F21 BMW M135i Concept julkistettu (3-ovinen)

F20, F21, F22, F23
V_K
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 08 Tammi 2012, 15:30
Auto: E30 320i Sportpaket
E34 520i
F01 730d

Menee jo OT:n puolelle mutta kerron nyt omankokemukseni "suht tehokkaan" Bmw kulutuksesta. Eli oma autoni -08 vuosimallin E92 335i sillä vanhalla kahden turbon koneella ja manuaalivaihteistolla, mutta jarrutusenergian talteenotolla ja vaihdeopastimella. Tällä hetkellä ajotietokoneen ilmoittama keskikulutus on tasan 10l/100km viimeisen 5000 kilometrin ajalta. Keskinopeus samalta ajan jaksolta on n.50 km/h eli pääsääntöisesti kaupungin laitamilla tulee ajeltua, toisinaan myös ydinkeskustassa ja maanteillä. Ajotapa on suht reipas mutta vaihdeopastinta tulee noudattettua melko tarkkaan, toisinaan kuitenkin iskee kiusaus vähän nautiskella koneen voimavaroista. :) Rengaskoko on orkkis 18" ja polttoaineena 98E5/ V-power. En pidä tuota ihan pahana kulutuksena tämän tyyppisellä autolle omassa ajossani. Uskon että myös tuolla M135:llä voi päästä alle kympin lukuihin kun nätisti ajelee.
Cyclic Stig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 138
Liittynyt: 03 Tammi 2011, 22:33

Minulla M135i meni tällä kertaa ohi. Liian tyyris tähän elämäntilanteeseen. Tuli ostettua ihan muun merkkinen kulkuneuvo (ei premium). Katsellaan taas parin vuoden päästä, josko BMW olisi sitten ajankohtainen. Hieno laite on varmasti kyseessä, koeajo jäi tosin tekemättä kun tajusin köyhyyteni.
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Osaako kukaan selvittää F21 ja F20 -mallimerkintöjen eroa ? Ainakin tämän M135i:n kohdalla näyttää F21 olevan käytössä.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
haba
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:20
Auto: G20 330e M Sport

Markku J kirjoitti:Osaako kukaan selvittää F21 ja F20 -mallimerkintöjen eroa ? Ainakin tämän M135i:n kohdalla näyttää F21 olevan käytössä.
F20 5 ovinen ja F21 3 ovinen. On kyllä mehevä peli M135i :) Laakkoselle oli saaneet jo esillekkin.
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Olipas tuo sitten simppeli asia. Jotenkin olin kuvitellut, että F21 sopisi paremmin 5 -oviseen (enemmän verrattavissa Touringiin, kuin 3 -ovinen), mutta tässä taitaa julkistusjärjestys määritellä numeron. Alkoi hiukan kiinnostaa tuo F20 M135i, kun siihen tuli xDrive saataville.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
Avatar
Squamish
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
Auto: F15 eDrive
Paikkakunta: Helsinki

harris monkey:

Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Olipas vakuuttava testi M135i:stä. Todella upea paketti erityisesti voimalinjan osalta ! Nelivetona unelma-auto, jos tilat riittäisivät.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
Autoholic
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 69
Liittynyt: 20 Loka 2010, 18:55
Auto: 118i sportline business 2012

Markku J kirjoitti:Olipas vakuuttava testi M135i:stä. Todella upea paketti erityisesti voimalinjan osalta ! Nelivetona unelma-auto, jos tilat riittäisivät.
Ne riittää kyllä, jos perheessä korkeintaan kaksi aikuista ja lapsi. Meillä on vielä koirakin, joka nyt tosin matkustelee takaloossissa harvemmin. Mutta hyvin meni kesäreissut koko porukalla. Ykkönen on hieno auto, myös tilojensa puolesta. Itseäni on hieman alkanut kiehtoa nelivetoinen ykkönen. Kenties sitten muutaman vuoden kuluttua.
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Autoholic kirjoitti:
Markku J kirjoitti:Olipas vakuuttava testi M135i:stä. Todella upea paketti erityisesti voimalinjan osalta ! Nelivetona unelma-auto, jos tilat riittäisivät.
Ne riittää kyllä, jos perheessä korkeintaan kaksi aikuista ja lapsi. Meillä on vielä koirakin, joka nyt tosin matkustelee takaloossissa harvemmin. Mutta hyvin meni kesäreissut koko porukalla. Ykkönen on hieno auto, myös tilojensa puolesta. Itseäni on hieman alkanut kiehtoa nelivetoinen ykkönen. Kenties sitten muutaman vuoden kuluttua.
Pakkoa sanoa vähän aihetta sivuten, mutta neliovisen ykkösen jälkeen tuo kolmiovinen tuntuu todella hankalalta. Takaovia ei oikeastaan tullut edes käytettyä, mutta kolmiovisen pitkä ovi on todella epäkäytännöllinen. Samoin kolmiovisessa on kahva niin edessä että ovea on todella hankala käyttää. Pitäisi olla vaikka kyynärnojassa syvennys josta oven saa kiinni hieman taempaa.

