F20/21/22 matka-ajossa

F20, F21, F22, F23
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Merikotka kirjoitti:
Ricracing kirjoitti:Myyjän matka auto Suomessa talvella on 5-sarjalainen xDrive nastarenkailla, esim 518dA xDrive.
Yhdistelmää 18d kone, automaatti ja xdrive ei taida saada tällä hetkellä mihinkään Bemun korimalliin. Varsinkin isommissa korimalleissa automaatti mielestäni ainoa vaihtoehto, jolloin joutuu joko tyytymään yhden akselin vetoon tai pistämään lisää euroja tiskiin, että saa 20d mallin. F20/21/20 sarjassa tämä on mielestäni jopa hieman erikoista, nelivetoinen 18d automaatti olisi varmaan aika hitti.

Jos pärjää takavedolla, lienee 518d hinta/laatusuhteelta about paras auto mitä Suomessa voi ostaa. Nelivedossa on sellainen vika, että kun sen kerran hankkiin, tulee siitä melko lailla pakollinen varuste seuraaviin autoihin :blush:.
Ohan 118dA xDrive myynnissä 1-sarjan LCI:nä eli ollut jo mooonta kuukautta saatavilla :)
samulis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 11:16
Auto: Q7 etron TDI -17
CLA 250e -21
E81 116i -09
Paikkakunta: Tuusula

hsss kirjoitti:Haluaisin kuulla vielä kokemuksia näiden 1-sarjalaisten ajomukavuudesta. Useampia arvosteluita kun luin niin noissa puhuttiin että auto on mutkateillä erinomainen mutta sitten muuten ajomukavuus on melko kehnoa eli ilmeisesti auto on kovin uraherkkä ja jatkuvasti saa tehdä pienoista hienosäätöä ratilla suoraankin ajaessa. Noiden arvioiden perusteella tulee kyllä sellainen kuva että aika huonosti tosiaan matka-ajoon tämä auto sopisi, noissa vertailuissa mainittiin että esim audi a3 olisi sitten mielyttävämpi vaihtoehto jos lähinnä ajomukavuutta haluaa.
16" non-rft renkailla F20 pre-LCI:ssa en kyllä huomaa yhtään uraherkkyyttä. Renkailla saa kyllä senkin auton herkästi pilattua. Nurkissa ja mutkatiellä ehdottomasti parhaimmillaan, mutta kulkee kyllä varsin nätisti myös motaria ja maantietä. Kannattaisiko käydä kokeilemassa esim päiväksi koeajoon?
Itse valitsin pari vuotta sitten käytännössä f20:n 120d ja f31:n 318d:n välillä autoa ja f20:n paaaljon makeempi ajofiilis vei voiton ja koeajoautoja pykälää isompi pata vain lisäsi fiilistä. Business Sport näyttäis nyt olevan aika hyvä varustelu, siihen sopiva moottori ja servo/sport -ohjaus niin saat näppeihin pitkälle samaa ohjausfiilistä kuin 3-&5-sarjoissa, joissa se on vakiona. Itse ottaisin lisäksi vielä nyt adaptiiviset led-valot, H/K popit, Stop&Go ACC:n, business navin ja laajennetun mittariston sekä varmistaisin valopakettin tulevan business sportin mukana.
ex BMW:E60 520da -09, F11 520da -12, E61 530xd -09, F20 120da -13, E70 X5 40d -12, F15 X5 30d -14, F60 Mini Countryman S E ALL4 -17
Seppo(nimi muutettu)
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 125
Liittynyt: 10 Tammi 2013, 11:22
Auto: G31 540i xDrive Msport

samulis kirjoitti:...mutta järkevä rengastus ja servottronic/sport-ohjaus vakauttaa menoa hyvin vaikkei lyhyellä akselivälillä ja kevyellä autolla ihmeisiin pystytä.
Joo, talveksi ainakin mahdollisimmat kapeat renkaat jos lumessa/sohjossa ajelee. Pääsi lisäksi yllättämään, että akseliväli on Ykkösessä kuitenkin pidempi kuin Octaviassa.

