F34 GT tilaukset

F30, F31, F32, F33, F34, F36
RubriQ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 25
Liittynyt: 30 Syys 2014, 20:23

Böntti kirjoitti:Ei ole etututkat parkkiassarin kans automaattisesti päällä, assari ja tutkat menee päälle kun painaa kerran tutkien nappia.

Coastingin idea on juuri siinä että vaihde kytkeytyy vapaalle ja moottorijarrutusta ei tapahdu. Tuohan toimii vain eco-pro modessa ja siinäkin sen voi kytkeä valikosta pois päältä, muissa ajomoodeissa moottorijarrutus toimii automaattisesti normaaliin tyyliin.

Vanteiden ulkonema riippuu niiden et- eli offset-luvusta.
Ok, kiitokset tiedoista. MB:ssä vihreän ecoajamisen sankarinäytön coasting-osiota saa kasvatettua nopeammin nimenomaan vaihdejarrutuksella, minkä takia ehkä odotin vastaavaa tuossa...
Täytyy kaivaa jostain nuo vanteiden speksit jotta välttyy hullunkuriselta setupilta. Edelliseen E90:een nimittäin tuli valittua vakiorengastus ja siinä takanakit näyttivät olevan ainakin 4cm liikaa sisällä.

±rbrq
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Luin just semmosen jutun että tuon automaattisen pdc:n vois ehkäpä koodata päälle jos autossa on parkkiassari. Kokeilen illalla.

Eipä onnistunut F30 korissa ainakaan. Joissain muissa malleissa tuo on vakiona, mutta ei kolmosessa.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

WBA3Y51040D154220

Viitisiskö joku selvittää tuon vin-koodin perusteella onko tuossa koeajamassani autossa mikä ohjaus?

Myyjä eikä myynti-ilmoitus osanneet kertoa sitä.
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

J1978 kirjoitti:WBA3Y51040D154220

Viitisiskö joku selvittää tuon vin-koodin perusteella onko tuossa koeajamassani autossa mikä ohjaus?

Myyjä eikä myynti-ilmoitus osanneet kertoa sitä.
Nyt on aika monet osaluettelosivut alhaalla, mutta näyttäisi olevan tuossa autossa ihan perussähköinen tehostus. Kui ni?

Steering, electric
BMW 320dX F34 GT Europe N47N
Left-hand drive, Transmission: Neutral, Production date: July 2013

Kuva
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Eli ei edes servoako...

No kun kiinnostaa oliko tossa servo vai ei ja vai oliko tossa sport-ohjaus...

Tossa autossa oli kuitenkin mm. HUD-näyttö ja Sport- sekä Business-paketit.
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Eio servotroniccia. Retrofittinä sais :tong:

Tuntumahan se on, joka ratkaisee, eikä käytetty teknologia!
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Juha kirjoitti:Eio servotroniccia. Retrofittinä sais :tong:
Tämä kysymys oli vain siksi, että tiedän mitä ohjausta valitsen tuohon tilattuun autoon. Lopullisesti siis. Ok tuo ei ollut servolla, no ilmankos se ohjaus tuntui huonommalle kuin oman autoni.
Avatar
GTA1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 22 Syys 2013, 12:01
Auto: F34 320iA xDrive ///M Sport

Sanokaas muuten mitä aiemmin postaamassani kuvassa tarkoittaa tuo koodi S216A oman autoni varustelistassa.
HYDRO STEERING -Servotronic.?
Ei ole mainintaa "electronic lenkung" esim. :conf:
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Muutama viikko enää aikaa tehdä muutoksia.

Peruutuskameraa, Sport-ohjausta ja nopeusrajoitusnäyttöä ei voi kokeilla missään eskarissa maks 150km:n säteellä, joten jätän ne ruksimatta. En osta sikaa säkissä, joten en ruksi jotain josta ei ole ennestään mitään käryä. Harman&Kardon, HUD-näyttö ja adaptiivinen alusta ovat itselleni liian kalliita varusteita ja melko tarpeettomia.

