aika merkillinen toi etuparkkitutka, ei mulla ainakaan 7/2016 F20 tartte kytkee. Aina huutaa keulatutkat kun talliinki ajelee oviaukosta ja alkaa etuperin ajanenlin päätyseinä häämöttää. Ettei ois joku parametrointi- tai varustetekninen juttu? Onks teillä pysäköintiavustin-varustetta (siis se joku 130€ lisävaruste)?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 228
- Liittynyt: 07 Loka 2016, 10:42
- Auto: 2023 G26 i4
2014 F11 530xd - Paikkakunta: Oulu
...mutta eihän 330e voi olla pre-LCI?
Omassani ainakin etuparkkitutkat toimii ilman mitään erillisiä kytkentöjä (Prod. Date 2016-04-14 - on myös se pysäköintiavustinpaketti),
joskus huutaa jopa aivan turhaan kun keula lumen peitossa, eikä vastukset riitä sulattamaan niitä antureita.
Omassani ainakin etuparkkitutkat toimii ilman mitään erillisiä kytkentöjä (Prod. Date 2016-04-14 - on myös se pysäköintiavustinpaketti),
joskus huutaa jopa aivan turhaan kun keula lumen peitossa, eikä vastukset riitä sulattamaan niitä antureita.
ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316ti 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020
Ei ole pysäköintivarustetta. Production date bimmer.work sivun mukaan 22.1.2018. Pitää joku päivä testata lähteekö etututka automaattisesti päälle jos ajaa tarpeeksi lähelle estettä.
Onko normaalia että ajovalojenkatkaisin, hätävilkunnappi, eDrive-nappi ja ilmastoinnin paneeli on valaistu 4 tuntia ovien lukitsemisen jälkeen? Lähtöaika ja lataus ajastettu aamuun. Ajastuksen poistamalla ilmastoinnin paneeli sammui.
Keskiviikko aamuna oli lähes 20 astetta pakkasta, niin virtojen kytkemisen jälkeen herjasi matalaa akun tasoa. Korkeajänniteakkujen lataus oli 85% (esilämmitys oli päällä). Lataako tämä 12V akku(j)a korkeajännitepuolelta? Pääsin pelkällä sähköllä noin 2km kunnes ylämäessä käynnisti bensakoneen. Samassa yhteydessä antoi herjan starttimoottorissa vikaa, soita liikkumispalveluun. Varmaan alkukankeutta vai oisko virranhallinnassa jotain vikaa, viikon ja 204km ollut nyt ajossa
Onko normaalia että ajovalojenkatkaisin, hätävilkunnappi, eDrive-nappi ja ilmastoinnin paneeli on valaistu 4 tuntia ovien lukitsemisen jälkeen? Lähtöaika ja lataus ajastettu aamuun. Ajastuksen poistamalla ilmastoinnin paneeli sammui.
Keskiviikko aamuna oli lähes 20 astetta pakkasta, niin virtojen kytkemisen jälkeen herjasi matalaa akun tasoa. Korkeajänniteakkujen lataus oli 85% (esilämmitys oli päällä). Lataako tämä 12V akku(j)a korkeajännitepuolelta? Pääsin pelkällä sähköllä noin 2km kunnes ylämäessä käynnisti bensakoneen. Samassa yhteydessä antoi herjan starttimoottorissa vikaa, soita liikkumispalveluun. Varmaan alkukankeutta vai oisko virranhallinnassa jotain vikaa, viikon ja 204km ollut nyt ajossa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 228
- Liittynyt: 07 Loka 2016, 10:42
- Auto: 2023 G26 i4
2014 F11 530xd - Paikkakunta: Oulu
En ole kyllä kyllä kiinnittänyt huomiota tuohon, että onko nuo namiskat valaistuna noin pitkän ajan jälkeen. Toki jotain sinne syttyy kun lähtövalmistelut kytkee päälle avaimesta tai vaika kännykästä.
Tuota 12V järjestelmän matalan jännitetason herjaa on tullut aina kovien pakkasten aikaan, ei kannata huolestua, poistuu kun ilmat lämpenee. 12V akkuja ladataan korkeajännitepuolelta, autossa ei ole perinteistä laturia (keulassa on yksi remmi, joka pyörittää vesipumppua).
Muutama kuukausi sitten olin "mahasta kiinni" kun ajoin vähän lumisempaan paikkaan - aikani yritin "nytkytellä" mutta eihän se ilman hinausta mihnkään lähtenyt. Kaiken maailman herjoja moottorista/voimansiirrosta/vaihteistosta jne. sain kyllä esille tuon episodin aikana (joissakin pyydettiin ottamaan välittömästi yhteyttä huoltoon), mutta kaikki kuittautuivat virtojen katkaisun yhteydessä - enkä tosiaan ollut mihinkään yhteydessä.
