F3X sekalaiset kysymykset

F30, F31, F32, F33, F34, F36
toukopouko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
Auto: 530xe

Sekalainen kyssäri kivan vanhan threadin herättelemiseksi ;) : uudessa F30:ssä on vakiona "Bluetooth handsfree ja USB -liitäntä, sis. Bluetooth Audio Streaming" ja ~400eur hintaan saa "Bluetooth handsfree laajennetulla sisällöllä ja USB-liitäntä sis. Bluetooth Audio Streaming + laajennetut älypuhelin toiminnot"

Osaako kukaan sanoa mitä tuolla 400 eurolla siis saa?

Edit: tämä vastasikin osittain ainakin: http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=778185

Tämä jäi vielä ehkä hieman auki Miten tuo vakiomallin bt-streamaus toimii, toimiiko rattinapit kappaleenvaihtoon, näkyykö näytöllä kappaleiden nimiä? Vai saako nimet vaan jos on connectedDrive sopivilla appseilla?
BMW 530ex 2020 - kulutus Kuva
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta Kuva
Samppa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 235
Liittynyt: 29 Tammi 2011, 22:01
Auto: BMW F30 320i A xDrive 2016

Sitä en tiedä miten tuo 400 euroa tyyriimpi laajennettu versio eroaa vakiosta, mutta perusmallilla olen striimaillut Spotifya puhelimesta ja toimii ok, vaikka äänenlaatu ei mielestäni ihan priimaa ole. Näyttää keskusnäytöllä kulloinkin soivan kipaleen ja esittäjän nimen, mutta ei kappalelistaa. Seuraavaan tai edeltävään biisiin voi vaihtaa rattinapilla tai iDrive-potikalla. Albumi tai soittolista pitää valita puhelimesta.

Aina kun puhelin on autossa, niin iDriven valikossa puhelin näkyy bluetooth-laitteena kun sen on kerran parittanut. Sen valitsemalla lähtee pelit soimaan.
Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 646
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).

Apple Music toimii myös ihan vakiona ääniohjauksella hienosti ainakin M235i:ssä. Kun painaa auton ratista puheohjauksen nappia ja sanoo vaikka "Please play Dreamer" vastaa ääni "Now playing Dreamer by Ozzy Osbourne." ja streamaus alkaa...

Tuossa mallissa on vakiona Hifi-paketti, mutta se tuskin vaikuttaa tähän, kun 6NS puuttuu.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
toukopouko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
Auto: 530xe

Samppa kirjoitti:Sitä en tiedä miten tuo 400 euroa tyyriimpi laajennettu versio eroaa vakiosta, mutta perusmallilla olen striimaillut Spotifya puhelimesta ja toimii ok, vaikka äänenlaatu ei mielestäni ihan priimaa ole. Näyttää keskusnäytöllä kulloinkin soivan kipaleen ja esittäjän nimen, mutta ei kappalelistaa. Seuraavaan tai edeltävään biisiin voi vaihtaa rattinapilla tai iDrive-potikalla. Albumi tai soittolista pitää valita puhelimesta.
Tuo on jo ihan kohtuullinen toiminta, ja varmaan piisaa omaan käyttööni.

Millainen puhelin sulla muuten on? ssalmela käytti iphonea, ja sillä olen lukenut muualtakin toimivan hienosti. Itselläni on luonnollisesti Lumia 950XL :D mutta pitänee vaihtaa se vaikka androidiin että auton etäohjaus yleensäkään onnistuu.