3AP, 6AL ja 5AC lisätään luultavasti vielä tilaukselle. Jos haluan tummat lasit joskus, niin 3M:n kalvotus ajaa saman asian. Ne voi aina repiä pois, jos tummennus ei miellytä. Tehdastummennus on pysyvä. Kalvojen tummennusasteen voi itte valita.
Merikotka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 209
Liittynyt: 16 Maalis 2014, 19:33
Auto: V60 T8

[quote="J1978"]Muutama viikko enää aikaa tehdä muutoksia./quote]
Mikäs väri sulla on? Jos oot valinnu tumman värin, niin suosittelen alumiinisiä ikkunalistoja. Vaaleaan autoon niillä ei ole niin suurta vaikutusta, mutta ei ne ihan turhat siinäkään ole.
Ex: F34 320i M-sport, F34 320d Sportline, E84 20d, E92 320i
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Merikotka kirjoitti:
J1978 kirjoitti:Muutama viikko enää aikaa tehdä muutoksia./quote]
Mikäs väri sulla on? Jos oot valinnu tumman värin, niin suosittelen alumiinisiä ikkunalistoja. Vaaleaan autoon niillä ei ole niin suurta vaikutusta, mutta ei ne ihan turhat siinäkään ole.
Kahari beige ja on ruksittu jo ajat sitten 3L8. Mun mielestä kyseiset listat sopii bemareihin ja myös tuohon 3GT-malliin sekä sen lanseerausvärinkin yhteyteen. En pidä mustista autoista, enkä tummasinisistä. Joka nurkka on myös täynnä harmaata bemaria, toki se on väri joka miellyttää myös minua.

Perushopea, kalahari beige ja liqued blue on itselleni meluisimmat värit just nyt. Helppoja pitää puhtaana ja lika ei heti näy.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Tuotanto alkaa viikolla 46, eli viikoille 44-45 asti voi vielä muutella ja lisätä jotain.
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Jos olet tähänkin asti pärjännyt parkkitutkilla edessä ja takana, niin ehkä tuota peruutuskameraa ei tarvitse seuraavaankaan autoon. Ihan toimiva varuste se kamera silti on mitä itse olen kokeillut.

Nopeusrajoitusnäyttö on hyvä olla jos ajelee paljon entuudestaan tuntemattomilla teillä. Toimi ainakin uudessa M5:ssa hienosti jossa oli hud ja pronavi.

Kumpaakaan varustetta ei omassa autossani ole (business navi ja hud on) ja molemmat otan seuraavaan autoon jos merkissä pysyn.
Aulis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 46
Liittynyt: 02 Loka 2014, 19:00
Auto: F30 320da xdrive -14
Z3 2.2i -03
Paikkakunta: Espoo

Beige exterior ja shadow line listat nam! Peruutuskamera tekee gt:n peruutuksen helpotusta, koeajo-autossa testattu.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

///Marko kirjoitti:Jos olet tähänkin asti pärjännyt parkkitutkilla edessä ja takana, niin ehkä tuota peruutuskameraa ei tarvitse seuraavaankaan autoon. Ihan toimiva varuste se kamera silti on mitä itse olen kokeillut.

Nopeusrajoitusnäyttö on hyvä olla jos ajelee paljon entuudestaan tuntemattomilla teillä. Toimi ainakin uudessa M5:ssa hienosti jossa oli hud ja pronavi.

Kumpaakaan varustetta ei omassa autossani ole (business navi ja hud on) ja molemmat otan seuraavaan autoon jos merkissä pysyn.
Ok.

Saako tuon kameran sammuksiin tarvittaessa jostain napista tai iDriven kautta?

Jos ei halua, että se on aina päällä, kun pakittaa.

Nykyisessä ei ole edes parkkitutkaa edessä ja se olisi ollut monesti tarpeen. Keula on pitkä ja puskurissa on lippaa, joten monesti auto jää liian kauas katukivetyksestä tai katoksen seinästä.