Eilen sitten huollosta soittivat, että auto oli ilmoitellut huoltotarpeesta (ajettu 65tkm, eli se ~60tkm huolto kyseessä). Kysyivät että onko mitään muuta murhetta normaali määräaikaishuollon lisäksi. Mainitsin tuota 12V akkuherjasta, ja tosiaan aika hyvin ovat huollossa kärryillä mitä autolle kuuluu. Löytyi päivämäärät kaikille mahdollisille herjoille, ja sitten vielä totesivat että "olet tainut olla herjojen perusteella jumissa/kiinni" ja päivämäärän jona tuo lumeen mahasta juuttuminen tapahtui :-)
Tuota 12V järjestelmän matalan jännitetason herjaa on tullut aina kovien pakkasten aikaan, ei kannata huolestua, poistuu kun ilmat lämpenee. 12V akkuja ladataan korkeajännitepuolelta, autossa ei ole perinteistä laturia (keulassa on yksi remmi, joka pyörittää vesipumppua).
Muutama kuukausi sitten olin "mahasta kiinni" kun ajoin vähän lumisempaan paikkaan - aikani yritin "nytkytellä" mutta eihän se ilman hinausta mihnkään lähtenyt. Kaiken maailman herjoja moottorista/voimansiirrosta/vaihteistosta jne. sain kyllä esille tuon episodin aikana (joissakin pyydettiin ottamaan välittömästi yhteyttä huoltoon), mutta kaikki kuittautuivat virtojen katkaisun yhteydessä - enkä tosiaan ollut mihinkään yhteydessä.
Eilen sitten huollosta soittivat, että auto oli ilmoitellut huoltotarpeesta (ajettu 65tkm, eli se ~60tkm huolto kyseessä). Kysyivät että onko mitään muuta murhetta normaali määräaikaishuollon lisäksi. Mainitsin tuota 12V akkuherjasta, ja tosiaan aika hyvin ovat huollossa kärryillä mitä autolle kuuluu. Löytyi päivämäärät kaikille mahdollisille herjoille, ja sitten vielä totesivat että "olet tainut olla herjojen perusteella jumissa/kiinni" ja päivämäärän jona tuo lumeen mahasta juuttuminen tapahtui :-)
ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316ti 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 228
- Liittynyt: 07 Loka 2016, 10:42
- Auto: 2023 G26 i4
2014 F11 530xd - Paikkakunta: Oulu
Tuohon äskeiseen viitaten, onko kukaan tonkinut noita auton logeja niin pitkälle, että näkeekö sieltä tallentaanko auto johonkin nuo herjat ja että onko "lähetys"logeja luettavissa (vai tallennetaanko nämä pelkästään valmistajan pilvipalveluun?). ConnectedDriven asiakasporttaalin kautta on aika hyvin rajattu tuo näkyvyys lähetettyyn dataan. Mietin vaan että voisko voimaan astuvan GDBR:n nojalla vaatia valmistajaa näyttämään myös nuo lähetettävät tiedot. Anonyyminähän se auto nuo lähettää, mutta kyllä autonkäyttäjä on yhdistettävissä kyseiseen ajoneuvoon ConnectedDrive rekisteröinnin kautta.
(varmaanhan ne ne antaa jos pyytää, mutta lähinnä miten että saisi lisää statistiikkaa tuonne ConnectedDrive porttaaliin - olisi mukava saada vaikka ajomatkakohtaiset kulutukset koko auton elinajalta importattua exceliin).
(varmaanhan ne ne antaa jos pyytää, mutta lähinnä miten että saisi lisää statistiikkaa tuonne ConnectedDrive porttaaliin - olisi mukava saada vaikka ajomatkakohtaiset kulutukset koko auton elinajalta importattua exceliin).
ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316ti 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
Tuota statistiikkaa olisi mukava saada lisää. Minusta tuo statsipuoli on tosi vajavainen kun näet sieltä vain viimeisen ajon tilaston. Näyttäisi nyt vähän pidemmälle :(. Näitä ostavat varmasti paljon ihmiset joita kiinnostaisi seurata yhtä ja toista nippelitietoa autosta, mutta aplari ei kyllä hyödynnä mahdollisuuksia ollenkaan.[Zei-M-Zei] kirjoitti: ↑27 Maalis 2018, 10:57 Tuohon äskeiseen viitaten, onko kukaan tonkinut noita auton logeja niin pitkälle, että näkeekö sieltä tallentaanko auto johonkin nuo herjat ja että onko "lähetys"logeja luettavissa (vai tallennetaanko nämä pelkästään valmistajan pilvipalveluun?). ConnectedDriven asiakasporttaalin kautta on aika hyvin rajattu tuo näkyvyys lähetettyyn dataan. Mietin vaan että voisko voimaan astuvan GDBR:n nojalla vaatia valmistajaa näyttämään myös nuo lähetettävät tiedot. Anonyyminähän se auto nuo lähettää, mutta kyllä autonkäyttäjä on yhdistettävissä kyseiseen ajoneuvoon ConnectedDrive rekisteröinnin kautta.