Kuva
Kuva
hsss
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 28 Syys 2015, 08:15

[/quote]16" non-rft renkailla F20 pre-LCI:ssa en kyllä huomaa yhtään uraherkkyyttä. Renkailla saa kyllä senkin auton herkästi pilattua. Nurkissa ja mutkatiellä ehdottomasti parhaimmillaan, mutta kulkee kyllä varsin nätisti myös motaria ja maantietä. Kannattaisiko käydä kokeilemassa esim päiväksi koeajoon?
Itse valitsin pari vuotta sitten käytännössä f20:n 120d ja f31:n 318d:n välillä autoa ja f20:n paaaljon makeempi ajofiilis vei voiton ja koeajoautoja pykälää isompi pata vain lisäsi fiilistä. Business Sport näyttäis nyt olevan aika hyvä varustelu, siihen sopiva moottori ja servo/sport -ohjaus niin saat näppeihin pitkälle samaa ohjausfiilistä kuin 3-&5-sarjoissa, joissa se on vakiona. Itse ottaisin lisäksi vielä nyt adaptiiviset led-valot, H/K popit, Stop&Go ACC:n, business navin ja laajennetun mittariston sekä varmistaisin valopakettin tulevan business sportin mukana.[/quote]

Kiitos kommenteista. Joo pitää mennä kyllä nyt viikonloppuna testaileen. Toisaalta pakko varmaan ootella tilauksen kanssa myös vähän talvisempia kelejä koska siellä ne ongelmat vasta alkaa tulla esiin. Ite oon miettinyt tuota 116d mallia, vois ottaa sitten vähän enemmän varusteita samaan hintaan kun 118d ja noiden arvosteluiden perusteella tehojenkin pitäis riittää.
F30 320da
samulis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 11:16
Auto: Q7 etron TDI -17
CLA 250e -21
E81 116i -09
Paikkakunta: Tuusula

Seppo(nimi muutettu) kirjoitti: Joo, talveksi ainakin mahdollisimmat kapeat renkaat jos lumessa/sohjossa ajelee. Pääsi lisäksi yllättämään, että akseliväli on Ykkösessä kuitenkin pidempi kuin Octaviassa.
Totta, eikä itse asiassa ero F30:een on vain 12cm ja F10/11:een alle 30cm. Ison eron ajo fiiliksessä tekee ainakin itselleni se, että f20:ssa istun kuskin paikalla akselivälin keskikohdan takapuolella... Raideleveydessä aika yllättävän pieni ero (9mm) f20:n ja f30:n välillä. F20:n tavaratilakin on ollut positiivinen yllätys, kun kriteerinä oli saada kaksi junnujen lätkäkassia mahtumaan ja hyvin ne mahtuukin. Kolmannenkin voi heittää penkille ja silti takana voi istua 2. :rolle:
ex BMW:E60 520da -09, F11 520da -12, E61 530xd -09, F20 120da -13, E70 X5 40d -12, F15 X5 30d -14, F60 Mini Countryman S E ALL4 -17
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

masaf1 kirjoitti: Ohan 118dA xDrive myynnissä 1-sarjan LCI:nä eli ollut jo mooonta kuukautta saatavilla :)
Kerro mistä vois tuon hankkia?
Automaatilla kyllä saa, mutta ei nelivedon kanssa. :mad:
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

hsss kirjoitti:Haluaisin kuulla vielä kokemuksia näiden 1-sarjalaisten ajomukavuudesta. Useampia arvosteluita kun luin niin noissa puhuttiin että auto on mutkateillä erinomainen mutta sitten muuten ajomukavuus on melko kehnoa eli ilmeisesti auto on kovin uraherkkä ja jatkuvasti saa tehdä pienoista hienosäätöä ratilla suoraankin ajaessa. Noiden arvioiden perusteella tulee kyllä sellainen kuva että aika huonosti tosiaan matka-ajoon tämä auto sopisi, noissa vertailuissa mainittiin että esim audi a3 olisi sitten mielyttävämpi vaihtoehto jos lähinnä ajomukavuutta haluaa.
Ei F20 ajomukavuudessa sen suurempia ongelmia matka-ajossa ole (sport penkeillä). Omani ei-RFT renkailla ei ole erityisen uraherkkä. Keväällä pahimmissa urissa lähes kaikki autot reagoivat uriin.
F20 ei nyt ole yhtä hiljainen kuin suurempi Bemari mutta ei se ainakaan häviä Audin A3:lle. Varsinkin uusilla tiepinnoilla (ja kuten Euroopassa yleensä) ja kitkoilla auto on varsin hiljainen.
Mutta varsinkin Suomessa kaupparatsun kannaattaa miettiä millä renkailla ajaa. Mikäli ajelee "ties missä" niin ei-RFT nastarenkaat ovat kyllä suositeltavat.