3GT:n takanäkyvyys on melko heikohko, joten kamera voisi tosiaan olla tarpeen. Enemmän sille on käyttöä kuin esim sille 6AL:lle, koska ajan yleensä yksin suurimmaksi osaksi eikä mulla ole edes puhelimessa nettiä. 5AC kakukovaloassari on tosiaan aika turha mulle, koska pimeäajoa tulee todella vähän. Mulla on myös todella kova likinäkö ja pimeässä ajaminen on mulle muutenkin tuskaa, joten mitä teen kaukovaloassarilla, kun muutenkin vältän ajamista pimeässä, eli ajan vaan jos on aivan välttämätön pakko. Toki tuon kaukoassarin hinta on aika halpa ja sitä ei ole pakko käyttää, jos ei halua (voi käyttää myös normaaliin tapaan).

3AP on halpa varuste (tumma raita tuulilasissa), tosin se on aika turha. Sen jos ottaa, niin ei saa nopeusnäyttöä eikä kyllä HUD:kaan.
Hemu80
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 12 Touko 2010, 23:37
Auto: F31 320da + power kit

Muistaakseni kameraa ei saa kytkettyä pois päältä, mutta miksi niin pitäisi tehdä.. Itse tykkään kyseisestä varusteesta, helpottaa pysäköintiä paljon.
Myös hud on yllättävän fiksu varuste ja eikös siinä hintaan kuulu myös laajennettu mittariston näyttö. Jos olisin uutta ostamassa niin ottaisin molemmat varusteet autooni sillä niitä tarvitaan joka päivä..
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Hemu80 kirjoitti:Muistaakseni kameraa ei saa kytkettyä pois päältä, mutta miksi niin pitäisi tehdä.. Itse tykkään kyseisestä varusteesta, helpottaa pysäköintiä paljon.
Myös hud on yllättävän fiksu varuste ja eikös siinä hintaan kuulu myös laajennettu mittariston näyttö. Jos olisin uutta ostamassa niin ottaisin molemmat varusteet autooni sillä niitä tarvitaan joka päivä..
Joo laajennettu mittaristo 6WA on toki tilauksella. HUD:n hinta on huima ja eipä sillä juuri mitään tee kun ajaapääasiassa toria ympäri. Se jolle auto on työkalu, niin ymmärrän tarpeen.

Oishan tosiaan HUD ihan kiva ja Harmanit ja säädettävä alusta ja jne...
RubriQ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 25
Liittynyt: 30 Syys 2014, 20:23

Nonyt. Tilaus tehty ja kuumottava odottaminen voi alkaa :thup:
Frank H
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 153
Liittynyt: 08 Helmi 2012, 23:18
Auto: F30

J1978 kirjoitti:Tuotanto alkaa viikolla 46, eli viikoille 44-45 asti voi vielä muutella ja lisätä jotain.
Suosittelen ottamaan sport-ohjauksen. Minulla on 2 kpl F30:sia ja kiroan joka päivä ajaessani sitä toista, jossa on vakio-ohjaus ja vakioiskunvaimennus. Ajokokemus on hyvin kaukana ns. premium-vaikutelmasta. Ohjaus on epätarkka, kankea ja keskialue on tunnoton, lisäksi ajotuntuma on keikkuva ja levoton verrattua aiempaan E90:een. Sport-ohjausvaste myös muuttuu ajomoodien mukana, toisin kuin perusohjaus. Sport-ohjauksessa en tunne yhtään keskialueen klappia, muutenkin sen tuntuma vastaa aika hyvin mainospuheita. Sitä en osaa sanoa, poistaako pelkkä servotronic F30:n ohjausongelmat. Sport kun on kai vaan koodatumpi versio siitä.

Suosittelen myös ottamaan sen säätyvän iskunvaimennuksen. Se tekee autosta paljon tasapainoisemman. Eron huomaa niin selvästi kun usein tulee molempia autoja ajettua saman päivän aikana - ja vielä ihan samoja reittejäkin.

