Sivu 1/7

F20/21 facelift

Lähetetty: 06 Elo 2014, 23:09
Kirjoittaja Ricracing
Bongasin tällaisen uutisen, tosin ruotsiksi:

http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... nyggare-nu" onclick="window.open(this.href);return false;

Keulaan ja perään tulossa pieniä muutoksia ja teippauksista päätellen ehkä myös sivuille.
Ehkä syytä onkin, koska auto ei kyllä ole ihan automaailman kauniimpia.
Ajaettavuudeltaan se sitä kyllä on.

Hassua myös on, että eilen luin BMW.de sivuja, niin siellä sai osamaksulla 118i:n halvemmalla kuin 116i:tä :conf:

Re: F20/21 facelift

Lähetetty: 07 Elo 2014, 12:55
Kirjoittaja Havis
Jos etuvaloumpioita muutettaisiin lähemmäksi F22:n näköisiksi, suurin omaa silmää haittaava muoto-ongelma saataisiin pois. Aika näyttää, jäädään odottelemaan.

Re: F20/21 facelift

Lähetetty: 11 Elo 2014, 23:51
Kirjoittaja Ricracing
Havis kirjoitti:Jos etuvaloumpioita muutettaisiin lähemmäksi F22:n näköisiksi, suurin omaa silmää haittaava muoto-ongelma saataisiin pois. Aika näyttää, jäädään odottelemaan.
Niin minäkin uskon, postasin asiasta jo 25 Loka 2013:

http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=58&t=6113#p58114" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: F20/21 facelift

Lähetetty: 14 Syys 2014, 16:44
Kirjoittaja Martin
Ykkössarjaan on tulossa myös porrasperäinen malli ilmeisesti jo ensi vuonna.

Re: F20/21 facelift

Lähetetty: 23 Syys 2014, 00:46
Kirjoittaja Ricracing
Martin kirjoitti:Ykkössarjaan on tulossa myös porrasperäinen malli ilmeisesti jo ensi vuonna.
Näin on!

Re: F20/21 facelift

Lähetetty: 16 Tammi 2015, 08:32
Kirjoittaja Jokerdef
Tässä se facelift nyt on.
Komealta näyttää! :thuup:

http://www.carscoops.com/2015/01/2016-b ... is-it.html

Re: F20/21 facelift

Lähetetty: 16 Tammi 2015, 11:13
Kirjoittaja ilpo
Kyllä on tullut nätiksi. :thup:

Re: F20/21 facelift

Lähetetty: 22 Tammi 2015, 10:25
Kirjoittaja Ripe
On kyllä makeen näköinen auto. Tahtoo tuon joskus. Jos seuraava ykkönen muuttuu etuvetoiseksi niin toivottavasti noiden käytetyissä hinnat romahtaa tuntuvasti. Ainakin hinnan alennus on melkoinen E87 malliin verrattuna. Mutta en halua hankkia tuota E87 mallista bemua, koska avovaimolla on jo sellainen ja F20 taitaa olla luotettavampi vaihtoehto kuin E87.

Re: F20/21 facelift

Lähetetty: 23 Tammi 2015, 01:32
Kirjoittaja Ricracing
Taitaa Ripe käydä päinvastaisesti. Varmaankin F20/21 M135i LCI:stä tulee ennen pitkää keräilyharvinaisuus.

Re: F20/21 facelift

Lähetetty: 23 Tammi 2015, 10:57
Kirjoittaja Jokerdef
Ricracing kirjoitti:Taitaa Ripe käydä päinvastaisesti. Varmaankin F20/21 M135i LCI:stä tulee ennen pitkää keräilyharvinaisuus.
Samaa mieltä.
Minulle BMW olennaisin ominaisuus on juuri takavetoisuus ja sen tuoma aito ajonautinto.
Olen omistanut Audin A3:sen ja VW Golfin. Jos haluan hyvän etuvetoisen auton, on VW Golf vähintään yhtä hyvä kuin Audi. BMW on omaa luokkaansa juuri alustan ja ajettavuuden osalta. Miksi ostaa etuvetoinen BMW, kun vastaavan auton saa halvemmalla Golfista? Mielestäni BMW:ltä äärimmäisen typerä liike siirtyä etuvetoisiin myös 1-sarjan osalta. Tila-auton etuvetoisuuden ymmärrän kyllä. Ne kun eivät ole koskaan ajajan autoja, vaan tavaran rahtaamiseen suunniteltuja ajoneuvoja.