Onko tuon 330e:n etätoimintoja kukaan foorumilainen vielä kokeillut btw? Mitä tuo vakiona tuleva eservices tarjoaa, käsittääkseni ainakin sen lämmityksen ja lataustason seurannan? Jätin connectedDrive servicesin ottamatta, kun en googlaamalla löytänyt tuostakaan ~400euron lisävarusteesta oikein mitään hyödyllistä (internet, sää, uutiset - ei kinostele), ainoa mikä jäi mietityttämään oli tuo spotify-aplikaatio joka mahdollisesti voisi olla hyödyllinen
BMW 530ex 2020 - kulutus Kuva
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta Kuva
Samppa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 235
Liittynyt: 29 Tammi 2011, 22:01
Auto: BMW F30 320i A xDrive 2016

toukopouko kirjoitti:Millainen puhelin sulla muuten on? ssalmela käytti iphonea, ja sillä olen lukenut muualtakin toimivan hienosti. Itselläni on luonnollisesti Lumia 950XL :D mutta pitänee vaihtaa se vaikka androidiin että auton etäohjaus yleensäkään onnistuu.

Onko tuon 330e:n etätoimintoja kukaan foorumilainen vielä kokeillut btw? Mitä tuo vakiona tuleva eservices tarjoaa, käsittääkseni ainakin sen lämmityksen ja lataustason seurannan? Jätin connectedDrive servicesin ottamatta, kun en googlaamalla löytänyt tuostakaan ~400euron lisävarusteesta oikein mitään hyödyllistä (internet, sää, uutiset - ei kinostele), ainoa mikä jäi mietityttämään oli tuo spotify-aplikaatio joka mahdollisesti voisi olla hyödyllinen
On Samsung Galaxy S5 Neo. Tämä on yhteensopiva useimpien toimintojen kanssa. Sattumoisin tuli hiljattain aihetta puhelimen vaihdolle ja kiinnitin tähän huomiota. Bemarin Connected-sivuilta löytyy muuten listaa, mitkä puhelimet tukevat mitäkin toimintoja. http://www.bmw.fi/fi/aiheet/palvelut/mo ... astus.html

Itselläni on hieman ehkä harmittanut, etten ottanut Connecteddrivea ja appseja. Lähinnä tuo viihdepuoli, kuten Spotify ja nettiradio olisivat olleet mukavia ja miksei joitain muutakin käyttökelpoista olisi siellä ollut. Bemarilla on myös Connecteddrive-store, joka ei kylläkään vielä ole saatavilla Suomessa. Sieltä voi jälkikäteen ostaa autoonsa haluamiaan appseja ja palveluja. Laitoin maahantuojalle kysymystääkin, että milloin tämä on Suomessa. Eivät osanneet yhtään sanoa. Kuulemma todennäköisesti jossain vaiheessa kolmen vuoden kuluessa... Periaattessahan tuolta voisi pystyä hommaamaan vaikka navin, jos vain haluavat sellaista tarjota.
akkipaa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 75
Liittynyt: 17 Elo 2011, 10:27
Auto: F30 LCI 320i xDrive 2018
F25 LCI 2.0D 2014
Paikkakunta: Tampere

Perusmallin eServiceillä saa auton lukkoon/auki, tööttäämään ja vilkuttamaan valoja. Ilmastointiinkiin liittyviä juttuja on. Kätevää on myös se, että auton saa paikannettua webistä, jos sen sattuu jonnekin unohtamaan. Autoon saa myös lähetettyä osoitteen, jos sen hakee Remoten kartalla. Spotifyta testaan huomenna.
toukopouko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
Auto: 530xe

akkipaa kirjoitti:Perusmallin eServiceillä saa auton lukkoon/auki, tööttäämään ja vilkuttamaan valoja. Ilmastointiinkiin liittyviä juttuja on. Kätevää on myös se, että auton saa paikannettua webistä, jos sen sattuu jonnekin unohtamaan. Autoon saa myös lähetettyä osoitteen, jos sen hakee Remoten kartalla. Spotifyta testaan huomenna.
Sisältääkö tuo ilmastoinnin jutut sen lämmityksen ja jäähdytyksen käynnistyksen/ajastuksen? Youtube-videosta ymmärsin että näin olisi.