Lue Tekniikan Maailman 19/2013 testi! Siinä BMW F20 116iA oli testivoittaja! BMW sai maantieajosta 9 ja Audi A3 10 pistettä. Kaupunkiajossa, ääritilanteissa, ajoasennossa sekä valoissa ja näkemisessä BMW voitti Audin, kaikissa 10 vs. 9.

Tosin nyt on Bemarilla 3-sarjan kampanja johon saa xDriven halvalla. Ja vielä LCI-malliin. Suosittelen!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
hsss
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 28 Syys 2015, 08:15

Ricracing kirjoitti:Ei F20 ajomukavuudessa sen suurempia ongelmia matka-ajossa ole (sport penkeillä). Omani ei-RFT renkailla ei ole erityisen uraherkkä. Keväällä pahimmissa urissa lähes kaikki autot reagoivat uriin.
F20 ei nyt ole yhtä hiljainen kuin suurempi Bemari mutta ei se ainakaan häviä Audin A3:lle. Varsinkin uusilla tiepinnoilla (ja kuten Euroopassa yleensä) ja kitkoilla auto on varsin hiljainen.
Mutta varsinkin Suomessa kaupparatsun kannaattaa miettiä millä renkailla ajaa. Mikäli ajelee "ties missä" niin ei-RFT nastarenkaat ovat kyllä suositeltavat.

Lue Tekniikan Maailman 19/2013 testi! Siinä BMW F20 116iA oli testivoittaja! BMW sai maantieajosta 9 ja Audi A3 10 pistettä. Kaupunkiajossa, ääritilanteissa, ajoasennossa sekä valoissa ja näkemisessä BMW voitti Audin, kaikissa 10 vs. 9.

Tosin nyt on Bemarilla 3-sarjan kampanja johon saa xDriven halvalla. Ja vielä LCI-malliin. Suosittelen!
Joo tuo kampanja kyllä vähän houkuttelis 3-sarjalaiseenkin. Tosin jos menee kolmossarjalaisen hintoihin niin sitten alkas olla jo 518d lähellä.

Onkohan 1-sarjalaiseen tulossa jotain kampanjaa lähiaikoina, vauhdittais kyllä ostopäätöstä.. :tong:
F30 320da
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Autokeskuksessa on nyt kamppis LCI F20 118iA Buisness plus talvirenkaat vanteilla. Teoreettista etua vajaat 4 ja puoli kiloa.
Business -varustelu:
- BMW 16" kevytmetallivanteet V-spoke 378
- Bi-LED ajovalot
- Pysäköintitutka (PDC), taakse
- Vakionopeussäädin
- Säilytystilapaketti
- Velour-matot

1,5 l 3 cyl koneella. CO2 = 123 g/km
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

gestapo kirjoitti:
masaf1 kirjoitti: Ohan 118dA xDrive myynnissä 1-sarjan LCI:nä eli ollut jo mooonta kuukautta saatavilla :)
Kerro mistä vois tuon hankkia?
Automaatilla kyllä saa, mutta ei nelivedon kanssa. :mad:
Kappas, saa vaan 118dA tai 118d xDrive muttei 118dA xD... No ei sit :D
tuomas-82
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 24 Heinä 2012, 22:38
Auto: i3 60ah
Paikkakunta: Kerava

Itsellä F20 116dA eikä ole moittimista. Toki en sitä lähtisi edes vertaamaan mihinkään 5-sarjaan (en ymmärrä kuka lähtee), mutta tekis mieli väittää, että luokassaan on kyllä ihan kärkipään autoja. Itsellä tuo on ainoana autona ja sillä on tullut ajettua nyt kolmen vuoden aikana karvan vajaat 100tkm. Oon tehnyt useita lapinreissujakin joissa tullut ajomatkaa yli 1000km päivässä eikä mitään ongelmaa, erittäin mukava auto ajaa pitkiäkin matkoja.
Suuntavakavuudesta ei ole isompaa moittimista. Sen huomasin, että kun vaihdoin alkuperäiset loppuunajetut runflatit tavallisiin renkaisiin, asfaltin kulumisurat vaikuttaa kulkuun selkeästi vähemmän. Kouluarvosanalla antaisin suuntavakavuudella ysin, ei siis ole aivan täydellinen, mutta ei myöskään millään tavalla ärsyttävä/rasittava ajettava.