Re: F20/21 facelift

Lähetetty: 23 Tammi 2015, 11:49
Kirjoittaja Frank H
Jokerdef kirjoitti:Tässä se facelift nyt on.
Komealta näyttää! :thuup:

http://www.carscoops.com/2015/01/2016-b ... is-it.html
Kannattaa huomioida se, että promomateriaalissa suurin osa keulakuvista on M-sport-versioita. Brysselin Autosalon-messuilla on esillä parhaillaan punainen perusmalli, siinä keula näyttää yllättävän pliisulta ja saippuakotelomaiselta. Toki nätimpi naama siinäkin on kuin vanhassa...Kuvien perusteella Sport linen ankea kangasverhoilu on muuttunut hiukan laadukkaamman näköiseksi.

Jos autokuume iskee, vaihdan F30:n tähän, vaikka onkin jo parin vuoden päästä poistuva malli. Olen tullut siihen tulokseen, että F2X on koko malliston nautinnollisin ajettava, varsinkin hinta-laatusuhteeltaan. F30 jää kauas taakse, jos ei hanki ajettavuuteen liittyviä lisävarusteita.

Re: F20/21 facelift

Lähetetty: 23 Tammi 2015, 12:50
Kirjoittaja Jokerdef
Frank H kirjoitti:
Jokerdef kirjoitti:Tässä se facelift nyt on.
Komealta näyttää! :thuup:

http://www.carscoops.com/2015/01/2016-b ... is-it.html
Kannattaa huomioida se, että promomateriaalissa suurin osa keulakuvista on M-sport-versioita. Brysselin Autosalon-messuilla on esillä parhaillaan punainen perusmalli, siinä keula näyttää yllättävän pliisulta ja saippuakotelomaiselta. Toki nätimpi naama siinäkin on kuin vanhassa...Kuvien perusteella Sport linen ankea kangasverhoilu on muuttunut hiukan laadukkaamman näköiseksi.

Jos autokuume iskee, vaihdan F30:n tähän, vaikka onkin jo parin vuoden päästä poistuva malli. Olen tullut siihen tulokseen, että F2X on koko malliston nautinnollisin ajettava, varsinkin hinta-laatusuhteeltaan. F30 jää kauas taakse, jos ei hanki ajettavuuteen liittyviä lisävarusteita.
Juu totta. Itse asiassa mielestäni uuden Urban linen keula on komein näistä kaikista uusista keuloista.
Nykyisen (poistuvan) mallin Sport linen keula miellyttää minua eniten. Uudessa se on aika paljon pliisumpi.
BMW-1er-Facelift-2015-F21-LCI-Urban-Line-071-750x500.jpg
BMW-1er-Facelift-2015-F21-LCI-Urban-Line-071-750x500.jpg (102.06 KiB) Katsottu 24337 kertaa

Re: F20/21 facelift

Lähetetty: 23 Tammi 2015, 14:27
Kirjoittaja Havis
Jokerdef kirjoitti:Mielestäni BMW:ltä äärimmäisen typerä liike siirtyä etuvetoisiin myös 1-sarjan osalta.
Mielestäni tämä uusi malli on edelleen taka- tai nelivetoinen.

F20/21 facelift

Lähetetty: 23 Tammi 2015, 18:45
Kirjoittaja salmol
Havis kirjoitti:
Jokerdef kirjoitti:Mielestäni BMW:ltä äärimmäisen typerä liike siirtyä etuvetoisiin myös 1-sarjan osalta.
Mielestäni tämä uusi malli on edelleen taka- tai nelivetoinen.
Täällä katsos ollaan jo valmiiksi pettyneitä joskus sitten tulevaan etuvetoon. Varmaan ihan surkea ajettavakin, eikä voi sitten vetää isossa sladissa. :D

