F21 BMW M135i Concept julkistettu (3-ovinen)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 88
- Liittynyt: 08 Tammi 2012, 15:30
- Auto: E30 320i Sportpaket
E34 520i
F01 730d
Menee jo OT:n puolelle mutta kerron nyt omankokemukseni "suht tehokkaan" Bmw kulutuksesta. Eli oma autoni -08 vuosimallin E92 335i sillä vanhalla kahden turbon koneella ja manuaalivaihteistolla, mutta jarrutusenergian talteenotolla ja vaihdeopastimella. Tällä hetkellä ajotietokoneen ilmoittama keskikulutus on tasan 10l/100km viimeisen 5000 kilometrin ajalta. Keskinopeus samalta ajan jaksolta on n.50 km/h eli pääsääntöisesti kaupungin laitamilla tulee ajeltua, toisinaan myös ydinkeskustassa ja maanteillä. Ajotapa on suht reipas mutta vaihdeopastinta tulee noudattettua melko tarkkaan, toisinaan kuitenkin iskee kiusaus vähän nautiskella koneen voimavaroista. Rengaskoko on orkkis 18" ja polttoaineena 98E5/ V-power. En pidä tuota ihan pahana kulutuksena tämän tyyppisellä autolle omassa ajossani. Uskon että myös tuolla M135:llä voi päästä alle kympin lukuihin kun nätisti ajelee.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 138
- Liittynyt: 03 Tammi 2011, 22:33
Minulla M135i meni tällä kertaa ohi. Liian tyyris tähän elämäntilanteeseen. Tuli ostettua ihan muun merkkinen kulkuneuvo (ei premium). Katsellaan taas parin vuoden päästä, josko BMW olisi sitten ajankohtainen. Hieno laite on varmasti kyseessä, koeajo jäi tosin tekemättä kun tajusin köyhyyteni.
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Osaako kukaan selvittää F21 ja F20 -mallimerkintöjen eroa ? Ainakin tämän M135i:n kohdalla näyttää F21 olevan käytössä.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
F20 5 ovinen ja F21 3 ovinen. On kyllä mehevä peli M135i Laakkoselle oli saaneet jo esillekkin.Markku J kirjoitti:Osaako kukaan selvittää F21 ja F20 -mallimerkintöjen eroa ? Ainakin tämän M135i:n kohdalla näyttää F21 olevan käytössä.
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Olipas tuo sitten simppeli asia. Jotenkin olin kuvitellut, että F21 sopisi paremmin 5 -oviseen (enemmän verrattavissa Touringiin, kuin 3 -ovinen), mutta tässä taitaa julkistusjärjestys määritellä numeron. Alkoi hiukan kiinnostaa tuo F20 M135i, kun siihen tuli xDrive saataville.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Olipas vakuuttava testi M135i:stä. Todella upea paketti erityisesti voimalinjan osalta ! Nelivetona unelma-auto, jos tilat riittäisivät.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 20 Loka 2010, 18:55
- Auto: 118i sportline business 2012
Ne riittää kyllä, jos perheessä korkeintaan kaksi aikuista ja lapsi. Meillä on vielä koirakin, joka nyt tosin matkustelee takaloossissa harvemmin. Mutta hyvin meni kesäreissut koko porukalla. Ykkönen on hieno auto, myös tilojensa puolesta. Itseäni on hieman alkanut kiehtoa nelivetoinen ykkönen. Kenties sitten muutaman vuoden kuluttua.Markku J kirjoitti:Olipas vakuuttava testi M135i:stä. Todella upea paketti erityisesti voimalinjan osalta ! Nelivetona unelma-auto, jos tilat riittäisivät.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Pakkoa sanoa vähän aihetta sivuten, mutta neliovisen ykkösen jälkeen tuo kolmiovinen tuntuu todella hankalalta. Takaovia ei oikeastaan tullut edes käytettyä, mutta kolmiovisen pitkä ovi on todella epäkäytännöllinen. Samoin kolmiovisessa on kahva niin edessä että ovea on todella hankala käyttää. Pitäisi olla vaikka kyynärnojassa syvennys josta oven saa kiinni hieman taempaa.Autoholic kirjoitti:Ne riittää kyllä, jos perheessä korkeintaan kaksi aikuista ja lapsi. Meillä on vielä koirakin, joka nyt tosin matkustelee takaloossissa harvemmin. Mutta hyvin meni kesäreissut koko porukalla. Ykkönen on hieno auto, myös tilojensa puolesta. Itseäni on hieman alkanut kiehtoa nelivetoinen ykkönen. Kenties sitten muutaman vuoden kuluttua.Markku J kirjoitti:Olipas vakuuttava testi M135i:stä. Todella upea paketti erityisesti voimalinjan osalta ! Nelivetona unelma-auto, jos tilat riittäisivät.
