Amerikan foorumeiltä löytyy usein tietoa ongelmista joista Suomessa ei ole ainakaan yleisempää keskustelua. Onko kenelläkään mennyt bensakoneessa jakopää remonttiin?
Linkin takana tietoa uusista osista 1/2015 jälkeen http://www.rightfootdown.com/automotive ... s-n26-too/
N20 jakopää; ongelmia?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 582
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
- Auto: F30 320iA Sportline
Edelliset:
E92 325iA
E81 118i
Ilmeisesti suomessa ei juurikaan ole N20 jakopään ongelmia, koska tähän ketjuun ei ole vuoden aikana tullut yhtäkään vastausta. Huomenna menen hakemaan profiilissani mainittua autoa ja viikonlopun aikana olen tässä googletellut ja selvitellyt mitä kaikkea tuo N20 pitää sisällään.
RealOEM mukaan jakoketjun kiristin on 2016 vuoden aikana päivitetty uuden tyyppiseksi: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_4773 tuossa osa numero 5. Mietin että pitäisikö tuo vaihtaa ihan varmuuden vuoksi, koska osa on edullinen ja vaihto helppoa kun voi suorittaa purkamatta moottoria. Uusi kiristin on ulkomaisten kollegoidemme mukaan voimakkaampi kuin vanha ja siinä on liikevaraa enemmän.
Tässä vielä vertailukuva
RealOEM mukaan jakoketjun kiristin on 2016 vuoden aikana päivitetty uuden tyyppiseksi: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_4773 tuossa osa numero 5. Mietin että pitäisikö tuo vaihtaa ihan varmuuden vuoksi, koska osa on edullinen ja vaihto helppoa kun voi suorittaa purkamatta moottoria. Uusi kiristin on ulkomaisten kollegoidemme mukaan voimakkaampi kuin vanha ja siinä on liikevaraa enemmän.
Tässä vielä vertailukuva
43$ ! On kyllä niin halpa investointi, että taidan itsekin vaihtaa varmuuden vuoksi. Pitääpä käydä laakkoselta kyselemässä.
Samalla näyttää realoem:n mukaan ketjukin vaihtuneen. Eipä ole tosin eteen osunut, että näistä menisi ketjuja poikki..
Samalla näyttää realoem:n mukaan ketjukin vaihtuneen. Eipä ole tosin eteen osunut, että näistä menisi ketjuja poikki..
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
No eihän se toki poikki menekään, vaan yleensähän se jako menee sekaisin vahingon tapahtuessa ja ketju hyppää pois rattaaltaan ja/tai venyy muttei katkea.Janlob kirjoitti:43$ ! On kyllä niin halpa investointi, että taidan itsekin vaihtaa varmuuden vuoksi. Pitääpä käydä laakkoselta kyselemässä.
Samalla näyttää realoem:n mukaan ketjukin vaihtuneen. Eipä ole tosin eteen osunut, että näistä menisi ketjuja poikki..
2015 syksyllähän koko moottorikonstruktio muuttui ja N20 poistui. Tilalle tuli B20-moottori, jossa paljon muutoksia versus N20.
Öljypumpun ketjuja ainaskin vaihtoon mennyt,juuri hetki sitten viimeksi 59tkm ajettu suomi auto. Kuulosti kuin olisi rotrex ollut paikalla.Janlob kirjoitti:43$ ! On kyllä niin halpa investointi, että taidan itsekin vaihtaa varmuuden vuoksi. Pitääpä käydä laakkoselta kyselemässä.
Samalla näyttää realoem:n mukaan ketjukin vaihtuneen. Eipä ole tosin eteen osunut, että näistä menisi ketjuja poikki..
Tuskin bmw gw osallistui tähänkään caseen eurollakaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 582
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
- Auto: F30 320iA Sportline
Edelliset:
E92 325iA
E81 118i
Mielenkiintoista, omassa 2012 valmistetussa autossa näyttäisi olevan uudemman mallinen kiristin. Täytyy koittaa kaivaa auton huoltohistoriaa paremmin selville edellisen omistajan ajoilta. Tai sitten realoem tiedot ovat puutteellisia.
Mites kumpi minulla on kun VIN koodin perusteella kone on N20-B20B?J1978 kirjoitti:
2015 syksyllähän koko moottorikonstruktio muuttui ja N20 poistui. Tilalle tuli B20-moottori, jossa paljon muutoksia versus N20.
Oma 320i vm15 on ilmeisesti tuolla paremmalla versiolla?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
pumo kirjoitti:Mites kumpi minulla on kun VIN koodin perusteella kone on N20-B20B?J1978 kirjoitti:
2015 syksyllähän koko moottorikonstruktio muuttui ja N20 poistui. Tilalle tuli B20-moottori, jossa paljon muutoksia versus N20.
Oma 320i vm15 on ilmeisesti tuolla paremmalla versiolla?
No jos sun auto on tehty syksyllä 2015, niin sitten on se uudistettu moottori. Muuten ei ole.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 35
- Liittynyt: 02 Heinä 2014, 13:39
- Auto: F34 320i Sport Line
Kurkkasin heinäkuussa 2014 valmistetun F34:n pellin alle ja näkymä oli täsmälleen sama kuin pumon kuvassa. Matalakantainen kiristin on joko ollut koneessa tehtaalta lähtien tai sitten se on vaivihkaa vaihdettu määräaikaishuollon yhteydessä. Mielenrauha on tältä osin siis turvattu.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1
- Liittynyt: 27 Helmi 2020, 14:43
Varmistuksena vielä, että ymmärsin oikein. Matalakantinen on uudempi ja vahvempi?
Ehkä jossain vaiheessa F30 saattaisi tulla itselle mutta melkein ainoa moottori omaan makuun on juuri tuo 2 litrainen bensakone.
Ilmeisesti siis N20 moottorin jakoketjuongelmat eivät ole kovin yleisiä? Ja jos vaan uusikantaisella kiristimellä varustettu niin ei pitäisi olla huolta vai onko näin?
Ilmeisesti siis N20 moottorin jakoketjuongelmat eivät ole kovin yleisiä? Ja jos vaan uusikantaisella kiristimellä varustettu niin ei pitäisi olla huolta vai onko näin?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 169
- Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
- Auto: 316iA F31 -15
- Paikkakunta: Espoo
Katselisin tässäkohtaa facelift mallin 320i autoja jos parilitrainen kiinnostaa. Niissä B48. Tuleehan siitä hintaeroa, mutta myös vaihteisto toimii paremmin kuin pre-LCI mallissa.Aleksi111 kirjoitti: ↑30 Loka 2020, 21:50 Ehkä jossain vaiheessa F30 saattaisi tulla itselle mutta melkein ainoa moottori omaan makuun on juuri tuo 2 litrainen bensakone.
Ilmeisesti siis N20 moottorin jakoketjuongelmat eivät ole kovin yleisiä? Ja jos vaan uusikantaisella kiristimellä varustettu niin ei pitäisi olla huolta vai onko näin?