Re: F20/21 facelift

Lähetetty: 24 Tammi 2015, 12:50
Kirjoittaja Ripe
Jokerdef kirjoitti: Samaa mieltä.
Minulle BMW olennaisin ominaisuus on juuri takavetoisuus ja sen tuoma aito ajonautinto.
Olen omistanut Audin A3:sen ja VW Golfin. Jos haluan hyvän etuvetoisen auton, on VW Golf vähintään yhtä hyvä kuin Audi. BMW on omaa luokkaansa juuri alustan ja ajettavuuden osalta. Miksi ostaa etuvetoinen BMW, kun vastaavan auton saa halvemmalla Golfista? Mielestäni BMW:ltä äärimmäisen typerä liike siirtyä etuvetoisiin myös 1-sarjan osalta. Tila-auton etuvetoisuuden ymmärrän kyllä. Ne kun eivät ole koskaan ajajan autoja, vaan tavaran rahtaamiseen suunniteltuja ajoneuvoja.
En tarkoittanut sitä, että etuvetoisuus lisäisi suosiota takavetoiseen verrattuna. Vaan tarkoitin sitä, että malliston radikaali muutos mahdollisesti laskisi myös vanhempien ykkössarjalaisten suosiota ja näin hinnan alennus tulee näkymään myös edellisessä sukupolvessa. Monihan on sillä kannalla, että kun autoa valitsee niin mieluumminhan sitä valitsisi uudemmalla korimallilla olevan vaihtoehdon. Mutta kait noista takavetoisista vanhoista 1-sarjalaisista tulisi kuumaa tavaraa eli keräilykappaleita, kun eipä niitä kovin ole myynnissä täälläpäin. Kiitos siitä Suomen verotuksen :(.

Re: F20/21 facelift

Lähetetty: 24 Tammi 2015, 19:08
Kirjoittaja Raimo Miettinen
Autojen keskikoon kasvaessa tuollainen pienitakaveto on harvinainen koon ja takavetonsa puolesta. Povaan kanssa pientä "kulttistatusta" bemaripiireissä sitten aikanaan.

Re: F20/21 facelift

Lähetetty: 26 Tammi 2015, 14:04
Kirjoittaja Jokerdef
Havis kirjoitti:Jokerdef kirjoitti:Mielestäni BMW:ltä äärimmäisen typerä liike siirtyä etuvetoisiin myös 1-sarjan osalta.Mielestäni tämä uusi malli on edelleen taka- tai nelivetoinen.
Tämä malli ei ole uusi, vain facelift.

Seuraava kokonaan uusi 1-sarjan sukupolvi tulee olemaan etuvetoinen kuten tuleva 1-sarjan Sedan on.

Tuo "pieni" on aika hauska juttu. Nykyinen ykkönen on paljon suurempi kuin esim. E46 3-sarjalainen oli. Ei se tainnut silloin kovin pieni olla :) Kovasti keskikokoisena Sedanina myytiin.
Jotenkin ihmetyttää tämä ihmisten kova hinku kasvattaa massaa ympärillään. Minulle ajettavuus kulkee aina koon ja statuksen edellä. Toki kaikilla Bemarilla ajavilla asia ei ole niin... Kuten liikenteessä voi havainnoida ;)

Ja etuvetoinen ei ole huono ajettava. VW osaa tehdä äärimmäisen hyviä etuvetoisia. Mutta BMW on takavetoisena aivan erilainen ajettava. Jos eroa ei huomaa, tai osaa arvostaa, on turha ostaa BMW. Skodallakin pärjää silloin mainiosti.

Re: F20/21 facelift

Lähetetty: 26 Tammi 2015, 18:10
Kirjoittaja Kuudensuora
Jokerdef kirjoitti:
Havis kirjoitti: Jotenkin ihmetyttää tämä ihmisten kova hinku kasvattaa massaa ympärillään. Minulle ajettavuus kulkee aina koon ja statuksen edellä. Toki kaikilla Bemarilla ajavilla asia ei ole niin... Kuten liikenteessä voi havainnoida ;)
Eipä ole bemarilla tarjolla hiljaista 1-3-sarjalaista. Minulla melu yksinään karsii 1-2 sarjan pois.

Re: F20/21 facelift

Lähetetty: 26 Tammi 2015, 20:58
Kirjoittaja Raimo Miettinen
Jokerdef kirjoitti:Tuo "pieni" on aika hauska juttu. Nykyinen ykkönen on paljon suurempi kuin esim. E46 3-sarjalainen oli.
Ei sentään, mutta aika saman kokoisia kylläkin.

Malli e46 (M3)/f20
Pituus 4492/4324
Akseliväli 2731/2690
Korkeus 1383/1421
Leveys 1780/1765

http://www.smcars.net/attachments/m3_coupe-jpg.40348/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.the-blueprints.com/modules/v ... 0_2011.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: F20/21 facelift

Lähetetty: 26 Tammi 2015, 21:33
Kirjoittaja ssalmela
Kuudensuora kirjoitti:
Eipä ole bemarilla tarjolla hiljaista 1-3-sarjalaista. Minulla melu yksinään karsii 1-2 sarjan pois.


Yllättävää. Oletko testannut 2-sarjan? Mielestäni F22 on selkeästi hiljaisempi kuin F20 ja F30 - ei tosin F10 tasoa.