M135i xDriven ajamista odotellessa... taitaa vaan mennä ensi vuoden puolelle
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 50
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 23:00
- Auto: 116d A Business 2012
Onkos tuo videolla oleva M-bemari nelivetoinen?
Katsoin BMW:n sivuilta, mutta auton teknisissä tiedoissa ei mainita vetotapaa (!)
Katsoin BMW:n sivuilta, mutta auton teknisissä tiedoissa ei mainita vetotapaa (!)
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Saatavilla takavetona ja nelivetona. Videolla auto on oletettavasti takavetoinen, koska nelivedon valmistus ei ole vielä alkanut.Rakennusmetsuri kirjoitti:Onkos tuo videolla oleva M-bemari nelivetoinen?
Katsoin BMW:n sivuilta, mutta auton teknisissä tiedoissa ei mainita vetotapaa (!)
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Varmaan takavetoinen, vaikka neliveto ei ihan mahdoton. Pariisin näyttelyssä oli nelivetoinen näytillä tutkittavana, täysin tuotantolinjakamaa. Yleensä tässä vaiheessa on se muutama kymmenen pressiautoakin jo lähtenyt ulos jonnekin ja yleensä ovat siitä eteenpäin ajossa taukoamatta. Mutta ehkei nyt sitten vielä videolle ole ehtinyt..?Antinontoxic kirjoitti:Saatavilla takavetona ja nelivetona. Videolla auto on oletettavasti takavetoinen, koska nelivedon valmistus ei ole vielä alkanut.Rakennusmetsuri kirjoitti:Onkos tuo videolla oleva M-bemari nelivetoinen?
Katsoin BMW:n sivuilta, mutta auton teknisissä tiedoissa ei mainita vetotapaa (!)
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
http://hotrod-web-prod.herokuapp.com/cl ... eries/5888" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeremy "Jumala" Clarkson tykkää M135i:stä.
Jeremy "Jumala" Clarkson tykkää M135i:stä.
- JiiJii71
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 252
- Liittynyt: 19 Joulu 2011, 12:42
- Auto: keltainen tsekkiverrari
- Paikkakunta: Imatra
Jep, noista ykkösen tiloista. Meillä mahtuu koko perhekin kerrallaan kyytiin, perheen koko siis tällä hetkellä isi, äiti, ekaluokkalainen ja yksitoistakuukautinen.Markku J kirjoitti:Olipas vakuuttava testi M135i:stä. Todella upea paketti erityisesti voimalinjan osalta ! Nelivetona unelma-auto, jos tilat riittäisivät.
Pienin nulikka istuu nyt bemun junior seatissa, ekaluokan riiviö vaihtelevasti korokkeen päällä tai paljaalla etupenkillä, vaimo takapenkillä vasemmalla puolella ja ruorin takana - isi!
- mie voin lähtee Karjalast, mut Karjala ei lähe miust -
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
- henripit
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 28 Maalis 2011, 18:38
- Auto: e90 330dA -06
- Paikkakunta: Vantaa
Eipä toi ratakiertosaika hirveästi anna vertailua. Kaverilla moottoriturpa käy koko kiertoksen ajan ja mutkissa heittää sladia. Ois nyt laittanu jonkun kuskin sinne ajamaan..
- Vähempi parempi -
- Squamish
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 626
- Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
- Auto: F15 eDrive
- Paikkakunta: Helsinki
^Eipä tuollainen mikkihiirirata katuautolla ja mikkihiirivauhdeilla tarjoa juurikaan haastetta kisakuskille kuten Mildenhall. Kyllä siinä jää ihan hyvin aikaa sille tärkeimmälle eli autosta raportointiin.