En muista ulkoa ilmoittamiasi varustekoodeja, mutta sinun kertomilla kilometreillä en ainakaan ottaisi navigaattoria.
Jos ajat esimerkiksi 2000km vuodessa tuntemattomissa paikoissa, siinä navigoinnin km-hinnaksi tulee aika huikea hintalappu. Halvempaa on pysähtyä hetkeksi ja katsoa puhelimen navigaattorista reitti perille. Moni taitaa ottaa navin vain sisustuselementiksi kun on hauska katsella karttaruutua. Jos on elämänsä viettänyt pk-seudulla, aika harvoin sitä joutuu navin avulla etsimään kohdetta. Muutenkin BMW tuo lähiaikoina täysin uuden navigoinnin, jota voi itse päivittää ilmaiseksi. Uudessa VW Passatissa sellainen jo on. Eri asia, jos on maalta muuttanut, eikä tunne paikkoja. Nopeusnäyttökin on aivan turha, koska siihen ei voi luottaa täysin. Peruutuskamerakin on minusta vain naisia varten. Kyllä normitutkalla mies osaa peruuttaa ruutuun törmäilemättä. GT on vakioalustalla aika kiikkerä auto, jos innostuu ajelemaan reippaammin. Siksi minä laittaisin siihen adaptiivisen iskunvaimennuksen lisäksi sport-alustan ja jättäisin muuhun kuin ajoelämykseen liittyviä varusteita pois. Perusvarusteinen F3X on nykyisin todella kaukana urheilullisesta autosta verrattuna E90:een. Toki jos ei kaipaa sporttisuutta, sitten prioriteetit ovat toiset. Minä en vain enää koskaan halua BMW:ta, jossa ajoelämys on pettymys.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Frank H kirjoitti:
J1978 kirjoitti:Tuotanto alkaa viikolla 46, eli viikoille 44-45 asti voi vielä muutella ja lisätä jotain.
Suosittelen ottamaan sport-ohjauksen. Minulla on 2 kpl F30:sia ja kiroan joka päivä ajaessani sitä toista, jossa on vakio-ohjaus ja vakioiskunvaimennus. Ajokokemus on hyvin kaukana ns. premium-vaikutelmasta. Ohjaus on epätarkka, kankea ja keskialue on tunnoton, lisäksi ajotuntuma on keikkuva ja levoton verrattua aiempaan E90:een. Sport-ohjausvaste myös muuttuu ajomoodien mukana, toisin kuin perusohjaus. Sport-ohjauksessa en tunne yhtään keskialueen klappia, muutenkin sen tuntuma vastaa aika hyvin mainospuheita. Sitä en osaa sanoa, poistaako pelkkä servotronic F30:n ohjausongelmat. Sport kun on kai vaan koodatumpi versio siitä.

Suosittelen myös ottamaan sen säätyvän iskunvaimennuksen. Se tekee autosta paljon tasapainoisemman. Eron huomaa niin selvästi kun usein tulee molempia autoja ajettua saman päivän aikana - ja vielä ihan samoja reittejäkin.

En muista ulkoa ilmoittamiasi varustekoodeja, mutta sinun kertomilla kilometreillä en ainakaan ottaisi navigaattoria.
Jos ajat esimerkiksi 2000km vuodessa tuntemattomissa paikoissa, siinä navigoinnin km-hinnaksi tulee aika huikea hintalappu. Halvempaa on pysähtyä hetkeksi ja katsoa puhelimen navigaattorista reitti perille. Moni taitaa ottaa navin vain sisustuselementiksi kun on hauska katsella karttaruutua. Jos on elämänsä viettänyt pk-seudulla, aika harvoin sitä joutuu navin avulla etsimään kohdetta. Muutenkin BMW tuo lähiaikoina täysin uuden navigoinnin, jota voi itse päivittää ilmaiseksi. Uudessa VW Passatissa sellainen jo on. Eri asia, jos on maalta muuttanut, eikä tunne paikkoja. Nopeusnäyttökin on aivan turha, koska siihen ei voi luottaa täysin. Peruutuskamerakin on minusta vain naisia varten. Kyllä normitutkalla mies osaa peruuttaa ruutuun törmäilemättä. GT on vakioalustalla aika kiikkerä auto, jos innostuu ajelemaan reippaammin. Siksi minä laittaisin siihen adaptiivisen iskunvaimennuksen lisäksi sport-alustan ja jättäisin muuhun kuin ajoelämykseen liittyviä varusteita pois. Perusvarusteinen F3X on nykyisin todella kaukana urheilullisesta autosta verrattuna E90:een. Toki jos ei kaipaa sporttisuutta, sitten prioriteetit ovat toiset. Minä en vain enää koskaan halua BMW:ta, jossa ajoelämys on pettymys.
Kyllä jo pelkkä Servotronic poistaa F30:n ohjausongelmat ainakin mun kokemusten mukaan. Mulla on tosiaan nykyisessä F30:ssä Servotronic-ohjaustehostus ja kun mä painan napista Eco-Comfort-Sport ja Sport+ väliltä, niin kaikilla noilla moodeilla ohjaus muuttuu täysin erilaiseksi, perustilasta löysään ja löysästä aina vain raskaampaan.