Kannattaa käydä heittämässä koeajoautolla riittävän pitkä lenkki niin näkee miten auto sopii omiin tarpeisiin.
Finnflyer
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 22 Tammi 2014, 14:41
Auto: BMW330CdA M, BMW530dA M-sport, BMW320dA F31
Paikkakunta: Helsinki

tuomas-82 kirjoitti:Itsellä F20 116dA eikä ole moittimista. Toki en sitä lähtisi edes vertaamaan mihinkään 5-sarjaan (en ymmärrä kuka lähtee), mutta tekis mieli väittää, että luokassaan on kyllä ihan kärkipään autoja. Itsellä tuo on ainoana autona ja sillä on tullut ajettua nyt kolmen vuoden aikana karvan vajaat 100tkm. Oon tehnyt useita lapinreissujakin joissa tullut ajomatkaa yli 1000km päivässä eikä mitään ongelmaa, erittäin mukava auto ajaa pitkiäkin matkoja.
Suuntavakavuudesta ei ole isompaa moittimista. Sen huomasin, että kun vaihdoin alkuperäiset loppuunajetut runflatit tavallisiin renkaisiin, asfaltin kulumisurat vaikuttaa kulkuun selkeästi vähemmän. Kouluarvosanalla antaisin suuntavakavuudella ysin, ei siis ole aivan täydellinen, mutta ei myöskään millään tavalla ärsyttävä/rasittava ajettava.


Kannattaa käydä heittämässä koeajoautolla riittävän pitkä lenkki niin näkee miten auto sopii omiin tarpeisiin.
Olen täysin samaa mieltä Tuomaksen kanssa 1-sarjalaisen ajettavuudesta (F20). Mulla 1-sarjan 2-litrainen M-sport 17" RFT renkailla vm 2014 ja en itse ole väsynyt sen ratissa matka-ajossa yhtään sen enempää kuin 530da kanssa. Nyt tullut sen mittariin jo 20 tkm. Mainio, hauska ajettava ja koneessa potkua, joten ei sen kanssa jalkoihin jää. M-sport penkit hyvät istua ja automaattilaatikko on loistava. "Pieneksi autoksi" todella erinomainen auto. Saahan sen myös 3-litran padalla, joten tehoissa löytyy tarpeen mukaan. Alustana M-sport toimii aina!
500 ja 700 -sarjan Bemarit ovat täysin eri autoja ja niistä puhuminen näiden pikkuautojen yhteydessä on mielestäni täysin absurdia - onhan monesti käyttötarkoituskin eri. Pikkuautoluokassa 1-sarjalainen on miellyttävä ajettava, toki RFT renkaat vetelevät hieman uraisilla teillä (eiköhän kaikki mallit?), joten jos mahdollista asentaa non-RFT kummit, vastaajasta riippuen ajotuntuma kuulemma paranee ja rengasmelu vähenee... Yllättävän hiljainen tuo ykkönen kuitenkin on, vaikka hatchback. Audin A3 en edes miettisi, jo pelkästään öljynkulutuksen suhteen... :-). A3 oli myös aika tunnoton ajettava.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Sori tuomas-82 ja Finnflyer. Minä vertasin 5-sarjalaista F20 sarjaan.

Mulla kun nyt sattui olemaan 5 kpl 5-sarjalaista peräkanaa, eli vertaus oli mulle ns. luonteva.
"Alas vaihto" oli mulle tietenkin pieni shokki, mutta hyvin on mennyt. Kyllä mä pärjäilen PRAP:in kanssa.
Huomenna taas talvikitkat alle ja tietenkin ei-RFT versioina, niin kyllä sitä ajamisen iloa ja nautintoa taas löytynee.

Autotallissa on ihan hyvä 1-sarjan keskustelu päällä...
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Kalakauppias
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 20
Liittynyt: 17 Elo 2015, 18:46
Auto: F20 LCI 120da X-Drive 2015

Saan oman F20:sen huomenna ja 29.10 lähdetään jo sillä ajelemaan keski-eurooppaan, kilometrejä tulee luultavimmin 5tkm, pitää pistää sitten oma rapsa tänne. Oletus on kuitenkin ettei perse puudu :)
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Kalakauppias kirjoitti:Saan oman F20:sen huomenna ja 29.10 lähdetään jo sillä ajelemaan keski-eurooppaan, kilometrejä tulee luultavimmin 5tkm, pitää pistää sitten oma rapsa tänne. Oletus on kuitenkin ettei perse puudu :)
Raporttia odotellessa, onnea sun uudelle F20:lle :thup: Eli kesärenkailla lähdet...
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Kalakauppias
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 20
Liittynyt: 17 Elo 2015, 18:46
Auto: F20 LCI 120da X-Drive 2015

Kesärenkailla hyvinkin. Nyt on eka 200km takana, oikein mainiosti on auto kulkenut. Lomaa odotellessa :)
Kalakauppias
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 20
Liittynyt: 17 Elo 2015, 18:46
Auto: F20 LCI 120da X-Drive 2015

Nyt on reissu takana, 4453KM 5.8l keskikulutuksella. Täytyy kyllä myöntää että saksassa tuo kulutus lähti käsistä aikalailla, tosin tuli kokeiltua miltä auto tuntuu 230KM/h vauhdissa. Ihan vakaasti meni.

