F2x Varusteet

F20, F21, F22, F23
massive
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 80
Liittynyt: 02 Loka 2011, 17:32
Auto: F20 116iA 2012

Toisaalta, on myös yllättyä positiivisesti, kun on ruksinut ko. paketin tietämättä, mitä kaikkea siihen kuuluukaan. Vähän kuin ilmaisia varusteita saisi! :)
Kuva
GiraFFi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 85
Liittynyt: 18 Loka 2011, 13:45
Auto: F20 LCI 118dA M-sport

Mitenkäs muuten takavalojen palaminen päivävalojen kanssa? Monessa uudessa autossahan ne ovat pois päältä, jossa ei mielestäni ole mitään järkeä. Pitääkö asiasta vihjata että pistäävät kuntoon ennen luovutusta vai onko homma jo kunnossa?
V_K
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 08 Tammi 2012, 15:30
Auto: E30 320i Sportpaket
E34 520i
F01 730d

Takavalot eivät pala päivävalojen ainakaan 2012 mallin vitossarjalaisissa, joten tuskin tuossa ykkösessäkään palavat. Joissakin muissa automerkeissä ne voidaan koodata jaälkikäteen palamaan, sitä en osaa sanoa että voiko Bemarissa näin tehdä. Suosittelen jokatapauksessa ottamaan yhteyttä myyjään ja tarkistamaan asian ja selvittää samalla saako ne palamaan vai ei.
EU säädöshän meni mielestäni niin, että 2011 helmikuun jälkeen tyyppihyväksytyissä automalleissa ei takavalot saa palaa yhtäaikaisesti päivävalojen kanssa.
ainomieli
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 07 Joulu 2011, 14:48
Auto: BMW F20 116i automaatti

Juu ei pala takavalot uudessa ykkösessäkään. Jostakin suomalaisesta autolehdestä luin että suomen lain mukaan valot saa palaa uusissakin autoissa vaikka EU:ssa muuta onkin päätetty. Lehden mukaan esim. Audi on ottanut linjan että takavalot palaa suomeen tuotavissa autoissa myös päivävaloilla ajettaessa.
arriv
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 110
Liittynyt: 06 Loka 2011, 22:12
Auto: F31 320iA xDrive

peedu kirjoitti:Joo, luultavasti menis näkyvyyspaketti paremmin kaupaksi, kun siihen sisältyykin enemmän heebeleitä kuin tällä hetkellä annetaan ymmärtää ja toisaalta ne jotka eivät ota sitä, tietävät mitä jäävät paitsi. Nykyinen sekoilu aiheuttaa varmaan ketutusta niissä, jotka tajuavat vasta jälkikäteen, että autossa ei olekaan vakiona esim sivupeilien lämmitystä...
Hiukkasen harmittaa ku ei ollu mitään tietoo, että lämmitettävät peilit ei kuulu vakiovarustukseen.
Pakettihan jäi ruksimatta..
peedu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 26
Liittynyt: 29 Tammi 2012, 22:34
Auto: F20 120dA
Paikkakunta: Espoo

ainomieli kirjoitti:Juu ei pala takavalot uudessa ykkösessäkään. Jostakin suomalaisesta autolehdestä luin että suomen lain mukaan valot saa palaa uusissakin autoissa vaikka EU:ssa muuta onkin päätetty. Lehden mukaan esim. Audi on ottanut linjan että takavalot palaa suomeen tuotavissa autoissa myös päivävaloilla ajettaessa.
Toi on hyvä juttu, että myös takavalot palavat päivävalojen kanssa. Viime viikon puuterilumipöllyssä jotkut ajoivat päivävaloilla perä pimeenä moottoritiellä. Tosin normaalit perävalotkaan eivät paljoa näkyneet siinä pöllyssä... olis tarttenut käyttää takasumareita :w00t:
ainomieli
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 07 Joulu 2011, 14:48
Auto: BMW F20 116i automaatti