Navia en tilannut, joten osoitteen lähetyksestä ei taida olla iloa :)
BMW 530ex 2020 - kulutus Kuva
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta Kuva
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Mitä asioita puheohjauksella (esim. mun -14 F31) saa ohjattua? Minkälaisilla lauseilla sitä pitää komentaa? Muutaman kerran olen yrittänyt, ainoa lopputulos oli radiokanavan tallennus muistiin vaikka yritin jotain ihan muuta. Oletettavasti englantia se ymmärtäisi kun näytön tekstitkin on englanniksi.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Sano sille vaikkapa --> "Telephone" - "Phone book" - "Vaimo rakas" niin jo hallitukselle soittaa. Näin ainakin minun kuuliainen F10 tekee
akkipaa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 75
Liittynyt: 17 Elo 2011, 10:27
Auto: F30 LCI 320i xDrive 2018
F25 LCI 2.0D 2014
Paikkakunta: Tampere

eVersiossa varmaa tekee enemmän, perusversio pistää tuulettimen päälle, ehkä siitä on pikkiripausen helteillä hyötyä, mutta eihän se mistää voi lämpöä taikoa.

Ääniohjaus on meidän suomenkielisillä kaduilla ja nimillä tuskaa, Kerkonkoskelle pääsee, jos Tampereelle haluaa. Periaatteessa kaikki manukomennot toimii, kuten "Station Nova", "Map North" sain kerran jopa "iPhonella" kääntämään musan sinne, mutta taisi olla vahinko.

Ääniohjausta ei taida olla suomeksi, tämä selviää esim niin, että vaihtaa kielen muuksi ja sitten suomeksi, ainakin minulla sanoo, ettei voicea tueta. Pitänee alakaa kääntää muutaman sadan kontaktin kadut lontooksi. "Bulevard of Tavastia's park" ja "Indepence Street" kuullostaakin komealta!
Avatar
-V-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 981
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
Paikkakunta: Kauniainen

En muutamaa topicia selaamalla enkä haullakaan löytänyt, onko jossain lueteltu pre-LCI mallien lines-varustepakettien sisältö. Ei googlekaan tuottanut tulosta. Apuja tarjolla?

Toisena kysymyksenä, onko kaikissa Suomi-F3x:ssä ollut led-takavalot vakiona vai liittyykö kytkynä johonkin muuhun varusteeseen?
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
iwbwiwb
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 57
Liittynyt: 25 Syys 2015, 15:15
Auto: F30 LCI 320i A xDrive -16

-V- kirjoitti: Toisena kysymyksenä, onko kaikissa Suomi-F3x:ssä ollut led-takavalot vakiona vai liittyykö kytkynä johonkin muuhun varusteeseen?
LED-takavalot ainoastaan LCI malleissa.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

-V- kirjoitti:En muutamaa topicia selaamalla enkä haullakaan löytänyt, onko jossain lueteltu pre-LCI mallien lines-varustepakettien sisältö. Ei googlekaan tuottanut tulosta. Apuja tarjolla?

Toisena kysymyksenä, onko kaikissa Suomi-F3x:ssä ollut led-takavalot vakiona vai liittyykö kytkynä johonkin muuhun varusteeseen?
Bemun sivuilla on lueteltu linesien sisällöt. Facelift-malleissa suht samat rojut edelleen.
Uuno
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 25
Liittynyt: 21 Huhti 2011, 09:59
Auto: G30

Moi,

Tuli eilen ostettua BMW 10 vuoden jälkeen ja siihen liittyen olisi muutama kysymys. Hanskalokerossa on usb portti ja laitettuani iphonen siihen kiinni iphenen omalla piuhalla näyttöön tulee viesti, että auto ei tuo sitä. Eli, eikö sitä kautta pysty soittamaan puhelimesta musiikkia vai pitääkö siihen olla joku oma piuha? Toinen vaihtoehto on sit perinteinen 3,5mm liitin.

