330e

F30, F31, F32, F33, F34, F36
Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: i4

Onkos sulla omppupuhelin vai joku anrodi?
Harba
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 28 Helmi 2018, 20:38

Puhelin on iPhone X.
Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: i4

Sain illalla tallissa toimimaan ipadilta mut S9+ samsunki ei kyl toimi, Edeltävä S6 toimi.
ttkanen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 66
Liittynyt: 21 Syys 2015, 12:41

Pienenä mainoksena sen verran, että myydään palstalla varaosat -osiossa löytyy nyt myynnissä BMW-orkkis (eli Delphi) 12A latauspiuha, muistaakseni täällä ketjussa jossain välissä kyseltiin ylimääräisiä.
jobe
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 24 Helmi 2019, 15:31

Ostin käytettynä tällaisen viime viikolla ja mietin että olisiko auton mukana kuulunut tulla myös sellainen pikalatausjohto vai pelkästään tämä normaaliin pistorasiaan sopiva?
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Ainakin minulla tuli F15 vain tuo pistorasiaan sopiva johto.
Harba
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 28 Helmi 2018, 20:38

Alkoi moottorin häiriövalo vilkkumaan ja ilmoitti häiriötä voimansiirrossa. Nähtävästi yksi sylinteri pimeni, koska kone alkoi täristä ja veto oli nykivää. Aikansa kun sammutti ja käynnisti uudelleen, vika hävisi.

Onko muilla ollut samanlaista oiretta? Onko näissä ollut puolissa tai tulpissa ongelmia? Vai voiko bensan sekaan kondensoitua vettä? Joulukuussa olen viimeksi tankannut.
Harba
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 28 Helmi 2018, 20:38

Auto kävi tutkittavana ja menee uudelleen ensi viikolla. Venttiilikoppa avataan ja sen jälkeen selviää jatkotoimet. Ilmeisesti voi olla jonkinlaista venttiileihin liittyvää vikaa ja pahimmillaan menee kansi vaihtoon.
toukopouko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
Auto: 530xe

Sunnuntaina lakkasi 330e lataamasta. Oli pudottanut seinästä sulakkeen ja vikavirtasuojan pois päältä. Pistelin ne takaisin, ja seinälaturiin syttyi valot, mutta auto herjasi ettei lataus onnistu. Kokeilin työpaikan pihassa toisella latauskaapelilla ja sama homma. Pajalla käyttivät autoa piuhan nokassa, ja latauksen ohjausyksikkö tms. menee vaihtoon. Kiva nyt ajella kylmällä autolla, kun sähköä ei saa ladattua esilämmitystä varten ja matkat on niin lyhyet ettei se juuri ehdi ladata :).
BMW 530ex 2020 - kulutus Kuva
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta Kuva
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

On kyllä menny surkeeksi toi BMW:n laatu, kun ei tunnu mitkään mallit kestävän ku just ehkä maksimissaan takuuajan... Onhan toi aika surkeeta, jos plugari lakkaa lataamasta. Jokohan ne kohta rupee haluumaan jotain korjauksistakin?
toukopouko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
Auto: 530xe

masaf1 kirjoitti: 13 Maalis 2019, 18:03 On kyllä menny surkeeksi toi BMW:n laatu, kun ei tunnu mitkään mallit kestävän ku just ehkä maksimissaan takuuajan... Onhan toi aika surkeeta, jos plugari lakkaa lataamasta. Jokohan ne kohta rupee haluumaan jotain korjauksistakin?
Toisaalta ehkä ymmärrettävää että näissä ekoissa plugareissa merkiltä on lastentauteja?

Mulla on jatkotakuu voimassa kesään asti, ja aion sitä jatkaa jos/kun autoa vielä pidän - ei hotsita maksella noista ylläripompseista :)
BMW 530ex 2020 - kulutus Kuva
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta Kuva
jobe
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 24 Helmi 2019, 15:31

toukopouko kirjoitti: 13 Maalis 2019, 21:20
masaf1 kirjoitti: 13 Maalis 2019, 18:03 On kyllä menny surkeeksi toi BMW:n laatu, kun ei tunnu mitkään mallit kestävän ku just ehkä maksimissaan takuuajan... Onhan toi aika surkeeta, jos plugari lakkaa lataamasta. Jokohan ne kohta rupee haluumaan jotain korjauksistakin?
Toisaalta ehkä ymmärrettävää että näissä ekoissa plugareissa merkiltä on lastentauteja?