peedu kirjoitti:
ainomieli kirjoitti:Juu ei pala takavalot uudessa ykkösessäkään. Jostakin suomalaisesta autolehdestä luin että suomen lain mukaan valot saa palaa uusissakin autoissa vaikka EU:ssa muuta onkin päätetty. Lehden mukaan esim. Audi on ottanut linjan että takavalot palaa suomeen tuotavissa autoissa myös päivävaloilla ajettaessa.
Toi on hyvä juttu, että myös takavalot palavat päivävalojen kanssa. Viime viikon puuterilumipöllyssä jotkut ajoivat päivävaloilla perä pimeenä moottoritiellä. Tosin normaalit perävalotkaan eivät paljoa näkyneet siinä pöllyssä... olis tarttenut käyttää takasumareita :w00t:
Niin olishan se, mutta EI nimenomaan koske Bemari. Viittasin tossa ylempänä että Suomen lain mukaan saa palaa ja joillakin merkeillä myös palaa vaan ei BMW:llä.

Tossa tuulilasin jutussa sanotaan että Sitikalla ja Skodalla valot palaa mutta saksalaisissa valot ei pala. Jostakin luin aiemmin että Audilla takavalot olis päällä vaan voipi olla ettei olekaan.

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/eu-h ... lisuudelle" onclick="window.open(this.href);return false;
Dolmen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 13 Helmi 2012, 12:51

Hei,

tyhmä kysymys liittyen F20 ajovaloihin. Omalla kohdallani valot osoittavat aivan liian lähelle. En ole aikaisemmin asiaan huomiota kiinnittänyt, kun on tullut ajettua lähinnä kaupungissa, mutta nyt viikonloppuna ajoin n. 1400 km pohjoiseen täältä etelästä ja suurin osa tuosta ajosta tapahtui ilta-, yöaikaan. Minusta näyttää siltä, kun valot osoittaisivat auton eteen maksimissaan kymmenen metrin etäisyydelle auton keulasta. Valot ovat adaptiiviset xenonit, enkä ole onnistunut mistään löytämään valojen korkeussäätöä. Ohjekirjan mukaan jostain pitäisi löytyä normaali korkeudensäätöön tarkoitettu rulla, jolla korkeutta saisi säädettyä. Huomattavan epämielyttävää ajaa pimeällä lumipöllyssä. Valot eivät myöskään valaise selkeämmin tien oikeanpuoleista reunaa, vaan valaisevat tasaisesti koko kymmenen metrin matkan. Ohjekirjassa tuohon valojen kätisyyteen löytyy apua, kun jaksaa lähteä konepellin alle vääntämään kätisyyden jommalle kummalle puolelle.
Onko valojen ohjauksessa mahdollisesti jotain vikaa, vai olenko enkö vain ole onnistunut löytämään tuota korkeussäätöä?

Kiitos paljon vastauksista!
ainomieli
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 07 Joulu 2011, 14:48
Auto: BMW F20 116i automaatti

Dolmen kirjoitti:Hei,

tyhmä kysymys liittyen F20 ajovaloihin. Omalla kohdallani valot osoittavat aivan liian lähelle. En ole aikaisemmin asiaan huomiota kiinnittänyt, kun on tullut ajettua lähinnä kaupungissa, mutta nyt viikonloppuna ajoin n. 1400 km pohjoiseen täältä etelästä ja suurin osa tuosta ajosta tapahtui ilta-, yöaikaan. Minusta näyttää siltä, kun valot osoittaisivat auton eteen maksimissaan kymmenen metrin etäisyydelle auton keulasta. Valot ovat adaptiiviset xenonit, enkä ole onnistunut mistään löytämään valojen korkeussäätöä. Ohjekirjan mukaan jostain pitäisi löytyä normaali korkeudensäätöön tarkoitettu rulla, jolla korkeutta saisi säädettyä. Huomattavan epämielyttävää ajaa pimeällä lumipöllyssä. Valot eivät myöskään valaise selkeämmin tien oikeanpuoleista reunaa, vaan valaisevat tasaisesti koko kymmenen metrin matkan. Ohjekirjassa tuohon valojen kätisyyteen löytyy apua, kun jaksaa lähteä konepellin alle vääntämään kätisyyden jommalle kummalle puolelle.
Onko valojen ohjauksessa mahdollisesti jotain vikaa, vai olenko enkö vain ole onnistunut löytämään tuota korkeussäätöä?