M135i xDriven ajamista odotellessa... taitaa vaan mennä ensi vuoden puolelle :mad:
Rakennusmetsuri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 50
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 23:00
Auto: 116d A Business 2012

Onkos tuo videolla oleva M-bemari nelivetoinen?
Katsoin BMW:n sivuilta, mutta auton teknisissä tiedoissa ei mainita vetotapaa (!)
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Rakennusmetsuri kirjoitti:Onkos tuo videolla oleva M-bemari nelivetoinen?
Katsoin BMW:n sivuilta, mutta auton teknisissä tiedoissa ei mainita vetotapaa (!)
Saatavilla takavetona ja nelivetona. Videolla auto on oletettavasti takavetoinen, koska nelivedon valmistus ei ole vielä alkanut.
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Antinontoxic kirjoitti:
Rakennusmetsuri kirjoitti:Onkos tuo videolla oleva M-bemari nelivetoinen?
Katsoin BMW:n sivuilta, mutta auton teknisissä tiedoissa ei mainita vetotapaa (!)
Saatavilla takavetona ja nelivetona. Videolla auto on oletettavasti takavetoinen, koska nelivedon valmistus ei ole vielä alkanut.
Varmaan takavetoinen, vaikka neliveto ei ihan mahdoton. Pariisin näyttelyssä oli nelivetoinen näytillä tutkittavana, täysin tuotantolinjakamaa. Yleensä tässä vaiheessa on se muutama kymmenen pressiautoakin jo lähtenyt ulos jonnekin ja yleensä ovat siitä eteenpäin ajossa taukoamatta. Mutta ehkei nyt sitten vielä videolle ole ehtinyt..?
pumafi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 539
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:21
Paikkakunta: Helsinki

Testin M135i on takavetoinen. Asia tulee niin monessa kohtaa selväksi videolla. Toistaiseksi BMW ei tee RHD-versiona Xdriveä kuin 120d mallina.
Ex: E60/F10
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

http://hotrod-web-prod.herokuapp.com/cl ... eries/5888" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeremy "Jumala" Clarkson tykkää M135i:stä.
Avatar
JiiJii71
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 252
Liittynyt: 19 Joulu 2011, 12:42
Auto: keltainen tsekkiverrari
Paikkakunta: Imatra

Markku J kirjoitti:Olipas vakuuttava testi M135i:stä. Todella upea paketti erityisesti voimalinjan osalta ! Nelivetona unelma-auto, jos tilat riittäisivät.
Jep, noista ykkösen tiloista. Meillä mahtuu koko perhekin kerrallaan kyytiin, perheen koko siis tällä hetkellä isi, äiti, ekaluokkalainen ja yksitoistakuukautinen.

Pienin nulikka istuu nyt bemun junior seatissa, ekaluokan riiviö vaihtelevasti korokkeen päällä tai paljaalla etupenkillä, vaimo takapenkillä vasemmalla puolella ja ruorin takana - isi!
- mie voin lähtee Karjalast, mut Karjala ei lähe miust -
Caput Mortuum
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 14 Tammi 2012, 11:12

Tahdon.
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

haba
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:20
Auto: G20 330e M Sport

Sport Auton testissä Saksassa olivat mitanneet dynossa 340hp ja 493nm. Eli +20hp ja +43nm tehtaan ilmoittamia enemmän, ilmankos suorituskyky on kohdallaan :)
Avatar
henripit
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 18:38
Auto: e90 330dA -06
Paikkakunta: Vantaa

Eipä toi ratakiertosaika hirveästi anna vertailua. Kaverilla moottoriturpa käy koko kiertoksen ajan ja mutkissa heittää sladia. Ois nyt laittanu jonkun kuskin sinne ajamaan..
- Vähempi parempi -
Avatar
Squamish
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
Auto: F15 eDrive
Paikkakunta: Helsinki

^Eipä tuollainen mikkihiirirata katuautolla ja mikkihiirivauhdeilla tarjoa juurikaan haastetta kisakuskille kuten Mildenhall. Kyllä siinä jää ihan hyvin aikaa sille tärkeimmälle eli autosta raportointiin.
Vastaa Viestiin