(varmaanhan ne ne antaa jos pyytää, mutta lähinnä miten että saisi lisää statistiikkaa tuonne ConnectedDrive porttaaliin - olisi mukava saada vaikka ajomatkakohtaiset kulutukset koko auton elinajalta importattua exceliin).
Noista logien lukemisesta en tiedä, mutta ajelin perjantaina toisen auton kylkeen omallani, ja matka jatkui siitä sitten hinurin kyydissä AVK:lle. Katselin myöhemmin connected-appin kautta auton tietoja, ja siellä näkyi niiden normaalien "moottoriöljy OK renkaiden paineet OK" -ilmoitusten lisäksi pari oranssia kolmiota, teksteinä oli "Ajonvakautus: aja rauhallisesti!" ja "Voimansiirto: Tarkistettava välittömästi!".
Auto ei suostunut liikkumaan tällin jälkeen senttiäkään. Törmäyksen jälkeen vaihde oli N:llä, mutta pukattuamme auton tien sivuun ja virrat sammutettuani vaihdetta ei saanut enää pois P:ltä. Virrat sai päälle, mutta vaihdekepin liikuttaminen sammutti auton aina välittömästi. Vahinkotarkastaja sanoi että törmäyksen seurauksena akun irroittava räjähdyspanos oli lauennut, joten siksi autokaan ei varmaan liikkunut - kun korkeajännite puuttui ilmeisesti kokonaan. Auton kohtalo on vielä auki, tällä hetkellä näyttäisi että se ehkä vielä korjataan, mutta tämä varmistuu jahka paikallinen huolto purkaa ja tutkii autoa tarkemmin.
BMW 530ex 2020 - kulutus
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Toimiiko teillä auto näin: Ajan hitaasti parkkihallista luiskaa yläspäin bensamoottori käynnissä ja joudun hiljentämään vauhtia jotta parkkihallin ovi ennättää aueta. Nostan jalan kaasulta ja vauhti hiljenee. Auto ei kuitenkaan jää ruomimään eteenpäin vaan lähtee valumaan taaksepäin. Painan kaasua ja auto lähtee nostamaan kierroksia viiveellä ja kierrokset ennättävät nousta kunnes auto ”hyökkää” lopulta eteenpäin. Toiminta on kuin manuaalivaihteisella autolla painettaisiin kaasua ja sen jälkeen kun kierrokset on noussut nostettaisiin kytkin ylös.
Käyttäytyi samallalailla bensakoneella myös tasaisella alustalla hitaasti ajettaessa. Liikkeille lähöissä myös pieni viive kaasuun vastaavuudessa. Onko näissä momentinmuunnin vai miten voimansiirto on toteutettu?
EDIT: Googlen perusteella bensamoottorin ja sähkömoottorin välissä on kytkin. Eli se selittää miksi bensakoneella ryömintä poikkeaa normaalista automaattivaihteistosta ja on nykivää.
Onko kokemuksia käykö F30 LCI malleihin tarkoitettu takakontin kumimatto myös tähän hybridiin? Esimerkiksi nämä
https://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-f30lc ... 61-catn-ol
Tuleeko nuo reunat huonosti kun kontinlattia on korkeammalla kuin muissa malleissa?
Käyttäytyi samallalailla bensakoneella myös tasaisella alustalla hitaasti ajettaessa. Liikkeille lähöissä myös pieni viive kaasuun vastaavuudessa. Onko näissä momentinmuunnin vai miten voimansiirto on toteutettu?
EDIT: Googlen perusteella bensamoottorin ja sähkömoottorin välissä on kytkin. Eli se selittää miksi bensakoneella ryömintä poikkeaa normaalista automaattivaihteistosta ja on nykivää.