Kiitos paljon vastauksista!
Xenoneissa on automaattinen korkeudensäätö joka pitää korkeuden samalla tasolla riippumatta kuormasta. Valojen perustaso laitetaan kohilleen konehuoneen puolelta ja tuo säätö tehdään luovutushuollossa. Enkä sulla on käynyt samoin kuin mun autolle, eli valojen säätö oli unohtunut tehdä luovutuksen yhteydessä. Kävin jälkeenpäin säädättämässä valot huollossa kohilleen. Vaikka parannusta tuli, niin mun mielestä valot näyttivät säätämisen jälkeenkin liian alas. Ruuvasin kotona säätöjä vielä vähän lisää ylöspäin ja nyt näkee hyvin, eikä vastaantulijatkaan ole valojaan vilkutelleet.

Adaptiivisuuteen en osaa sanoa mitään kun mulla on ihan tavalliset xenonit.
Viimeksi muokannut ainomieli, 13 Helmi 2012, 13:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
peedu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 26
Liittynyt: 29 Tammi 2012, 22:34
Auto: F20 120dA
Paikkakunta: Espoo

Mullekin on tulossa perus-ksenonit. Onks korkeussäätöruuvit helppo löytää? Veditsä jotku maalarinteipit seinään valorajan kohdalle ennen ruuvailua vai ruuvasitko muuten vain muutaman kierroksen kumpaakin säätöruuvia?
ainomieli
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 07 Joulu 2011, 14:48
Auto: BMW F20 116i automaatti

peedu kirjoitti:Mullekin on tulossa perus-ksenonit. Onks korkeussäätöruuvit helppo löytää? Veditsä jotku maalarinteipit seinään valorajan kohdalle ennen ruuvailua vai ruuvasitko muuten vain muutaman kierroksen kumpaakin säätöruuvia?
Konehuoneessa valon takana olevassa pellissä on pyöreät reiät, niitä kun katsoo suoraan ylhäältä niin näkee valkoisen muovisen säätöruuvin. Siitä vaan kuuskulma-avaimella säätämään (olikohan 6 millinen avain).

Aluksi testasin säätää autotallin ovipaneelin raitojen avulla, mutta lopullinen säätö oli parempi tehdä pimeällä tiellä. Ensiksi tuli väännettyä valoja liikaa ylös, ja pitkät valaisi enemmän puiden latvoja kuin tietä. Xenoneissa on sen verran jyrkkä kuvion raja että valot on helppo säätää ilman teippejä ja mittareitakin, mutta toki perussäätö kannattaa teettää huollossa kun ei se uuteen autoon mitään maksa (kuuluu luovutushuoltoon), kotona voi sitten hienosäätää jos on tarpeen.
peedu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 26
Liittynyt: 29 Tammi 2012, 22:34
Auto: F20 120dA
Paikkakunta: Espoo

Onko kukaan hommannut F20:seensä taakkatelineitä?
Mitä maksaa, onko helppo ruuvata katolle?
jasep
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 59
Liittynyt: 22 Loka 2011, 13:20

peedu kirjoitti:Onko kukaan hommannut F20:seensä taakkatelineitä?
Mitä maksaa, onko helppo ruuvata katolle?
Mä hommasin Ateran telineet käytettynä. Samat telineet käy kuin E87 ja E90 (kiinnityspisteversioon) eli löytyy jonkin verran käytettynä. Ihan kätevä systeemi, telineen pultilla kiinni valmiisiin kiinnityspisteisiin. Näitä löytyy ainakin Thulelta ja Ateralta.

BMW myy luonnollisesti jokaiseen malliin omalla numerolla, toki tällöin välttyy itse leveyden säätämiseltä.
jasep
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 59
Liittynyt: 22 Loka 2011, 13:20

Onko kukaan törmännyt F20:sen osalta mukautuvaan vakionopeussäätöön tutkalla?

