330e

F30, F31, F32, F33, F34, F36
Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: i4

Oliko paljon pakkasta?
VvG
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Tammi 2022, 13:34

Hybridjärjestelmä oli jossain vikatilassa. Keltainen moottorinvika valo syttyi, vähän tämän viestin jälkeen. Laakkosella olisivat laittaneet auton vasta 29.1. sähkömiehelle tutkittavaksi, mutta sanoin ei kiitos. Eivät suostuneet lukemaan koodeja. Bmw:hen erikoistunut pikku paja tutki auton ja totesi, että 12v akku voi olla purkautunut liikaa, ja kovat pakkaset veti koodit tulille. Nollasivat kaikki ja lasku 30e. Nyt toimii ihan moitteetta. Ei siis tarvitse edelleenkään mennä Laakkoselle. Vag-vehkeissä kusettivat mua jo ihan liikaa.😂
VvG
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Tammi 2022, 13:34

Onko muilla ollut 330e regen jarrutuksen kanssa ongelmia? Täällä on ollut nyt aivan peilijäässä tiet ja auto on todella vikuri. Tuohan jarruttaa takarenkailta aina kun nostaa kaasua. Tuota regeniä ei saa vissiin edes poiskytkettyä. Ainostaan eco pro ohjelma taitaa olla, että ei lataa niin voimakkaasti. Vähän kuin vanhan liiton moottorijarrutus, kun perä lähtee alta. En tiedä, onko tässä rengasliikkeeseen mentävä ja hakka 10 alle. Karmea laitos liukkaalla.
Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: i4

Ei ollu itellä ongelmia regen ja liukkauden kanssa, vaikka kitkat alla. Sport modessa voimakkain regen. Sillä,ajan aina, mut eco rullaa pääsääntöisesti, ja comfort vai mikä se oli, on kai tosta väliltä. Mut sport jaruttaa aika hyvin, voi ennakoiden ajaa yhellä jalalla. Mut ite en oo huomannu ees viimepäivien sikakiillotetuilla teillä aamuisin, että olisi hallittavuusongelmia.
Pihavalo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 18:20
Auto: BMW F30 330e -17 M-Sport

Olen uusi foorumilla, vaikka kyseistä merkkiä suosinut jo vuosia.

Ostin pari viikkoa sitten tuon F30 330e:n 10/2017 ja tuntunut kaikin puolin toimivalta latauksineen.

Yksi kysymys tuli tässä mieleen enkä äkkiseltään löytänyt kysymystä/vastausta auton tyhjäkäyntiin liittyen. Eli kylmänä tuo bensa vaikuttaisi siltä, että ei kävisi kovinkaan tasaisesti vaan esimerkiksi liikennevaloissa vaikuttaisi siltä, että ”joku” painelisi kaasua vähän väliä. Kierrokset ei kuitenkaan mittarin mukaan heittele mihinkään. Tämä jatkuu enemmän tai vähemmän siihen asti kun lämmöt ylittää about 70 astetta (mittarin mukaan). Sen jälkeen käyntiääni hyvinkin tasainen. Hankala päästä kylmänä itse kuuntelemaan tarkemmin, kun ilmeisesti tuo vaihde pitää olla asennossa M/S, että bensa on pakotettuna päällä.

Aikaisempi bemari oli e91 335d, joten ei ole kovinkaan hyvää vertailukohtaa tuohon 2,0l bensaan.

Onkoha kyseessä vain ominaisuus vai pitäisikö enemmänkin huolestua. Kuitenkaan mitään vikoja ei ilmoita ja auto liikkuu normaalisti ja mallikkaasti, kun antaa kaasua. Auto ostettu Autokeskukselta ja takuukin löytyy, mutta ei heti viitsisi viedä huoltotiskille ihmeteltäväksi.