Mulla on jatkotakuu voimassa kesään asti, ja aion sitä jatkaa jos/kun autoa vielä pidän - ei hotsita maksella noista ylläripompseista :)
Luotettavuus bemareissa mallista riippumatta varsin mitä sattuu niin se lisätakuu on aika kova juttu, sillä n. 300e/v mitä se maksaa ei paljon rempata.
jarrupala
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 20 Huhti 2019, 13:18

330e kiinnostaa melkoisesti ja olen käynyt muutamia vaihtoehtoja ajamassa ja hyviltä ovat tuntuneet. Huolto historiaa tarkastellessa ihmetellyt, että miksi autot vierailee huollossa melkoisen usein. Tässä pari esimerkkiä:

2019-03-06 Malmö 75,000 km Service Visit
2019-02-01 Inspection Station 71,000 km Service Visit
2018-12-20 Malmö 68,000 km Service Visit
2018-11-21 Inspection Station 64,000 km Service Visit
2017-12-20 Malmö 33,000 km Service Visit
2016-05-24 Malmö 2,000 km Service Visit

2019-02-25 Inspection Station 38,000 km Service Visit
2019-02-13 Vällingby 37,000 km Service Visit
2018-10-17 Inspection Station 35,000 km Service Visit
2018-09-20 Inspection Station 34,000 km Service Visit
2018-06-21 Vällingby 32,000 km Repair Jobs (0.00 hours)
2018-03-05 Vällingby 29,000 km Service Visit
2018-02-05 Inspection Station 28,000 km Service Visit
2017-11-20 Vällingby 24,000 km Service Visit
2017-07-20 Inspection Station 22,000 km Service Visit
2017-04-03 Vällingby 19,000 km Service Visit
2017-02-15 Skellefteå 16,000 km Service Visit
2016-06-07 Skellefteå 4,000 km Service Visit

Kuinka usein forumilaisten autot vierailee huollossa?

Näitä käyntejä kun vertaan nykyiseen autoon audi a3, joka on käynyt yhden ylimääräisen kerran huollossa.
2012 13.000 km
2013 30.000 km
2014 59.000 km
2015 75.000 km
2017 90.000 km
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

jarrupala kirjoitti: 20 Huhti 2019, 14:13 330e kiinnostaa melkoisesti ja olen käynyt muutamia vaihtoehtoja ajamassa ja hyviltä ovat tuntuneet. Huolto historiaa tarkastellessa ihmetellyt, että miksi autot vierailee huollossa melkoisen usein. Tässä pari esimerkkiä:

2019-03-06 Malmö 75,000 km Service Visit
2019-02-01 Inspection Station 71,000 km Service Visit
2018-12-20 Malmö 68,000 km Service Visit
2018-11-21 Inspection Station 64,000 km Service Visit
2017-12-20 Malmö 33,000 km Service Visit
2016-05-24 Malmö 2,000 km Service Visit

2019-02-25 Inspection Station 38,000 km Service Visit
2019-02-13 Vällingby 37,000 km Service Visit
2018-10-17 Inspection Station 35,000 km Service Visit
2018-09-20 Inspection Station 34,000 km Service Visit
2018-06-21 Vällingby 32,000 km Repair Jobs (0.00 hours)
2018-03-05 Vällingby 29,000 km Service Visit
2018-02-05 Inspection Station 28,000 km Service Visit
2017-11-20 Vällingby 24,000 km Service Visit
2017-07-20 Inspection Station 22,000 km Service Visit
2017-04-03 Vällingby 19,000 km Service Visit
2017-02-15 Skellefteå 16,000 km Service Visit
2016-06-07 Skellefteå 4,000 km Service Visit

Kuinka usein forumilaisten autot vierailee huollossa?