Omituista, että tätä ei ole vielä hinnastossa edes Saksassa. Mittaristossahan näkyy tutkan etäisyysikonit ja F30:seen tämä on saatavilla varsin huokeaan (650€) hintaan. Teknisestihän tuo ei tarvitse kuin tutkan nokalle, muut toiminnothan ko. toimintoon autosta jo löytyy ja ohjainlaitteiden ohjelmistot lienevät päivitettävissä.

Varsinkin, kun F20:stä mainostetaan sillä, että siihen on saatavissa kaikki samat varusteet kuin isompiinkin.
jasep
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 59
Liittynyt: 22 Loka 2011, 13:20

jasep kirjoitti:Onko kukaan törmännyt F20:sen osalta mukautuvaan vakionopeussäätöön tutkalla?

Omituista, että tätä ei ole vielä hinnastossa edes Saksassa. Mittaristossahan näkyy tutkan etäisyysikonit ja F30:seen tämä on saatavilla varsin huokeaan (650€) hintaan. Teknisestihän tuo ei tarvitse kuin tutkan nokalle, muut toiminnothan ko. toimintoon autosta jo löytyy ja ohjainlaitteiden ohjelmistot lienevät päivitettävissä.

Varsinkin, kun F20:stä mainostetaan sillä, että siihen on saatavissa kaikki samat varusteet kuin isompiinkin.
Tarkemmin tutkittuna sen saa näköjään F30:seenkin vasta tuotannosta 7/2012 alkaen.
GiraFFi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 85
Liittynyt: 18 Loka 2011, 13:45
Auto: F20 LCI 118dA M-sport

Tuo mukautuva vakionopeudensäätö olisi todella suotava varuste, mutta ei sitä saa mihinkään tämän kokoluokan autoon focusta lukuunottamatta. Joku merkkien sisäinen mallipolitiikka selvästi, koska VAGgineissa myös sama tilanne että pykälän isompiin on saatavilla, mutta golf kokoluokkaan ei millään. Tekniikka sinällään samaa myös siellä osastolla, joten teknisiä esteitä ei pitäisi olla.

Toivottavasti tulee saataville jälkikäteen asennettuna. Luulen että olisin valmis maksamaan tuosta ominaisuudesta aika paljonkin...
massive
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 80
Liittynyt: 02 Loka 2011, 17:32
Auto: F20 116iA 2012

Moi.

En ole ihan varma, onko tästä kenties jossain täällä keskusteltu, mutten löytänyt suoraan mitään topiccia eikä hakukaan tuottanut tuloksia. Eli tarvitseeko iPhonen liittämistä ja musiikin kuunteloa varten hankkia ulkomaisilla foorumeilla mainittu y-kaapeli? Mitään navipaketteja en autooni ottanut vaan ihan perusradiolla mennään.
Kuva
Avatar
Petterii
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 82
Liittynyt: 03 Huhti 2010, 15:56
Auto: E92 330 CDA & F20 116d Sport Line

Business paketin usb-liitännän kanssa vaatii y-kaapelin.
Ex:t: E91 318d LBE, E91 318 d Business Sport, E88 120iA
massive
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 80
Liittynyt: 02 Loka 2011, 17:32
Auto: F20 116iA 2012

Olen nyt omistanut auton reilun viikon verran, ja kilometrejäkin alkaa olla jo kohtuullisesti takana. Autossa on kutenkin muutama (posiviivinen) ihmetyksen aihe, joten osaisittekohan auttaa muutamassa kysymyksessä?

Esitteen Valopaketti kertoo sisältävänsä mm. valaistut ulko-oven kahvat ja etujalkatilojen valaistuksen. Omaan autooni en valopakettia tilannut, mutta siitä huolimatta siinä ovat nämä ominaisuudet. Toisaalta esim. meikkipelit ovat valaisemattomat. Onko tämä siis joku dokumentoimaton ominaisuus vai onko autooni laitettu lupaa kysymättä ylimääräisiä varusteita?

Vakionopeuden säädin ilmeisesti sisältää jarrutoiminnon? Tältä ainakin tuntui, kun laskin vakionopeutta muutamalla kymmenellä moottoritieajossa.
Kuva
mmo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 21
Liittynyt: 01 Tammi 2012, 14:13

Onko sinulla massive autossasi Comfort accessia?
Vastaa Viestiin