Ajoin hiljattain käytettyä F34:ää, jossa ei tapahtunut ohjauksessa yhtään mitään vaikka vaihteli noita ajomoodeja. No syykin selvisi tuossa yllä ja se on se ettei siinä autossa ollut edes Servotronicia.

Sport-ohjausta kokeilin kerran lyhyen kaupunkipätkän ajan takavetoisessa F30:ssa ja tosiaan en aikakaan silloin tykännyt siitä. Se oli makuuni liian hätäinen ja löysä kaupunkiajossa, koska mulla oli silloin hydraulisella tehostuksella+Servolla varustettu xDrive E91 LCI. Maantiellä en silloin käynyt, koska ko. autoa oli aikaa ajaa vain 30min ja sen perusteella päätin, että tämmöistä ohjausta en ainakaan silloiseen eli nykyiseen autooni halua. Sen jälkeen en ole Sport-ohjauksella varustettua bemua ajanut, koska kaikki koeajettavat on yleensä joko perus+servo ohjauksella tai sitten perusohjauksella ilman servoa. Joten mielellään en sitä ruksi ihan vaan sen takia, että joku kehuu. Sitä kun ei pois saa ja jos siitä ei tykkääkään, niin kyllä se harmittaa.

Missäs ajat, kun kaikissa on vaan tuo pelkkä perusohjaus varustettuna servolla, joka on ainakin minun mielestä jo ihan ok ainakin F30:ssa.

Urheilullisuus ei oo mun juttu, haen enempi mukavuutta. Joten siksi jotkut madalletut M-alustat ei tuu kyseeseen eikä sitä edes saa tehtaalta xDriveen.

Tässä, kuten nykyisessäkin autossa haetaan ja on enempi herrasmiestyyliä. Mulla ei oo navia luurissa eikä tule vaikka onkin älypuhelin. Ei oo edes nettiä käytössä luurissa ollenkaan. Joten jos muija ei oo kyydissä, niin milläs navigoin, jos ei oo navia. Se saa räplätä Lumiaansa silloin kun kahdestaan ajellaan, sen luurissa on netti yms. hölynpölyt.

Miten tuo säädettävä alusta yleensä edes toimii? Onko herkkä hajoamaan ja onko palikat kalliita?

Jos nyt sattuisi ihan sellainen ihme, että pitäisin ko. autoa pidempään kuin 2v, niin itsellä on ainakin ennakkoluuloja noita tuollaisia "ruuvattavia" alustoja kohtaan. Eikös tuo ole myös normitilassakin matalampi kuin normialusta. Edittinä tuo ei kyllä taida olla yhtään matalampi kuin normialusta, silloin kun auto on xDrive.

Jos tuo sport-ohjaus on yhtää sama asia kuin entinen aktiiviohjaus, niin ainakin siitä on netti täynnä tarinaa kuinka ne renaa takuunaikansa taakseen jättäneissä autoissa.

Myöskään tuota mukautuvaa alustaa ei ole oikein kokeiltavissa missään.
Vastaa Viestiin