F3X sekalaiset kysymykset
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 7
- Liittynyt: 03 Joulu 2015, 19:22
- Auto: F34 Gt 335XiA M-Sport
- Paikkakunta: Lieto
Jos peilit saa käännettyä konttorin puolelta napista koria vasten, pitäisikö niiden tehdä samoin ovet lukittaessa?
Ex: Mazda 323 1.6 -91, Skoda Superb 1.8T -01, VW Golf GTi -05, BMW e91 335 XiA Touring -05, Audi S3 -09, BMW f31 M-Sport 320d Touring -13, MB C250d Wagon -15
Minulla on ollu facelift F30 BMW 320 Xda kolme vuotta ja auto on toiminut erinomaisesti. Netissä tulee kuitenkin vastaan puhetta siitä että eri öljyjä tulee vaihtaa tiuhaan virallisesta huolto-ohjelmasta välittämättä.
Tässä esimerkki kommenteista: "Kyseessä on diesel nelikkobemmi joka on todennäköisesti huollettu virallisen ohjelman mukaan. Eli hajoamisvaarassa venttiilikoneisto, etu-ja takaperä, automaatti- sekä jakolaatikko. Kaikki noista on about 5k€ pommeja."
Kuinka tässä kannattaa toimia? Jos jotain kannattaa moottoriöljyjen lisäksi vaihtaa tiuhaan niin mitä erityisesti?
Tässä esimerkki kommenteista: "Kyseessä on diesel nelikkobemmi joka on todennäköisesti huollettu virallisen ohjelman mukaan. Eli hajoamisvaarassa venttiilikoneisto, etu-ja takaperä, automaatti- sekä jakolaatikko. Kaikki noista on about 5k€ pommeja."
Kuinka tässä kannattaa toimia? Jos jotain kannattaa moottoriöljyjen lisäksi vaihtaa tiuhaan niin mitä erityisesti?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 7
- Liittynyt: 03 Joulu 2015, 19:22
- Auto: F34 Gt 335XiA M-Sport
- Paikkakunta: Lieto
Nyt saattaa olla tyhmä kysymys, mutta enpä mistään muualta löytänyt vastausta ni kysytään täältä; autona on f34 335i. Ko. mallissahan on yksi pakoputken pää molemmin puolin. Mutta miksi vain toisesta tulee pakokaasu? Ei sen toisen nyt ihan vaan koristeena luulisi olevan…
EDIT: ilmeisesti ajotilaa vaihtamalla toinenkin putki ”tulee mukaan”. Vaikka laitan sport-moodin päälle, tyhjäkäynnillä pakokaasu tulee silti vain toisesta putkesta. Avautuuko läppä putkistossa vain kaasua painettaessa?
EDIT: ilmeisesti ajotilaa vaihtamalla toinenkin putki ”tulee mukaan”. Vaikka laitan sport-moodin päälle, tyhjäkäynnillä pakokaasu tulee silti vain toisesta putkesta. Avautuuko läppä putkistossa vain kaasua painettaessa?
Viimeksi muokannut ville1612, 04 Joulu 2022, 18:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex: Mazda 323 1.6 -91, Skoda Superb 1.8T -01, VW Golf GTi -05, BMW e91 335 XiA Touring -05, Audi S3 -09, BMW f31 M-Sport 320d Touring -13, MB C250d Wagon -15
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 16
- Liittynyt: 09 Tammi 2017, 21:34
- Auto: F31 320iA XDrive -13
Olikos se niin että jos ulkolämpötilamittari näyttää +10C todelliseen lämpötilaan nähden niin kyseessä on anturin vika ja jos se näyttää -40C niin silloin johto on poikki?
Anturin (alle 30€) vaihto näyttää olevan simppeli homma, rengas ja sisälokasuoja pois apukuskin puolelta a sitten se anturi on siinä näkösällä pohjassa kiinni.
Anturin (alle 30€) vaihto näyttää olevan simppeli homma, rengas ja sisälokasuoja pois apukuskin puolelta a sitten se anturi on siinä näkösällä pohjassa kiinni.
Jos auto vielä sulla niin onko toiminut ok? Oletko vaihdellut öljyjä useammin? Toi 5 k kuulostaa kyllä hurjaltaxDrivet kirjoitti: ↑13 Loka 2022, 16:01 Minulla on ollu facelift F30 BMW 320 Xda kolme vuotta ja auto on toiminut erinomaisesti. Netissä tulee kuitenkin vastaan puhetta siitä että eri öljyjä tulee vaihtaa tiuhaan virallisesta huolto-ohjelmasta välittämättä.
Tässä esimerkki kommenteista: "Kyseessä on diesel nelikkobemmi joka on todennäköisesti huollettu virallisen ohjelman mukaan. Eli hajoamisvaarassa venttiilikoneisto, etu-ja takaperä, automaatti- sekä jakolaatikko. Kaikki noista on about 5k€ pommeja."
Kuinka tässä kannattaa toimia? Jos jotain kannattaa moottoriöljyjen lisäksi vaihtaa tiuhaan niin mitä erityisesti?