Toinen kysymys: Saako tuo start & stop systeemin koodattua niin, että se muistaa viimeisen valinnan?
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Uuno kirjoitti:Moi,

Tuli eilen ostettua BMW 10 vuoden jälkeen ja siihen liittyen olisi muutama kysymys. Hanskalokerossa on usb portti ja laitettuani iphonen siihen kiinni iphenen omalla piuhalla näyttöön tulee viesti, että auto ei tuo sitä. Eli, eikö sitä kautta pysty soittamaan puhelimesta musiikkia vai pitääkö siihen olla joku oma piuha? Toinen vaihtoehto on sit perinteinen 3,5mm liitin.

Toinen kysymys: Saako tuo start & stop systeemin koodattua niin, että se muistaa viimeisen valinnan?
Muistaakseni iPhoneen on saatavilla Snap In adapteri jolla puhelimen saa kiinni. Googlaa "bmw snap in adapter".

Koodauksia tekee monikin jäsen, minulle teki jäsen böntti.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
iwbwiwb
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 57
Liittynyt: 25 Syys 2015, 15:15
Auto: F30 LCI 320i A xDrive -16

Kyllä pitäisi toimia iPhonen omalla valkoisella kaapelilla. Ainakin mun vanha 4S toimii, en tiedä sitten uudemmista.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

iwbwiwb kirjoitti:Kyllä pitäisi toimia iPhonen omalla valkoisella kaapelilla. Ainakin mun vanha 4S toimii, en tiedä sitten uudemmista.
Minulla ei kyllä iPhonen musiikki toimi tuon usb-kaapelin kautta, vaan pitää käyttää sitä aux-piuhaa. Käsittääkseni tuo snap in auttaisi minuakin.

Varmaan sitten paremmissa stereopaketeissa se toimisi ilmankin, mutta ei tällä budjettimallilla.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Hanskalokeron usb-portista päivitetään navigaattorin kartat sekä kovalevynavissa (CIC professional navi) siirretään mp3-tiedostoja navin kovalevylle. Musiikin toisto tapahtuu keskikyynärnojan alla olevasta usb-portista, jos autossa semmoinen on.

Auton valmistenumeron seitsemän viimeistä merkkiä minulle yksityisviestillä niin voin tarkistaa tilanteen, keskikonsolin kyynärnojan usb:n saa retrofitattua halvimmillaan noin satasella.

Star/stopin koodaus onnistuu ainakin minun toimesta Tampereella, merkkiliikkeissä tämä ei enää onnistu.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Uuno
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 25
Liittynyt: 21 Huhti 2011, 09:59
Auto: G30

Moi,

Pistin Böntille yv:nä sarjanumeron. Navia mulla ei ole. Miksi tuo usb tohon laitetaan jos sillä ei ole mitään käyttöä. Pitää tsekata tuo adapterihomma.
iwbwiwb
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 57
Liittynyt: 25 Syys 2015, 15:15
Auto: F30 LCI 320i A xDrive -16

salmol kirjoitti:
iwbwiwb kirjoitti:Kyllä pitäisi toimia iPhonen omalla valkoisella kaapelilla. Ainakin mun vanha 4S toimii, en tiedä sitten uudemmista.
Minulla ei kyllä iPhonen musiikki toimi tuon usb-kaapelin kautta, vaan pitää käyttää sitä aux-piuhaa. Käsittääkseni tuo snap in auttaisi minuakin.

Varmaan sitten paremmissa stereopaketeissa se toimisi ilmankin, mutta ei tällä budjettimallilla.
Tarkoitin siis sitä keskikyynärnojan usb porttia ja sillä toimii ihan vakio stereolla, spotifykin toimii sen kautta vaikka ei ole appseja. En ollut edes tietoinen että hansikaslokerossa on usb portti.

Edit: ei mun hanskalokerossa ole mitään usb porttia.
Vastaa Viestiin