Näitä käyntejä kun vertaan nykyiseen autoon audi a3, joka on käynyt yhden ylimääräisen kerran huollossa.
2012 13.000 km
2013 30.000 km
2014 59.000 km
2015 75.000 km
2017 90.000 km
Autot on yksilöitä - en itse ostaisi tuollaista parin tuhannen välein huoltoon joutuvaa autoa. Lemon
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Ainakin meidän 530e:n kanssa on Bemarin hybriditekniikka tuntunut luotettavalta. Huoltoon ei tarvinnut mennä kertaakaan ennen ensimmäistä 2v huoltoa. Yksi vika on ollut, tankkausluukun aukeamattomuus sähköisesti (yleinen vika kuulemma) ja se korjaantui nyt huollossa kalibroimalla tankin paineanturi.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
Daimm
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 29 Maalis 2018, 22:02

530e keskustelupalstalla oli juttua tehoista. Näyttäisi siltä että ainakin osassa autoja sport + tilassa ja vaihdekeppi M/S asennossa auton tehomittarin mukaan olisi 272hp!! Testasin itsekkin 330e 2017 ja näin näyttäisi olevan.
Liitteet
afbfc720-085b-4ac0-a6fc-c23ecaf0b5dc.JPG
afbfc720-085b-4ac0-a6fc-c23ecaf0b5dc.JPG (75.71 KiB) Katsottu 14361 kertaa
Daimm
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 29 Maalis 2018, 22:02

Sport + tila, vaihdekeppi vasemmalla (M/S)
Liitteet
e57897b3-82ef-4464-a8ec-d638ab5e478d.JPG
e57897b3-82ef-4464-a8ec-d638ab5e478d.JPG (68.89 KiB) Katsottu 14360 kertaa
Harba
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 28 Helmi 2018, 20:38

Minulla näyttää myös olevan tehomittarin mukaan enemmän tehoa vaihteisto sportilla. Testasin PerformanceBoxilla ja ehkä hiukan paremmin kiihtyi sportilla. Esim. 80-100 väli sportilla 1,81 ja ilman sporttia 1,90. Pitäisi useampi ja pidempi kiihdytys tehdä jotta saisi virhemarginaalin pienemmäksi.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Harba kirjoitti: 28 Huhti 2019, 01:50 Minulla näyttää myös olevan tehomittarin mukaan enemmän tehoa vaihteisto sportilla. Testasin PerformanceBoxilla ja ehkä hiukan paremmin kiihtyi sportilla. Esim. 80-100 väli sportilla 1,81 ja ilman sporttia 1,90. Pitäisi useampi ja pidempi kiihdytys tehdä jotta saisi virhemarginaalin pienemmäksi.
Ois tosi hieno juttu jos voisit kokeilla ja ottaa ylös lukemia. Kiinnostaa kovasti kun sama näyttää pätevän myös 530e autoon!
Harba
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 28 Helmi 2018, 20:38

Lokista löytyy tuo sama 80-100 km/h väli ajettuna useampaan kertaan. Parhaimmillaan se on mennyt sportilla 1,67 sek. Toiseksi paras aika on 1,68 sek ja muistelen että tuossa ei ollut sport päällä. Noissa yli 1,8 sek ajoissa on nähtävästi vaihteenvaihto 83 km/h kohdalla, näissä kiihdytys on aloitettu alle 60 km/h vauhdista. Nopeammat vedot on aloitettu yli 70 km/h vauhdista.

Sanoisin että sportilla ei saavuteta merkittävää eroa, ainakaan näin lyhyissä kiihdytyksissä. Jos tehoa on enemmän, se häviää mittaustarkkuuteen tai sitä on käytössä niin pienellä kierroslukualueella ettei se juurikaan merkitse. Vaihteiston vaihtamisohjelma myös vaihtuu ja vaikuttaa varmaan myös osaltaan aikoihin.

Saako OBD-pistokkeesta lokitettua väännön ja kierrosluvun? Sillä selviäisi onko tuossa tehonäytössä hupikerrointa mukana.
Vastaa Viestiin