Tosiaan viikkoon tuo 4453KM ja ei siinä perse juuri puutunut. Ristiselän tuen ottaisin kyllä lisävarusteeksi jos useammin tälläisiä reissuja harrastaisin.

Matka kulki Viro-Latvia-Liettua-Puola-Tsekki-Itävalta-Saksa-Tanska-Ruotsi-Suomi. Nyt on ykkönen sisäänajettu :)
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Vähällä se Kalakauppias sai autonsa sisäänajettua. Onhan mullakin nyt jo 5.300 km ajettuna, keskikulutuksella vajaa 8 l/100 km. Tosin autolla ei ole juuri muuta kuin kaupunkialueella ajettu, kauppakassi kun on.

Itse tykkään paljon sporttipenkeistä mutta ehkä niihin toi ristiselän tuki voisi olla hyvä lisä.

Kävin itse tossa muutama päivä sitten taas Virossa ajelemassa ja kyllä 16" ei-RFT kitkarenkaat ovat hyvä valinta.
Hiljaista menoa ja jopa ne tuhannet kuopat Tallinnan teissä eivät aiheuta kolahtelua tahi muita ongelmia.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Seppo(nimi muutettu)
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 125
Liittynyt: 10 Tammi 2013, 11:22
Auto: G31 540i xDrive Msport

Heitin F30 320dA xdriven huoltoon aamulla ja sain alle 15tkm ajetun 120d xdriven manuaalilootalla ja jollain karvalakkivarustuksella. Muoviratti ja lättänät huonot penkit, en tiedä mikä varustetaso nimeltään. Alla näytti olevan Nokian HKPL8 16".

Muistissa oli edellisviikon ajelu Volvon V60:lla samanlaisilla HKPL8:lla ja odotin samanlaista renkaiden(?) aiheuttamaa "kääntää rattia - mitään ei tapahdu" -ajotuntumaa. Olipa kuitenkin yllätys, kun toi kulkee motaria täysin urista välittämättä, mutta silti reagoi ohjaukseen hyvin ja mutkissa autosta puuttuu 300:en painavan vaappuva yleisfiilis. Alusta oli noilla pullarenkaillakin yllättävän napakka.
Oma 320 xdrive on motarilla suuntavakaudeltaan huonompi, vaikka pyöränkulmia on säädetty jo useasti ja alla on ei-runcrapit. :(

Hyvin tolla matkaa taittaa, oli oikein positiivinen yllätys.
Bemmisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 156
Liittynyt: 16 Helmi 2013, 16:30

Eilen tuli käytyä emännälle uusi koppimopo eli f20 118i. Myyjä oli saanut järkättyä alle normi r2 kitkat. Piti nimittäin tulla alunperin rft mallisena kitkat.

Voi pojat miten positiivisesti olin yllättynyt rengasääniin ja ajettavuuteen. Itselläni on f10 noilla rft r2 ja melua piisaa. Olen melko Varma, että tämä koppimopo on rengasääniltään hiljaisempi kuin omani. Eikä hälyääniä ole lainkaan hytissä toisin kuin omassani. Mikä on kuin helistin.

Auto tuli m-sport alustalla mikä tuntuu tosi kivalta ainakin näillä normi kitkoilla. Ei missään nimessä ole liian kova.

Ajettavuus mielestäni tosi hyvä ja menee tosi vakaasti.

Suosittelen kyllä tätä f20 sarjaa jos ei tilantarve ei ole ykkös kriteeri.

Noi ykkösen sportti penkitkin tukee tosi napakasti. Itselle f10 penkit ovat tuen suhteen turhan väljät. Tällä kirpulla on ilo pudotella pitkääkin matkaa.

Jos negaa pitää hakemalla hakea niin se on ilman muuta kone. Täysi tuhnu jos vertaa esim. vag konsernin 140-150 hv tsi malleihin. Mutta kyllä tääkin jalkamiehen nopeudessa voittaa.
Vastaa Viestiin