Kiitän jo etukäteen, jos jotakin vikkiä tähän löytyy.
Monnimons
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 23 Maalis 2022, 19:46

Paljon tuon akun range tulisi olla näillä kevään miedoilla pakkaskeleillä? Tänään suoraan tolpasta täyteen ladattuna näytti ~17km. Onko muilla millaisia rangeja näillä pikkupakkasilla?
Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: i4

Riippuu vähän siittä miten olet ajellut viime ajot, eilen mulla myöhään illalla(23.00 jälkeen) lataukseen laitettu akku ja 30min esilämmitys ennen aamu 07.15 lähtöä. Range oli muistaakseni 24 tai 25km, pakkasta oli muistaakseni -7. Saattoi akku olla vielä aamulla vähän lämmin.
Normisti jos iltapäivällä ladannut akun täyteen, ja -5 - -10 asteen pakkasessa aamulla lähtee ajoon, on range esilämmityksen jälkeen noin 20-22km.
Näin siis mulla.
Fuel
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 02 Huhti 2022, 18:42

Noin 17km on olllut range mullakin tänä talvena. Ajo on ollut lyhyttä ja esilämmitystä on tullut käytettyä. Toivottavasti tulee rangeen lisää kilsoja kun kelit lämpenee..
Mäykkäris
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 11 Touko 2022, 16:14

Tammikuussa tuli ostettua f30 330e. Ostettaessa mittarissa 52k, nyt 10 tonnia myöhemmin, olisi edessä latauslaitteen täysi vaihto. Hintalappu huollolle tulee olemaan päälle 3000€. Muilla mitään vastaavaa?
bemul13
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 385
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18
Paikkakunta: Turku

Eikös tuohon pidä saada GW ? Pitäähän latauslaitteen yli 62 t km kestää.
Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: i4

Latauslaite, siis se seinässä oleva vai mitä tarkoitat latauslaitteella. (ulkoista laturia)
traveller
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 518
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 22:33
Auto: F30 330e

Eiköhän kyse ole auton omasta laturista eli auton pohjassa olevasta KLE-yksiköstä, joita on alkupään autoista mennyt kaiketi melko tiheään, kun eri varaosanumeroitakin on menossa jo kuudes versio. Luulisi tosiaan tehtaan tulevan vastaan kustannuksissa.

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=61_4436
Merciful
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 79
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 18:39
Auto: G20 330e xDrive M-Sport 2023
Paikkakunta: Helsinki

Jep, täällä myös yksi uhri. Menee mullakin KLE taas vaihtoon (vaihdettu jo kerran) ja nyt 20% GW tehtaalta.

Viimeinen jatkotakuu päättyi viime vuoden lopussa kun sitä ei saanut enää jatkettua, niin nyt osui tämä vaihto omaan nilkkaan.

Noita on tosiaan mennyt suomessa ja maailmalla suhteellisen paljon ja menee varmaan edelleen, ellei nyt ihan viimeisin versio ole jo saatu kestämään paremmin.

Jos en ihan väärin muista, niin taisi olla jollain muullakin tällä palstalla mennyt useampi saman auton kohdalla noita aiempia versioita.
Mäykkäris
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 11 Touko 2022, 16:14

Juu siis juuri tuo KLE + laturin piuhat menevät vaihtoon. Aika pitkän väännön jälkeen 30% jää minun maksettavaksi.
Eetuhenkka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 20 Syys 2022, 16:27

Nyt olisi vakavassa harkinnassa vuoden 2016 330e, 236tkm ajettu. Kilsoja kertynyt jo jonkin verran, onko kokemusta jo näin paljon rullatuista kyseisistä autoista? Mihin kannattaisi kiinnittää huomiota?
opajula
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 07 Marras 2022, 11:55

Mä osti noin kuukausi sitten vw. 2018 330e:n, jolla ajettu vain 28000km. Minulle tuli vähän pettymyksenä se, että akun ollessa täysi range näyttää vain 26-29km (päivästä riippuen). Mikä teillä on ollut ajotietokoneen näyttämä maksimirange ja onko ilman lämpötilalla vaikutusta tuohon ajotietokoneen näyttämään lukemaan, toisin sanoen näyttääkö kesällä suurempia lukemia kuin syksyllä?
Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: i4

Tuo on ihan normi range. Kesällä ehkä 30 ja talven pikkupakkasissa 20 km. Paljon vaikuttaa ajotyyli ja ulkoiset tekijät, loska vesi vastatuuli jne.
MikkoPD
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 06 Syys 2019, 14:18

Vm. 2017 auto, ajettu 150 tkm. Bavarian akkutestin tulos: kaikki kennot n. 50% kapasiteettia jäljellä eli koko paska vaihtoon ja hintalappu ziljardin. Sattuisko kellään olemaan mitään vinkkejä... Auton työntäminen rotkoon tai polttaminen ei nyt tule kyseeseen vaikka nekin kyllä kävi mielessä.
Vastaa Viestiin