Onko kokemuksia käykö F30 LCI malleihin tarkoitettu takakontin kumimatto myös tähän hybridiin? Esimerkiksi nämä
https://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-f30lc ... 61-catn-ol
Tuleeko nuo reunat huonosti kun kontinlattia on korkeammalla kuin muissa malleissa?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
Bensamoottori käynnissäkin se tosiaan ryömii sähköllä. Tietyissä tilanteissa tuo toiminta on vähän kulmikasta, esim. kun on vähän enempi pakkasta ja lähdet paikaltasi: Kaasun painaminen nostaa kierroksia, mutta sähköpuoli ei lisä tehoa samassa suhteessa renkaille, sitten kun loota viimein hoksaa että kytketäänpä bensakonekin vetämään, se tapahtuu nykäisemällä. Työmatkalla on yksi liukas risteys ylämäkeen jossa tämä tulee miltei joka aamu todettua, jos valot ei ole suotuisat. Vaikuttaa että jossain tilanteissa tuo sähköpuoli saisi tarjota voimaa rivakammin että vaihto bensalle ois smoothimpi, tuntuu tosin että tämä voi olla luistoneston kanssa tekemisissä kans.
BMW 530ex 2020 - kulutus
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Jotenkin näitä keskusteluita seuranneena tulee mieleen että tekniikka on vielä vähän "lapsen kengissä". Tuntuu että ehkä olisi kannattanut jättää sinne se momenninmuunnin, mutta insinöörit olivat ilmeisesti tuotepuolen saaneet vakuutettua että tuo sähköhärpäke hoitaa 100% tuon momenninmuuntimen hommista. Mikä ei pidä paikkaansa kuten nähty on.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
Eiköhän tuo momentinmuuntimen poisjättö ole ihan tila- ja taloudellisuuskysymys: Öljykirnu syö hyötysuhdetta ja sei oikein ekokinnerin henkeen sovi, samaten tuo sähkömoottorin toteutustapa vaatii tuohon väliin kytkimen ja molemmat ei olisi varmaan samoihin kuoriin sopineet ulkomittojen kasvamatta.salmol kirjoitti: ↑29 Maalis 2018, 08:59 Jotenkin näitä keskusteluita seuranneena tulee mieleen että tekniikka on vielä vähän "lapsen kengissä". Tuntuu että ehkä olisi kannattanut jättää sinne se momenninmuunnin, mutta insinöörit olivat ilmeisesti tuotepuolen saaneet vakuutettua että tuo sähköhärpäke hoitaa 100% tuon momenninmuuntimen hommista. Mikä ei pidä paikkaansa kuten nähty on.
BMW 530ex 2020 - kulutus
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Kyllä siellä momentinmuunnin on. Ylimääräinen kytkin toki bensis kyllä/ei valinnalle.salmol kirjoitti: ↑29 Maalis 2018, 08:59 Jotenkin näitä keskusteluita seuranneena tulee mieleen että tekniikka on vielä vähän "lapsen kengissä". Tuntuu että ehkä olisi kannattanut jättää sinne se momenninmuunnin, mutta insinöörit olivat ilmeisesti tuotepuolen saaneet vakuutettua että tuo sähköhärpäke hoitaa 100% tuon momenninmuuntimen hommista. Mikä ei pidä paikkaansa kuten nähty on.
Käy toki jo ajamassa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
Onko? Minusta ei ole, vaan se sähkömoottori on sen momentinmuuntimen tilalla. https://www.zf.com/corporate/en_de/prod ... sion.shtml
BMW 530ex 2020 - kulutus
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Joo, sama huomattu että kovalla pakkasella (no ainkin yli 15 astetta) niin kylmänä löytyy sellaista kulmikkuutta, jota muuten ei näy.toukopouko kirjoitti: ↑29 Maalis 2018, 08:24 Bensamoottori käynnissäkin se tosiaan ryömii sähköllä. Tietyissä tilanteissa tuo toiminta on vähän kulmikasta, esim. kun on vähän enempi pakkasta ja lähdet paikaltasi: Kaasun painaminen nostaa kierroksia, mutta sähköpuoli ei lisä tehoa samassa suhteessa renkaille, sitten kun loota viimein hoksaa että kytketäänpä bensakonekin vetämään, se tapahtuu nykäisemällä. Työmatkalla on yksi liukas risteys ylämäkeen jossa tämä tulee miltei joka aamu todettua, jos valot ei ole suotuisat. Vaikuttaa että jossain tilanteissa tuo sähköpuoli saisi tarjota voimaa rivakammin että vaihto bensalle ois smoothimpi, tuntuu tosin että tämä voi olla luistoneston kanssa tekemisissä kans.
Mutta sitten taas toisaalta, jos haluaa voimalinjan ihan 10/10 tuntumalla, niin sport-tila. Silloin tietysti kaikki lähdöt on mallia äkäinen asiaan kuuluvasti